Pagini de larg interes! Click here:

miercuri, 30 ianuarie 2013

Ministrul Apărării Naţionale, Mircea Duşa are în atenție un proiect privind pensiile militare. Publicat acum o ora Cotidianul

 
Ministrul Apărării Naţionale, Mircea Duşa, a declarat marţi, la Parlament, că la nivelul instituţiei pe care o conduce s-a constituit o comisie de specialişti care lucrează la un proiect ce vizează modificări aduse la actul normativ privind pensiile militare.
 
"Nu mi se pare normal ca cei care au adoptat legea pensiilor aşa cum au adoptat-o (...) să vină să facă aprecieri. Mai ales că acea lege a creat o bulversare în sistemul pensiilor militare şi de la pensii nesimţite s-a ajuns la discriminări care nu-şi au locul şi nu trebuie să existe în acest sistem. De aceea, eu, la minister - a şi anunţat primul-ministru -, am constituit un colectiv de specialişti din minister şi din afara ministerului care să realizeze un prim draft legat de modificările pe care trebuie să le aducem în acest domeniu şi, sigur, voi face această analiză şi cu Ministerul Muncii, care se ocupă de acest domeniu şi să încercăm în această sesiune parlamentară să aducem şi corecturile necesare legat de sistemul pensiilor militare", a spus Duşa.
 
Premierul a anunţat luni că Ministerul Apărării Naţionale trebuie să prezinte un proiect de lege care să reglementeze sistemul de pensii militare.

 
"Despre pensiile militarilor, ministrul Apărării trebuie să vină - e în discuţii cu sindicatele care îi reprezintă pe cei care au avut de pierdut în urma recalculării - şi urmează să vină cu proiectul legislativ. (...) Va veni ministrul Apărării, după ce termină toate discuţiile, pentru că, am spus de multe ori, 90% dintre pensionarii militari au avut de câştigat în urma recalculării, cei 10% în mod nedrept au avut de pierdut şi atunci trebuie găsită o soluţie prin care să nu-i afectezi pe cei 90%",
a afirmat Victor Ponta, întrebat dacă a discutat cu delegaţia FMI despre restituirea sumelor datorate de MApN ca urmare a revizuirii/recalculării.
 
================================================
===========================
============

marți, 29 ianuarie 2013

DIRECTIVA DIN AVION. Traian Basescu lanseaza procedura: „CSM - FORCE ONE”! "Asa vre muschii mei"!

 
DIRECTIVA DIN AVION - Aflat in drum spre summit-ul din Chile, Traian Basescu lanseaza procedura „CSM - FORCE ONE”: sefii marilor parchete sa fie alesi de CSM, iar ministrul Justitiei sa fie postasul care sa-i trimita propunerile la Cotroceni.
 
In pline convulsii ale sistemului judiciar la nivelul celui mai inalt for care se ocupa de cariera magistratilor, in conditiile incare doi membri CSM sunt deja pe farasul revocarii, iar alti doi au probleme cu ANI si DNA, presedintele Traian Basescu a trasat noua procedura, asa cum si-ar dori-o, chiar daca legea stipuleaza cu totul altceva. Astfel, procedura dupa Basescu, schitata la o pauza de realimentare pe traseul aerian catre summit-ul din Chile, este urmatoarea: CSM sa aleaga procurorii dupa criterii nestiute inca, Mona Pivniceru sa ia plicul si sa-l duca spre masa Presedintelui, iar Presedintele sa decida!
 
 
 Legea, facultativa pentru Basescu
Pentru a fi sigur ca Parchetele vor incapea pe maini bune, adica pe mainile celor agreati de domnia-sa, presedintele Traian Basescu a inventat o procedura de numire a acestora, in care CSM sa ia locul conferit de lege ministrului Justitiei. Astfel ca, in dispret fata de legea in vigoare care prevede ca cei doi procurori sunt propusi de ministrul Justitiei, CSM da un aviz consultativ, iar presedintele ii numeste, Basescu avanseaza o noua si aiuritoare varianta.
 
Vineri, 25 ianuarie 2013, Traian Basescu a declarat in timpul zborului spre Chile, ca va propune, ca solutie de "deblocare" a impasului in desemnarea procurorului general si a procurorului-sef al DNA, selectarea acestora de catre CSM si acceptarea acestora ”fara rezerve” de catre Ministerul Justitiei si Presedintie. "Avand in vedere ca CSM ii supravegheaza in activitate, solutia ar fi sa avem incredere in CSM si noi sa ne angajam sa respectam recomandarile", a spus Basescu.
 
Presedintele a adaugat ca aceasta solutie poate fi "functionala" daca Guvernul si ministrul Justitiei, Mona Pivniceru, se vor pune de acord cu el sa accepte din start cele doua persoane selectate de CSM si sa deruleze apoi "rapid" procedura de desemnare prevazuta de lege.
 
Discutia cu liderii USL a atins si problema numirii procurorilor. Antonescu si Ponta au zis „pas”
Basescu a precizat ca s-a gandit la solutia expusa mai sus dupa ce a avansat, marti seara, in intalnirea cu premierul Victor Ponta si presedintii Camerelor, Crin Antonescu si Valeriu Zgonea, propunerea ca selectia celor doi procurori sefi sa se faca de catre o comisie in care sa fie cate doi reprezentanti ai CSM, Ministerul Justitiei si Presedintiei, varianta neacceptata de cei trei. De altfel, liderul PNL Crin Antonescu a si declarat dupa intalnirea cu Basescu ca nu e de negociat nimic cu el in aceasta privinta.
 
Sursa:
DIRECTIVA DIN AVION - Aflat in drum spre summit-ul din Chile, Traian Basescu lanseaza procedura „CSM - FORCE ONE”: sefii marilor parchete sa fie alesi de CSM, iar ministrul Justitiei sa fie postasul care sa-i trimita propunerile la Cotroceni

luni, 28 ianuarie 2013

Boncaluiala lui Tariceanu are o explicatie: "Trebuia să-mi propună să fiu ministru!" Mari oameni, mici caractere! UPDATE. Dragnea ii tare macaroana lui Tariceanu

 
Reproșul lui Tăriceanu pentru Antonescu: Trebuia să-mi propună să fiu ministru.
 
Senatorul Călin Popescu Tăriceanu îi reproșează președintelui PNL, Crin Antonescu, că nu l-a ofertat cu nicio “responsabilitate”, recunoscând că el nu este genul care să “bată la ușă”, având în vedere că a fost liderul liberalilor și prim-ministru.
 
În plus, Tăriceanu a dezvăluit și că, în timpul mandatului său de premier, l-a ofertat pe Antonescu de două ori cu un post de ministru.
 
 
 
 Invitat, duminică seară la România TV, Călin Popescu Tăriceanu a fost întrebat despre reproşurile lui Antonescu că nu şi-a asumat o funcţie în Guvern, la nivel de Parlament şi nici nu vizează una la congres.
 
“Eu cred că în conducerea unui partid în momentul în care se fac planurile de acţiune şi începem să punem piesele pe tabla de şah pentru că începem guvernarea cred că se face undeva o evaluare a competenţei, experienţei, priceperii şi aşa mai departe. În contextul ăsta, eu cred că eu n-am ce să vin, să intru iar în concurenţă cu ceilalţi colegi. Probabil că greşesc eu, dar probabil aşa era normal preşedintele partidului să mă întrebe: (…) Eu nu am avut niciun fel de reţinere să mă angajez, să-mi asum responsabilităţi, mai mult nu fac, adică să mă duc să bat la uşă. Ar fi o poziţie nefirească pentru un om care a fost premier şi preşedinte al partidului”, a răspuns el.
 
Mai mult, Tăriceanu a susţinut că în timpul mandatului său de premier, i-a propus două ministere actualului şef al PNL.
 “Eu când eram prim-ministru, trebuie să recunosc că nu l-am văzut pe dl Antonescu, ieşind, cum ieşeau foarte mulţi colegi în faţă în încercarea de a prinde un post. Dar în orice caz apreciam la el anumite calităţi şi în repetate rânduri i-am propus să ia o responsabilitate importantă, odată a fost vorba cred de ministerul Educaţiei şi a doua oară de ministerul de Externe. Poate memoria îmi joacă feste, dar în două rânduri i-am propus. Nu mi-a motivat răspunsul”, a dezvăluit Tăriceanu.
Sursa:
 
=========================================
============================
================
 
UPDATE.
Dragnea ii tare macaroana lui Tariceanu
==================================================
In PSD nu se pune problema sa sustinem pe altcineva in afara lui Crin Antonescu, este exclus! Partenerii liberalilor din USL, prin vocea secretarului general al PSD, Liviu Dragnea, ii taie macaroana lui Calin Popescu Tariceanu, care vrea redeschiderea problemei candidatului la presedintie: nu vor altul.
 
Calin Popescu Tariceanu a incins spiritele dupa ce a indraznit sa puna in discutie candidatura lui Crin Antonescu la alegerile pentru Palatul Cotroceni:
de ce Antonescu si nu altul, ales in cadrul PNL?
“Un sistem de alegeri interne este cel mai democrat mod de a stabili un candidat (…) in loc sa aleaga un congres, care a ales insa ca sa fim foarte corecti cu statutul si cu procedurile … Congresul nu a avut de ales, congresul nu a facut decat sa valideze o candidatura care era propusa de Biroul Politic si de Delegatia Permanenta. Ca procedura, nu s-a incalcat Statutul, dar nu s-a facut o alegere in adevaratul sens al cuvantului, a fost o confirmare pe care Congresul a dat-o si sigur ca aceasta consider ca era necesar”, a afirmat fostul lider al PNL.

Calin Popescu Tariceanu nu exclude sa intre intr-o eventuala competitie interna la PNL pentru desemnarea candidatului la presedintie
 
Calin Popescu Tariceanu a fost intrebat, intr-o emisiune televizata, daca va intra intr-o eventuala competitie interna la PNL pentru desemnarea drept candidat pentru alegerile prezidentiale.
“Eu consider ca este mult prea timpuriu ca astazi sa iau o astfel de decizie, o astfel de posibilitate nu o exclud, dar eu consider ca o astfel de decizie trebuie luata in anul 2014 si cand va veni momentul daca ma voi hotari…”, a sustinut Tariceanu.
 
Sa fie exclus pentru ca a deschis gura? “Daca in PNL o propunere ajunge sa fie comentata in acest fel, mi se pare regretabil, pentru ca ar insemna ca facem un pas urias inapoi, in care incepem sa functionam pe baza a ceea ce exista demult, in perioada comunista, si anume delictul de opinie. Acesta ar fi un delict de opinie, da?“, spune Tariceanu.
Sursa:
====================================
==============================
================
 
==================================
===========================
==============

duminică, 27 ianuarie 2013

Tara lui Dorele. O Tara fara de SECRETE. Implicarea lui Soroş spune totul. Cat de idiot poti sa fi sa nu pricepi?

 


Guvernul vrea să facă publice informaţiile ţinute ferecate în mod inutil în bazele de date ale instituţiilor statului.

 
Ideea nu aparţine nicidecum conducătorilor României, ci e o iniţiativă internaţională intitulată Parteneriatul pentru un Guvern Deschis (OGP), la care au aderat 47 de state, printre care şi România (în noiembrie 2011). Fundaţia Soroş a monitorizat ce măsuri efectiv au luat guvernele Boc, MRU şi Ponta în cele aproape 15 luni, de când face parte din clubul select al ţărilor "transparente". Concluzia expertei Andra Bucur de la Soroş a fost că "nu prea multe". Pentru a da "un zvâc" autorităţilor, Fundaţia Soroş a organizat o masă rotundă la care au fost invitaţi doi consilieri ai prim-ministrului Victor Ponta, care au fost puşi faţă în faţă cu şefi de la Oracle, Microsoft, membri AmCham şi Institutul Bancar Român, pentru a pune pe masă planuri de viitor şi propuneri de soluţii.

 

Radu Puchiu, consilier al premierului, a anunţat că Guvernul va înfiinţa un departament cu 30 de oameni care se va ocupa de implementarea conceptului de "open data" şi de designul portalurilor care oferă acces la informaţia publică. Consilierul lui Ponta a declarat că până la finalul lunii martie vor lansa un site care centralizează toată oferta de joburi scoase la concurs de stat, o bază de date care să cuprindă toţi angajaţii din sectorul public, cu nume, prenume, funcţie şi salariu, precum şi un centralizator al numărului total de angajaţi la stat. De asemenea, consilierul premierului ar vrea să facă un site pentru depunerea de petiţii online după model englezesc şi american. Puchiu promite că "Bugetul pe 2013" va fi publicat într-o formă de PDF convertibilă în alte formate de fişiere, pentru a fi prelucrată şi din care se pot extrage datele de interes. Până în prezent "Bugetul" era într-o formă PDF inutilizabilă, deoarece erau documente scanate, de multe ori cu pagini ilizibile. Din păcate majoritatea acestor promisiuni venite din partea consilierilor lui Victor Ponta reprezintă simple "reşapări" ale unor proiecte deja existente, precum petiţiionline.ro sau publicjob.ro, site-ul dezvoltat de Cristian Botan, tânărul recrutat de Ponta pe postul de consilier, într-un ultramediatizat "transfer surpriză", cu puternic iz de PR, înainte de alegerile generale.

 
 
Reprezentanţii Guvernului nu au explicat când vor scoate la lumină situaţiile cele mai grave de "lipsă de transparenţă", pe care Fundaţia Soroş le-a enumerat în raportul său de monitorizare a implementării transparentizării actului de guvernare:

1. Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP)

2. Sistemul de Atribuire Electronică în Transporturi (SAET)

3. Extinderea depunerii declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de

transmitere la distanţă

4. Asigurarea accesului online gratuit la legislaţia naţională

5. Dezvoltarea utilizării de instrumente electronice de gestionare a

procedurilor de comunicare a citaţiilor şi facilitarea accesului la informaţii

legate de procedurile judiciare

6. Dezvoltarea sistemului informatic pentru gestionarea procedurilor aferente

cetăţeniei române în formă electronică

7. Dezvoltarea sistemului informatic pentru gestionarea în formă electronică

a procedurilor aferente înfiinţării persoanelor juridice fără scop patrimonial

8. Sistem informatic integrat de acces electronic la justiţie (SIIAEJ)
 
 
În afara aspectelor punctate de Fundaţia Soroş, mai jos enumerăm doar câteva soluţii la secrete "bine ascunse" de autorităţi şi politicieni, care permit căpuşarea banului public:

 
1. Publicarea pe SEAP a tuturor participanţilor la licitaţii publice, nu doar câştigătorul, pentru a putea depista cazurile în care firmele participă la licitaţii prin rotaţie, sau a firmelor "de paie", folosite să dea impresia de concurenţă, când în realitate pentru contract candidează "o singură firmă".

 
2. Crearea unei baze de date publice cu toate dosarele soluţionate de ANRP, cu beneficiarii reali, cu numărul de acţiuni la Fondul Proprietatea, sumele de bani sau imobilele primite de beneficiarii restituirilor, cu numele acestora, dar şi publicarea numelor celor care au cumpărat "drepturilor cesionate" de beneficiarii de facto ai restituirilor.

 
3. Realizarea unei baze de date cu toţi chiriaşii RAAPPS în care în dreptul fiecărui chiriaş să apară în timp real suma reală plătită în luna respectivă pentru chirie, precum şi intenţia RAAPPS sau a chiriaşului de a renegocia contractul, precum şi forma de contract asupra căreia au convenit, înainte de semnare, pentru a putea fi contestată în caz de ilegalitate.

 
4. Dezvoltarea unei baze de date cu monumente istorice din toate oraşele, care să fie conexată unei baze de date "în timp real" cu autorizaţiile de construcţie emise de autorităţi la nivel naţional, care să "tragă alarma" (să înroşească câmpul cu adresa respectivului imobil) de fiecare dată când la adresa la care fiinţează un imobil istoric, se pregătesc lucrări de construcţii. În acest fel, ONG-urile interesate se pot sesiza din oficiu şi să verifice dacă e o lucrare care reprezintă "un atac la patrimoniu" sau e una benignă, ori chiar benefică.

 
Călin Rangu, de la Institutul Bancar Român consideră că majoritatea proiectelor de transparentizare iniţiate de guvernanţi au sfârşit prost, din cauză că după lansare, bazele lor de date nu au mai fost aduse la zi. Ovidiu Voicu, Directorul Departamentului de Politici Publice la Fundaţia Soroş, a explicat de ce e utilă transparentizarea actului de guvernare: "aducerea la lumină a cât mai multor date din activitatea administraţiei publice face mai uşor de depistat acele insule de informaţie ascunsă. Atunci presiunea asupra politicianului va fi mult mai mare".
 
Todi Pruteanu, PR&Corporate Affairs Lead la Microsoft, consideră că pe măsură ce funcţionarii publici vor avea curajul să-şi asume publicarea cât mai multor date pe care au motive să le ascundă de ochiul public "cei cu interese ascunse o să facă un pas în spate". Mai mult, reprezentantul Microsoft atenţionează că pe Neelie Kroes, Comisarul European pentru implementarea Agendei Digitale, a subliniat potenţialul economic generat de "datelor deschise" ca fiind de 140 miliarde de euro pe an (conform unui studiu al OECD).
 
Asta cu condiţia ca guvernele să vrea să nu mai tăinuiască ce nu e secret.


 
 
Auziti explicatie, motivatie, argument la DEVALIZAREA tarii
"de buna voie si nesiliti de nimeni", de tot ce ar mai putea fi catalogat SECRET: 
 "cei cu interese ascunse o să facă un pas în spate".
 
----------------------------------------------------------------------------
[ In loc sa li se aplice cate-o pereche de catuse, sunt invitati la dans, nenorocitii! ]
------------------------------------------------------------------
 
Ma gandesc la idotii astia, care habar nu au sa desparta "apele", desi sunt platiti ca "experti",
daca ei chiar INTELEG ce se scunde in STRAFUNDURILE masurilor otova, propuse a fi implementate in STATE care s-au OFERIT SINGURE .... Eheee.... Si cati bani s-au cheltuit de unii pe segmentul SPIONAJ, cu toate ramurile si subramurile sale, indeosebi ECONOMIC. Iata ca altii, unde Tara lui Dorele ocupa un loc de frunte in Clubul Select al Idiotilor, isi ofera GRATIS, tot ce a mai ramas. De ce sa dai bani cand poti lua gratis ori taxa pe prostie?
 
In loc sa aplicam LEGEA  fata de TOT ce inseamna CORUPTIE,
incalcarea legii, fraudarea banului public, se prefera VIOLUL COLECTIV, al unei tari intregi!
A nu se uita insa: violarea SECRETULUI DE STAT, este in orice tara normal, o
GRAVA INFRACTIUNE. Unii, chiar platesc cu viata!

sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Tara lui Dorele. Muicaaa, vino muica sa ne vezi! Tembelismul ridicat la nivel de stat! Halucinant! Iti vine sa plangi, de nu mori de ras! Mopedistii nu pot obtine permis, Politia Rutiera insa ii vaneaza, le intocmeste dosare penale

 
Traim doar in Romania si asta…! Noul Cod Rutier a intrat in vigoare, dar mopedistii trebuie sa astepte pana vor putea sa obtina permis de conducere AM, deoarece scolile de soferi nu au fost inca autorizate, caci lipsesc normele metodologice.
 
Intre timp, Politia Rutiera anunta ca partea de pregatire nu e treaba ei si intocmeste dosare penale mopedistilor prinsi fara permis.
 
ARR: normele sunt pe teava la Ministerul Transporturilor, se spera ca aceasta problema sa se rezolve in mai putin de o luna
 
“Atributiile Autoritatii Rutiere Romane este de a autoriza scolile in vederea pregatirii personalului care vrea sa-si ia permis pentru categoriile A, A1, A2 si AM. In momentul de fata asteptam promovarea normelor de atribuire ca sa putem sa autorizam scolile. Sunt cateva schimbari pentru ca a fost introdusa o categorie noua si anume AM (moped – n.r.), fiecare scoala trebuie sa faca dovada ca are echipamentele in vederea obtinerii permisului si pentru a efectua practica si pregatirea practica, iar in cazul categoriilor A1, A2 s-a schimbat capacitatea cilindrica a motorului si atunci fara norme de aplicare nu putem sa autorizam si pe aceste categorii. Ministerul Transporturilor este cel care elaboreaza normele metodologice de aplicare si din ce stim noi exista pe circuitul de avizare. Speram ca aceasta problema sa se rezolve in mai putin de o luna”, a afirmat Adriana Sorohan, consilier ARR, potrivit Agerpres.
 
 Chiar daca aceste norme vor fi elaborate, scolile de soferi au obligatia de a indeplini anumite conditii pentru a primi avizul ARR, care fac referire atat la echipamentele de care au nevoie pentru instructie, mopede si motociclete care sa indeplineasca parametrii legali, dar si instructori specializati pentru categoriile respective, in special pentru AM.
 
“Cei care au de pierdut sunt mopedistii care nu pot obtine permis cum sunt cei care lucreaza la pizzerii pentru ca isi pot pierde locul de munca. Scolile de soferi stiu care sunt conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca pentru a fi avizate: spatiul necesar, instructori cu carte de munca, echipament. Nu putem sa le avizam daca nu indeplinesc aceste conditii, chiar daca vom avea normele de aplicare. Din ce stim noi, o parte din cele 200 de scoli existente la nivel national, care sunt acreditate, sunt pregatite si pentru categoriile A, A1, A2 si AM. Deocamdata nu am primit cereri de autorizatie de la scoli pentru aceste categorii pentru ca stiu ca nu exista norme si nu stiu exact de ce au nevoie pentru a fi avizate”, a adaugat Adriana Sorohan.
 
Directia de Permise: noi putem examina, dar candidatii nu au, deocamdata, unde sa urmeze scoala de soferi
 
Reprezentantii Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor spun sunt pregatiti sa faca evaluarea mopedistilor in orice moment, doar ca acestia nu au, deocamdata, unde sa urmeze scoala de soferi. Mihai Enache, seful Serviciului de Relatii Publice, declara: “Examenul pentru obtinerea categoriei AM consta, in prezent, in doua probe: este vorba de proba teoretica similara celei pentru categoria A, proba teoretica insemnand un chestionar de 20 de intrebari la care trebuie sa raspunda corect la 17 dintre acestea in 20 de minute si o proba practica intr-un poligon care exista si este acelasi pentru toate autovehiculele pe doua roti”
 
Politia Rutiera: partea asta de pregatire, de examinare, nu este a noastra, noi cerem permis pentru moped!
 
 
“Aceasta reglementare nu a fost ideea Politiei Rutiere, ci este Directiva europeana 126/2006/CE care dateaza din 26 decembrie 2006. Sunt sase ani de cand exista aceasta preconizare de intrare in vigoare a unei astfel de dispozitii si nimeni nu a luat in seama. In momentul de fata, acest aspect, partea asta de pregatire, de examinare, nu este a Politiei Rutiere. Ceea ce noi cerem este ca cei care circula cu mopede sa posede permis de conducere cel putin AM. Numai in Bucuresti, in doua zile, au fost intocmite cinci dosare penale pentru conducere fara permis”, a declarat seful Directiei Politiei Rutiere,
 Lucian Dinita.
 
Modificarile la Codul Rutier, intrate in vigoare la 19 ianuarie, au introdus mopedele in categoria autovehiculelor, asa ca pot fi conduse, doar cu permis, de cei cu varsta peste 16 ani. Norocul face ca cei care care au deja un permis pentru orice categorie au dreptul sa conduca si mopede. Dar cei care n-au un asemenea act? Sfatul nostru pentru acestia din urma: uitati de moped o luna-doua pana cand autoritatile reusesc sa se dezmeticeasca si sa puna la punct tot circuitul…
 
Sursa:
 
===========================================
==============================
====================

joi, 24 ianuarie 2013

Asa au devenit unii, marii proprietari de azi! Exploziv, cu "fetele din Justiţie"! „Fă actele la Cadastru. Acolo o să-ţi respingă. Ulterior, faci plângere la Judecătorie, iar în apel dosarul ajunge la noi, la fetele mele, care o să te facă proprietar prin hotărâre judecătorească"! Un caz izolat? Deloc! Un banal exemplu!


DEZVĂLUIRI. Stenogramă explozivă cu "fetele din Justiţie". Președintele Tribunalului Iași, către un politician: ”Două colege te vor rezolva!” .
 
Cea mai clară dovadă a corupţiei din instanţe prezentată vreodată în presă: preşedintele Tribunalului Iaşi îi spunea liberalului Ioan Leonte cum două judecătoare subalterne îl vor "rezolva".
 
După izbucnirea scandalului, Radu Tărniceriu a demisionat de la șefia Tribunalului Iași
N-a fost nici bine uns comisar-şef peste Protecţia Consumatorului Iaşi că liberalul Ioan Leonte e la un pas de-a fi trimis în judecată pentru dare de mită. Acest caz de corupţie dinamitează Palatul de Justiţie din Capitala Moldovei, zdruncinat deja de mai multe scandaluri în care judecătorii au intrat în cârdăşie cu mafia afacerilor imobiliare.
 
Cum se negociază o sentinţă
O stenogramă explozivă extrasă din dosarul „Leonte” este cea mai clară dovadă de săvârşire cu reacredinţă a unei sentinţe ju decătoreşti prezentate vreodată în presa din România. Într-o convorbire telefonică, judecătorul Radu Tărniceriu, care la acea dată era preşedintele Tribunalului Iaşi, îi spune lui Ioan Leonte, care voia să pună mâna pe 182 ha de teren:
„Fă actele la Cadastru. Acolo o să-ţi respingă. Ulterior, faci plângere la Judecătoria Răducăneni, iar în apel dosarul ajunge la noi, la fetele mele, care o să te facă proprietar prin hotărâre judecătorească”.

 
Fetele mele” erau judecătoarele Manuela Ciopraga şi Monica Lăcustă, care ascultau ordinele „tăticului” lor, Radu Tărniceriu. Discuţia a avut loc la începutul anului 2010. Atunci, Ioan Leonte era primar în Gorban, om cu avere şi cu relaţii în înalta societate ieşeană. Leonte concesionase 182 ha către SC Pescăruş 2005 SRL Gorban, firmă care în acte aparţinea chiar mamei sale. Următorul pas era trecerea terenului în proprietatea acestei societăţi. Aşa s-a ajuns la judecătorul Radu Tărniceriu, care trebuia să rezolve problema.
 
Traseul unui primar corupt: de la cătuşe la comisar-şef, numit politic
Denunţătorul, fost escroc „sub acoperire”
 
Dosarul a pornit chiar de la un speculant de terenuri. Acesta a fost prins comiţând mai multe ilegalităţi şi a acceptat să colaboreze cu procurorii, fiind „agentul” sub acoperire al acestora. Sursa rămasă secretă a înregistrat mai multe convorbiri telefonice între judecători şi afaceriştii. Tărniceriu stă într- o vilă din cea mai bună zonă a Iaşiului (Aleea Sadoveanu), gard în gard cu Emanuel Osoianu, un cunoscut latifundiar ieşean. Cei doi sunt prieteni la cataramă şi multe tranzacţii cu terenuri s-au făcut pe axa Osoianu - Tărniceriu.
 
Dar viaţa este în continuare generoasă cu cei implicaţI în acest dosar. Tărniceriu, care a demisionat imediat de la şefia Tribunalului Iaşi, este acum judecător militar, iar Ioan Leonte tocmai a fost numit comisar-şef al OPC Iaşi, printr-un concurs suspect, în faţa colegilor săi din PNL.
182 de hectare de teren este suprafaţa pe care voia să pună mâna fostul edil Ioan Leonte, cu ajutorul lui Radu Tărniceanu
 
„În apel, dosarul ajunge la noi, la fetele mele, care o să te facă proprietar prin hotărâre judecătorească” RADU TĂRNICERIU, judecător
 
Presiuni de la vârf
Afacerile imobiliare din zona Iaşiului au ramificaţii până la vârful Justiţiei. Ciprian Cravelos Vasiliu, fiul şefei Inspecţiei Judiciare a CSM, Rica Vasiliu, este pe lista neagră a procurorului DNA Emilian Eva. Cravelos este asociat în firma Promix cu Bogdan Răduc, învinuit de aderare la un grup infracţional organizat. Pe scurt, Promix, firmă de măsurători cadastrale, a realizat documentaţiile pentru mai multe tranzacţii imobiliare suspectate de înşelătorie.
 
Firma avea comenzi de la Emanuel Osoianu. Un detaliu poate pune într-o nouă lumină scandalul de la Iaşi: în iunie 2012, imediat după ce dosarele de urmărire penală împotriva Lotului „Tărniceriu, Osoianu” au devenit publice, CSM a trimis o comisie de anchetă la DNA pentru a verifica dacă interceptările făcute de procurorul Eva, cu sprijinul SRI, au fost realizate în condiţii legale.
 
Partea HIDOASĂ a politicii: un notoriu primar PNL CORUPT devine comisar-şef în OPC exact în ziua când e trimis în judecată. O POVESTE HALUCINANTĂ.

Tentacule: funcţionari, Cadastru, judecători
Mafia imobiliară din Iaşi, acţionează în trei paşi:
 
1. Funcţionari din primării (sau chiar primari, cum este cazul lui Leonte) identifică terenuri din patrimoniul public rămase nerevendicate;
2. Escrocii imobiliari inventează acte, moşte nitori sau martori care să justifice revendicările. În această fază e nevoie de complicitatea angajaţilor de la Oficiul de Cadastru.
3. Titlurile de proprietate sunt obţinute prin sentinţe ju decătoreşti, aici intervenind magistraţii corupţi. Practic, cercul se închide, nu mai există nicio cale de atac şi aşa s-au făcut averi.
 
În cazul fostului primar din Gorban există o înregistrare audio, din decembrie 2009, prin care Radu Tărniceriu şi Emanuel Osoianu vorbesc despre cei 50.000 de euro promişi de Ioan Leonte, dacă i se rezolvă problema cu cele 182 ha de teren. Săptămăna trecută, DNA i-a chemat pe cei învinuiţi în acest dosar pentru a li se prezenta materialul probator, ultima fază înainte de trimiterea în judecată.
Acuzaţiile: Tărniceriu şi Osoianu - luare de mită şi trafic de influenţă, Ciopraga şi Lăcustă - abuz în serviciu şi fals intelectual, Leonte este - trafic de influenţă şi dare de mită.

Sursa: Aşa lucrează mafia politică! Stenogramă explozivă cu "fetele din Justiţie" - Justiţie > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/asa-lucreaza-mafia-politica-stenograma-exploziva-cu-fetele-din-justitie-1020621.html#ixzz2IvMZs0lH
EVZ.ro
============================================
======================================
======================
 
Vasilică Danileț luptă contra revocării.
“Doar plenul CSM decide”
 
Judecătorul Cristi Danileț, încă membru al Consiliului Superior al Magistraturii, luptă cu ultimele puteri contra revocării. În ciuda votului uriaș pentru revocare dat de adunările generale de la peste o sută de Judecătorii din țară, Danileț sugerează votul pentru revocare dat de Judecătorii nu este suficient. El spune că mai este nevoie și de un vot dat de plenul CSM.
 
În CSM, tabăra pe care mizează Danileț, și anume tabăra Hăineală, este majoritară. Danileț scrie pe Facebook: „La un post TV se anunță că am fost sau sunt revocat. Încă nu s-a discutat așa ceva în CSM: doar Plenul CSM decide revocarea, la solicitarea instanțelor. Așa că mâine și în zilele următoare mă duc la serviciu, în mod obișnuit – CSM, Calea Plevnei 141B, București”. Danileț adaugă că și dacă va fi revocat, își pierde doar postul din CSM, nu și funcția de judecător. „Mă voi întoarce la una din Judecătoriile din România. Iar contul de Facebook nu mi-l șterg nici mort”, scrie Dănileț.
 
Concret, se va încerca să se meargă pe o interpretare a legii potrivit căreia numai plenul CSM poate stabili prin vot revocarea membrilor săi. Articolul 52 din legea 317/2004, care reglementează felul în care pot fi revocați membrii aleși ai CSM, este formulat neclar.
 
Primele alineate ale articolului descriu felul în care membrii CSM pot fi revocați de colegii lor din Consiliu: „(1) Revocarea din funcţia de membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii se propune de preşedintele sau vicepreşedintele Consiliului ori de o treime din membri, în situaţia în care persoana în cauză nu mai îndeplineşte condiţiile legale pentru a fi membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii, în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a atribuţiilor în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii sau în cazul aplicării oricărei sancţiuni disciplinare. (2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la sesizarea formulată potrivit alin. (1), poate dispune revocarea din funcţia de membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii”.
 
Alineatele (4)-(9) reglementează, pe de altă parte, felul în care un membru CSM este revocat de cei care l-au ales, adică de judecători sau de procurori, scrie A.M. Press. Spicuim: „(4) Membrii aleşi ai Consiliului Superior al Magistraturii sunt revocaţi şi la cererea majorităţii adunărilor generale de la nivelul instanţelor sau parchetelor pe care le reprezintă, în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzătoare a atribuţiilor încredinţate prin alegerea ca membru al Consiliului. În cadrul adunărilor generale, decizia se ia cu votul a două treimi din numărul judecătorilor sau procurorilor (…) (7) Procedura de revocare poate fi declanşată de orice adunare generală de la nivelul instanţelor sau parchetelor pe care le reprezintă membrul Consiliului Superior al Magistraturii a cărui revocare se cere, precum şi de organizaţiile profesionale ale judecătorilor şi procurorilor. (8) Centralizarea rezultatelor votului se realizează de adunarea generală care a iniţiat procedura sau de prima adunare generală sesizată de organizaţiile profesionale ale judecătorilor şi procurorilor. (9) În termen de 15 zile de la înregistrarea sesizării semnate şi motivate de reprezentanţii adunărilor generale prevăzute la alin. (4), Plenul Consiliului Superior al Magistraturii dispune revocarea din funcţie a membrului ales”. Deși aparent posibila strategie a taberei Hăineală este „acoperită” legal, trebuie subliniată o distincție evidentă pe care legea o face între cele două situații. Astfel, în cazul revocării la propunerea președintelui, a vicepreședintelui sau a o treime din membrii CSM, actul normativ stipulează că plenul Consiliului POATE DISPUNE (alin 2 de mai sus), în timp ce în situația revocării la cererea instanțelor, se spune că plenul Consiliului DISPUNE în termen de 15 zile (alin 9 citat).
 
Este așadar o diferență foarte mare: în timp ce prima este o normă permisivă - „Consiliul poate dispune”-, a doar este o normă imperativă- „Consiliul dispune” – cu alte cuvinte nu face decât să ia act, cu atât mai mult cu cât i se dă și un termen pentru acest lucru.
Sursa:
 
 
România Liberă susține că revocarea Alinei Ghica din CSM este ilegală. Se solicită intervenția DNA

România Liberă scrie că revocarea judecătorului Alina Ghica din CSM ar fi ilegală din cauză că lipsesc  motivele care au dus la pedepsirea fostului președinte al Consiliului. Mai departe, ziarul portocaliu susține că Valentin Mitea, preşedintele Curţii de Apel Cluj, instanţă care a declanşat revocarea Alinei Ghica din funcţia de membru al CSM, a transmis un mail altor 15 curţi de apel, din care se poate interpreta că le sugera cum şi în ce documente să pună motivele revocării care lipsesc din dispozitivele hotărarilor.

12 Curți de apel s-au pronunțat ( din cele 16, în care este inclusă şi Curtea Militară de Apel Bucureşti), în adunări generale, pentru revocarea Alinei Ghica din CSM.
România Liberă susține, însă, că niciuna dintre aceste hotărari nu conţine motivele revocării, aşa cum ar impune legea, deci toate sunt nule.

“Întrucat motivele revocării doamnei judecător Alina Ghica din funcţia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii nu se regăsesc în hotărarile adunărilor generale transmise acestei curţi de apel (şi nici în hotărarea noastră, numai în procesul- verbal ), domnul Valentin Mitea, preşedintele Curţii de Apel Cluj, vă roagă să ne transmiteţi fie procesul-verbal, fie doar un extras din acesta, de unde rezultă motivele pentru care a-ţi (SIC!) convocat şi votat revocarea” este mailul care ar fi fost transmis de către Valentin Mitea și potrivit RL este recunoscut și de magistrat.

România Liberă merge mai departe și recomandă chiar declanșarea unei anchete a Inspecției Judiciare, dar și din partea Parchetului.

Parcă o asemenea atitudine am mai întâlnit-o după referendumul pentru demiterea lui Traian Băsescu, când DNA s-a autosesizat pentru presupusele fraude.

Articolul din Rl susține că în hotărârile instanţelor se consemnează motivele revocării, în formă detaliată, nu cu exprimări generalizatoare. Spre exemplu exprimările de genul că cel revocat “nu şi-a îndeplinit atribuţiile ” sau ” a dat dovadă de lipsă de transparenţă” nu sunt suficiente fără a se preciza ce atribuţii nu şi-a îndeplinit, cum, unde, când.

Curtea de Apel Cluj, unde preşedinte este Mitea, prima instanţă care a cerut revocarea Alinei Mitea, are obligaţia să centralizeze toate hotărarile celor 16 curţi de apel ( inclusiv cea militară).
Mitea a centralizat aceste hotărari, iar după ce Romania Liberă a atras atenţia că din hotărarile consultate lipsesc motivările, a decis să-şi sfătuiască colegii de la celelalte Curţi de Apel să le înscrise în procesele-verbale, sugerându-le să le refacă, spun surse de la Curtea de Apel Cluj pentru România Liberă.

 România Liberă susține că surse de la mai multe instanţe au spus jurnaliștilor că procesele verbale inițiale au fost ”conservate” de alte instanțe din țară, fără să existe motivațiile hotărârilor .
Cei care vor falsifica procese-verbale pot fi acuzaţi de fals, Valentin Mitea de instigare la fals, iar competenţa ar reveni Direcţiei Naţionale Anticorupţie, dacă este sesizată sau se autosesizează din presă, spune România Liberă.

http://www.dcnews.ro/2013/01/romania-libera-sustine-ca-revocarea-alinei-ghjica-din-csm-este-ilegala/

======================================
=========================

miercuri, 23 ianuarie 2013

Stiri dureroase, strecurate cu maestria sarpelui: pe nesimtite! Datoria externă totală a României, de speriat: a ajuns la aproape 100 miliarde euro

18 Jan 2013.
 
România înregistra la sfârșitul lunii noiembrie 2012 o
datorie externă totală de 99,676 miliarde euro,
în creștere cu 952 milioane euro (1%) faţă de finalul lui 2011, a anunţat vineri
Banca Naţională a României.
 
 Datoria externă totală a României a ajuns la 99,676 miliarde euroLa sfârşitul anului 2011, datoria externă totală a României se cifra la 98,724 miliarde euro, potrivit datelor revizuite ale BNR.
 
 Datoria pe termen mediu şi lung reprezenta 78,4% din totalul datoriei externe a României în ianuarie-noiembrie 2012, potrivit datelor provizorii ale BNR, iar ponderea datoriei pe termen scurt era de 21,6%.
 
 La finalul lunii noiembrie, datoria pe termen scurt a României însuma 21,506 miliarde euro, în scădere cu 5,7% faţă de nivelul de la finalul lui 2011, când era de 22,795 miliarde euro.
 Datoria pe termen mediu şi lung a ajuns la 30 noiembrie 2012 la 78,170 miliarde euro, cu 3% mai mare decât la sfârşitul lui 2011, când era de 75,929 miliarde euro.
 
 Datoria publică directă, ce include împrumuturi externe contractate direct de Ministerul de Finanţe şi autorităţile locale, a crescut în primele 11 luni din 2012 faţă de finalul lui 2011, până la 22,844 miliarde euro, faţă de 19,615 miliarde euro, în timp ce datoria externă garantată public a scăzut la 1,352 miliarde euro, de la 1,466 miliarde euro. Datoria externă negarantată public a crescut la 37,424 miliarde euro, de la 36,127 miliarde euro la finalul lui 2011.
 
 
 Depozitele constituite pe termen mediu şi lung în România de nerezidenţi au scăzut la 7,655 miliarde euro, de la 8,490 miliarde euro la 31 decembrie 2011.
 

 Împrumuturile de la Fondul Monetar Internaţional (FMI) – în baza acordului stand-by cu România, exclusiv suma primită de Ministerul Finanţelor Publice (MFP) de la FMI – însumau 8,895 miliarde euro la sfârşitul lui noiembrie, de la 10,231 miliarde euro la finalul anului trecut, mai arată datele băncii centrale.
 
Sursa:
 
 
"La sfârşitul lunii martie (1989 - n.r.), am lichidat datoria externă a ţării, care în 1980 reprezenta peste 11 miliarde dolari."
 
 
Declaraţia respectivă a fost rostită de Nicolae Ceauşescu în dimineaţa zilei de 12 aprilie 1989, la deschiderea lu­cră­rilor Plenarei CC al PCR (Bucureşti, 12-14 aprilie 1989).

 Achitarea integrală a datoriei externe a ţării şi interzicerea contractării de credite de pe piaţa financiară internaţională au constituit două probleme capitale pentru preşedintele de atunci al României.
====================================
==========================
 
 
1 EURO = 4.3571 RON

1 USD = 3.2658 RON

1 EURO = 1.3342 USD

==========================================
2012 ~ 100 miliarde euro ! De achitat !!!
====================================
1989 Terminat de achitat: 11 miliarde dolari !!!
 
 
IAN 1990,
DATORIA EXTERNA A ROMANIEI = 0
NOI 2012,
99,676 miliarde euro !!!
==================================
==========================================
 

luni, 21 ianuarie 2013

Vestile bune, au prins radacini. Salariul minim va creşte la 800 de lei. Punctul de pensie se va mări cu 30 de lei

 
Potrivit unor informaţii obţinute în exclusivitate de România TV,
salariul minim va creşte cu 50 de lei de la 1 februarie şi va ajunge la 750 de lei, urmând ca în luna iulie să fie operată o nouă majorare, până la nivelul de 800 de lei.
 
Guvernul a luat decizia de a majora pensiile şi salariile în acest început de an, iar dacă majorările salariale vor fi operate de la 1 februarie, creşterea pensiilor va fi aplicată de la 1 ianuarie 2013. Astfel, punctul de pensie va creşte cu 30 de lei, de la 732 la 762 de lei. În această majorare nu intră însă pensiile sociale, care rămân la 350 de lei.
 
În ceea ce priveşte salariul minim pe economie, el va creşte de la 700 la 750 de lei de la 1 februarie, iar de la data de 1 iulie acesta va fi majorat din nou, tot cu 50 de lei, urmând să ajungă la 800 de lei, potrivit unor informaţii obţinute în exclusivitate de România TV. Decizia nu este însă de natură să mulţumească sindicatele, care ar fi dorit o majorare a salariului luna până la cel puţin 850 de lei.
 
Cei mai afectaţi de această majorare vor fi angajatorii din mediul privat, care se văd nevoiţi să ridice ştacheta salarială, în timp ce la stat, după cum spune premierul Victor Ponta, în foarte multe domenii salariile sunt mai mari decât cel minim pe economie.
 
Conform ultimelor cifre oferite de Inspecţia Muncii, la sfârşitul anului trecut erau activi 5.035.463 de salariaţi, fiind înregistrate 5.529.613 contracte individuale de muncă, iar pe data de 17 ianuarie mai erau 5.021.460 de salariaţi şi 5.517.079 de contracte de muncă.
 
În primele trei săptămâni din luna ianuarie a scăzut şi numărul angajaţilor care au contracte cu normă întreagă, de la 538.366 în decembrie la 536.839.
 
În Registrul General de Evidenţă a Salariaţilor sunt înregistraţi şi 32.474 de salariaţi cu contracte active cu normă întreagă şi care au peste 65 de ani, a precizat Inspecţia Muncii.
 
 
======================================================
=========================================
======================

duminică, 20 ianuarie 2013

Nou. Prezinta interes! Ce e rau si ce e bine, te intreaba si socoate: Din 19 ianuarie 2013, avem un nou PERMIS DE CONDUCERE, model unic UE.

 
Sambata, 19 ianuarie, s-a dat startul unei vaste operatiuni de inlocuire, in toate tarile din UE, a peste 100 de modele diferite de permise de conducere, din plastic si hartie, utilizate in prezent de peste 300 de milioane de soferi, cu un model standard, gen card de credit, cu fotografie si informatii similare de-a lungul si de-a latul uniunii, usor de citit si recunoscut. Ca urmare a acestei directive UE, Romania isi schimba si ea Codul Rutier. Vezi ce aduce nou permisul european de conducere!
 
“Politia rutiera din Europa trebuie sa recunoasca in prezent peste 100 de tipuri diferite de permise de conducere din hartie si plastic. Fotografiile de identitate pot fi depasite, categoriile pentru care conducatorul auto are permis pot fi neclare, iar documentul poate fi usor de falsificat. Permisele de conducere contrafacute reprezinta o invitatie la crima, motiv pentru care avem nevoie de permise care sunt usor de citit, usor de inteles si foarte greu de falsificat”, a declarat la Bruxelles, comisarul european pentru transport, Siim Kallas, transmite Agerpres.
 
Permisele de conducere existente nu sunt afectate, dar vor fi inlocuite cu noul format in momentul reinnoirii lor sau cel tarziu pana in 2033.
 
Permisul de conducere in UE: ti s-a retras permisul intr-un stat, nu il poti obtine in altul.
 
Noul permis de conducere include o serie de elemente de securitate menite sa previna falsificarea sa. In plus, masura este insotita de crearea unui sistem de schimb de date electronice la nivel european, pentru a facilita schimbul de informatii intre administratiile nationale.
 
Procesul de gestionare a permiselor de conducere pentru persoanele care isi schimba resedinta in alt stat membru va fi astfel simplificat si pus la punct descurajarea “turismului pentru obtinerea permisului de conducere” si a fraudei, de exemplu prin punerea in aplicare a unei noi interdictii, mai stricte, conform careia un stat membru nu elibereaza permisul unei persoane al carei permis a fost deja retras, suspendat sau restrictionat de un alt stat membru.
 
Permisul de conducere in UE: reinnoirea, la soferii de camioane si autobuze – la 5 ani; vizita medicala; conducerea mopedurilor – cu examen
 
Conform noilor norme, permisele de conducere trebuie reinnoite, pentru conducatorii de automobile si motociclete, o data la 10-15 ani. Conducatorii de autobuze si de camioane trebuie sa-si reinnoiasca permisul din cinci in cinci ani. Regimul specific permisului european de conducere consolideaza protectia categoriilor celor mai vulnerabile de participanti la trafic. Printre masuri se numara cresterea limitei de varsta pentru accesul direct la permisele pentru motocicletele cele mai puternice, si anume 24 de ani, in loc de 21, cat este in prezent.
 
Mopedurile constituie o noua categorie de autovehicule, iar candidatii la obtinerea permisului de conducere a acestora vor trebui de acum inainte sa sustina un test teoretic. UE stabileste o varsta minima recomandata de 16 ani, dar nivelul poate fi coborat la 14 ani pe teritoriul national.
 
 
Permisul european de conducere: care sunt noutatile in Romania?
==========================
==================
Romania se aliniaza acestei directive europene prin Legea nr. 203/2012 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, intrata in vigoare sambata, 19 ianuarie.
Sunt acolo prevederi precum:
 
- Mopedele, considerate autovehicule: nu poti fi folosite decat cu permis de conducere;

 - Varsta minima pentru obtinerea permisului de conducere:
 a) 16 ani impliniti, pentru categoriile de vehicule AM, A1 si B1;
 b) 18 ani impliniti, pentru categoriile de vehicule A2, B, BE, C1, C1E si Tr;
 c) 20 de ani impliniti, daca persoana are o experienta de cel putin 2 ani de conducere a motocicletelor din categoria A2, sau 24 de ani impliniti, pentru motocicletele din categoria A;
 d) 21 de ani pentru categoriile de vehicule C, CE, D1 si D1E, precum si pentru triciclurile cu motor din categoria A;
 e) 24 de ani pentru categoriile de vehicule D, DE, Tb si Tv.

 - Valabilitatea administrativa a permiselor de conducere, pe categorii de vehicule, este urmatoarea:

 a) 5 ani pentru permisele de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb si Tv;
 b) 10 ani pentru permisele de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile AM, A1, A2, A, B, Bl si BE.

 - Eliberarea unui nou permis de conducere cu o noua valabilitate administrativa se realizeaza la expirarea valabilitatii documentului, dupa efectuarea examinarii medicale.

 - Regulile privind circulatia pe drumurile publice a bicicletelor: pe pistele special amenajate!

 - Categoriile si subcategoriile de vehicule pentru care au fost emise permise de conducere anterior datei de 19 ianuarie 2013 se echivaleaza cu categoriile de vehicule pentru care se elibereaza permise de conducere potrivit acestei legi.
 
Atentie, permisele de conducere eliberate anterior datei de 19 ianuarie 2013 isi pastreaza valabilitatea administrativa pana la data expirarii mentionata in acestea.
Sursa:
 
===============================================
==================================
===================