Blogul care calcă pe nervii multora | punctează și subliniază esențialul | un blog cu subiecte fierbinți... de prin presă... adunate! ''Nu poți rămâne indiferent... când țara fierbe!'' / 👉NEWS:👉👉 aug. 29, 2024 👉Felicitări!👏👏👏 Site-ul tău a atins 3 K clicuri din Căutarea Google în ultimele 28 de zile 👍👍👍/MULȚUMIM, Google! 👍👍👍
"Vreau sa va anunt inca o data ca acest proces nu are legatura cu justitia. Este doar consecinta luptei mele directe cu regimul lui Traian Basescu. Vreau sa va comunic ca incepand de azi si eu am decis sa deschid o vanatoare crunta impotriva domniei sale si a tuturor celor care il sprijina", Sorin Ovidiu Vintu, patron Realitatea TV.
Aceasta declaratie este doar o deconspirare disperata a unui program mediatic de desfiintare a statului."Intariti-va statul, domnilor!", ne soma, cu alta ocazie, dl. Vintu, pentru a legitima orice metoda prin care oamenii de afaceri spoliaza bugetul. Cand statul incepu in sfarsit sa se intareasca, se deschise oficial si sezonul jocurilor cinegetice pe sticla.
O avalansa de emisiuni cu haitasi platiti sa aduca in bataia pustii colegilor domnului Nastase si socrului domnului Ponta (vanatori cu acte) institutiile statului si politicienii de la Putere se pravali peste grila de programe conceputa in laboratoarele mogulilor.
Executii sumare in fata plutoanelor de cameramani, "pamflete" prezentate ca stiri sau material documentar, declaratii pe care nu le-a facut nimeni pe banda de breaking news, titluri tendentioase, intrebari dirijate, decupaje apocaliptice in direct, analisti si comentatori cu punctaje scrise in buzunar, imagini de arhiva in background pentru ilustrarea "actualitatii" temelor.
Iata ce gasim in rastelul diversificat al trusturilor inarmate pana in dinti pentru concursul "marea haituiala". Echipa de zgomote isterice isi plateste constiincios amenzile catre CNA, nu inainte de a se victimiza si a trage cateva rafale scurte si asupra institutiei care ar trebui sa sanctioneze braconajul si pescuitul cu trinitrotoluen in iazuri.
Cum amenzile reprezinta probabil 1% din incasarile de publicitate, noaptea urmatoare, vanatorii si haitasii isi instaleaza din nou katiusele pentru a dobori mistreti si iepuri si a rascoli tufisurile cu veverite.
Acest spectacol agresiv si trist pe care il urmarim zi de zi este menit sa demoralizezepopulatia si sa slabeasca institutiile pentru ca, intr-un final, politicieni si profitori ai tranzitiei sa-si injecteze anticorpii imunitatii in fata Justitiei.
Cum s-ar explica altfel ca, in vreme ce 80% din pensiile militare au crescut, pe micile ecrane avem doar pensionari cu grade nemultumiti de scaderea pensiilor. Sau ca aparatul de stat obez, infierat de capitalistii Vintu si Voiculescu, este reprezentat in studiouri de functionari de la finante si vamesi oropsiti care isi plang de mila.
Cum s-ar explica faptul ca magistratii care dau sentinte de arestare si condamnare sunt "slugile regimului", iar cei care dau NUP sunt eroi ai zilei. Fireste, asta se aplica doar pentru oamenii PSD si PNL. Cand vine vorba de PD-L, etichetele se schimba intre ele.
Vanatoarea are si ea regulile ei. Si, o vreme, mogulii presei au facut eforturi sa pastreze aparenta impartialitatii. Cand insa au simtit ca se apropie funia de par si statul incepe sa functioneze, si-au dat jos manusile, si-au aruncat bandulierele si au incediat padurea.
Un spatiu mediatic impartial in zona virtuala
Distorsionarea comunicarii si falsificarea democratiei pot avea efecte grave si pe termen lung. Reglementarea prin lege a functionarii presei ar fi solutia cea mai proasta pentru a te apara de obuzele vanatorilor disperati si de nefericitii lor haitasi. Traim totusi in secolul XXI si epoca Internetului este in plina ascensiune.
Solutia simpla pentru a lasa vanatoarea fara obiect este de a crea un spatiu mediaticimpartial in zona virtuala. Institutiile si politicienii vanati, ale caror mesaje suntdesfigurate zi de zi pe televizor, pot "curata" fluxurile de comunicare de reziduurile urii si deformarii, amenajandu-si comunicarea oficiala in online.
Accesul la Internet in Romania a crescut exponential in ultimii ani. Nu suntem la nivelul altor tari europene, dar suntem pe locul al patrulea la viteza.
Site-uri dinamice, cu imagini si video, cu interviuri si declaratii de presa pot sa se constituie ca principala sursa de informarepentru cetatenii satui de revarsari de ura si isterie pe ecrane.
Televiziunea publica, in conditiile in care poate ramane echidistanta si decenta, poate acoperi restul populatiei fara acces la Internet. Daca mogulii s-au decis sa incendieze padurea, atunci ar trebui sa stie ca mai sunt si alte paduri in care se poate convietui civilizat.
Imi amintesc de un episod din campania electorala pentru alegerile prezidentiale din 2009. Aceeasi atmosfera irespirabila pe RTV si Antena3. La un moment dat, site-ul oficial al candidatului Traian Basescu a transmis live (dar pe "mute") o sedinta de campanie. Televiziunile au preluat imediat in direct, dupa care au luat foc.
In redactii s-a declansat o adevarata isterie. Pentru ca mogulii si haitasii au realizat dezastrul. Li s-a lasat pusca, dar li s-a umezit pulberea.
Sebastian Lazaroiu
Un val uriaş de particule a fost proiectat în spaţiu cu 500 km/s, ceea ce înseamnă că efectele acestui adevărat tsunami solar se vor resimţi asupra noastră atât astăzi cât şi mâine.
Fenomenul a fost înregistrat în dimineaţa zilei de 15 februarie 2011 de observatorul Dinamicii Solare al NASA şi pare a fi, cea mai puternică explozie solară din 2006 încoace. Erupţia a provocat o explozie foarte puternică de unde radio şi a produs un nor luminos încărcat cu particule din Soare. Comform NASA, pata 1158 de pe Soare a eliberat cea mai mare energie. Astfel un “flash” de radiaţii a lovit Pământul în câteva minute iar un val imens de particule este încă pe drum, călătorind cu “numai” 500 km/s.
Cantitatea imensă de particule lansată în spaţiu
poate afecta câmpul magnetic al planetei noastre,
interacţionând cu straturile ionizate ale Terrei, perturbând astfel telecomunicaţiile.
Această activitate solară poate provoaca pe Pământ spectacolul aurorelor boreale vizibile de la latitudini înalte. Soarele are un ciclu al activității de circa 11 ani. Ciclurile solare sunt numerotate din 1755, iar al 24-lea ciclu solar a început în 2008, cu un maxim în 2013, când e posibil să apară sute de pete solare. Activitatea solară va creşte continuu şi este probabil ca furtunile să se repete tot mai des, dar cu o amplitudine mai mare.
P.S.1.: But no one expected this. In what should have been a low point in solar activity, the sun erupted in a series of massive explosions, called coronal mass ejections, or CMEs. Electrified gas clouds weighing billions of tons raced outward. Solar telescopes recorded the action … The largest emission of solar x-rays ever seen. The hottest flares, at tens of millions of degrees … And the fastest … reaching speeds clocked at six million miles per hour. The sun became a giant plasma weapon … more potent than any in science fiction … and pointed right at our home planet.
Există voci care susţin că misterioasa Planeta X (Nibiru sau Tyche) este una şi aceeaşi cu celebră cometăElenin (C/2010 X1). Cometa a fost descoperită de astronomul rus LeonidElenin.
Cel mai bizar lucru este că iniţial s-a calculat că ea a trece la o distanţă considerabilă de Pământ, adică la mai bine de 8 UA (1 196 784 000 km) iar acum calculele oamenilor de ştiinţă arătă cu totul altceva.
În data de 4 martie 2011, misterioasa cometa/planeta va pătrunde în planul solar ecliptic şi se va afla la 2,26 UA (unităţi astronomice ce echivalează cu aproximativ 338 091 480 km fata de Pământ). Începând cu această dată, Elenin va influenţa Pământul;activitateavulcanică dar şi cutremurelese vor intensifica într-o perioadă de timp foarte scurtă.
La numai câteva zile, adică pe 15 martie 2011, Saturn, Elenin, Pământul, Soarele, Jupiter şi Uranus se vor alinia într-o primă conjuncţie cu urmări nefaste pentru sistemul nostru solar. Pe Pământ în dată de 15 martie 2011, vor avea loc fenomene naturale de o intensitate ieşită din comun. Pământul o să fie influenţat de magnetismul planetei misterioase şi se va produce o explozie gravitaţională de o intensitate foarte mare care nu doar vă perturba câmpul magnetic al Pământului forţând mişcarea polilor magnetici.
În data de 11 septembrie 2011 o a doua conjuncţie se va produce, iar pe 17 octombrie2011 Elenin o să fie vizibilă cu ochiul liber de pe Pământ, aflându-se la o distanţă de doar 0.232 AU (34 706 736 km – Luna se afla fata de Pământ, la o distanţă de 384 390 km de Pământ). În 22 noiembrie 2011, o a treia conjuncţie se va produce.
Dacă cometa Elenin este Planeta X, ce se presupune că fiind o pitică roşie, atunci Pământul va avea de suferit din cauza influentelor magnetice şi gravitaţionale ce provin de la pitică roşie. În cazul în care Elenin este doar o cometă, putem concluziona că direcţia pe care se îndreaptă este una singură, Pământul. Coordonatele actuale ale stelei sunt 5h 53 min 23 sec – 6 10′ 58, în constelaţia Leul.
Oare Elenin să aducă odată cu venirea sa sfârşitul vieţii pe Pământ?
A “triple sun” was spotted in Northeast China, above Changchun, the capital of JilinProvince, on Jan. 8. Two smaller suns were visible on either side of the main sun, each one-tenth in size of the main sun, with a circular and rainbow-like halo around the main sun and a strong light on top.
Un fenomen inedit s-a putut vedea pe cer în provincia chineză Jilin, aproape de Changchun, în dimineaţa zilei de 8 ianuarie 2011. După cum era normal un singur soare trebuia să răsară dar spre surprinderea tuturor trei sori au răsărit.
După relatările localnicilor nu este vorba de o iluzie optică sau un trucaj ci soarele din sistemul nostru solar şi-a făcut apariţia pe cer alături de alte două planete gemene. Specialiştii chinezi susţin că este vorba de “soarele fantoma“, un fenomen astronomic foarte rar întâlnit, cauzat de refracţia atmosferei. Refracţia atmosferică s-a datorat cristalelor de gheaţă care formează norii aflaţi la înălţimi mai mari, des întâlniţi în timpul iernii, numiţi nori cirrus.
Nu este pentru prima dată când apare acest fenomen al “soarelui fantoma” pe cerul Chinei. Pe 26 iulie 2010 au mai fost zăriţi cei trei sori în zona Leshan din provincia Sichuan. Problema apare la ultima configuraţie când cei trei sori au apărut într-o formă bizare de triunghi care nu se mai poate explica prin teoria de “soare fantoma“. Doar atunci când cei trei sori sunt aliniaţi atunci se poate explica iluzia cu ajutorul teoriei soarelui fantomă.
Cultura chineză considera că un “triplu soare” este semnul ceresc care prevesteşte fenomene sociale semnificative. Oare acest fenomen să aibă o semnificaţie sau este doar o iluzie optică?
Sent: Thu, February 24, 2011 5:38:54 PM Subject: Fwd:
Informare catre Comitetul Director al SCMD
Domnule presedinte Dogaru,
Sper ca cineva sa va aduca la cunostinta continutul acestui mesaj. Daca chiar nu se va gasi cineva, vom intelege cu totii ca pur si simplu SCMD are capul rupt complet de trup. Stiu, nu detineti tainele computerului, si asta va aduce un mare deserviciu. Va marturisesc ca, pentru a nu depinde de fiul meu sau de altii, din acest punct de vedere, eu am urmat un curs de PC la varsta de 56 de ani.
Dumneavoastra, in calitatea de presedinte al Sindicatului, a trebuit sa va bazati pe Secretariatul Tehnic. Din cate imi dau seama, o buna parte din reprosurile ce vi le-am adus, atat eu cat si alti camarazi, nici macar nu le meritati, si constat ca concluzia comisiei de audit referitoare la necesitatea indepartarii din functii a personalului retribuit este intrutotul justificata; cum isi permite Dl. Ranciog sa taxeze drept aberatie cerinta ca plata cotizatiilor sa se faca personal de catre membri, in contul central? Nu asa a fost stabilit de la bun inceput? Faptul ca o initiativa de genul relaxarii sustinute de dansul a dat nastere situatiei ambigue cu cei 2.000 de membri neluati in evidenta oare nu i-a fost suficient, ca lectie? Dumneavoastra, personal, doriti sa se perpetueze astfel de situatii?
Apoi, cu ce drept isi permite dansul sa sustina ideea eliminarii penalitatilor pentru intarzierile in justificarea avansurilor? Chiar vrea, sau vreti sa instituiti legi proprii privind contabilitatea si gestiunea? Cum isi permite sa minta sfruntat afirmand ca ar fi filiale care reclama activitatea "defectuoasa" a noii echipe financiar-contabile? Din contra, principiile de lucru - in totala conformitate cu legile - instituite de noua echipa confera filialelor o nota de personalitate benefica pentru bunul mers al activitatii intregii structuri, si tocmai acestea elimina arbitrarul si bunul plac - de care pana nu demult Dl. Ranciog a uzat din plin; 52 de cotizatii anuale la SCMD le-a cheltuit numai pentru asigurarea sa de viata - asta, da, arbitrar si bun-plac, exemplu de folosire discretionara a cardului sindical!
Sigur ca nu-i convin restrictiile inpuse de noile raglementari, cum ar fi incetarea vechilor contracte de telefonie odata cu intrarea in aplicare a celor noi; invitati-l, va rog, sa-si caute un alt loc de munca. Pana si adresa Filialei Satu Mare, prin care el exemplifica nemultumirile filialelor, este tot un semn ca lucrurile intra in normal. Omul asta chiar nu e in stare sa se puna in situatia noastra - cei din conducerile filialelor - care de un an folosim abonamentele telefonice proprii in tot ceea ce facem pentru sindicat.
Eu, personal, am efectuat o sumedenie de deplasari la Bucuresti, in interes personal, prilejuri cu care am rezolvat si chestiuni sindicale, fara sa decontez vreun ban pentru benzina; as fi putut proceda si invers, efectuand deplasarile cu decontarea benzinei, fie si pentru simplul fapt ca am trecut pe la sediul central si am adus ori al preluat materiale...
Stiu foarte bine ca, de la o vreme, nemultumite de vechea maniera de gestiune, unele filiale n-au mai trimis, fie si partial, cotizatiile la Centru; ce urmareste Dl. Ranciog punand acest aspect in carca noii echipe financiar-contabile? El se plange de aroganta? Erati de fata, i-ati vazut aroganta cand a refuzat sa completeze o nota de distributie materiale pentru filiala ce o reprezentam. Ce cauta in Secretariatul SCMD un astfel de om? Angajati, domnule, o secretara destoinica, si rezultatele se vor vedea!
Sunt convins ca multe din neregulile puse in responsabilitatea vicepresedintelui Catalin Apostol au fost inraurite de Dl. Ranciog - ca, de altfel, si multe din cele ce vi le reprosam dumneavoastra. Inteleg, propunandu-va transmiterea la filiale a raportului de audit, Dl.Ranciogconteaza pe faptul ca n-o veti face. Asumati-va riscul, faceti-o, iar filialele vor intelege circumstantele si cauzalitatile reiesite din raport. Cred ca prin modul cum au reactionat pana acum la criticile ce vi s-au adus, filialele au dovedit un deosebit spirit de intelegere. Contati si pe acest dat si puneti capat provizoratului. Cu cat veti intarzia mai mult in aplicarea unei astfel de corecturi, cu atat mai dificila va fi indreptarea ulterioara a lucrurilor.
Cred in competenta si bunele intentii ale noilor membri cooptati in CD, si fac apel si la domniile lor sa va sprijine in acest sens. Va reamintesc si cu acest prilej ca integritatea SCMD, ca structura, este data in primul rand de integritatea morala a membrilor, si ca o eventuala scindare nu poate fi generata decat de atitudinea la nivelul conducerii centrale. Eventuala continuare a atacurilor nesabuite la adresa D-lui Monac sau a membrilor comisiei de audit va fi pentru filiale un semna ca "acolo" inca se petrece "ceva", ceea ce le va pune in situatia de a cauta sa inteleaga ce se petrece si a opta pentru una sau alta din orientari, ori poate chiar pentru iesirea din Sindicat. De dumneavoastra si Consiliul Director depinde unitatea si taria SCMD, nu de laudele ori criticile aduse - argumentat sau nu - de unii membri.
Va asigur de toata consideratia mea, Col(r) Marian Ilie
Filiala Ramnicu Sarat
Domnului Lt. Col. Chelu,
Întrucât nu doresc să mă milogesc pentru cei 310,70 lei pe care i-am cheltuit pentru bunul mers al filialei din care fac parte şi pe care cu multă trudă am reuşit să o înfiintez, si lupt în continuare să o menţin în viaţă , vă înaintez documente justificative pentru această sumă. Oricum vă aduc la cunoştiinţă că această sumă este pe cardul filialei noastre , eu nu mi-am permis să mă ating de ea până nu primeam avizul dumneavoastră.
Eu nu puteam să folosesc facturile personale întrucât telefonul meu este trecut pe numele fiului meu. Dacă ar fi să fiu cinstit ar trebui să vă spun că cheltuielile mele pe telefoane, atît în cadrul filialei , cît şi cu centru s-ar ridica undeva la 550 - 600 lei.
Nu este nici o supărare, am înţeles că este nevoie de documente justificative, însă la întrebarea mea către centru, de prin luna septembrie, ce facem cu comunicaţiile, Întrucât cheltuim mulţi bani din veniturile proprii, mi s-a răspuns să procedăm astfel.
Doresc să închei acest capitol pe un ton prietenesc cu toţi cel care au contribuit la acest mic incident. Doresc ca totul să fie perfect pentru toţi cei care facem parte din acest sindicat. Vă doresc tot binele din lume, succes în munca greoaie pe care o desfăşuraţi şi pe care v-aţi asumat-o. Doresc de asemenea să avem în continuare o colaborare foarte bună.
Cu mult respect,
Blidar Vasile Satu Mare
SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Secretariatul Tehnic
Adresa: Bucuresti, Bd. Poligrafiei, nr. 4, Sector 1, cod postal 013705
E-mail secretariatscmd@yahoo.com
Site http://sindicatulcmd.blogspot.com/
Telefon : 0725562223, Fax : 0318177371
Nr. 116/23.02.2011 Catre,
1. PRESEDINTELE SCMD
2. COMPARTIMENTUL FINANCIAR CONTABIL AL SCMD
Subiect: Deconturi cheltuieli aferente lunii ianuarie a.c. si stabilirea in sarcina unei persoane din cadrul Compartimentului Financiar Contabil, prin fisa postului, a atributiilor de achizitonare
1. Va prezint alaturat 3 deconturi ale Secretariatului Tehnic pe luna ianuarie a.c., inregistrate la nr. 113, 114 si 115 din 23.02.2011. De peste o luna de zile, documentele justificative ale cheltuielilor fac naveta intre Compartimentul financiar contabil si Secretariatul Tehnic, pe motive puerile (de ex. ca trebuie reasezate documentele, ca trebuie anumite inscrieri pe bonuri sau pe facturile fiscale, etc). De fiecare data cand am prezentat decontul, s-a gasit cate „ceva in neregula”, desi toate au fost intocmite, la rugamintea mea, de catre casier, plt adj (r) Perianu Traian, om cu o lunga practica in domeniu si care nu poate fi acuzat ca nu stie sa faca un decont. Dl. Chelu, neuitandu-se peste documentele prezentate, decalara tutror ca avem de restituit o suma de 799,99 lei, cand din acte rezulta ca trebuie restituita suma de 172,89 lei. Am solicitat sa platesc aceasta suma la casierie dar am fost refuzat, pe motiv ca mai intai trebuie acordul dlui Chelu.
2. Desi domnul presedinte Dogaru a predat personal la Compartimentul financiar un alt decont, aferent tot lunii ianuarie, pe numele dlui Alexandru Oancea, administrator al Primariei Sector 1 si colaborator al SCMD, reprezentand reincarcarea, in regim de urgenta, a 4 cartuse pentru imprimantele aflate in dotarea SCMD (2 tip CANON si 2 tip HP Laser Jet), dl Chelu amana tot de aproape o luna plata sumei de 480 lei, tot pe motive neserioase – ba ca dl. Oancea nu este membru SCMD, ba ca Secretariatul tehnic trebuie sa-i plateasca banii, din avansurile anterioare, etc.
3. In aceste conditii, rog desemnati o persoana din cadrul Compartimentului financiar contabil care sa indeplineasca, prin fisa postului, rolul de achizitor pentru necesitatile punctului central de lucru si pentru actiunile organizate la nivel central de catre SCMD pentru ca personalul Secretariatului tehnic nu doreste sa fie batjocorit de catre dl. Chelu. Anexez alaturat raportul privind cheltuielile estimate pentru manifestarea de la 1 Martie, raport aprobat in sedinta Comitetului Director din 22.02.2010. COORDONATOR SECRETARIAT SCMD,
Lt. Col. DUMITRU RINCIOG
STIRI, ULTIMA ORA
Cititi ultimul comunicat al domnului Dogaru si intelegeti ce doriti. Este ultimul strigat in materie de apeluri ale domnului Dogaru, dupa cel in care ii indemna pe toti cei fara nici un gram de creier sa se alature manifestarii din 1Martie . Acuma dansul face apel la toti cei care vor sa actioneze statul in instanta, si nu apeleaza la avocatii domnului Dogaru. Ramai interzis , nu altceva . Continuarea, Click aici!
"joi, 24 februarie 2011 Nu mai aruncati banii pe fereastra Catre toti cei interesati
La fiecare etapa a bataliei juridice, dupa ce SCMD a initiat si castigat ceva, au aparut voitorii de bine gata sa o ia de la inceput, pe sume piperate, ca sa se obtina ceea ce era deja obtinut.
Cei care se dau de ceasul mortii acuzandu-ne, din ordin basescian, de delapidari si fraude, in conditiile in care cotizatia lunara, de valoarea unui pachet de tigari, este utilizata in proportie de 90% pe procese si actiuni, au dat cu multa larghete sume reprezentand cotizatia pe 10 - 60 de ani ca sa obtina vant.
Va informam prin prezenta ca, in ceea ce priveste Legea 119/2010, pe 18 martie vom fi la a treia infatisare pe fond, alaturi de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii.
In ceea ce priveste OUG 1/2011, dl. avocat Costel Galca garanteaza ca Guvernul nu mai are nici o sansa deoarece a mers din incalcare in incalcare a legilor pana la blocare totala. Procesele vor continua in tara si vom castiga in tara.
Referitor la Curtea Europeana de Justitie de la Luxemburg, dl avocat Costel Galca este singurul roman care a lucrat vreodata acolo. Vom actiona si acolo, in grup foarte restrans, dar in numele intregului sindicat, pe discriminare, deoarece in momentul in care ai introdus actiunea la Luxemburg toate procesele din tara se suspenda.
In acesta situatie, la Luxemburg vor actiona cateva persoane in numele SCMD suspendandu-si actiunile personale in instanta. Va atragem insa atentia ca in afara transferului de pensie dintr-o tara in alta, legislatia europeana privind pensiile, datorita marilor diferente de la tara la tara, inca nu este reglementata.
In concluzie, chiar daca vom fi injurati, ca de obicei, atragem atentia celor interesati ca, daca declanseaza actiuni personale, risca sa nu castige nimic la Luxemburg si sa piarda totul in tara.
Sindicatul va actiona si la Luxemburg si in tara si garanteaza victoria, chiar si intr-o tara anormala ca Romania, in care Guvernul a introdus dementa juridica.
Honor et Patria! Vae victis! PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea Dogaru"
600 de reclamanti au depus la Curtea de Apel Bucuresti o cerere de suspendare a OUG nr. 1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, motivand ca una dintre anexele actului normativ are acelasi continut cu o HG suspendata deja de instanta, a anuntat SCA Piperea si Asociatii, societatea de avocatura care ii reprezinta pe reclamanti
Potrivit unui comunicat al societatii de avocatura, in 15 februarie, SCA Piperea si Asociatii a depus la Curtea de Apel Bucuresti, in numele a 617 reclamanti, o actiune de suspendare a OUG nr. 1/2011, iar termenul fixat de instanta este 23 martie.
Petentii au solicitat, in principal, suspendarea de drept in tot a OUG nr. 1/2011 sau in parte, numai in privinta Anexei 3, in temeiul art. 14 alin. (5) din Legea nr. 554/2004. Conform acestui text legal, emiterea unui nou act administrativ cu acelasi continut ca cel suspendat de instanta va determina suspendarea de drept acelui de-al doilea. In cazul de fata OUG nr. 1/2011, respectiv Anexa 3 are acelasi continut cu HG nr. 735/2010 care a fost suspendata de Curtea de Apel Bucuresti.
De asemenea, in subsidiar, reclamantii au cerut suspendarea in tot OUG nr. 1/2011 pana la pronuntarea instantei de fond asupra actiunii in constatarea nulitatii aceleiasi OUG nr. 1/2011.
“In aceasta actiune sustinem ca O.U.G. nr. 1/2011 este o Hotarare de Guvern mascata, edictarea ei sub titulatura de Ordonanta de Urgenta reprezentand un abuz de putere din partea Guvernului Romaniei, deoarece acest act are toate caracterele unui act administrativ normativ, in sensul art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 554/2004. Scopul principal pentru care s-a recurs la acest tip de act normativ si nu la o noua hotarare de guvern (prin OUG nr. 1/2011 se abroga H.G. nr. 735/2010) este acela de a impiedica persoanele interesate - indiferent de consecintele sociale si de implicatiile juridice - sa atace noul act normativ si, in final, sa se ajunga la acelasi deznodamant ca in cazul H.G. nr. 735/2010”,
explica avocatii reclamantilor.
Avocatii sustin ca OUG poate fi atacata direct in contencios, atata vreme cat inca nu e aprobata de Parlament.
“In plus, mai precizeaza acestia, fiind o Hotarare de Guvern mascata, consideram ca instanta de judecata va putea sa o recalifice si sa o suspende/anuleze ca atare, intrucat sunt in continuare valabile motivele pentru care s-a suspendat si anulat defuncta Hotarare de Guvern nr. 735/2010”.
Ministerul Administratiei si Internelor (MAI), Ministerul Apararii Nationale (MApN) si Serviciul Roman de Informatii (SRI) vor avea in structura case de pensii sectoriale, conform unui proiect elaborat de Ministerul Muncii.
Conform proiectului de Hotarare a Guvernului privind atributiile, organizarea si functionarea caselor de pensii sectoriale, casele de pensii sectoriale sunt succesoarele de drept ale structurilor organizatorice responsabile cu pensiile din Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Administratiei si Internelor, respectiv Serviciul Roman de Informatii, structuri care se desfiinteaza.
Activitatea caselor de pensii sectoriale va fi coordonata metodologic de Casa Nationala de Pensii Publice. Conducerea caselor de pensii sectoriale este asigurata de un director, cadru militar in activitate/functionar public cu statut special, numit prin ordin al ministrului.
Conform notei de fundamentare, adoptarea acestui act normativ se impune pentru ducerea la indeplinire a dispozitiilor art. 132 si ale art. 135 din Legea nr. 263/2010.
Casele de pensii sectoriale se vor organizeaza si vor functiona, astfel:
a) pentru MApN la nivel de structura centrala de specialitate in subordinea Directiei financiar-contabile;
b) pentru MAI la nivel de unitati in subordine, potrivit dispozitiilor legale in vigoare privind organizarea si functionarea acestor institutii publice.
c) pentru SRI, la nivel de unitate in subordine, potrivit dispozitiilor legale in vigoare privind organizarea si functionarea acestei institutii publice.
Potrivit proiectului, patrimoniul caselor de pensii sectoriale ale MApN si SRI se va constitui prin preluare pe baza de protocol de predare-primire a elementelor de natura activelor si datoriilor, incheiat in cel mult 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, astfel:
a) de la Directia financiar-contabila a MApN, pentru Casa de Pensii Sectoriala din subordinea acestuia;
b) de la Directia Generala Financiara a SRI pentru Casa de Pensii Sectoriala din subordinea acestuia.
De asemenea, patrimoniul Casei de Pensii Sectoriale a MAI se va prelua din oficiu de la fosta Casa de Pensii a Ministerului Administratiei si Internelor.
Totodata, personalul incadrat in structurile organizatorice responsabile cu pensiile din MApN, MAI, respectiv SRI va fi preluat de fiecare casa de pensii sectoriala din subordinea acestor institutii publice.
Proiect HOTĂRÂRE
privind
atribuţiile, organizarea şi funcţionarea caselor de pensii sectoriale
În temeiul prevederilor art. 108 din Constituţia României, republicată, şi ale art. 132 şi 135 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare;
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre:
Art. 1. – (1) Se înfiinţează Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naţionale, în subordinea Ministerului Apărării Naţionale.
(2) Se înfiinţează Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Administraţiei şi Internelor, în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(3) Se înfiinţează Casa de Pensii Sectorială a Serviciului Român de Informaţii, în subordinea Serviciului Român de Informaţii.
(4) Casele de pensii sectoriale prevăzute la alin. (1), (2) şi (3), sunt structuri de specialitate, supuse respectării legislaţiei în vigoare privind protecţia informaţiilor clasificate, care, împreună cu Casa Naţională de Pensii Publice, administrează sistemul public de pensii din România pentru persoanele prevăzute la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c) şi pct. V din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 2. – Casele de pensii sectoriale se organizează şi funcţionează astfel:
a) pentru Ministerul Apărării Naţionale, la nivel de structură centrală de specialitate în subordinea Direcţiei financiar-contabile;
b) pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor, la nivel de unitate în subordine, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind organizarea şi funcţionarea acestei instituţii publice;
c) pentru Serviciul Român de Informaţii, la nivel de unitate în subordine, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind organizarea şi funcţionarea acestei instituţii publice.
Art. 3. – (1) Casele de pensii sectoriale au personalitate juridică şi sediile în municipiul Bucureşti.
(2) Casele de pensii sectoriale prevăzute la art. 1 alin. (1), (2) şi (3), sunt succesoarele de drept ale structurilor organizatorice responsabile cu pensiile din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, respectiv Serviciul Român de Informaţii, structuri care, la data intrării în vigoare a acestei hotărâri, se desfiinţează.
(3) Patrimoniul caselor de pensii sectoriale ale Ministerului Apărării Naţionale şi Serviciului Român de Informaţii se constituie prin preluare pe bază de protocol de predare-primire a elementelor de natura activelor şi datoriilor, încheiat în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, astfel:
a) de la Direcţia financiar-contabilă a Ministerului Apărării Naţionale, pentru Casa de Pensii Sectorială din subordinea acestuia;
b) de la Direcţia Generală Financiară a Serviciului Român de Informaţii, pentru Casa de Pensii Sectorială din subordinea acestuia.
(4) Patrimoniul Casei de Pensii Sectoriale a Ministerului Administraţiei şi Internelor se preia din oficiu de la fosta Casă de Pensii a Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(5) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, personalul încadrat în structurile organizatorice responsabile cu pensiile din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, respectiv Serviciul Român de Informaţii se preia de către fiecare casă de pensii sectorială din subordinea acestor instituţii publice.
Art. 4 – (1) Structura organizatorică a Casei de Pensii Sectoriale a Ministerului Apărării Naţionale se aprobă de către ministrul apărării naţionale, având un număr de 120 posturi finanţate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale, din care 40 de posturi se preiau din cadrul Direcţiei financiar-contabile.
(2) Se autorizează Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naţionale să încadreze, în anul 2011, un număr de 80 posturi, în condiţiile legii.
(3) Structura organizatorică a Casei de Pensii Sectoriale a Ministerului Administraţiei şi Internelor se aprobă de către ministrul administraţiei şi internelor, având un număr de 105 posturi finanţate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, din care 50 de posturi se preiau din cadrul Casei de Pensii a Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(4) Se autorizează Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Administraţiei şi Internelor să încadreze, în anul 2011, un număr de 64 posturi, în condiţiile legii.
(5) Structura organizatorică a Casei de Pensii Sectoriale a Serviciului Român de Informaţii şi numărul maxim de posturi finanţate integral de la bugetul de stat, prin bugetul Serviciului Român de Informaţii, se aprobă de către directorul Serviciului Român de Informaţii, potrivit reglementărilor legale în vigoare.
(6) Se autorizează Casa de Pensii Sectorială a Serviciului Român de Informaţii să încadreze, în anul 2011, un număr de 20 posturi, în condiţiile legii.
(7) Personalul caselor de pensii sectoriale este constituit, după caz, din cadre militare în activitate, funcţionari publici cu statut special şi personal civil.
Art. 5. – (1) Conducerea caselor de pensii sectoriale este asigurată de un director, cadru militar în activitate/funcţionar public cu statut special, numit prin ordin al ministrului apărării naţionale, ministrului administraţiei şi internelor, respectiv al directorului Serviciului Român de Informaţii, după caz.
(2) Directorii caselor de pensii sectoriale sunt ordonatori terţiari de credite pentru cheltuielile cu prestaţiile achitate din bugetul asigurărilor sociale de stat, precum şi pentru cheltuielile aferente altor drepturi sociale şi pentru alte cheltuieli suportate din bugetul de stat, stabilite de ordonatorul principal de credite, potrivit legii.
(3) Numirea şi eliberarea în/din funcţie a personalului caselor de pensii sectoriale se fac potrivit competenţelor stabilite prin acte normative specifice fiecărei instituţii publice în subordinea căreia se află.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul casei de pensii sectoriale emite ordine, decizii, dispoziţii şi precizări, potrivit actelor normative specifice fiecărei instituţii publice în subordinea căreia se află.
Art. 6. – Cheltuielile curente şi de capital necesare caselor de pensii sectoriale se suportă din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor, respectiv al Serviciului Român de Informaţii.
Art. 7. – Activitatea caselor de pensii sectoriale este coordonată metodologic de Casa Naţională de Pensii Publice
Art. 8. – (1) Pentru angajatorii din instituţiile în subordinea cărora se află şi pentru cei din instituţiile cărora le asigură stabilirea şi plata pensiilor sau a altor prestaţii, casele de pensii sectoriale au următoarele atribuţii:
a) controlează modul în care angajatorii din instituţiile publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, care au calitatea de ordonatori de credite, respectă dispoziţiile legale privind întocmirea şi transmiterea Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, precum şi termenele de transmitere;
b) stabilesc drepturile de asigurări sociale prevăzute de lege, emit decizii de pensie pe care le comunică solicitanţilor, în termenele prevăzute de lege;
c) asigură evidenţa contribuabililor la sistemul public de pensii pentru asiguraţii din instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională prevăzuţi la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c) şi pct. V din Legea nr. 263/2010;
d) asigură evidenţa drepturilor şi obligaţiilor de asigurări sociale la nivelul instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională pentru asiguraţii prevăzuţi la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c) şi pct. V din Legea nr. 263/2010;
e) certifică stagiul de cotizare şi punctajul pentru asiguraţii din evidenţele proprii;
f) ) îndrumă şi controlează activitatea de expertiză medicală şi recuperare a capacitaţii de muncă prin comisiile centrale de expertiză medico-militară care se înfiinţează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii, conform normelor legale;
g) organizează selecţia, pregătirea şi perfecţionarea profesională a personalului propriu;
h) asigură introducerea, extinderea, întreţinerea aplicaţiilor informatice de calcul şi de evidenţă, precum şi a sistemelor de protecţie a acestora;
i) asigură reprezentarea în faţa instanţelor judecătoreşti, în litigiile în care este parte ca urmare a aplicării dispoziţiilor Legii nr. 263/2010;
j) asigură exportul în străinătate al prestaţiilor stabilite potrivit reglementărilor legale în domeniu;
k) fundamentează şi elaborează propunerile pentru proiectele bugetului asigurărilor sociale de stat şi bugetului de stat;
l) solicită la Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor sau la oricare altă autoritate, instituţie publică abilitată, datele cu caracter personal actualizate pentru persoanele cărora li se întocmesc documentaţii de plată şi/sau cărora li se 4 efectuează plata unor prestaţii sociale;
m) stabilesc, anual, tariful pentru certificarea stagiului de cotizare şi a punctajului cumulat, la cererea asiguratului;
n) organizează modul de stabilire şi de plată a drepturilor de pensii şi a altor drepturi de asigurări sociale finanţate din bugetul asigurărilor sociale de stat, precum şi a celor finanţate de la bugetul de stat, conform legii;
o) organizează şi conduc contabilitatea proprie, atât pentru bugetul asigurărilor sociale de stat, cât şi pentru bugetul de stat;
p) transmit, lunar, la domiciliul beneficiarilor din Romania, prin C.N. „Poşta Română" S.A., taloanele de pensie;
q) aprobă procedurile referitoare la efectuarea operaţiunilor de plată a pensiilor;
r) achită ajutorul de deces, în cazul decesului pensionarului din evidenţele proprii, respectiv în cazul unui membru de familie al acestuia, care nu era asigurat la data decesului, în termen de 24 ore de la solicitare, în condiţiile stabilite prin ordin al conducătorului instituţiei în subordinea căruia funcţionează;
s) constată contravenţiile prevăzute la art. 144 din Legea nr. 263/2010;
ş) emit decizii de recuperare a debitelor reprezentând prestaţii de asigurări sociale încasate necuvenit şi urmăresc recuperarea acestora, în condiţiile legii;
t) soluţionează sesizările, reclamaţiile şi petiţiile, conform prevederilor legale;
ţ) îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite prin dispoziţii legale.
(2) Îndeplinirea atribuţiilor ce revin caselor de pensii sectoriale, potrivit legii, este supusă controlului Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi directorului Serviciului Român de Informaţii.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Va invit sa comentati!
Cu bune si rele! Ce parere aveti? E de bine? E de rau?
Tine minte: parerea ta, opinia argumentata, poate conta!
După cum se cunoaşte, sistemul de pensii din România se află în faţa unei etape noi de reformă, determinată de o serie de factori macro-economici şi sociali care au impus schimbări atât în ceea ce priveşte sistemul public de pensii (elementele parametrice, condiţiile de eligibilitate pentru diferitele categorii de pensie, creşterea gradului de responsabilitate şi control, etc), cât şi în ceea ce priveşte sistemele neintegrate acestuia.
Principalele direcţii ale reformei vizează:
Lărgirea sferei de cuprindere a asigurării obligatorii – prin integrarea în sistemul unitar de pensii publice a persoanelor care aparţineau unor sisteme speciale (pensiile militare), precum şi a persoanelor care realizează venituri din profesii liberale;
Îmbunătăţirea sustenabilităţii financiare a sistemului de pensii – prin introducerea unor condiţii mai restrictive privind accesul la pensia anticipată parţială şi la pensia de invaliditate;
Menţinerea standardului de viaţă al pensionarilor în plată – prin corelarea puterii de cumpărarea a pensionarilor în raport cu rata inflaţiei;
Asigurarea unui tratament corect al persoanelor asigurate, viitori pensionari – prin reglementarea modului de stabilire a pensiei în directă corelaţie cu nivelul veniturilor asigurate pentru care s-au achitat contribuţiile de asigurări sociale;
Descurajarea pensionărilor anticipate – prin majorarea coeficientului de penalizare a pensiei;
Implementarea unor criterii mai stricte în ceea ce priveşte accesul la pensia de invaliditate şi intensificarea controalelor ulterioare;
Creşterea vârstelor de pensionare ca urmare a creşterii speranţei de viaţă a populaţiei şi egalizarea graduală – până în anul 2030 – a stagiului complet de cotizare pentru femei şi bărbaţi.
Trebuie menţionat că aceste direcţii de acţiune se circumscriu preocupărilor generale manifestate, în domeniul pensiilor, de statele membre ale Uniunii Europene, documente comunitare recente subliniind faptul că, în contextul unei societăţi cu o populaţie îmbătrânită, va fi din ce în ce mai greu să se asigure sustenabilitatea financiară a sistemelor de pensii.
De asemenea, se apreciază că trebuie să existe un raport adecvat între populaţia activă şi populaţia retrasă la pensie, în acest sens fiind făcută recomandarea de a se limita accesul la pensia anticipată.
În final, este demn de menţionat şi faptul că, în anul 2003, Comisia Europeană a elaborat Raportul privind pensiile sigure şi adecvate, document în care a fost subliniată următoarea idee: „ cheia succesului reformelor rezidă în echilibrul între preocupările sociale şi cele financiare”.
CUM SE REALIZEAZĂ CREŞTEREA VÂRSTELOR DE PENSIONARE PENTRU FEMEI ŞI BĂRBAŢI?
La data intrării în vigoare a Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, prevederile Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cele ale Legii nr.164/2001privind pensiile militare de stat, precum şi o serie de alte dispoziţii referitoare la vârstele de pensionare ale unor categorii socio-profesionale au fost abrogate.
Astfel, potrivit prevederilor art. 53 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, vârsta standard de pensionare este 63 de ani pentru femei şi de 65 de ani pentru bărbaţi. Atingerea acestor vârste se va realiza printr-o creştere graduală, conform eşalonării prevăzute în anexa nr. 5 la lege.
Cu alte cuvinte, în intervalul ianuarie 2011 – ianuarie 2015, vârsta de pensionare a femeilor va creşte de la 59 de ani la 60 de ani, iar cea a bărbaţilor va creşte de la 64 de ani la 65 de ani.
La finele acestei perioade, se continuă creşterea graduală a vârstei de pensionare numai pentru femei, de la 60 de ani la 63 de ani, până în anul 2030.
Totodată, este reglementată creşterea stagiului minim de cotizare la 15 ani, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi. Atingerea acestui stagiu minim se va realiza prin creşterea graduală conform eşalonării prevăzute în anexa nr. 5.
Cu alte cuvinte, în intervalul ianuarie 2011 – ianuarie 2015, stagiul minim de cotizare va creşte de la 13 ani la 15 ani, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi.
De asemenea, stagiul complet de cotizare va ajunge la 35 de ani atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi. Atingerea acestui stagiu se va realiza printr-o creştere graduală, conform eşalonării prevăzute în anexa nr. 5.
Cu alte cuvinte, în intervalul ianuarie 2011 – ianuarie 2015, stagiul complet de cotizare pentru femei va creşte de la 28 ani la 30 de ani, iar pentru bărbaţi de la 33 de ani la 35 de ani.
La finele acestei perioade, se continuă creşterea graduală a stagiului complet de cotizare numai pentru femei, de la 30 de ani la 35 de ani, până în anul 2030.
CUM SE REALIZEAZĂ CREŞTEREA VÂRSTELOR DE PENSIONARE PENTRU PERSONALUL DIN DOMENIUL APĂRĂRII NAŢIONALE, ORDINII PUBLICE ŞI SIGURANŢEI NAŢIONALE ?
Având în vedere integrarea în sistemul unitar al pensiilor publice a cadrelor militare în activitate, a poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, Legea nr.263/2010 reglementează şi condiţiile de pensionare pentru aceste categorii de asiguraţi, după cum urmează:
- Vârsta standard de pensionare de 60 de ani, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi;
- Stagiul minim de cotizare în specialitate de 20 de ani, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi;
- Stagiul complet de cotizare de 30 de ani, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi;
Atingerea vârstelor standard de pensionare şi a stagiilor de cotizare menţionate mai sus se va realiza conform eşalonării prevăzute în anexa nr.6 la lege, într-un interval cuprins între luna februarie 2011 şi luna ianuarie 2030.
CE SE VA ÎNTÂMPLA CU PENSIILE STABILITE PRIN LEGI SPECIALE, AFLATE ÎN PLATĂ LA DATA INTRĂRII ÎN VIGOARE A LEGII PRIVIND SISTEMUL UNITAR DE PENSII PUBLICE?
Conform prevederilor art. 1 din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, au fost recalculate, conform principiului contributivitatii, urmatoarele categorii de pensii stabilite in baza unor legi speciale:
a) pensiile militare de stat;
b) pensiile de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor;
c) pensiile de serviciu ale personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea;
d) pensiile de serviciu ale personalului diplomatic şi consular;
e) pensiile de serviciu ale funcţionarilor publici parlamentari;
f) pensiile de serviciu ale deputaţilor şi senatorilor;
g) pensiile de serviciu ale personalului aeronautic civil navigant profesionist din aviaţia civilă;
h) pensiile de serviciu ale personalului Curţii de Conturi.
Conform dispoziţiilor Hotararii de Guvern nr. 737/2010 privind metodologia de recalculare a categoriilor de pensii de serviciu prevăzute la art. 1, lit. c) – h) din Legea nr. 119/2010, incepand cu luna septembrie 2010, pensiile de serviciu stabilite in fostul sistem public au fost recalculate conform algoritmului de calcul prevăzut de Legea nr. 19/2000, modificată şi completată.
De asemenea, potrivit dispozitiilor Hotararii de Guvern nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, aceste categorii de pensii au fost prevazute a fi recalculate conform algoritmului de calcul utilizat pentru pensiile din sistemul public, intr-o perioadă de 5 luni de la data intrării in vigoare a hotararii de govern mentionate anterior.
Recalcularea a fost efectuata de casele de pensii sectoriale care functioneaza in subordinea institutiilor in evidenta carora se afla persoanele beneficiare.
PERSOANELE APARŢIND SISTEMELOR SPECIALE DE PENSII CARE VOR FI INTEGRATE ÎN SISTEMUL DE PENSII PUBLICE VOR PLĂTI CONTRIBUŢIILE DE ASIGURĂRI SOCIALE?
În sistemul public de pensii sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii, şi următoarele categorii de persoane:
- soldatii şi gradaţii voluntari care îşi desfăşoară activitatea pe baza unui contract individual de muncă,
- cadrele militare în activitate,
- soldaţii şi gradaţii voluntari,
- poliţiştii,
- funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
Declaraţia nominală de asigurare se transmite casei de pensii sectoriale, de către angajatorii din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
Cotele de contribuţie de asigurări sociale pentru anul 2011 sunt:
- pentru condiţii normale de muncă 31,3%
- pentru condiţii deosebite de muncă 36,3%
- pentru condiţii speciale de muncă 41,3%
Cota contribuţiei individuale de asigurări sociale este de 10,5%, indiferent de condiţiile de muncă;
Introducerea contribuţiei de asigurări sociale suportată de cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale nu va diminua venitul net al acestora;
Drepturile salariale şi veniturile asigurate se majorează corespunzător diferenţei între cota de contribuţie individuală de asigurări sociale prevăzută de Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice şi cota de contribuţie individuală prevăzută de legislaţia anterioară;
În ceea ce priveşte dreptul la pensie, acesta se va stabili conform aceluiaşi principiu al contributivităţii, pe baza sistemului de puncte care a fost introdus din 2001 pentru pensionarii din fostul sistem al asigurărilor sociale de stat.
Pe cale de consecinţă, va fi determinat un punctaj mediu anual prin valorificarea soldei brute care a constituit baza de calcul a contribuţiei de asigurări sociale, iar punctajul mediu anual determinat se va înmulţi cu valoarea unui punct de pensie, stabilită în condiţiile legii.
CUM SE DETERMINĂ ŞI CARE VA FI EVOLUŢIA VALORII PUNCTULUI DE PENSIE?
Valoarea punctului de pensie se stabileşte prin legea pensiilor; în conformitate cu prevederile Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, la data intrării în vigoare a legii valoarea punctului de pensie este de 732,8 lei.
Începând cu 1 ianuarie 2012, valoarea punctului de pensie va fi indexată anual cu 100% din rata inflaţiei, la care se adaugă 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut, înregistrate în anul precedent.
De exemplu, dacă în anul 2011 se va înregistra o rată a inflaţiei de 5.3% şi o creştere a câştigului salarial brut de 0.4%, valoarea punctului de pensie de 732,8 lei va fi indexată cu 5.3% ( 100% rata inflaţiei), la care se adaugă 0.2 % (50% x 0,4%), adică cu 5.5%, rezultând o valoare a punctului de pensie de 773,1 lei.
În situaţia în care unul dintre aceşti indicatori înregistrează valori negative, la stabilirea valorii punctului de pensie se utilizează indicatorul cu valoare pozitivă, iar în situaţia în care ambii indicatori au valori negative, se păstrează ultima valoare a punctului de pensie. În acest fel, conform acestei formule de indexare, valoarea punctului de pensie nu va scădea.
Începând cu anul 2021, valoarea punctului de pensie urmează a se indexa anual cu 100% rata inflaţiei, la care se va adăuga 45% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut, înregistrate în anul precedent. Procentul din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut, luat în considerare la indexarea anuală a valorii punctului de pensie, urmează a se reduce, gradual, cu câte 5 % în fiecare an.
Începând cu anul 2030, potrivit legii, valoarea punctului de pensie urmează a se indexa cu 100% rata inflaţiei înregistrată în anul precedent.
De asemenea, pentru persoanele care se vor înscrie la pensie începând cu 1 ianuarie 2012, la punctajul mediu anual determinat se va aplica un indice de corecţie, calculat ca raport între 43,3% din câştigul salarial mediu brut realizat pe anul precedent şi valoarea unui punct de pensie în vigoare la acea dată. Indicele de corecţie menţionat se aplică o singură dată, la înscrierea iniţială la pensie. Acest lucru va face ca, la momentul pensionării, să existe o legătură strânsă între câştigul salarial avut şi pensia obţinută de noul pensionar.
Având în vedere că într-un orizont mediu de timp nici creşterile salariale nu vor mai înregistra creşteri semnificative, situaţie care se regăseşte şi la nivelul altor state, apreciem că decuplarea valorii punctului de pensie de câştigul salarial mediu brut, începând din anul 2030, nu va avea efecte negative asupra cuantumului pensiilor.
CARE SUNT MODIFICĂRILE PE CARE LEGEA NR. 263/2010 PRIVIND SISTEMUL UNITAR DE PENSII PUBLICE LE PREVEDE CU REFERIRE LA PENSIA ANTICIPATĂ, RESPECTIV PENSIA ANTICIPATĂ PARŢIALĂ?
Pensia anticipată
Potrivit prevederilor Legii nr. 263/2011 privind sistemul unitar de pensii publice, intrată în vigoare la data de 01.01.2011, pensia anticipată se cuvine cu cel mult 5 ani înaintea împlinirii vârstei standard de pensionare, persoanelor care au realizat un stagiu de cotizare cu cel puţin 8 ani mai mare decât stagiul complet de cotizare prevăzut de lege.
Faţă de legislaţia anterioară, care prevedea acordarea pensiei anticipate pentru asiguraţii care au depăşit stagiul complet de cotizare cu cel puţin 10 ani, prezenta lege este mai generoasă.
La stabilirea acestei categorii de pensii nu sunt luate în considerare perioadele asimilate stagiului de cotizare (stagiul militar obligatoriu, perioada studiilor superioare absolvite la zi, pensionarea de invaliditate, scoala militara);
Perioadele asimilate stagiului de cotizare se vor valorifica la trecerea la pensia pentru limită de vârstă;
Este interzis cumulul pensiei anticipate cu venituri obţinute în calitatea de asigurat obligatoriu al sistemului unitar de pensii publice; excepţia o reprezintă consilierii locali şi consilierii judeţeni. Pentru a evita înregistrarea unor debite reprezentând drepturi încasate necuvenit, persoana aflată în situaţie de cumul al pensiei anticipate cu alte venituri de natura celor menţionate mai sus trebuie să solicite casei teritoriale de pensii/casei de pensii sectoriale care achită drepturile suspendarea plăţii pensiei anticipate;
Trecerea de la pensia anticipată la pensia pentru limită de vârstă se face din oficiu, spredeosebire de legislaţia anterioară, care condiţiona această trecere de depunerea unei cereri de către pensionar;
Reducerea vârstei standard de pensionare prevăzută pentru pensia anticipată nu poate fi cumulată cu nicio altă reducere prevăzută de lege sau de alte acte normative.
În cazul persoanelor asigurate care fac parte din cadrele militare în activitate, a poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, Legea nr.263/2010 impune obligativitatea realizării stagiului minim de cotizare în specialitate şi regăsirea în anumite situaţii expres prevăzute de lege.
Pensia anticipată parţială
Potrivit prevederilor Legii nr. 263/2011 privind sistemul unitar de pensii publice, intrată în vigoare la data de 01.01.2011, pensia anticipată parţială se cuvine cu cel mult 5 ani înaintea împlinirii vârstei standard de pensionare, persoanelor care au realizat un stagiu de cotizare cu până la 8 ani mai mare decât stagiul complet de cotizare prevăzut de lege.
La stabilirea acestei categorii de pensii nu sunt luate în considerare perioadele asimilate stagiului de cotizare (stagiul militar obligatoriu, perioada studiilor superioare absolvite la zi, pensionarea de invaliditate, scoala militara);
Perioadele asimilate stagiului de cotizare se vor valorifica la trecerea la pensia pentru limită de vârstă;
Este interzis cumulul pensiei anticipate parţiale cu venituri obţinute în calitatea de asigurat obligatoriu al sistemului unitar de pensii publice; excepţia o reprezintă consilierii locali şi consilierii judeţeni. Pentru a evita înregistrarea unor debite reprezentând drepturi încasate necuvenit, persoana aflată în situaţie de cumul al pensiei anticipate parţiale cu alte venituri de natura celor menţionate mai sus trebuie să solicite casei teritoriale de pensii/casei de pensii sectoriale care achită drepturile suspendarea plăţii pensiei anticipate parţiale;
Trecerea de la pensia anticipată parţială la pensia pentru limită de vârstă se face din oficiu, spre deosebire de legislaţia anterioară, care condiţiona această trecere de depunerea unei cereri de către pensionar;
Reducerea vârstei standard de pensionare prevăzută pentru pensia anticipată parţială nu poate fi cumulată cu nicio altă reducere prevăzută de lege sau de alte acte normative.
Procentul de penalizare a cuantumului pensiei este fix – 0,75% pentru fiecare lună de anticipare, ceea ce poate conduce la o penalizare maximă de 45% din cuantumul pensiei pentru limită de vârstă. Legislaţia anterioară prevedea procente diferenţiate, cuprinse între 0,5% şi 0,50%, iar penalizarea maximă ajungea la 30%.
Penalizarea se aplică până la la îndeplinirea condiţiilor pentru obţinerea pensiei pentru limită de vârstă. Cu titlu de noutate absolută,Legea nr. 263 privind sistemul unitar de pensii publice introduce posibilitatea pensionării anticipate parţiale fără penalizare pentru persoanele care au locuit cel puţin 30 de ani în zonele afectate de poluarea remanentă datorită extracţiei şi prelucrării minereurilor neferoase cu conţinut de cupru, plumb, sulf, cadmiu, arseniu, zinc, mangan, fluor, clor, respectiv Baia Mare, Copşa Mică şi Zlatna, pe o rază de 8 km în jurul acestor localităţi.
Aceste persoane vor putea beneficia de reducerea vârstei standard de pensionare cu 2 ani, fără penalizarea prevăzută de lege.
CARE SUNT MĂSURILE DE REDUCERE A NUMĂRULUI DE PENSII DE INVALIDITATE NOI ŞI DE DESCURAJARE A PENSIONĂRILOR DE INVALIDITATE ABUZIVE, NEJUSTIFICATE MEDICAL?
1. Diversificarea conditiilor referitoare la stagiul de cotizare necesar in functie de varsta asiguratului a fost necesara pentru:
- a asigura o mai buna corelare a varstei asiguratului la data aparitiei stării invalidante cu stagiul de cotizare pe care il putea realiza pana la o anumita varsta. Masura in favoarea tinerilor cu studii superioare care nu puteau realiza 5 ani (sau cel putin jumatate din acest stagiu) pentru a se califica pentru acest tip de pensie.
- a elimina dispozitiile prea generoase ale prevederilor anterioare in contextul cresterii esalonate a varstelor standard de pensionare. Spre exemplu, este inechitabil ca o persoana (barbat) in varsta de 63 de ani sa fie inscrisa la pensie de invaliditate in conditiile in care, potrivit legislaţiei anterioare, se cereau doar 12 ani si jumatate de stagiu de cotizare, comparativ cu o persoana de 63 de ani (barbat) care se pensiona pentru limita de varsta dar care a realizat stagiul complet de cotizare de aprox.32 de ani.
2. Diminuarea punctajului stabilit pentru fiecare an de stagiu potential acordat in cazul pensiilor de invaliditate.
Tipul pensiei de invaliditate
Legea 19/2000 Legea nr.263/2010
gradul I 0,75 puncte 0,70 puncte
gradul II 0,60 puncte 0,55 puncte
gradul III 0,40 puncte 0,35 puncte Motivatie: Diminuarea punctajului acordat pentru stagiul potential a fost necesara intrucat prevederile legislatiei anterioare s-au dovedit a fi:
- mult prea generoase in raport cu principiul contributivitatii (acest stagiu potential este perioada necontributiva);
- profund inechitabile din punctul de vedere al persoanelor asigurate care, in multe situatii, nu realizeaza – pe baza contribuţiilor – un punctaj asemanator.
Activitatea de expertiza medicala a fost regândită astfel:
Presupune o mai mare responsabilizare a medicului expert al asigurarilor sociale, in sensul ca Raportul medical de evaluare completat de medicul expert al asigurarilor sociale va inlocui documentarul medical completat de medicul curant (specialist pentru boala principal invalidanta);
Intareste rolul Institutului National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca in procedura de control si supraveghere a modului de aplicare a criteriilor si normelor pe baza carora se face incadrarea in gradele de invaliditate. Astfel, CNPP şi casele de pensii sectoriale, prin intermediul INEMRCM şi al Comisiilor Centrale de Expertiză Medico - Militară ale Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii, după caz, organizează, îndrumă şi controlează activitatea de expertiză medicală şi recuperare a capacităţii de muncă.
Comisiile medicale mentionate mai sus pot convoca, pentru expertizare suplimentara, pensionarul de invaliditate, concluziile expertizarii fiind obligatorii si definitive.
Are in vedere organizarea unor centre regionale de expertiza medicala si recuperare a capacitatii de munca care, pe langa exercitarea unor atributii similare celor pe care – pana in prezent – le exercita INEMRCM, vor avea si misiunea solutionarii contestatiilor la deciziile de incadrare in grade de invaliditate;
Reverificarea dosarelor medicale la care există suspiciuni, prin efectuarea de investigatii suplimentare la unitati agreate de centrele regionale, pe baza incheierii de conventii intre casele de pensii si spitale, laboratoare, clinici de specialitate;
Verificarea incadrarii in grad de invaliditate a tuturor pensionarilor de invaliditate aflati in evidenta Casei Nationale de Pensii Publice, prin sistemul de verificare si control al INEMRCM (Institutul si centrele regionale). Procesul a fost deja demarat conform prevederilor art. 6 din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, in temeiul caruia a fost emis Ordinul 1418/2010 privind aprobarea Procedurii de încadrare în grade de invaliditate în vederea înscrierii la pensia de invaliditate şi a Procedurii de verificare a încadrarii în grad de invaliditate,
REDUCEREA VÂRSTEI DE PENSIONARE PENTRU PERSOANELE CARE AU DESFĂŞURAT ACTIVITĂŢI ÎN CONDIŢII DEOSEBITE ŞI/SAU SPECIALE DE MUNCĂ (GRUPA I ŞI/SAU A - II- A DE MUNCĂ) SE REGĂSEŞTE ÎN CUPRINSUL REGLEMENTĂRILOR LEGII NR. 263/2010 PRIVIND SISTEMUL UNITAR DE PENSII PUBLICE?
Potrivit noii legislatii care reglementeaza sistemul unitar de pensii publice, persoanele care au desfasurat activitate in conditii deosebite, speciale sau alte conditii de munca, beneficiaza de reducerea varstei standard de pensionare in conditiile realizarii stagiului complet de cotizare prevazut de lege. A.
In situatia persoanelor care au realizat stagii de cotizare în condiţii deosebite de muncă, reducerile vârstei standard de pensionare sunt cuprinse între 1 şi 8 ani, în funcţie de numărul anilor lucraţi în aceste condiţii (tabelul nr.1). Stagiul minim de cotizare realizat în condiţii deosebite de muncă pentru care se acordă reducerea vârstei standard de pensionare este de 6 ani. B.
De asemenea, vârsta standard de pensionare se reduce şi în cazul peroanelor care au desfăşurat activitate în condiţii speciale de muncă, respectiv:
a) în unităţile miniere, pentru personalul care îşi desfîşoară activitatea în subteran cel puţin 50% din timpul normal de muncă în luna respectivă;
b) activităţile de cercetare, explorare, exploatare sau prelucrare a materiilor prime nucleare, zonele I şi II de expunere la radiaţii;
c) activităţile din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, prevăzute de actele normative cu regim clasificat, emise până la data intrării în vigoare a prezentei legi;
d) în aviaţia civilă, pentru personalul navigant prevăzut în anexa nr. 1;
e) activităţile şi unităţile prevăzute în anexele nr. 2 şi 3;
f) activitatea artistică desfăşurată în profesiile prevăzute în anexa nr. 4;
dar şi pentru persoanele care au lucrat în domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, respectiv în alte condiţii de munca ( deosebite si speciale).
În această situaţie, reducerea vârstei standard de pensionare este cuprinsă între 1 şi 13 ani, în functie de stagiul de cotizare realizat in aceste conditii de munca. Reducerea minima este de 1 an si se aplica persoanelor care au realizat un stagiul de cotizare in conditii speciale sau alte conditii de munca de minim 2 ani (tabelul nr.2).
Reducerea vârstei standard de pensionare operează în condiţiile realizării stagiului complet de cotizare prevăzut de lege în cazul persoanelor care au lucrat în locuri de munca incadrate în condiţii speciale, respectiv cele prevăzute la art. 30.
Exceptie!
Persoanele care au desfăşurat activitate în domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, respectiv în alte condiţii de munca (deosebite şi speciale), beneficiază de reducerea vârstei standard de pensionare în condiţiile realizării stagiului minim de cotizare prevăzut de lege, anexa nr. 6.
Reducerile vârstelor standard de pensionare, precum şi cele prevăzute de alte acte normative pot fi cumulate fără ca reducerea totală să fie mai mare de 13 ani.
Vârstele de pensionare reduse în aceste conditii nu pot fi mai mici de 50 de ani pentru femei şi de 52 de ani pentru bărbaţi, respectiv de 45 de ani pentru persoanele care au desfasurat activitate in domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale.
EXCEPTII! I.
Persoanele care şi-au desfăşurat activitatea cel puţin 20 de ani, în unităţile miniere, în subteran cel puţin 50% din timpul normal de muncă în luna respectivă, beneficiaza de reducerea vârstei standard de pensionare cu 20 de ani.
Vârsta standard de pensionare nu poate fi mai mică de 45 de ani. II. Beneficiază de reducerea vârstei standard de pensionare cu 15 ani persoanele care au realizat un stagiu de cotizare de cel puţin 20 de ani în urmatoarele profesii:
1. Balerin
2. Dansator
3. Acrobat
4. Jongler
5. Clovn
6. Călăreţ de circ
7. Dresor de animale sălbatice
8. Solist vocal de operă şi de operetă
9. Instrumentist la instrumente de suflat
10. Cascador
Vârsta standard de pensionare nu poate fi însă mai mica de 50 de ani.
TOTUŞI, în cazul balerinilor şi acrobaţilor, vârsta de pensionare nu poate fi mai mică de 40 de ani pentru femei şi 45 de ani pentru bărbaţi. III.
Persoanele care au desfasurat activităţi de cercetare, explorare, exploatare sau prelucrare a materiilor prime nucleare, zonele I şi II de expunere la radiaţii si au realizat un stagiu de cotizare de cel puţin 15 ani în zona I de expunere la radiaţii sau de cel puţin 17 ani în zona a II-a de expunere la radiaţii, beneficiază de pensie pentru limită de vârstă indiferent de vârstă. Stagiul complet de cotizare este de:
- 22 ani şi 6 luni, în cazul celor care au desfăşurat activitate în zona I de expunere la radiaţii;
- 25 de ani şi 6 luni, în cazul celor care au desfăşurat activitate în zona a II-a de expunere la radiaţii.
Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 852 din 20 decembrie 2010, iar textul integral il gasiti mai jos in mesaj.
Legea are 52 de pagini si o puteti descarca dand click pe “Download”.