Google Translate

duminică, 30 mai 2010

Magistraţii reacţioneaza! "Stiinţa de carte" vs "aşa vre' muşchii mei"!

________________________
UPDATE 2.: NewsAlert:
1 June 2010
Judecatoria Oradea.
Se reia protestul magistratilor


Comunicat Judecatoria Oradea:

"In data de 31 mai 2010, Adunarea Generala a Judecatorilor din cadrul Judecatoriei Oradea, convocata legal, a luat in discutie starea justitiei prin prisma deciziilor clasei politice adoptate ulterior suspendarii protestului magistratilor de anul trecut. S-au constat urmatoarele:

1. Anul trecut in perioada 7.04.2009-28.09.2009 s-a desfasurat cel mai amplu protest din istoria justitiei romane, ca urmare a unei subfinantari cronice a sistemului judiciar si in conditiile unei reglementari haotice a drepturilor magistratilor. Principalele revendicari au fost: recunoasterea justitiei drept domeniu strategic de interes national, administrarea bugetului instantelor nu de catre Ministerul Justitiei, ci de catre ICCJ; inlaturarea discrepantelor si discriminarilor privind salarizarea magistratilor si personalului auxiliar; readucerea la bugetele instantelor a sumelor incasate drept taxe de timbru si timbru judiciar; garantarea unui statut stabil si predictibil al magistratului, respectand standardele internationale in materie; stabilirea unui prag minim de 1% din PIB pentru bugetul instantelor si parchetelor; respectarea hotararilor judecatoresti; incheierea unui Pact pentru justitie intre cele trei puteri. Acel protest a culminat cu sistarea activitatii instantelor si parchetelor in luna septembrie 2009.

Protestul din 2009 a fost suspendat ca urmare a constituirii prin Hotararea nr. 34/2009 a camerelor reunite ale Parlamentului a Comisiei speciale pentru analizarea crizei intervenite in functionarea justitiei care isi propunea sa explice cauzele crizei, sa propuna solutiile adecvate, si sa sustina incheierea unui Pact intre cele trei puteri ce urma sa constituie punctul de plecare al oricarei strategii viitoare in domeniul reformei justitiei.

2. In data de 30 martie 2010 Raportul Comisiei comune speciale a fost respins de catre Parlament, intrunind doar 46 de voturi “pentru” raport, 108 voturi “impotriva” si o abtinere, desi parlamentarii au fost intr-o situatie evidenta de lipsa de cvorum.

Nu numai modalitatea in care a decurs votarea, ci si faptul ca acest raport s-a respins fara nici un fel de dezbatere si fara invitarea reprezentantilor justitiei, denota modul demagogic in care sunt tratate aspectele legate de justitie.

3. La data de 12 aprilie 2010, Ministerul Justitiei a facut publica Strategia de dezvoltare a justitiei ca serviciu public, prin care se propun modificari ample ale statutului magistratilor, implicarea ministrului in procedura disciplinara impotriva acestora, abilitarea presedintilor curtilor de apel in a sanctiona magistrati, trecerea Inspectiei Judiciare sub autoritatea Parlamentului.

Aceasta Strategie nu are la baza decat vointa Guvernului si nu exprima optiunea tuturor celor trei puteri, asa cum sugereaza si Comisia Europeana in raportul intermediar din martie 2010. Atat Guvernul, cat si Parlamentul refuza sa isi asume obligatia de a incheia un pact cu puterea judecatoreasca prin care sa o recunoasca la nivel declarativ ca una dintre puterile publice, egala cu celelalte si sa respecte independenta acesteia. Prin urmare, documentul se vrea doar un exercitiu de imagine in fata Comisiei Europene care in acest an ar trebui sa intocmeasca ultimul raport cu privire la evolutiile post-aderare la U.E. ale Romaniei in privinta justitiei si anticoruptiei.

4. La 20 mai 2010 s-a publicat OUG nr. 45/2010 prin care Guvernul reesaloneaza pentru plata in anii 2012, 2013 si 2014 a sumelor prevazute in titluri executorii avand ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, dupa ce anterior prin OUG 71/2009 reesalonase plata acestora pentru anii 2010, 2011, 2012.

Este vorba de sumele de bani datorate de catre angajatori (institutii publice) functionarilor publici, cadrelor didactice, politistilor, magistratilor, personalului auxiliar de specialitate din instante si parchete etc. Asadar, Guvernul – o entitate fara nicio calitate procesuala in litigiile dintre angajati si angajatori – a stabilit modalitatea de executare a hotararilor judecatoresti irevocabile, arogandu-si atributii pe care numai instantele judecatoresti le au in a stabili termene de gratie, si fara nicio conventie pentru aceasta cu creditorii. In acest fel Guvernul a incalcat principiul separatiei puterilor in stat si autoritatea justitiei, facand inutila pronuntarea hotararilor judecatoresti in care parti sunt institutii statale. Aceasta OUG vine dupa ce in luna martie 2010, in cadrul unor intalniri in tara cu magistratii, ministrul Predoiu a atras atentia magistratilor asupra modului in care acestia „solutioneaza procese cu statul” si dupa ce in data de 11 mai 2010 ministrul finantelor a afirmat ca daca va da dreptate celor nemultumiti de reducerile salariale, Justitia isi asuma riscul intrarii Romaniei în incapacitate de plata. Acest act normativ si aceste declaratii incalca principiul independentei structurale a justitiei , asa cum este el stabilit intr-o vasta jurisprudenta a CEDO[1].

5. La data de 25 mai 2010 a fost comunicat instantelor, prin adresa nr 11050/1154/2010 a CSM, proiectul de Lege privind revizuirea Constitutiei.

Acest proiect, la alcatuirea caruia magistratii nu au fost invitati, reia ideea din Raportul Comisiei Prezidentiale de Analiza a Regimului Politic si Constitutional din Romania facut public in 14 ian.2009 prin care se sugereaza ca structura CSM sa urmeze modelul Constitutiei din Africa de Sud. Astfel, CSM urmeaza sa aiba in alcatuirea sa 6 reprezentanti ai societatii civile, dintre care 3 numiti de Parlament si 3 de catre Presedintele Romaniei. In acest fel de doreste politizarea institutiei CSM in dorinta de a controla justitia prin parghii politice.

6. La data de 26 mai 2010 Ministerul Justitiei refuza solutia propusa de catre CSM ca sumele de bani datorate statului de catre magistrati sa fie compensate cu datoriile pe care acestia le au catre stat.


7. In data de 28 mai 2010, la o intalnire a presedintilor de tribunale si de curti de apel cu membrii CSM si cu ministrul justitiei, domnul Predoiu reia promisiunile/amenintarile de modificare in toamna acestui an a statutului magistratilor. In aceeasi zi instantele au fost notificate de catre Federatia ProJust cu privire la organizarea unei greve de solidaritate cu personalul bugetar, astfel ca in data de 31 mai 2010 in multe instante din Romania s-au dezbatut public doar 1/3 din dosarele ce ar fi trebuit solutionate.

8. In data de 30 mai 2010 Guvernul a decis angajarea raspunderii in fata Parlamentului pe doua proiecte de lege: cel privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar si cel stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor.

Prin ambele proiecte este afectat statutul financiar al magistratilor, fiind reduse salariile acestora si eliminandu-se pensiile speciale, in contradictie cu recomandarile internationale potrivit carora statutul magistratului trebuie sa fie unul previzibil, garantata siguranta financiara si pensia sa aiba un nivel cat mai apropiat de ultimul venit al magistratului activ[2]. Masura este nelegala fata de dispozitiile art 74 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara: „(1) Pentru activitatea desfasurata, judecatorii si procurorii au dreptul la o remunerație stabilita in raport cu nivelul instanței sau al parchetului, cu funcția deținuta, cu vechimea in magistratura si cu alte criterii prevazute de lege. (2) Drepturile salariale ale judecatorilor si procurorilor nu pot fi diminuate sau suspendate decat in cazurile prevazute de prezenta lege”.

Intreaga expunere de motive a primei legi este intemeiata pe Decizia nr. 1414/2009 a Curții Constituționale si se invoca ca s-a urmarit respectarea prevederilor constitutionale ce consacra dreptul la munca – art.41 din Constitutie, dreptul la pensie – art.47 din Constitutie, precum si incadrarea stricta in marja de apreciere a statului in a stabili limite exercitiului acestor drepturi – art. 53 din Constitutie. Guvernul ignora deliberat sustinerile Curtii Constitutionale: „de esenta legitimitatii constitutionale a restrangerii exercitiului unui drept sau al unei libertati este caracterul exceptional si temporar ai acesteia. Intr-o societate democratica, regula este cea a exercitarii neingradite a drepturilor si libertatilor fundamentale, restrangerea fiind prevazuta ca exceptie, daca nu exista o alta solutie pentru a salvgarda valori ale statului care sunt puse in pericol. Este sarcina statului sa gaseasca solutii pentru contracararea efectelor crizei economice, printr-o politica economica si sociala adecvata. Diminuarea veniturilor personalului din autoritatile si institutiile publice nu poate constitui, pe termen lung, o masura proportionala cu situatia invocata de initiatorul proiectului de lege. Dimpotriva, eventuala interventie legislativa in sensul prelungirii acestei masuri poate determina efecte contrarii celor vizate, in sensul tulburarii bunei functionari a institutiilor si autoritatilor publice”.

Ca urmare a acestei evolutii a evenimentelor prin care se pune in pericol grav statul de drept, in care se afecteaza drepturile omului si prin care se propun masuri neconstitutionale ce privesc inclusiv justitia eliminand-o din cadrul puterilor publice, constatam ca practic ne aflam in situatia dinaintea suspendarii protestului de anul trecut, drept pentru care

ADUNAREA GENERALA A JUDECATORILOR STABILESTE:

1. In unanimitate:

- e inacceptabila modificarea statutului magistratilor si a structurii CSM propusa prin proiectul legii de modificare a Constitutiei si Strategia de dezvoltare a justitiei ca serviciu public;

- reducerea salariilor si eliminarea pensiilor speciale incalca Constitutia tarii si recomandarile internationale in privinta statutului magistratilor;

- neexecutarea hotararilor judecatroresti si preluarea unor functii judiciare de catre Guvern incalca principiul separatiei puterilor in stat si autoritatea justitiei;

- solicitam Parlamentului sa nu voteze pachetul de legi propus de Guvern, iar decidentii politici sa gaseasca alte formule de rezolvare a crizei care sa nu incalce drepturile omului;

- solicitam presedintelui ICCJ sesizarea Curtii Constitutionale cu privire la neconstitutionalitatea pachetului de acte normative propus de Guvern;

- consideram necesara intensificarea mijloacelor administrative si legale de control al modului de cheltuire a banului public;

- se mandateaza CSM pentru a discuta si negocia cu decidentii politici orice masuri necesare prezervarii statutului magistratilor, inclusiv sub aspect financiar.

2. cu un vot impotriva:

Incepand de luni, 7 iunie 2010, sa va relua protestul suspendat in toamna anului 2009, prin amanarea tuturor cauzelor aflate pe rol, cu exceptia cauzelor stabilite atunci.


[1] Autoritatea executiva nu poate sa solutioneze ea insasi, definitiv sau irevocabil, niciun proces, sa impiedice cursul judecatii sau sa se opuna executarii hotararilor judecatoresti (CEDO, hotararea Hirschhorn vs. Romania, din 26 iulie 2007; hotararea Sandor vs. Romania din 24 martie 2005, hotararea Sacaleanu vs. Romania din 6 septembrie 2005). Ministrul nu poate emite circulare sau instructiuni cu privire la solutionarea anumitor cauze. Puterea judiciara nu poate sub nicio forma sa tolereze avertismentele, obiectiunile, dezaprobarile, sugestiile sau solicitarile puterii executive cu privire la modalitatea in care cauzele sau un anumit tip de cauze sunt solutionate. Standardele Minime de Independenta Judiciara, adoptate de International Bar Association (1982, New Delhi) prevad ca ministrii nu vor exercita nici un fel de presiuni asupra judecatorilor nici vadit, nici in secret si nu vor face declaratii care afecteaza negativ independenta judecatorilor, priviti individual sau a puterii judecatoresti, ca intreg (pct. 16). Interventiile autoritatilor guvernamentale, ale sefului Statului intr-o procedura in curs, oricare ar fi motivele invocate pentru a le justifica, pot sa fie incompatibile cu independenta tribunalelor, prin continutul si modalitatea in care ele sunt exercitate. Oricare ar fi impactul real al unor asemenea interventii asupra derularii procedurii, in mintea justitiabililor pot trezi suspiciuni obiective privind independenta justitiei. Acestea releva „o lipsa de respect fata de puterea judiciara” (CEDO, hotararea Sovtransavto Holding vs. Ucraina din 25 iulie 2002). Curtea Europeana a Drepturilor Omului a considerat ca o decizie a ministerului privatizarii ucrainean prin care se suspenda executarea silita a unor hotarari judecatoresti impotriva unui combinat industrial reprezinta atat o atingere grava a dreptului de acces la justitie, cat si o lipsa de independenta a justitiei, a carei activitate este perturbata grav de executiv.

[2] Potrivit Raportului CEPEJ pe anul 2006 (date stranse in 2008), in Europa exista pensii speciale in urmatoarele state: Anglia, Azerbaijan, Belgia, Danemarca, Elvetia, Estonia, Federatia Rusa, Islanda, Lituania, Rep. Moldova, Slovacia, Ucraina. Carta Europeana privind Statutul Judecatorilor adoptata la nivelul Consiliului Europei mentioneaza: „6.1. Exercitarea ca profesie a funcțiilor judiciare implica remunerarea judecatorului la un nivel stabilit in asa fel incat sa-l fereasca de presiuni ce vizeaza sa influenteze sensul deciziilor sau in general comportamentul sau jurisdicțional, afectandu-i astfel independența si imparțialitatea. 6.3. Statutul prevede asigurarea judecatorului de profesie impotriva riscurilor sociale legate de boala, maternitate, invaliditate, batranețe si deces. 6.4. In mod special, statutul garanteaza judecatorului care a implinit varsta legala pentru incetarea din funcție, dupa ce a exercitat-o ca profesie pe o perioada stabilita, plata unei pensii al carei nivel trebuie sa fie cat mai apropiat posibil de acela al ultimei remunerații primite pentru activitatea jurisdictionala.” Art. 13 alin.3 si 4 din Statutul Universal al Judecatorilor adoptat de Uniunea Internationala a Judecatorilor prevede: „Judecatorului ii este permis sa iasa la pensie si sa primeasca o pensie corespunzatoare categoriei sale profesionale. Dupa pensionarea sa, judecatorului nu-i va fi interzisa exercitarea unei alte activitati profesionale in domeniul juridic pe considerentul detinerii, in trecut, de catre acesta, a functiei de judecator”. Pentru o situatie din Ungaria in care intre venitul unui judecator pensionar si salariului unui judecator activ s-a inregistrat o mare diferenta, a se vedea Rezolutia UIM din 30.03.2007, iar pentru o reactie la intentiile de reducere a salariilor si pensiilor in unele state din Europa, a se vedea Rezolutia AEM din 15-16 mai 2009.

Preşedintele Adunării Generale,

Cristi Danilet – vicepreşedinte Judecătoria Oradea”
________________________
UPDATE 1.: ora 20, NewsAlert:
Colegiul Director National al PDL a aprobat azi, duminica, in unanimitate masurile Guvernului de limitare a cheltuielilor bugetare si masurile de relansare economica a Romaniei!
O imagine face cat o mie de cuvinte!
________________________
Asociaţia Magistraţilor din România (AMR) precizează, sâmbătă, că în fundamentarea măsurilor de reducere a pensiilor şi salariilor nu pot fi invocate prevederile art.53 din Constituţie, aceste măsuri fiind, în realitate, de natură a pune în pericol atât securitatea, cât şi siguranţa naţională.

Potrivit unui comunicat de presă de sâmbătă al Asociaţiei Magistraţilor din România, invocarea siguranţei naţionale ca temei al restrângerii dreptului "contravine conceptului de siguranţa naţională prevăzut
de art. 1 din Legea nr. 51 din 1991".


Sursa citată precizează că siguranţa naţională ar trebui să privească întreaga naţiune şi nu doar o parte a ei, reprezentată de categoria bugetarilor care au fost supuşi exclusiv măsurilor de austeritate.
"De altfel, nici un stat care a procedat la reducerea veniturilor nu a invocat motive de siguranţă şi securitate naţională, Guvernul dovedind astfel dispreţ faţă de drept şi statul de drept, redus doar la puterea executivă",
se mai arată în comunicat.

Reprezentanţii magistraţilor precizează că, Guvernul nu a respectat principiul nediscriminării, măsura nefiind aplicabilă întregii populaţii.
"Măsurile dispuse de aceste legi vizează în mod exclusiv doar personalul din sectorul bugetar şi pensionarii, fiind excluşi de la aplicarea cu caracter general, sectorul privat, precum şi salariaţii regiilor autonome şi a celorlalte companii, la care Statul este acţionar, ale căror venituri implică şi o componentă bugetară importantă",
mai spun reprezentanţii organizaţiei profesionale a magistraţilor.

De asemenea, magistraţii arată că în cazul special al pensiilor de serviciu, "Guvernul urmăreşte subminarea puterii judecătoreşti şi a activităţile unor categorii profesionale menite să asigure tocmai siguranţa şi securitatea naţională şi nicidecum să contribuie la înlăturarea efectelor crizei, precizând că măsura înlăturării pensiei de serviciu "este nelegală", întrucât aceasta este prevăzută cu caracter definitiv şi nu temporar, aşa cum ar impune starea de criză.

Tot astfel, măsura de reducere cu 15 procente a cuantumului pensiilor stabilite pe Legea nr. 19/2000 este neconstituţională, încălcând şi practica europeană în situaţii similare care iar prin diminuarea valorii punctului de pensie, în realitate scăderea pensiei este de încă 15 la sută, rezultând că diminuarea reală a valorii pensiilor, va fi de 30 la sută.

Asociaţia profesională a magistraţilor consideră că în viziunea guvernamentală, puterea judecătorească este subordonată Executivului.
"Hotărârile judecătoreşti nu sunt executate prin dispoziţii exprese date în acest scop, judecătorii sunt ameninţaţi cu răspunderea pentru efectele crizei, dacă vor admite acţiunile având ca obiect drepturile îngrădite. Obligându-se prin Scrisoarea de Intenţie adresată Fondului Monetar Internaţional să garanteze constituţionalitatea măsurilor luate, în realitate Guvernul s-a pronunţat şi asupra constituţionalităţii măsurilor în discuţie",
explică sursa citată.

Potrivit magistraţilor, criza economică nu poate constitui un pretext de a îngrădire a unor drepturi şi libertăţi fundamentale, protejate constituţional şi la nivel internaţional.

Premierul Emil Boc a declarat, miercuri, că legea de diminuare a cheltuielilor bugetare, care prevede reducerea costurilor cu salariile, pensiile şi alte drepturi sociale, are ca temei articolul din Constituţie privind restrângerea temporară a exerciţiului unor drepturi, pentru apărarea securităţii naţionale.

El a amintit că Guvernul îşi va suma răspunderea pe două legi, dintre care una vizează restabilirea echilibrului bugetar prin reducerea chetuielilor cu salariile, pensiile şi a celorlalte drepturi sociale.
"Această lege are ca temei articolul 53 din Constituţia României, de restrângere temporară a exerciţiului unor drepturi, şi anume este vorba de restrângerea acestora până la sfârşitul anului, până în 31 decembrie, urmând ca drepturile de pensii şi drepturile salariale pentru 2011 să fie stabilite prin legea bugetului pe 2011, prin noua lege a pensiilor şi prin noua lege a salarizării unitare a bugetarilor. Asta în condiţiile în care se realizează măsurile de restructurare a sectorului bugetar şi, pe de altă parte, de relansare a activităţii economice, astfel încât să avem resursele financiare pentru a putea vorbi de o creştere sănătoasă a salariilor şi pensiilor în anul 2011",
a spus Boc.

Întrebat de jurnalişti în baza cărui principiu a decis Guvernul restrângerea unor drepturi constituţionale, premierul a răspuns că ordinea publică şi siguranţa naţională permit acest lucru.

Articolul 53 din Constituţie prevede că exerciţiul unor drepturi sau al unor libertăţi poate fi restrâns numai prin lege şi numai dacă se impune, după caz, pentru apărarea securităţii naţionale, a ordinii, a sănătăţii ori a moralei publice, a drepturilor şi a libertăţilor cetăţenilor, desfăşurarea instrucţiei penale, prevenirea consecinţelor unei calamităţi naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.

Restrângerea poate fi dispusă numai dacă este necesară într-o societate democratică. Măsura trebuie să fie proporţională cu situaţia care a determinat-o, să fie aplicată în mod nediscriminatoriu şi fără a aduce atingere existenţei dreptului sau a libertăţii.

Stire: Mediafax.ro: AMR: În reducerea pensiilor şi salariilor nu poate fi invocat art.53 din Constituţie

Cinste lor, magistratilor!
Boborul doarme, sau e plecat
cu pluta ... in ... nestire!

V.Burcu

10 comentarii:

  1. Guvernul Romaniei reinstaureaza dictatura: Drepturi fundamentale incalcate
    ____________________
    Liliana RUSE, Gabriela STEFAN si Marian SULTANOIU publica un grupaj in Gandul cu supratitlul:

    "POLEMICA - SPECIALISTII IN DREPT CONSTITUTIONAL AVERTIZEAZA ASUPRA PERICOLULUI INTERPRETARII ABUZIVE A ART. 53".

    Puteti citi in continuare articolul intitulat «Ni se restrang temporar drepturile. Dilema Curtii Constitutionale: este criza economica dezastru sau sinistru? Specialistii constitutionali: "Se poate ajunge la dictatura"»

    Specialistii, de la "Articolul ajuta la luarea masurilor" la "Democratia e in pericol"

    Opiniile specialistilor in drept constitutional sunt diferite.

    Gheorghe Iancu, profesor de drept constitutional la Universitatea "Titu Maiorescu", crede ca guvernul are dreptate: "Dezastrul economic din tara poate sa determine luarea unor masuri corespunzatoare. Nu vad cum, la un dezastru economic, sa se ia masuri in varful picioarelor.

    Acest articol ajuta la luarea acestor masuri". Profesorul Iancu spune insa ca articolul 53 poate fi "baza pentru orice", fiind extrem de periculos:

    "Acele motive din articol pot fi invocate de oricine, dar nu pot fi verificate decat de catre Curtea Constitutionala. Daca Curtea nu are specialistii necesari sa le verifice, atunci si ea se poate insela. E un articol pe baza caruia se poate ajunge la dictatura".

    Gheorghe Iancu adauga ca, tot pe baza acestei prevederi constitutionale, pot fi interzise si mitingurile dar ca, daca vor dori sa faca acest lucru, guvernantii vor trebui sa scrie clar acest lucru in lege:

    "In lege sau mai precis in expunerea de motive va trebui sa scrie clar ce drepturi se restrang, pe ce perioada, care sunt motivele, cu justificare, si, daca se strang bani de pe urma lor, unde se duc acesti bani".
    - va continua -

    RăspundețiȘtergere
  2. Guvernul Romaniei reinstaureaza dictatura: Drepturi fundamentale incalcate
    ____________________
    Liliana RUSE, Gabriela STEFAN si Marian SULTANOIU publica un grupaj in Gandul ... ep.2
    ____________________
    Avocatul Gheorghe Piperea, profesor de drept constitutional, afirma insa ca, prin invocarea articolului, este pusa in pericol stabilitatea democratica: "Statul roman actual reia una din practicile comuniste, aceea de a expropria cetatenii.
    Guvernul s-a blindat fata de previzibila atacare la Curtea Constitutionala a legilor de reducere a pensiilor si salariilor. Premisa de la care pleaca Executivul este ca actuala criza submineaza siguranta nationala a Romaniei. Judecatorii constitutionali vor lua decizia cu gandul ca, prin aceste legi, li se vor taia si lor indemnizatiile.
    Dreptul la pensie si dreptul la salariu sunt asimilate dreptului de proprietate. Intr-un caz impotriva uneia din tarile baltice, CEDO a spus: criza economica nu este deloc un motiv ca statul sa nu isi respecte obligatiile, cum ar fi obligatia de plata a pensiei. Criza economica nu este dezastru, nu e calamitate naturala. Invocarea articolului 53 este o gaselnita stupida a cuiva care nu se pricepe deloc la drept constitutional".

    CEDO n-a mai judecat o asemenea speta

    Curtea Europeana a Drepturilor Omului (CEDO) nu are un punct de vedere referitor la recenta masura luata de guvern de diminuare a pensiilor si a salariilor bugetarilor. Practic, instanta de la Strasbourg nu a fost sesizata pana acum cu o problema de asemenea amploare, respectiv cu situatia adoptarii unor masuri sociale generale impuse de o conjunctura economica. Mai mult, CEDO nu a solutionat nici macar spete referitorare la situatia unor categorii socioprofesionale carora sa le fi fost diminuate drepturile salariale sau pensiile. Pe rolul CEDO s-au aflat doar spete individuale care nu pot reprezenta un reper pentru ceea ce s-a intamplat acum in Romania. Oricum, pana a ajunge la CEDO - unde nu exista o jurisprudenta specifica - cei care vor contesta masurile luate de Executiv trebuie sa parcurga ciclul procesual intern. Pe rolul instantei de la Strasbourg se afla numeroase litigii de munca din Romania, referitoare in special la neacordarea unor sporuri salariale.

    Ion Predescu (CC): "Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia"

    Judecatorul Curtii Constitutionale Ion Predescu a declarat pentru Gandul ca orice restrangere a exercitiului unor drepturi sau libertati, fara a atinge substanta lor, e constitutionala. "Numai ca masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care o presupune, fara a atinge dreptul sau libertatea".
    In legatura cu buna interpretare a cauzelor care presupun o astfel de restrangere, Predescu a precizat ca "o atare interpretare ramane la aprecierea Guvernului, la aprecierea Parlamentului, iar daca va fi sesizata, sigur ca si la aprecierea Curtii Constitutionale".
    "Curtea va face constatarile si aprecierile necesare in functie de datele problemei. Repet, daca va fi sesizata", a precizat Predescu.

    RăspundețiȘtergere
  3. O mica/mare nedumerire:
    ___________________
    De mai bine trei luni si jumatate,
    ma straduiesc aprope zilnic sa
    deschid mici "portite" in mintea
    "colegilor militari", pentru a COMENTA
    ce se intampla cu NOI in tara NOASTRA,
    iar REZULTATUL ... usor de cuantificat!

    Cateva comentarii razlete, fara substanta! Ma intreb: de ce?
    Ma puteti ajuta sa inteleg?

    Sau... cum scria cineva:
    Vox clamantis in deserto!
    V.Burcu

    RăspundețiȘtergere
  4. DA, LIPSA DE TIMP. In ceea ce ma priveste, e dezastru!

    RăspundețiȘtergere
  5. nea Vsile , CEDO A MAI AVUT UN CAZ ASEMENTOR CU LITUANIA SI A DAT CASTIG DE CAUZA CETATEANULUI .
    Punctul 2, Asociatia magistratilor poate sa spuna ce doreste , ca si noi, ca si toata presa , ca si opozitia, nu are nici un efect, e doar o amagire . Sa vedem ce vor spune magistratii din Curte CONSTITUIONALA . ACOLO E BUBA . Cum vor canta , pe a cui partitura ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Consider ca o asemenea atitudine a guvernului este fireasca in perioada de criza prin care trece tara ...

    RăspundețiȘtergere
  7. Ia-o mai usor...sau mai 'profesionist', ca ne-ai ametit, d-le Burcu. Pe mine, cel putin, la propriu. E obositor felul in care alegi fonturile, nu ajuta citirea, mai degraba o ingreuneaza. Iti sugerez chiar sa sa scrii dumneata comentarii pe marginea articolelor, dar unele consistente, nu doar simple notatii cum faci la acum, si sa postezi lincul catre articole si stiri de interes.
    Cine sa stea si sa citeasca atata informatie care mai e si redundanta pe deasupra?

    Cred ca a venit momentul sa reconsideri putin structura site-ului tau, sa te reinventezi cum se zice acum, daca vrei sa starnesti interes. Sa storci esentialul. ar fi de real ajutor pentru publicul tau tinta, ca articolele le putem citi fluent direc de la sursa.

    Repet, reconsidera atat fondul cat si forma. Toate bolduirile si sublinierile din postari nu usureaza, ci ingreuneaza citirea si obosesc ochiul.

    Sa nu mi-o iei in nume de rau.
    Am consumat minute bune din timpul meu de lucru ca sa-ti spun acestea, cu cele mai bune intentii.

    Cu toata consideratia pentru munca dumitale,

    Ghita Almihaicii

    RăspundețiȘtergere
  8. Cam ai dreptate Ghita . Si in plus , se mai si consuma de pomana . Revolutionarii nostri au urmat indemnul domnului Dogaru. Si-au cumparat tigari, cafea , seminte , alune , mizilicuri si s-au asezat in fata televizorului sa comenteze " pe viu " demonstratiile protestele , grevele , nu sa citeasca " de la altii " stiri si materiale . Ca de scris ceva , nici gand .
    Si se mai aude asa din cand in cand ca afara e furtuna , e grindina e cod portocaliu . Cum sa iesi doamne , afara cand e cod portocaliu ? E pericol mare coane , parol !

    RăspundețiȘtergere
  9. REDUNDÁNȚĂ s. f. 1. surplus de informație menit să asigure exactitatea transmiterii unui mesaj. ♢ (inform.) excedent de semnale pentru transmiterea fidelă a unei cantități de informație. 2. supraabundență inutilă de expresii, cuvinte sau imagini în formularea unei idei. 3. (tehn.) introducere de dispozitive suplimentare față de cel de bază, care să asigure funcționarea unui sistem în cazul când primul sau altul dintre dispozitivele cu aceeași funcție a ieșit întâmplător din uz.- scrie DEX-ul pentru cei putin familiarizati cu "notiunea"!

    DA domnilor Ghita si scorpio!
    Sunt obositor! Am uitat ce ne spunea mister Prezident... suntem un "popor de manelisti"! Dupa altii... "OTV-izat"!
    Iar dupa altii... "cu creierul facut TERCI de ... telenovele"!

    Problema e: "trebuie" sau "nu" sa ma..."reconsider", "reinventez"???

    Sau poate pentru toata lumea ar fi mai bine sa... incetez? dispar?
    V.Burcu

    p.s. Ghita, apreciez postarea ta!
    In multe sensuri, e corecta! Ce am scris eu acum, nu te vizeaza pe tine!
    Vizeaza cu punct si virgula doar... pe cei "citati"!

    RăspundețiȘtergere
  10. Nea Vasile , sper ca nu te-a suparat faptul ca in mare parte am fost de acord cu Ghita . Ti-am spus-o si alta data si .. sper din inima ca nu te-ai suparat . O spun si acuma , muncesti prea mult , te consumi prea mult pentru oameni care nu merita sa iti pui sanatatea la bataie pentru ei . E un consum nervos si intelectual enorm . Are dreptate Ghita , uneori nu facem fata cu cititul . Si prea putini sunt cu adevart interesati de ceea ce faci tu , din pacate . Oamenii nostri sunt din calea afara de comozi . Prfera sa se uite la tv . Unii asa fac si demonstratiile si protesteaza .. in fata tv , asteptand sa ii invite cineva la greva . Daca ai interpretat altfel cuvintele mele sper ca acuma ai inteles . Acelasi
    scorpio

    RăspundețiȘtergere

Liber... la comentarii! Responsabilitatea continutului, revine fiecaruia.
Comentariile injurioase, obscene, atacurile suburbane la persoana, nu vor fi publicate! Nu doresc sa creez 'probleme'... unora sau altora! Admin!

Dialog între doi gemeni nenăscuţi

MOTTO-ul... unui grup de tineri... si frumosi!

Search mehedinti blog online:

Lista mea de bloguri