Interviu cu Ministrul Apărării Naţionale.
A consemnat pentru dumneavoastră,
Marin Neacșu
Ziua Veche - Domnule Ministru, acum câteva luni vă luam interviu ca ministrul din umbră al Apărării. Iată că ați devenit ministru ”la vedere” sau să zic altfel, la lumină. Să dea Dumnezeu să aveți o conducere luminată! Vă așteptați să deveniți atât de repede ministru?
Corneliu Dobriţoiu: Sincer, nu! Deși speram ca moțiunea de cenzură împotriva guvernului Ungureanu să fie adoptată de Parlament, realitățile sau dinamica vieții politice a fost neprevăzută, dar uite că până la urmă acest deziderat a fost îndeplinit pentru că dorința a fost să înlăturăm un guvern al cărui program nu satisfăcea nevoile reale ale românilor și ale economiei românești.
- Este clar pentru toată lumea că va fi o perioadă nu dificilă, ci aproape imposibilă. USL este amenințată de opoziția până mai ieri la putere, de datoriile pe care trebuie să le plătească pentru împrumuturile iresponsabile ale guvernelor precedente, de criza mondială care nu se mai termină, de recesiune, de sindicatele care își vor cere drepturile și nu vor mai avea răbdare, de cetățenii care așteaptă miracole, de colegii din coaliție care au stat atâta timp pe tușă. Pe cine veți mulțumi mai întâi, care vor fi prioritățile?
Corneliu Dobriţoiu: Ordinea de prioritate este prevăzută în programul de guvernare. Sunt câteva principii pe care le avem în vedere și anume aspecte legate de continuitatea unor procese și ale unor obiective în cadrul Ministerului Apărării și apoi rezolvarea unor probleme în suferință pentru ameliorarea stării generale a spiritului de corp al armatei, care este în suferință. Legat de aspectele de continuitate ne propunem, în primul rând, menținerea angajamentelor în teatrele operaționale, angajamente puternic ancorate în însăși esența calității noastre de membru NATO de asumare a riscurilor și responsabilităților.
Pe de altă parte ne preocupă și respectarea celorlalte obligații ce ne revin ca membri ai Alianței, bineînțeles în condițiile realității fiscale de astăzi. Și un alt aspect la fel de important este redarea demnității și spiritului de corp al armatei. În acest sens, reîntregirea salariilor este un obiectiv politic general al guvernului, dar și particular al Ministerului Apărării Naţionale, de asemenea eliminarea nedreptăților care s-au făcut cu procesul de recalculare a pensiilor.
- Sunteți într-o situație ingrată. Un ministru numit politic peste o structură apolitică. Cum veți împăca și capra și varza? Unde se termină politica în armată și unde începe armata să-și facă ”politica”? Unde se termină indicațiile de partid și interesele politice și unde începe interesul național și protecția celor din subordine? Normal, nu ar trebui să existe contradicții, dar guvernarea trecută ne-a arătat că există.
Corneliu Dobriţoiu: În primul rând aș vrea să menționez faptul că există o tendință în cadrul USL de eradicare a oricărei forme de politizare a instituțiilor statului, cunoscută fiind atitudinea celorlalte guvernări care au politizat inclusiv directorii de școli și grădinițe. La nivelul aparatului central funcțiile ocupate politic sunt de ministru și secretar de stat. Asta nu înseamnă că nu vom executa o auditare sau o analiză de stare a sistemului în așa fel încât să eliminăm elementele care ne-au determinat să apreciem ca s-a produs o politizare excesivă.
La armată sunt niște chestiuni foarte clare, adică există oameni care au fost promovați, au crescut precum Făt Frumos, peste noapte. Trebuie să repunem în ordine problema promovărilor, în așa fel încât să eliminăm niște nemulțumiri care există în sistem, pentru că armata este un sistem instituțional nu unul politic, de aceea trebuie să revenim la promovări respectând principiile meritocrației.
- Domnule ministru, ca fost membru al Armatei, fost general activ, cu funcții importante - ați fost și ministru interimar - cunoașteți problemele ministerului, ale cadrelor, problemele de dotare și structură. În toate domeniile există probleme. Care credeți că sunt primele domenii în care trebuie acționat în aceste 6 luni până la alegeri.
Corneliu Dobriţoiu : În primul rând trebuie să găsim o modalitate de a întrebuința în mod inteligent toate resursele pe care le avem la dispoziție în scopul creșterii interoperabilității armatei. Aici avem niște priorități absolute în condițiile înzestrării armatei cu avioane multirol, în condițiile în care bugetul de achiziții nu ne permite acest lucru. Și atunci, singura măsură posibilă pentru a îndeplini acest obiectiv ar fi cea legată de valorificarea infrastructurii în exces prin schimbarea naturii juridice a unor obiective în scopul susținerii programului de înzestrare.
Dacă nu facem acest lucru, există posibilitatea ca în 2-3 ani să distrugem una din categoriile de forțe pentru că ar însemna să ținem aviația la sol în loc să își îndeplinească misiunile de zbor. E adevărat că ne putem gândi și la o soluție interimară cu modernizarea MIG-urilor existente având în vedere faptul că procesul de achiziție a avioanelor multirol este un proces de durată, dar este și mai lungă perioada de instruire a piloților și a echipajelor de întreținere.
Ori din informațiile pe care le avem, numai pregătirea piloților ar dura doi ani de zile în condițiile în care, MIG-urile ar trebui să fie interzise la zbor în doi ani. Deci am putea risca să ajungem într-o situație deloc fericită din punctul de vedere al credibilității noastre ca aliat, să invităm alți aliați să ne asigure spațiul aerian. Dacă procesul de achiziții va trena, atunci vom avea o perioadă de timp în care nu vom avea ori piloți ori avioane și atunci trebuiesc găsite alte soluții, dar acestea nu vor fi onorante și descurajează procesul de formare a piloților militari.
- Pentru că a venit vorba de aceste 6 luni, există șanse ca după alegerile din toamnă să ocupați aceeași funcție, bineînțeles dacă veți câștiga alegerile, sau v-ați asumat doar mandatul de 6 luni?
Corneliu Dobriţoiu : Deocamdată funcționăm în logica guvernului actual. Perioada aceasta este o perioadă foarte grea, se vor face evaluările necesare după alegeri și atunci vom vedea ce configurație politică va avea noul guvern și dacă eu voi fi selectat să particip la acel guvern.
- Există multe anomalii în armată, chiar dumneavoastră le-ați enumerat în interviul precedent, plecând de la proasta distribuire a fondurilor, de la învățământul militar, de la selecția personalului, avansările politice uneori peste limita regulamentelor, modificarea Legii 80 etc. Care credeți că trebuiesc reglate în primă urgență? Și vizavi de acest aspect, ați afirmat în interviul precedent că veți lua măsuri împotriva celor avansați ”preferențial” prin abuz.. Cum veți evita înlăturarea unui abuz fără să comiteți un alt abuz? Gradul militar este un bun dobândit.
Corneliu Dobriţoiu : Dacă se vor identifica astfel de situații, acestea vor fi analizate, pentru că nu poți lua gradul unui militar, dar există și alte măsuri dacă se va constata că au fost făcute promovări care nu corespund condițiilor postului. În acest sens vom conlucra cu şeful SMG pentru că avem aceleași interese instituționale.
- Acum vă pun o întrebare mai sensibilă. Problema pensionarilor militari și a asociațiilor militarilor activi și în rezervă. Există peste 20 de asociații profesionale și un sindicat. Fostul ministru a avut ”preferați”. Dumneavoastră cum le veți trata? V-aţi întâlnit cu reprezentanţii vreunei asociaţii ? Cum intenţionaţi să o faceţi cu fiecare pe rând sau veţi fixa o întâlnire cu toţi reprezentanţii acestor organizaţii ?
Corneliu Dobriţoiu : În primul rând eu consider din start că militarii rezerviști trebuie să aibă toți aceleași drepturi. Nu trebuie tratați discriminatoriu. Este dreptul lor să își găsească formele de asociere pe care le consideră necesare și ca atare toate aceste asociații au aceleași drepturi. În ceea ce privește dialogul cu aceste asociații, noi deja ne gândim la alcătuirea unei comisii tripartite Parlament-minister-reprezentanți ai asociațiilor militarilor în așa fel încât să beneficiem de expertiza lor în proiectarea unei noi legi a pensiilor ocupaționale.
Considerăm astfel că printr-un dialog intens cu aceste asociații va crește nivelul de transparență a actului legislativ și decizional și totodată vom beneficia de opiniile unor oameni care au lucrat în sistem, opinii care converg către același obiectiv și anume recâștigarea demnității militarilor, recâștigarea rolului, importanței și respectului de care s-a bucurat de-a lungul istoriei.
- Tot legat de pensionari, cum veți trata rezerva? Nu am să vă întreb cum veți rezolva problema revizuirii pensiilor, este deja de notorietate dorinţa actualului guvern de a modifica OG1/2011. Aș întreba când credeți că se va rezolva și dacă intenționați să readuceți militarii la pensiile militare de stat – ocupaționale ? Şi ce se va întâmpla cu Lega Unitară a Pensiilor votată fraudulos. Intenţionaţi să cereţi anularea ei?
Corneliu Dobriţoiu : Având în vedere problemele economice actuale eu văd rezolvarea acestei probleme în trepte, printr-un proces etapizat pentru că degeaba există voință politică pentru rezolvarea discriminărilor produse prin recalculare, dacă nu există capacitatea luării imediate a unor măsuri cu impact financiar datorită bugetului.
Și atunci, într-o primă etapă, ne propunem să reevaluăm aplicarea unor acte normative care presupun retragerea unor sume considerate ”necuvenite” unor pensionari, care au avut pensiile în plată în baza unor decizii de pensii anterioare. Nu este vina acestor pensionari. Din estimările noastre impactul ar fi cam între 20-30 la sută din pensii. De aceea ne propunem în primă fază amânarea restituirii acestor sume, până la sfârșitul anului.
A doua etapă, pe bugetul anului următor, să eliminăm discrepanțele cauzate în procesul de rectificare și să aducem pensiile celor cărora le-au fost diminuate, la nivelul celor din 2010. Ar mai fi o problemă de discutat aici. La nivelul Ministerului Apărării Naţionale dispunem de sume inclusiv pentru faza a doua, respectiv revenirea pensiilor la nivelul anului 2010 pentru cei cărora le-au scăzut, dar Ministerul de Interne nu dispune de fonduri pentru pensionarii din MAI și de aceea discutarea legii a fost amânată pentru a se găsi soluții. De aceea ne-am gândit la etapizare sau chiar la decuplare instituțională atâta timp cât putem rezolva problemele unei părți a pensionarilor acum, iar la anul să rezolvăm pe cei din MAI.
În ceea ce privește Legea Unitară a Pensiilor și modul în care a fost votată eu am convingerea, nu certitudinea, ci convingerea că aceasta este o problemă ce trebuie rezolvată de legislația viitoare, pentru că în condițiile actuale cu două secțiuni de alegeri nu este fezabilă. Acum ar mai putea să apară și problema cvorumului, dar după alegerile din toamnă cred că problema va fi tratată prioritar.
- Modificările făcute la Legea 80 au luat unele drepturi militarilor în rezervă printre care și gratuitatea asistenței medicale. Iar problema cea mai grava este problema fondurilor pentru spitalele și farmaciile militare. Intenționați să faceți ceva în acest domeniu ?
Corneliu Dobriţoiu : Eu personal consider că tot sistemul medical militar trebuie reanalizat din dorința de a evita situații regretabile. Prioritățile bugetare sunt diferite, unele țin de problemele operaționale, altele de interoperabilitate, de modernizare a forțelor, altele de probleme de sănătate. La ora actuală sumele alocate de la buget pentru modernizarea celor 12 spitale care au fost construite pentru rezolvarea problemelor medicale a unei armate de 300000 de oameni sunt insuficiente, iar infrastructura nu mai este eficientă.
Și atunci, decât să falimentăm toate spitalele, în condițiile în care și armata și-a redus efectivele la 90.000 de militari, nu ar fi mai corect să regândim, să reanalizăm întregul sistem în așa fel încât să eficientizăm un număr mai mic de spitale? E o întrebare retorică.
Pe de altă parte mai este un aspect. Unele probleme medicale pot fi rezolvate pentru militari și în spitalele civile existente, cu decontarea cheltuielilor prin fondurile noastre. Dacă un cadru în rezervă are o problemă minoră merge la rezolvarea problemei în cea mai apropiata unitate spitalicească, nu se duce la zeci sau sute de kilometri la spitalul militar. O altă problemă mai e și aceea a răspândirii acestor spitale pe teritoriul țării. Avem spitale la distanțe de zeci de km sau maxim 200-300 km distanță, dar și zone unde pe distanțe de peste 400 km nu există spital militar.
Deci sunt multe aspecte care trebuie luate în considerare. Există posibilitatea ca unele spitale să fie declasificate, să treacă în categoria a patra sau a cincea, unele chiar în sanatorii. Ori atunci trebuie să găsim o soluție. Poate e mai bine să concentrăm resursele pe 4-5 spitale regionale. Soluția va fi găsită după consultarea tuturor specialiștilor, inclusiv a celor din sectorul finanțe.
- Ce mesaj ați dori să transmiteți pe această cale armatei active, militarilor de toate gradele? La ce trebuie să se aștepte, ce pretenții aveți de la ei.
Corneliu Dobriţoiu : Prima preocupare a noastră este problema pensiilor şi salariilor. Bugetul este dezechilibrat, dar pentru noi oamenii sunt mai importanți. La nivelul PNL, și o spun în cunoștință de cauză fără a încerca să fac propagandă politică, deși sunt om politic, programul aprobat în domeniul apărării prevede o creștere a bugetului apărării anual cu 3% astfel încât la finele unui ciclu de guvernare să ajungem la 2% din PIB. Este o cerința minimală exprimată de șefii de state și guverne ai Alianței Nord Atlantice.
De asemenea urmărim să atragem resurse extrabugetare pentru sprijinirea procesului de înzestrare. Aceste sume vor fi dedicate unilateral procesului de achiziții. Debalansarea bugetului în favoarea unor cheltuieli foarte mari de personal va trebui rezolvată. Totuși nu putem lua oamenilor gradele înapoi, pentru că fostul ministru Oprea a gândit cu inima, când a ridicat funcțiile cu o treaptă, pentru a contrabalansa diminuarea salariilor. S-a ajuns astfel la răsturnarea piramidei corpului de cadre. Nu se poate interveni brutal pentru reîntoarcerea piramidei cu baza în jos.
Pe de altă pare se generează și alte probleme legate de baza de selecție a funcțiilor de locotenent-colonel și colonel. Acest proces este foarte complicat. Nu mai putem face curbe de sacrificiu. Nu vrem să ne întoarcem la anii de tristă amintire, nici să creăm o psihoză. Deci singura soluție este să așteptăm ieșirea la pensie a celor ”încărcați” la grade, pentru a nu crea și noi alte drame, alte procese, alte nedreptăți.
Anglia sau SUA de exemplu, trec de câte ori este nevoie sau –în cazul SUA- la fiecare 4 ani printr-un proces de reevaluare strategică a forțelor. Noi nu ne putem permite, nu avem forța economică necesară acordării de pensii și compensații. În plus, putem genera anumite tensiuni sau chiar drame cum a fost cazul celor create prin procesul de revizuire.
Cer cadrelor active să aibă încrederea că toate deciziile care se iau de către conducerea instituției se iau în interesul instituției, pentru reinstaurarea principiului meritocrației la încadrarea pe funcții și pe posturi, pentru reechilibrarea bugetului în așa fel încât să permită creșterea capacității operative a armatei, având în vedere că cheltuielile de întreținere sunt restrânse, pentru redarea demnității corpurilor de cadre.
Nimeni nu trebuie să mai încerce prin subterfugii politice să lovească în demnitatea și onoarea corpului de cadre. Trebuie să înceteze orice încercare de politizare a armatei. Pe rezerviști vreau să-i asigur de toată disponibilitatea mea pentru rezolvarea problemelor generate de procesul de revizuire, care a creat probleme inclusiv de neplată a unor datorii la bănci, ca să nu mai vorbesc de dramele reale care au dus la pierderi de vieți omenești.
- Ordinul M107/2005 nominalizează asociaţiile militare care pot beneficia de sediu în spaţiile Cercurilor Militare. Unele asociaţii care au apărut după această dată nu pot beneficia de prevederile acestui ordin. Aveţi in vedere eliminarea acestei discriminări ?
Corneliu Dobriţoiu: În primul rând eu consider că Cercurile Militare au fost create pentru a crea o stare de confort militarilor activi și în rezervă și toți trebuie să beneficieze de acest drept. Există o singură interdicție, aceea de a desfășura activități de natură politică, discuții politice și să nu aducă atingere prestigiului instituției sau Ministerului Apărării Naţionale. În rest se pot desfășura activități și discuții care țin de specificul asociațiilor respective.
- Câteva cuvinte despre Summitul de la Chicago. Ce ne puteţi spune despre retragerea trupelor din Afganistan şi sistemul de apărare antirachetă. A adus ceva nou sau s-a luat vre-o decizie concretă pe aceste subiecte?
Corneliu Dobriţoiu: Discuțiile s-au purtat pe subiectul necesității îndeplinirii sarcinilor asumate de țările membre la ultimul Summit. În acest sens, din cauza austerității economice severe prezentă în toate țările europene, s-au dezvoltat concepte precum Smart Defence, de obținere a unor beneficii mai mari cu cheltuieli mai mici prin diferite metode, cum ar fi cel de dezvoltare a unor proiecte comune între țările membre, prin angajamente multinaționale sau prin plata în comun a unor proiecte care să servească toate statele angajate în proiect.
Referitor la Afganistan, noi vom continua să ne onorăm angajamentele conform calendarului de retragere și vom începe retragerea trupelor din a doua jumătate a anului viitor,treptat,astfel încât după decembrie 2014 să trecem, la o altă fază cea de asigurare a funcționalității forțelor afgane.
Vă mulțumesc domnule ministru, eu văd acest interviu ca un prim pas spre normalitate în armată.Faptul că v-ați respectat promisiunea făcută la interviul anterior spune mult despre caracterul Ministrului Apărării, iar miliatrii activi sau în rezervă pot spera că actualul ministru își respectă promisiunile.
A consemnat pentru dumneavoastră
Marin Neacșu
http://neacsum.blogspot.com/2012/05/interviu-cu-ministrul-apararii.html
=======================
=================
Atentiune, Zooland:
RăspundețiȘtergereCezar, Curdeleu, Tigri si Stelipuli!
Procentajul celor care au pensia diminuata este de 30 la suta!Ati inteles, dobitoacelor??
Aveti grija cu cine va puneti!
In al doilea rand, omul acesta vorbeste continuu despre DEMNITATE SI ONOARE, deci vorbeste limba noastra, nu a voastra.
Si in al treilea rand, vorbeste despre NEDREPTATEA care s-a facut unei anumite parti a pensionarilor militari.
Tantalailor, de doi ani va spunem aceleasi lucruri, dar mintea voastra atrofiata de nefolosinta nu pricepe..
Mars la custi!
Nikk, omul vorbeste STRICT DESPRE MINISTERUL PE CARE IL GESTIONEAZA.Cand se refera la alte ministere, specifica acest lucru.In consecinta, procentajul apartine MApNului.Si nu cred ca isi permite o dezinformare, tinand cont de cele cateva gafe ale guvernului VP, gafe care sunt speculate de opozitie.
ȘtergereChiar daca unii dintre perdanti, cum ii numesti tu, au recuperat ceva- asta datorita acordarii sporurilor aferente grupelor de munca-, oamenii tot neincrezatori si speriati sunt pentru ca sunt constienti ca nu este corect ceea ce li se intampla.
Du te-n pizdocul ma-ti de magar!Esti mai prost ca o noapte polara.
Ștergere@26 mai ora 20:45.
ȘtergereIa de la Tata o gura de Sloboz!
Iar Czar maimuca sa ne pupe buca!
RăspundețiȘtergere....documentul ..sa apara documentul ,macar ceva ca cel a lui Trofin !
RăspundețiȘtergere.............................................
De-i intrebi :ce mai vor si ce-i mai doare?
Toti raspund: bani - noi nuuu !!...doar mandrie si ..ONOARE !
Vax victis!
hArs Poetica.
Pentru inceput sa va distribuie cate 2,5 kile de caciula!!! Terente
Ia si tu de la Tata, ia de la Tata, ia de la TataQ..
ȘtergereLgea 164/2001 avea unele nedreptati, daca o analizam ca lege a pensiilor. Dupa parerea specialistilor din domeniul pensiilor, Legea 164 era oarecum impropriu numita lege a pensiilor. Mai degraba ar fi putut sa se numeasca Legea rentelor de stat pentru militari.............................
RăspundețiȘtergereO sa mai vedeti L164 cand mi-oi vedea eu ..calul jucand STEP !!
Sa-i tragi frina de mina lui Ducipal!
ȘtergereAsta zboara cu Pegas.I-a rezervat Roberta un Pegas cu trei roti..
ȘtergereL-164 (sau ce i-ar fi trebuit mortului pentru a ramane in viata!!)
RăspundețiȘtergereBaza de calcul - Solda de grad si functie
Modul de calcul al soldei;
- cea mai buna situare individuala(grad functie)din ultimii 10(zece ani)
- minim 2 ani pe pozitia respectiva
- dispare IND.C+Sol.M - apare un indicator(ex. spor dat. exercitarii muncii sub juramant etc) care se acorda in procent direct proportional cu vechimea ,pentru TOTI!!
-Se reeval. aplicarea treptelor pt. conditii de munca (prioritate unitatile luptatoare)
_Minim 25 ani vechime cu scoala fara penalizari (unde e mai putin apar penalizari prop. cu vechimea lipsa).....mai puteti adauga ! Sniper one
Reiau aici o postare pe care amicul tau ..OX nu mi-a afisat-o.In completarea celor spuse de catre mos alecu sergentului bula..cand nimic nu ai a spune/Insirand cuvinte goale/Ce din coada au sa sune.Suna de parca marele poet ti s-ar fi adresat tie.
Ștergereczare, mai ia de la Tata o gura de Sloboz...
ȘtergereDupa mintea ta un medic militar ar avea de doua ori acest "spor". Un magistrat militar la fel Ai ce ai cu IC si SM. De alte sporuri care probabil umfla inexistenta "sfinta contributivitate" oi fi auzit? Fidelitate, stress si altele bagate cu duiumul nu zici nimic. Nici acum nu ai inteles ce e cu solda de merit! Tare esti greu de cap! Daca nu ai avut in luna in care ieseai la pensie, adio!
ȘtergereIn opinia mea,
RăspundețiȘtergere=============
exista o mare problema, pe care nici colegul Neacsu si nici d-l ministru Dobritoiu, nu a pus-o in discutie: faptul ca atat Legea salarizarii unici cat si Noua Lege UNICA a Pensiilor din 01.01.2011 , sunt CERINTE ale UE, impuse din afara! De aici trebuie plecat! De aici trebuie incepute orice discutii! Se stie ca odata intrati in UE, "legea interna" se integreaza/subordoneaza Legilor UE, iar in caz de "conflict", are prioritate/castig .... Legea UE !!! In CONCLUZIE, nu se va putea modifica/face mare lucru! Din pacate! Negocierile cu UE trebuiau facute in timp util, cu demnitate si tarie, nu in genunchi si fruntea-n tarana!
Acum, va fi greu, tare greu, sau chiar imposibil de a mai schimba ceva!
Singura salvare, sa pice sandramaua!
Domnule Burcu,
ȘtergereImi pare rau, dar trebuie sa va contrazic.
Nu totul se explica prin... asa ne cere UE.
Nu exista vreo norma europeana care sa impuna statelor un anume mod de reglementare a salarizarii sau a pensiilor.Dovada este ca salarizarea si pensiile sunt reglementate diferit in statele UE.
UE cere incadrarea intr-un anumit deficit bugetar, statelor si parlamentelor membre revenindu-le obligatia si dreptul de a legifera asupra modului cum este cheltuit banul public.
Ce faci Plano, ma tradezi? Hai in boschetzi sa ne iubim printre buretzi ca intre baietzi!
Ștergereasa este , dar putini vor sa citeasca sau sa inteleaga .
Ștergerein loc sa incercam sa obtinem maximum din ceea ce se poate obtine , batem campii cu propuneri de neaplicat .
multi uita ca acum 12 ani , tot europa ne-a impus legea salarizarii si pensiilor militare .
acelasi stapan ne cere astazi sa renuntam la aceste pensii militare de stat , nu ocupationale .
nu trebuie sa uitam si faptul ca intre legea decenta , copiata dupa modelul occidental si legea "adaptata" la specificul mioritic exista diferente uriase . de aici au plecat si disensiunile intre militari . legea era buna , adaugirile romanesti erau proaste .
la MAI aceeasi situatie , legea 179/2004 - copiata dupa modelul german ( si impusa de germania guvernului nastase - tot ioan rus era ministru si atunci ) .
tupak amaru
Normala "reactia voastra ! In ex. prezentat de mine -nu mai poate exista marsavia voastra ! Concluzia? Nu e bun ! Ordinari
RăspundețiȘtergereMey,mey,cum le-a suflat nea Cashu,bomboana de pe tort celor trei zmei,corcodelu',cezar maimuca si stelipulea!Bravo nea Cashu,i-ai luat interviu ministrului,stelipulea, se si visa torturandu-l cu intrebarile si neintelegand o iota din explicatiile domnului ministru!El are nevoie de linkuri,explicatii,traduceri,bine ca n-o avut nevoie si-n noaptea nuntii de vreo schema de introducere in problematica existentiala!Stelipulea,ti-o lua inaintea nea Cashu,ca are un zambet irezistibil si dintii nu-s lipiti cu Corega!Ha,ha!
RăspundețiȘtergereSi are si tilifon automobil...
ȘtergereBa dar are in dotare un aerodrom pentru muhste ..ceva de invidiat .! Se poate privatiza linistit si fara ..tilifon!!
ȘtergereNu e pentru muste. E pentru albine. Dar nu pentru trantori.
ȘtergereDa ,cred ca mustehele ..patineaza !!
ȘtergereNu patineaza ca Cezar maimuca cu coourul le frineaza.
ȘtergereCezare, maimuca vino si ne scarpina pe buca!
Fals,fals..fals ! Albinele trag la flori cu petale frumos colorate. Aici noi ce vedem? Doar capul p..pi...pih..pihstilului !!~
RăspundețiȘtergere...rezulta ca-i aerodrom pentru ..muhste! Indubitabil!!
ȘtergereMei, mei, mei ...
RăspundețiȘtergereCe jale e pe la cd-scmd ...
I-a bagat Merin, la grea intristare ...
Mei, mei, mei...
A dreaku treaba mai fu si asta!
aerodrom ..pt.musthe, clar
RăspundețiȘtergereBei,
ȘtergereIa sa ne spuna noua cineva, cum devine chestia aia cu strugurii? Cu vulpita care ... nu prea poate sa-i ajunga... Crek ca si tu, esti cam la fel... Vad ca o tii langa, una si aceiasi idiotenie!
Lasati-l mei in pace pe Nea Cashu, ca uitati s-a imbracat si el ca un jantilimen pentru interviul asta cu domn menestru, ba mai mult a renuntat si la tilifonul ala automobil. Nea Cashule, da ia zi-ne unde pitisi halatul de apv-ist si tilifonul, ca vrem sa ti le speriem?
ȘtergereCOREOLONE MEDALIE DE AUR LA JOCURILE OLIMPICE !
RăspundețiȘtergerePropunere editorial
În urma unor decizii de ultim moment, membrii comisiei Jocurilor Olimpice care vor avea loc în această vară la Londra, Marea Britanie, au hotărît să adauge o probă nouă: cea a furtului din buzunarele participanţilor şi a celor din public. La numai o oră de la anunţul oficial peste 1.000 de ţigani români din Marea Britanie şi-au anunţat intenţia de a se înscrie la Jocurile Olimpice pentru a putea participa la această nouă probă. Se estimează că alţi 100.000 de ţigani răspîndiţi de-a lungul şi de-a latul Europei (în principal Franţa şi Italia) sînt pe cale să-şi rezerve bilete de avion spre Londra pentru a se înscrie la rîndul lor.
Se pare ca favoritul pentru medalia de aur este un rom din Brasov ....supranumit Coreolone.
Maiestatea sa, regina Marii Britanii, a susţinut într-o conferinţă de presă de urgenţă in care a aparut cu Coreoilone spunand ca este o ideie excelenta.....pentru că s-ar putea declanşa un val migraţionist nemaiîntîlnit în istorie al tuturor ţiganilor din România spre insulele britanice.
Mai are cineva vreo indoiala,daca- i sau nu...aerodrom pentru ..mustehele ??
RăspundețiȘtergere...si e aparat de antiaeriana lui Curutzdeleu cu capul de beutura greu!
ȘtergereBei, dar unde-ati disparut cu totii, ai? Unde-s pensionarii de la ZOO si pacientii evadati de la Spitalul 9? Cezare unde esti? Sa nu-mi spui ca esti consilier al domnului Dobritzoiu, ca io stiu ca nu-i prea place de tine, maimutzoiu...
Pai unde sa fim? La Sumuleu, in serviciu de paza!Tu nu vezi ca ne-au invadat bozgorii ?!!
Ștergere26 mai 2012.
Ștergere============
Peste 125.000 de pelerini de Rusaliile catolice, pe muntele Şumuleul Mic.
Peste 125.000 de pelerini asistă, sâmbătă la prânz, la slujba de Rusaliile catolice oficiată pe muntele Şumuleul Mic, în judeţul Harghita, între cei prezenţi fiind şi vicepremierul ungar Semjen Zsolt şi preşedintele Parlamentului Ungariei, Kover Laszlo, anunţă Mediafax.
Numărul celor prezenţi continuă să crească, potrivit estimărilor reprezentanţilor Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Harghita, alte câteva mii de persoane continuă să urce spre locul pelerinajului, pentru a asista la slujba de Rusalii. Prin comparaţie, în 2011, aproximativ 120.000 de persoane au participat la pelerinajul de Rusalii.
Slujba este oficiată de Arhiepiscopul romano-catolic de Alba Iulia, Jakubinyi György.
Cei mai mulţi credincioşi vin pe muntele Şumuleul Mic urmând drumul pelerinajului, însă există şi persoane care parcurg în genunchi "Drumul Crucii", un drum în pantă, foarte greu de urcat.
Credincioşii care au ajuns vineri seară la Şumuleu s-au spovedit la Catedrala Franciscană, apoi s-au rugat la statuia Fecioarei Maria făcătoare de minuni pentru "sănătate, bunăstare şi pace în întreaga lume".
Tot sâmbătă dimineaţă, peste 3.000 de pelerini din Ungaria au ajuns la Miercurea Ciuc cu trenurile "Nostalgia", "Expresul de Şumuleu" şi "Rapidul Secuiesc", ei urmând să participe la procesiunea de Rusalii.
Procesiunea religioasă de sâmbătă este cea de 445-a din seria pelerinajelor de Rusalii de la Şumuleu. Motto-ul pelerinajului este "Cu Maria, mama lui Iisus".
Soborul de preoţi a pornit în procesiune la ora 10.30, din faţa Catedralei Franciscane din Şumuleu.
Laborumul, drapelul sfânt al Şumuleului, care are 35 de kilograme, este purtat de doi absolvenţi ai Liceului Teologic Romano-Catolic "Segito Maria" din Miercurea Ciuc, Csucs Istvan şi Antal Elod. Totodată, simbolul basilicii mici este purtat de un alt elev al liceului.
Pelerinajul Rusaliilor catolice de la Şumuleu Ciuc este considerat drept cel mai mare din Europa Centrală şi de Est şi îşi are originea în vremuri străvechi.
În 1567, principele Transilvaniei, Ioan Sigismund, a încercat să impună credincioşilor din scaunele secuieşti Ciuc, Gheorgheni şi Casin religia unitariană. Credincioşii adunaţi la Şumuleu, sub conducerea preotului Istvan din Joseni, au pornit să înfrunte armata principelui. După respingerea atacului, împodobindu-şi steagurile cu crengi de mesteacăn, bărbaţii s-au întors la Şumuleu şi împreună cu ceilalţi s-au rugat la Dumnezeu şi la Sfânta Fecioară, exprimindu-şi astfel recunoştinţa pentru obţinerea victoriei.
Jurnalul National
Hai nu a aparut ? Cum Ce??
RăspundețiȘtergereHanaliza lu NeaChasu cu puncte si subpuncte (rosii) ,in urma
emisiunii lu Ciutacu!! Noi suntem mai tampitei si nu pricepuram neam !S-a rezolvat ori ba - ca ciuta-cu fu frumoooos. Ce mai dantura avea el si ce ocheti misthii si caaaat de sus il privea .... ei hai sa mai asteptam sa ne spuna riporterul cum fu treaba!! Terente (al de da cu ..capu la perete!!)
Ioan spunea...
RăspundețiȘtergere26 mai 2012, 15:38
În urma observațiilor de care am ținut cont, a lecturării de către persoane avizate, a corecturilor ulterioare și a unor intervenții pe text, s-a ajuns la momentul bun de tipar. Voi fi onorat să vă expediez un exemplar al cărţii tipărite.
Domnul ministru s-a prezentat total sub asteptari.
Nepregatit suficient de bine pentru emisiune, obosit, putin derutat, neorganizat in gandire, balbait, incoerent, neclar in exprimare, idei exprimate partial etc. Intr-un cuvant, "slab".
Nota "4" intr-o scara de la 1-10.
Ciutacu s-a jucat cu el, nu l-a luat in serios. A fost obedient, nu l-a incomodat cu nici o intrebare serioasa.
Ministrul n-a lamurit nimic.
Este prea mare palaria sau nu poate duce mai mult?
Eu nu vreau sa cred asa ceva din partea unui general al armatei romane (chiar in rezerva fiind).
Mai pierdem inca 6 luni.
Din Noiembrie trebuie gasit altul, inca 6 luni, s.a.m.d., pana la calendele grecesti?
Domnule ministru, sunteti asa de bine manipulat, ca nici nu va dati seama?
Faceti-va urgent o echipa competenta, depolitizati ministerul, M.U. si U., nu iertati pe nimeni.
Ce cauta Fratila la Ministerul Economiei, de ce nu-i in rezerva cu pensie "contributiva", dar Lupu si Lucan ce functii vor avea si ei?
Chiar dumneavoastra ati spus de nenumarate ori ca au „gresit”. Aplicati-le legile si regulamentele militare in vigoare, nu-i mai lasati sa greseasca, au gresit destul.
Ce date va furnizeaza structurile subordonate, de nu puteti preciza nimic, doar aproximatii?
Ati spus ca lunar parasesc sistemul 200 de pensionari. Ce faceti ca sa nu se mai intample asa ceva?
Va lamentati ca nu aveti bani, pentru ..... etc.
Toate solutiile prezentate sunt amanari fara termene precise.
Daca nu sunteti ajutat si vi se pun piedici, spuneti si vom fi alaturi de dumneavoastra.
Nu asta asteptam de la dumneavoastra.
Vrem un ministru al apararii nationale ferm, hotarat, scurt, precis, riguros, demn, patriot, respectat, iubitor de oameni si iubit de acestia etc.
Cu alte cuvinte vrem un ministru adevarat, perfect, nu ce-am vazut aseara.
Noi militarii activi, in rezerva si in retragere altfel va vrem.
Inchei, urandu-va succes in greua misiune pe care o aveti!
PS: Promotia 1977 nu a apucat sa "beneficieze" de infuzia de "elemente muncitoresti".
Anonim spunea...
Ștergere26 mai 2012, 13:13
Prestatia ministrului la Antena 3 a fost dezamagitoare.
N-a afisat prestanta de militar, fie si in rezerva. Asa arata un general care a lucrat si la nivel inalt in structuri NATO?
Asta este o problema de imagine, insa vis a vis de pensiile militare diminuate a demonstrat ca este doar un mic pion pe tabla de sah, de astazi, a USL. "Nu ma asteptam sa ajung ministru". N-a aflat ca un soldat cand intra in armata isi pune in ranita bastonul de maresal?
Semnalele date sunt mai degraba de amanare decat de rezolvare a situatiei pentru pensionarii "diminuati". Mai mult, a dat vina pe MAI. La conferinta de presa de la Guvern a dat vina pe pensionari, ca n-are bani din cauza lor, iar la Antena 3 a spus ca n-are nevoie de banii din regularizarea pensiilor si are bani chiar si pentru corectia la nivelul decembrie 2010 a celor scazute. Cand a fost corect?
S-a pus pe sine in centrul discutiei asupra principiului contributivitatii din Legea pensiilor. Gresit! Cine se ocupa de imaginea sa si implicit a armatei, pentru ca el este un politician prin care circula sange kaki. Ori nu?
Militarii care au mari asteptari de la dansul s-ar putea sa fie dezamagiti.
Sa mai asteptam.
PRESTANTA
RăspundețiȘtergerePREST'ANŢĂ s.f. Ţinută, înfăţişare, atitudine impunătoare, demnă. - Din fr. prestance.
PREST'ANŢĂ s. (rar) maiestate. (~ ţinutei.)
prest'anţă s. f., g.-d. art. prest'anţei
La ce vrei sa te ,,referezi'' cind vorbesti despre ...prestanta? Cumva la ceva ce are baSsexu in prezenta celorlalti participanti internationali la intilirile desfasurate?
Mei, şi cîtă prestanţă aţi fi vrut voi să aibă domn" menestru? Cît are frac-miu Cezar? Ia faceţi voi un mic exerciţiu de imaginaţie şi gîndiţi-vă că la Interne ar fi Curleonul, la SRI Stelian P zis si Moş Proteză fără freză, iar la Armata Cezar-că musai la ministerul ăsta trebuie unul cu experienţă care a comandat "Armata celor 7 maimuţe". Aşa ar fi fost bine?
RăspundețiȘtergerePentru toti care aseara am fost dezamagiti.PRESTATIA LUI cORNEL A FOST SUB CE ESTE EL IN REALITATE SI SUB VALOAREA LUI,DIN MAI MULTE MOTIVE.Sa fim totusi corecti si sa recunoastem ca ,,tonul face muzica,, si CIUTACU a banalizat discutia prin intrebarile puse.In sprijinul afirmatiei mele va recomand interviul lui NEACSU.Omul e bine intentionat are sustinerea USL stie ce trebuie sa faca si VA FACE CU SIGURANTA.Totul e chestie de timp deci RABDARE dragi camarazi.Cornel nu isi va trada colegii si nici ARMATA pentru ca are alta formatie si parcurs decat OPREA.Va asigur ca stiu ce spun.Cu stima un militar de cariera ca si CORNEL.
RăspundețiȘtergereDA, sunt de acord cu ce spui,
Ștergeredar faci o greseala imensa: te tragi de centura cu Ministrul Apararii Nationale, fapt care nu-ti face cinste, indiferent cine esti si ce ai fost la viata ta! Functia impune un altfel de relatii! De centura, va trageti ... la pensie, la pescuit etc.
Imi pare rau, dar trebuie sa avem un comportament adecvat!
Felicitari SI D-LUI MINISTRU CA NU A UITAT CA A FOST COLEG DE CLASA IN LICEU CU MARIN SI CU MISU NAON. ASTA INSEAMNA CA E OM DE CALITATE. MULTI UITA DE FOSTII COLEGI CAND SE VAD AJUNSI SUS, PE O FUNCTIE MARE. NU E SI CAZUL D-LUI MINISTRU, DECI MERITA APRECIAT. N-AR FI RAU DACA S-AR GANDI SA VA IA CONSILIERI PE LANGA DANSUL! sUNT SIGUR CA L-ATI SFATUI NUMAI DE BINE. INCA O DATA, FELICITARI.
RăspundețiȘtergereA se retine ca nu mai are pozitia de forta a lui Oprea in guvern !Cand v=a da F. Georgescu cu casmaua.....!! Terente
RăspundețiȘtergerea se retine ca "Anonim26 mai 2012, 21:26" are dreptate
RăspundețiȘtergereDeciziile nu sunt ale ministrului apararii(ref la bani)...el poate face doar propuneri si atat.Deciziile mai trec pe la min. finante,munca+comisii si apoi la primul ministru cu avizele de rigoare si acesta va decide DA sau NU
Intr-adevar Oprea cum necum stim cu totii de ce avea o pozitie de forta.
Dobritoiu este doar un functionar de rang INALT intr-adevar dar doar functionar
gresesc cumva?
NU, maestre!
ȘtergereDreptatea va apartine!
Pai mai Curleone macarone nu prea ai dreptate...
ȘtergereCurdelonule , tu nu gresesti , tu spui prostii... ca sa pricepi si tu tu spui "Noroc-ii"... la bidon de plastic ...
ȘtergereCam H urla ..linistea pe aici ! Terente care da cu capu la perete !
RăspundețiȘtergereE din cauza lui Nea Cashcavalu. Nu da si el o tzuica, o maslina...Pai i-am tot comentat subiectele pe gratis. Gata, de-acu "a intzarcat balaia"! Daca plateste comentam, daca nu sa stea cu ochi-n soare.
ȘtergerePai cine sa mai cotcodaceasca? Curleonu-i cu bidonul/pet-ul de Noroc, Cezarel face schimb de experienta cu Dorel, Stelian ii face campanie electorala lui I. Oltean, iar Tigri2 e la festivalul tigrilor garoi!
Jigodia tot jigodie !...
RăspundețiȘtergereCetzarushul , dupa ce-i fura ideea cu gagica-n c...l gol , planorului , se da mare "preten" al vilceanului ...
Fiti atenti la frac-miu cel mare, ca la ciordit idei si portofele e tare!
ȘtergereEsti prost gramada ! Una-i ideea la PlanoX si cu totul alta la maestrul Czar ! Asta doar daca esti capabil sa intelegi. Cat despre gajicuta ii bun al intregului pompor ...circula pe net! Terente cari da cu ca pu la perete !!
ȘtergereBă ciuşdilă, Cezar maimuca nu-i "maestru" e maistru zugrav! Nu zise unul mai devreme că-i în schimb de experienţă la Dorel, da-ne-ar un sugiuc la mosorel!
Ștergere@CeZar,maimucles
RăspundețiȘtergereCior...avea unii cu maiestria?
Ba da totusi can"vini NeaChasu cu hanaliza aia? O mai tini mult in futoshop ?!!
RăspundețiȘtergereHei maimuca, unde te-ai pitit? Iesi afara ca sa te luam la shtanga iara!
RăspundețiȘtergere..eu ,,ies doar ..inauntru".....!!!Sniper one
RăspundețiȘtergeretoti stiu numele reale a tiganilor cezarush,corleone,stelipulea,tigri etc,si totusi astia continua sa se faca de rahat,pentru cativa lei dati in plus ilegal de izmanaru tradator.
RăspundețiȘtergerebine ca nu ii cenzureaza administratorul si ii lasa sa se faca de rusine,acesti viermi infecti ai armatei romane.
mult cancer famiilor voastre,sunt convins ca toti il vor primi,iar drumul pana in iad va fi pavat cu mult chin,dar in iad rasplata o sa fie desavarsita pentru voi,tradatori,gen corleone,cezar,tigri si stelianp.
Chemati hingherii, a scapat nebunul de la 9
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereErorile ministrului Dobritoiu
RăspundețiȘtergereSCRIS DE ROARMY, LA MAY 26TH, 2012, 53 VIEWS
Corneliu Dobritoiu
Desi hotarasem cu ceva vreme in urma sa nu comentez prea mult si sa va prezint actualitatea militara fara adaugiri, iata ca a aparut ministrul apararii Dobritoiu cu cateva declaratii intr-o conferinta de presa si imi este imposibil sa nu ganguresc si eu ceva; poate cateva sfaturi nu ar strica asa ca le voi expune in cele ce urmeaza si pe acestea.
Desi cu ceva vreme in urma, pana sa ajunga la guvernare toata liota USL urla in gura mare ca pensiile militare au fost taiate, ministrul apararii vine acum si spune: ,,Povara cheltuielilor de personal este datorată modului în care a fost gestionat procesul de revizuire a pensiilor militare. Fosta guvernare a vrut să reducă cheltuielile cu pensii şi salarii, dar s-a întâmplat exact invers. Iar noi decontăm acum”. Ce sa inteleg domnule ministru ca aveti o parere de rau profunda pentru ca mie mi-a crescut pensia cu 200 de lei? Sa inteleg totusi din declaratia dumneavoastra ca ministrul Oprea a avut dreptate si mai mult de 85% din pensii au crescut?
Tot legat de pensiile militare (se pare ca asta este una din mizele electorale din aceste zile), ministrul Dobriţoiu a aratat presei ca este nemulţumit de faptul că persoanele care au făcut cursuri de pregătire au avut salariul redus pe perioada studiilor, prin urmare şi contribuţia la pensie a fost mai mică. Concluzia ministrului, scoasa pe cale orala: “Astfel s-a ajuns ca un subofiţer, un maistru-militar are o pensie mai mare decât un general, lucru absolut neîntâlnit în nicio armată de pe continentul european şi nord-american. S-ar putea prin Africa să fie o situaţie similară”, a arătat ministrul Apărării.”
MarketOnline - Servicii de sapte stele!
Domnule ministru, tare as vrea sa ne aratati si noua talonul de pensie cu ultima pensie in plata (daca o mai ridicati) si voi ruga un subofiter sa ne prezinte talonul pentru a termina cu loviturile permanente sub centura date tagmei subofiterilor. Va garantez ca cineva va minte cu nonsalanta si astfel veti vedea cu ochii domniei voastre ca diferenta dintre dumneavoastra si respectivul subofiter este de minimum 1000 de lei, in favoarea dumneavoastra. Daca exista cumva situatii de acest gen, probabil ele se refera la ofiteri superiori iesiti la pensie la varste de 40-45 de ani, prea devreme, beneficiind de ajutoate de sute de milioane, in contradictie cu subofiteri cu vechime de mai bine de 30 de ani. Nu inteleg ce vi se pare anormal ca un subofiter parasutist cu 30 de ani de vechime sa aiba pensia mai mare decat un ofiter de logistica cu 20 de
Mai,tu ai apa in beci?
RăspundețiȘtergereAre, dar nu in beci, la mansarda!
ȘtergereA inceput vanatoarea. Unii vaneaza declaratii incercand sa rastalmaceasca sau sa infiereze unele adevaruri care nu convin .
RăspundețiȘtergereDa domnule anonim de mai sus , indiferent daca esti autorul acelor randuri sau nu, daca le-ai adus aici si nu mentionezi care iti este opinia inseamna ca agreezi cele continute in acel comentariu. Ei bine , da , sunt si subofiteri care au pensie mai mare decat un colonel, asa cum sunt si colonei care au pensie mai mare decat unii subofiteri. Asta mnu inseamna ca trebuie sa ne dam in cap pentru asta sau sa ii omoram pe cei care o spun . Si da stimate anonim, pensiile a aproape 80 % din militari au crescut prin revuizuire, chiar daca la unii doar cu un leu, dar au crescut. Mie de exemplu mi-a scazut cu 1000 lei si din cat au luat la mine au crescut pensiile la 100 de alti pensionari probabipoate chiar 500 asa ca sa nu te mire [rocentajul de 80%. Nu stiai asta ? Pe ce lume traiesti ? Si da, cu toate relele lui, Oprea a crescut salariile militarilor cand guvernul le-a luat 25% , marind functiile de incadreare ale cadrelor (nu stiu sigur daca si la subofiteri, dar la ofiteri sigur) cu o treapta , asa cum a facut si cu ordinul pentru aplicarea 1294 pentru pensionari. Si da domnule anonim, ne place nu ne place , daca era alt ministru al apararii , de la PDL de ex, situatia militarilor era mult mai grava.Nu ii iau apararea lui Oprea , nu sunt fan Oprea, dar faptele ne plac sau nu , nu pot fi contrazise. Oprea a avut cu adevarat putere in Guvernul Boc, pentru ca avea cu ce sa santajeze coalitia, asa cum facea si UDMR. Domnul Dobrioiu nu are aceste parghii si nici nu le-ar folosi chiar daca le-ar avea asa ca procesul aplicarii unor masuri poate lua mai mult timp, pentru ca factorul decizional este altul si nu poate fi" ajutat" sa ia decizia.
Altii au pornit la vanatoarea de .. lauri .
Nici nu s-a discutat bine despre OUG privind modificarile discutate in camere privind OG1 , ca unii au si sarit la cap sa isi aroge drepturile de autor. Prin Buzau, se spune ca aceasta OUG CARE VA FI PROBABIL ANUNTATA SAPTAMANA CARE VINE ESTE RODUL DISCUTIILOR AVUTE DE EI CU DOMNUL MINISTRU.
PRIN bRASOV, DOMNUL mANDU, SUB ATENTA INDRUMARE A CONDUCERII SINDICALE BUCURESTENE A LANSAT IMEDIAT UN APEL pe care il da la semnat la BUCURESTI(??????????) prin care sa se ceara ministrului sa initieze o OUG care este deja in lucru. Smecher nu ? Ce va urma dupa aceea? Pai va aparea scris sus cu litere de-o schiopapa: CD a mai obtinut o victorie, ca urmare a apelului nostru, guvernul a dat o OUG prin care ... bla bla bla. TEHNICA PURA DE MANIPULARE. Cine pune botul ?
,, Mie de exemplu mi-a scazut cu 1000 lei si din cat au ".....Se aranjase bine si neaCHscavalu.!!
ȘtergereSa traiesti Nea Cashule! Nu pune la suflet toate "rautatile" noastre, ca pina la urma nu-ti vrem decit binele. Lasa naibii tilifonul ala de la ureche, ca parca-l ai lipit cu A+B si nu-l mai poti desprinde. Nu stii ca utilizarea in exces a tilifonului, prajeste grav creierashul?
ȘtergereNu m-am aranjat cu nimic. Nu am fost nici pilot, nici parasutist,nici scafandru, nu am lucrat in ture, nu am avut solda de merit in anul in care m-am pensionat, nu am tras sforile sa capat ore suplimentare, restructurarile la fiecare 3-4 luni m-au determinat sa ies. Fusesem avansat cu 3 luni inainte de pensionare, dupa ce pierdusem un an la avansare pentru ca nu aveam fuctie. Daca asta vi se pare aranjament, atunci sa fiti sanatosi. Nu m-am plans si nu ma plang incercam doar sa explic cum a fost posibil sa creasca pensiile la 100 de oameni de pe urma unuia singur fara a greva bugetul. Stiti foarte bine situatia , dar rautatea unor nu ii lasa pana nu lovesc si in cei nevinovati. Din ce or fi facuti unii ? Doar din Ootrava ? Ce faceti fratilor cand va muscati limba din greseala ?
RăspundețiȘtergereUnii e rai tare Nea Cashule, dar nu-s facuti numai din otrava. Uite bunaoara statuia aia a lui Cezar maimuca, nu a imperatorelui roman, este facuta dupa reteta chirpicilor; paie, lut, apa si bine-nteles liantul, adicatelea reziduri de la heshapamentul lui Ciushdei. Deci chipul maimucei este 100% ecologic si biodegradabi. Deja au inceput mushtele verzi sa-i haleasca din limba...
ȘtergereSI ATUNCI ,DE UNDE APARE PIERDEREA SUBSTANTIALA???!!
ȘtergereSi PROMOVAT CAND AI FOST ? ca e mare diferenta
Ștergere@NeaCashu
RăspundețiȘtergereCum facem sa-i ,,prajim'' pe cei vinovati ?
A VOTA PE ALTII NU ESTE SUFICIENT.Dar este necesar.
Restul retetei?
A spus cienva ca as fi guru? Eu propusesem ca acuma, la aceste alegeri SA NU VOTAM NICI UN CANDIDAT CARE ARE MAI MULT DE UN PARTID LA ACTIV INDIFERENT DE MOTIVUL TRANSFERULUI, INDIFERENT DE PARTIDUL DIN CARE FACE PARTE ACUMA. Daca toti ar face asta, cei cu "cetatenie " dubla ar fi scosi din joc si asta ar fi un semnal pentru alegerile din toamna iar partidele ar fi nevoite sa isi ia unele masuri de curatenie vazand ca sunt taxati.Nu ar mai risca nimeni sa puna pe liste candidati dungati si daca ar fi avertizati s-ar gandi si inainte de a pune din cei patati, nu numai dungati. Ce ne costa sa incercaam acest lucru acuma, la alegerile de pe 10 ?
ȘtergereAr tebui sa votez un pdl-ist .Si asta n-o fac nici mort.
RăspundețiȘtergereMai sunt si alte partide, mai sunt si independenti.
RăspundețiȘtergereUite, la Bucuresti de ex, in loc de Oprea, Becali, Prigoana, Irinel, exista varianta Nae Roman, militar.
RăspundețiȘtergereCred ca pentru ,,locale'',in privinta ,,traseistilor'',trenul ,,pedepsei'' este pierdut.
RăspundețiȘtergereDar pentru toamna traseistii ar putea ajunge in ,,prajitor''.
Revenind la ,,pedepsirea'' celor vinovati de haosul produs prin violentarea legislatiei privitoare la pensii cred ca sunt multe de facut.
Primul lucru este sa nu uitam.
Nue pierdut nimic, dimpotriva. Numai o lectie data acuma ar mai atrage atentia asupra alegerilor din toamna. Nimic nu e pierdut pana nu ai votat.
ȘtergereIar ca sa nu uitam, suntem NOI.
ȘtergereNoi si blogurile noastre.
Am propus nu o data, sa aducem pe blogurile "militarilor" tot ce se stie/discuta/scrie NEGATIV (inclusiv in presa locala sau de "nisa"), despre un politician sau altul, tocmai in acest SCOP. Sa stim si noi si altii, daca il mai votam ori nu. O seara frumoasa va doresc!
Comentariile apar de parca ar veni cu trenul.Probabil vin prin Arad.
RăspundețiȘtergereAlegerile locale sunt ,,dintr-un foc''.Nu riscam sa ne alegem cu niste ,,gigei''?
RăspundețiȘtergereToate sunt din prima. Dar ce ai prefera sa te alegi cu piedoni care schimba partidele dupa cum are afacerile, cu un solomon ,3 partide si dosar? Mai bine un neca nimeni carruia ii e frica si sa intoarca capul pe strada, daca alta solutie nu e , decat unul care stie ca are partidul in spate si il scapa de belele orice ar face. Din cauza asta cel putin sunt mai buni independentii sau cei din partide minuscule, dar daca si merita. Oricum eu daca as fi in Bucuresti l-as vota pe Nae Roman
Ștergere@Admin
RăspundețiȘtergereSanatosi sa fim!
Igiena si altele din Anglia veche
RăspundețiȘtergereIata cateva lucruri interesante din istorie privind Igiena:
Imbaierea:
Data viitoare cand va spalati pe maini si apa e un pic mai rece decat v-ati dori, comparati situatia cu modul in care se spalau englezii prin anul 1500. Nuntile aveau loc in general in luna iunie, pentru ca singura baie din an se facea in luna mai si in prima luna a verii viitorii soti inca miroseau acceptabil. Oricum, corpul era deja imbibat de "miresmele" transpiratiei si ca sa mascheze cat de cat mirosul neplacut, miresele purtau in brate un buchet de flori (de aici a ramas obiceiul buchetului purtat de mireasa!) ; "Cada" era, de fapt, un butoi mare, plin cu apa calda. Stapanul casei avea privilegiul de a se imbaia primul, in apa curata. In aceeasi apa urmau la spalat, rand pe rand, fiii si restul persoanelor de sex masculin din familie. Apoi venea randul femeilor si, la sfarsit, al copiilor, in ordinea descrescatoare a varstelor. In final, apa era atat de murdara, incat puteai pierde un bebelus prin ea. De atunci dateaza la britanici vorba "Nu arunca pruncul odata cu apa in care te-ai spalat". Regina Elisabeta I a Angliei a ramas celebra si prin urmatoarea declaratie, facuta cu mandrie: "Fie ca e nevoie sau nu, eu o data la trei luni ma spal !"
Prin comparatie,
Ștergerecu ani in urma, citeam si despre "civilizatia" asiaticilor (chinezi, japonezi...). Socul a fost imens! In timp ce "europenii" se spalau "o data pe an", ... descoperiti singuri ... cum era cu "asiaticii" din aceleasi vremuri! Multa vreme m-a preocupat ... incomparabila diferenta de cultura si civilizatie! Eheee.... Acolo cu adevarat si despre ce inseamna ... ONOAREA si DEMNITATEA.
"Ploua cu pisici si caini":
RăspundețiȘtergereCasele erau acoperite cu snopi de paie sau coceni, fara scanduri dedesubt. Acoperisul casei era singurul loc in care animalele se puteau adaposti de frig. Drept pentru care cainii, pisicile si alte vietati mai mici (soareci, gandaci etc.) se cuibareau in paiele care acopereau casa.. Cand ploua, paiele deveneau alunecoase si animalele cadeau uneori direct peste oameni. In acea perioada a aparut zicala "Ploua cu pisici si caini". Adapostirea animalelor in acoperis a fost si motivul pentru care s-a inventat baldachinul. Insecte sau diverse materii fecale puteau murdari asternutul la orice ora. Cineva a avut geniala idee de a intinde deasupra patului un cearsaf, pentru protectie...
Restul pe Roarmy...
RăspundețiȘtergere@NeaCashu
RăspundețiȘtergereAr putea fi distractiv!
Mi-ar place sa le vad fetele nestiind ce li se intampla si de ce voturile nu bat cu sondajele .. Si apoi sa real;izeze ca au cazut exact traseistii si cei cu dosare .. ar fi o stare de gropaza prin toate partidele pentru ca nu ar sti impotriva cui sa lupte si cum .
ȘtergereWow, ce de maimuce, aici:
RăspundețiȘtergere******************
Potrivit Directiei pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, "cele mai amuzante nume" inregistrate de catre institutie sunt: Curca (4192), Nebunu (639), Bounegru (494), Mortu (443), Blegu (359), Betivu (190), Slanina (164), Broadevin (157), Oasenegre (95), Boubatran (83), Stricatu (60) , Strugurel (53), Botderata (46), Jegu (51), Gunoi (27), Muc (22), Castron (18), Buba (11), Nespalatu (8), Portocala (1).(Sursa: gandul.info)
...Curleonu, Chigru2, Czar maimuca...
RăspundețiȘtergereNeatza buna la ZOO si pacientilor evadati de la Spitalul 9!
RăspundețiȘtergereNeatza la toata lumea!
ȘtergereSErveste ALUPIGUS FORTE pentru tine rezervat !
ȘtergereMaimuca Cezar ia un SUGIUC sau o ACADEA cu capul roshu si pupa-ma-ntre buci! Moshu!
ȘtergereBa da totusi can"vini NeaChasu cu hanaliza aia? O mai tini mult in futoshop ?!!
RăspundețiȘtergereI-o ciordi Cezar, maimuca cu capul cit nuca.
ȘtergereSa crezi tu ca pune Maimuca laba pe orice porcarie!!
ȘtergereMaimuca mai repede pune laba pe mielu ala chelu!
Ștergere.......,,la Bucuresti de ex, in loc de Oprea, Becali, Prigoana, Irinel, exista varianta ==Nae Roman, militar.===
RăspundețiȘtergere,, Frumoasa" -prezentare ! Voi incerca sa mai adaug si eu cate ceva;
_ Fosti colegi de Liceu Militar Breaza - Nicolae Roman -Sef de promotie
_ Fosti colegi de Scoala militara (Acad. TT.)N.Roman -Sef de promotie
_ Am lucrat cativa ani buni impreuna (eu direct subordonat lui N.Roman
-a aratat multora ,,ce insemneaza sa fii ofiter"!
- Pana mai ieri: General - Comandant de Divizie
Primar - e putin pentru el !! Il puteti scoate la.,, incalzire " pentru VIITORUL MINISTRU AL ARMATEI !
Recomand cu caldura - Votati Nicolae Roman !
Eu nu-l cunosc, dar te cred pe tine si votez!
ȘtergereDoar cateva cuvinte pentru a nu fi dubii...si gata!
ȘtergerePana la Comandant Divizie - Domnul General Roman a indepl. functii precum:Comandant pluton , comandant companie ,comandant batalion , comandant Brigada ,foarte putin (nu cunosc exact )prin AISM .....
Sef (comandant)- mai multe misiuni externe Bosnia ,,Etc,etc!!
Bai stati in banca vostra cu blondelul negru de Nae Roman! Maimuca, mai ai colegi de astia? Un individ paralel cu 90% din problemele armatei. Il stiu si pe asta de pe vremea cind era director SMG, comandantul COI-ului-nu ala al lui Czar. Revin la intrebarea: Czar, maimuco mai ai colegi de astia alesi pe sprinceana, dar sa nu fie "afro"? De ceilalti, gen curdeleu, chigri2, stelian...s.a. ne-ai lamurit
ȘtergereMare magar poti sa fi ! Adica un General cu 2 stele fost Comandant de Divizie ,trecut prin toate functiile de comanda de la comandant de pluton...este dupa tine ..,,paralel cu armata" ! Da-ti Cv. tau viteazule anonim ! DE AIA NU NE MAI PRICOPSIM!! Sniper one !!
ȘtergereSa-i sugi falusul magarului maimutzo! Bai mushtiuc, cu Nae asta al tau am lucrat direct vreo 10 ani si pot sa-ti spun ca inafara de cele 2 stele pe care le-a primit, altceva n-aveai ce sa vezi la el. Stim noi cum si-au luat unii gradele...Ce-i drept era un tip shmecherash si increzut. In rest tot asa ca tine...pifan care se pricepea si la aviatie si la marina, intr-un cuvint la toate.
ȘtergereAsa trebuie sa fie un Comandant de arme intrunite - Afonule !!
ȘtergereSe pare ca ti-a tras-o si acum esti ofticat! Ce sa-ti fac daca erai INCOMPETENT - ho ho ce ti-am zis-o!! Sniper one
--------------------------------------------------------------------------------
RăspundețiȘtergereCele mai ciudate nume romanesti
11 Mai 2007
Din Anuarul Statistic al Romaniei, Directia Generala de Evidenta, Bucuresti, 2005, iata citeva nume de familie destul de populare:
Curca (4.795 de persoane)
Buca (2.996)
Flocea (1728)
Pasarica (1.669)
Laba (880)
Nebunu (850)
Bounegru (611)
Mortu (581)
Sulica (540)
Blegu (515)
Belibou (507)
Galeata (276)
Sarcina (255)
Puţica (244)
Muia (233)
Bucila (228)
Pipi (226)
Betzivu (219)
Sula (193)
Slabutzu (193)
Strugurel (192)
Slanina (186)
Roadevin (173)
Boubatrin (119)
Oasenegre (109)
Jegu (95)
Buba (87)
Stricatu (80)
Nespalatu (70)
Portocala (65)
Gainatz (61)
Pishu (54)
Botderatza (48)
Gunoi (41)
Muc (29)
Regulatu (27)
Castron (25)
Pierdevara (23)
Ministru (22)
Lamaie (18)
Sfirc (16)
Ushainchisa (10)
Partzan (9)
Bulan (7)
Pizdelea (7)
Curu (6)
Acru (6)
Bula (5)
Boroboatza (5)
Coi (3)
Politia (3)
Justitia (2)
Caca (2)
Prostu (1)
Hitler (1)
Semafor (1)
Nae Roman . Sef de promotie Scoala Militara de ofiteri activi Niciolae Balcescu, Promotia 77.
RăspundețiȘtergereNe facem bolentin di Bucuresti si-l votam pe nea Nae..daca il recomanda atat de intens don czar maimuta fara frica.Si daca nea Neacsu spune ca a terminat la NICIOLAE, atunci sigur punem stampula pe el!
RăspundețiȘtergereIl stiu si eu pe Roman cel Negru. Slab, slab, slab, extrem de slab, extraordinar de slab! Penultima lui functie, inainte4 de a fi "tras pe dreapta" a fost de sef surogat la J8. Cei care mai stiu ceva armata, ar trebui sa stie cu ce se "maninca" acest J8 in NATO! Daca puneti un asemenea individ primar, vai de mama voastra...Puneti-l mai bine pe ORZEATZA, ca ala de bine de rau stia mai multe si era mai bine pregatit decit 4 Romani+4 Dobritzoi+...n ciumpalaci!
RăspundețiȘtergerePS. Cezare ia tu de colea un ALUPIGUS cu dulceata de caise de curdeleu cu capul greu!
ȘtergereSi tie ti-a tras-o??!!
ȘtergereBey mi-a tras-o pina la 30 cm lungime. Te astept sa mi-o mai lungesti si tu nitzel.
ȘtergereMai du-te-n pizda ma-ti de avorton!
RăspundețiȘtergereMerci t-2 , pentru ajutor ! Czar
ȘtergereMerci pentru ajutort-2, la fel! Czar
ȘtergerePost Scriptum: Serveste si tu un Alupigus de duda, ca sa-ti tina gura uda!
Deci este adevarat ca va mirositi reciproc sub coada!
RăspundețiȘtergere,,Tot pe chestiunea reprezentării României, la reuniunile europene de această dată, preşedintele Băsescu a avut o complicată dispută cu premierul Ponta, concluzia fiind aceeaşi: doar el are dreptul să mănânce fursecuri în numele României. Băsescu a acceptat, totuşi, ca la Eurovision să fim reprezentaţi de Mandinga.''
RăspundețiȘtergerehttp://moshemordechai.wordpress.com/2012/05/28/raguseala-singurei-voci-autorizate/
Nu ar putea baSsexu sa ne reprezinte si la proba de paralele ilegale? :)
RăspundețiȘtergeremaiag spunea...
RăspundețiȘtergerelatra degeaba,cred ca nu stie cum sa mai faca sa platim cotizatiile ca e mare foame de bani.sunt curios pe cine mai prosteste si ce va zice cind nu va fii aprobata aceasta ordonantza care suna aberant si fara logica.ce sustine acest latrator oportunist se poate face numai daca se schimba legea.el are interes ca vrea sa candideze la parlamentare.i l sustine felix,este o marioneta galagioasa.ne a pus sa platim cotizatii ca sa plateasca avocatii de familie.pariez ca a avut parandarat din sumele platite avocatilor.plus ce bani se pot trage din manifestatii,cine poate sa controleze cheltuirea lor.e sacul gol si trebuie umplut.nemaiavind teme de discutie acum umbla cu aberatii.a pierdut din popularitate,nu vedeti ca ministru e slab si nu promite nimic/.?nu exista comparatie intre el si fostul ministru.el este pus de umplutura si e pe termen scurt,nu are sustinere politica si nu este nici vocal.nu are poza de ministru,parca are pe cap o casca de protectie,asa e tuns.asa ca stati linistiti si nu mai platiti cotizatii pentru o mina de panglicari.este o casta cu circuit inchis.au si o asociatie numita columna si cauta sa ne inscriem in ea promitind ca ne gaseste joburi sau parteneri de afaceri.mare e gradina minciunilor.
@mai...(te ia) ag...ura
RăspundețiȘtergerePoate nu ai vazut pina acum ca noi folosim regulile gramaticale ale limbilor.Daca esti persoana cu handicap as putea trece cu vederea...
Rahat se scrie cu litera mica doar daca nu este la inceput de fraza.
Handicapat ii copilul lu tactu !!
ȘtergereInca un analfabet, asta de mai sus de-si zice maiak! Bei tu ai fost ofitzer, ori tractorist? Nu se scrie "tactu" ci "tac-tu". De la "taica-tu". Daca nu le ai pe astea cu gramatica, ia lectii de pe "Mic indrumar gramatical" scris de Cezar maimuca, editat de Editura Prostimea din TM.
ȘtergereIo-s garoi si mama-i cioara
RăspundețiȘtergereCraa, craa, craa
Tata cinta la vioara
Craa, craa, craa
Si sug pixul numai seara
Hop sa sa!
Cele de mai sus sunt falsuri,nu-mi apartin .tigri2
ȘtergereBă răpănilă şi tu eşti un falus! Numai înjurături şi numai prostii scoţi pe rîtul ăla. Tu şi ăl-lalt dobitoc Curleonul aţi început cu postarea înjurăturilor pe aici. Nu mai vorbesc de kuruţ ăla de Cezar maimuca cu "alupigusul" lui. Lua-ne-ar ursul la trîntă de babuin ce este!
ȘtergereTigri2, adica al 2-lea crezi intr-adevar ca sunt falsuri? Eu nu cred!
ȘtergereDaca nu deranjezi pe nimeni si ai acordul partii...
RăspundețiȘtergereDa' TVA-ul?Sau este pe ,,intelectuala''?!
@anonim 28 mai 2012, 19:14
RăspundețiȘtergere,,Handicapat ii copilul lu tactu !!"
Ha! Te-am prins.Esti de-al lui Becalu.
Adica esti o
oaie.
Taci si trage!
RăspundețiȘtergereCele mai ciudate nume romanesti
RăspundețiȘtergere11 Mai 2007
Din Anuarul Statistic al Romaniei, Directia Generala de Evidenta, Bucuresti, 2005, iata citeva nume de familie destul de populare:
Curca (4.795 de persoane)
Buca (2.996)
Flocea (1728)
Pasarica (1.669)
Laba (880)
Nebunu (850)
Bounegru (611)
Mortu (581)
Sulica (540)
Laba = Corleonu?
ȘtergereSulica = tigri2 ?
Buca = Maimuca?
Flocea = Palanu ?
Mortu = Stelian?
Din culisele Cenaclului Doi pe-o Baba
RăspundețiȘtergere,,...tigri2 28 mai 2012, 19:51
Nu sunt de Toparceanu,sunt din volumul"Declaratii de dragoste"o colectie adunata de revista Unica,
dar nu de versuri m-am luat ci de stilul dobitocesc si de copil retardat ,pe care-l foloseste.Chiar nu stiu cum de-l accepti si suporti.Nu stiu cine este acest tzanc obraznic si prost care intra in discutie precum musca in vaginul iepei.
RăspundeţiŞtergere
Ghepardul28 mai 2012, 20:22
Parosule,
,,cum de suporti toti ciucardeii sa scrie alaturi de noi?''
Ii fi si tu vreo urna de "creatie" care asteapta reintoarcerea in "pamintul stramosilor"!..."
Mei va spune mandea cum sta treaba cu asta de-si spune "tigri2". Copilul fu tras pe cosor si interzis de la zbor de nea Mishu Orzeata, cel mai tare elicopterist in viata!
Ștergere