Pagini de larg interes! Click here:

sâmbătă, 25 ianuarie 2014

ULTIMA ORA! „Iovan poartă răspunderea producerii accidentului”. Cine face această afirmaţie


Prodecanul Facultăţii de Inginerie Aerospaţială, conf. dr. Octavian Thor Pleter, arată că, în cazul accidentului din Apuseni, "pilotul comandant poartă întreaga răspundere a accidentului în sine", argumentând, printre altele, că Iovan ar fi trebuit să se întoarcă din drum când a început givrajul.

Pleter, conferenţiar doctor inginer, care se recomandă "specialist în inginerie aerospaţială cu 30 de ani vechime", afirmă, într-un comunicat remis vineri MEDIAFAX că se vede "obligat" să ia atitudine faţă de "culpabilizarea ROMATSA în criza accidentului aviatic din Munţii Apuseni".

"Pilotul comandant poartă întreaga răspundere a accidentului în sine", spune Pleter, enumerând mai multe considerente pe care îşi bazează afirmaţia.
 
Astfel, argumentează el, Adrian Iovan a planificat şi a efectuat un zbor "în condiţii meteorologice de îngheţ sever, condiţii evidente din prognozele la care avea acces înainte de decolare".
 
Totodată, tipul de avion "fără performanţele de urcare necesare" şi, mai ales, tipul de motor cu piston cu carburator, "în mod special vulnerabil la acest fenomen meteo", "nu erau adecvate pentru această misiune şi comandantul avea obligaţia să cunoască acest lucru şi să coreleze datele meteo cu restricţiile impuse de tipul de aeronavă".
 
Pleter mai arată că, givrajul (depunerea unui strat de gheaţă sau de chiciură pe automobile şi avioane pe vreme rece, n.r.) aeronavei, care a început în momentul intrării în frontul atmosferic cu umiditate, este un fenomen "cumulativ şi nu instantaneu", astfel că piloţii ar fi avut timp suficient - cel puţin 10 minute - pentru a întoarce aeronava.
 
 
"Totuşi decizia comandantului a fost de a continua pe traiectul planificat; decizia normală în acest caz ar fi fost un viraj de 180 de grade pentru a ieşi cât mai repede din frontul atmosferic în care intrase şi aterizarea la cel mai apropiat aeroport neafectat de frontul atmosferic, în acel caz Sibiu", mai spune Pleter, apreciind că "prin această manevră elementară zborul era salvat".
 
El mai arată că ipoteza că echipajul nu ar fi sesizat givrajul este infirmată categoric, atât de declaraţia unui pasager, cât şi de natura cererilor adresate prin radio centrului de control de la Bucureşti, printre care cererea de a coborî - "tentativă evidentă pentru a ieşi din frontul atmosferic de îngheţ pe dedesubt".
 
Această decizie însă, potrivit lui Pleter, este "de mare risc", deoarece unele fronturi atmosferice de acest tip încep chiar de la sol, neexistând posibilitatea depăşirii lor pe dedesubt. "Riscul manevrei de coborâre este cu atât mai mare cu cât zona de sub aeronavă era o zonă muntoasă (deci cu posibile turbulenţe asociate care puteau agrava condiţiile de îngheţ) şi împădurită (care îngreunau o eventuală aterizare de urgenţă, precum şi eventualele operaţiuni de căutare şi salvare)", mai spune acesta.
 
Astfel, "ar fi fost preferabilă manevra de urcare, pentru care aeronava nu era însă capabilă, dar esenţială ar fi fost întoarcerea cu 180 de grade, manevra de siguranţă care ar fi dus la evitarea accidentului", conchide inginerul.
 
Pe de altă parte, comandantul nu a declarat urgenţă ("Mayday" sau "Pan"), deşi în mod evident era cazul, şi "şi-a asumat răspunderea exclusivă a echipajului, scoţând astfel furnizorul de servicii de navigaţie aeriană (ROMATSA) din cauză, inclusiv în eventualitatea unor operaţiuni de căutare şi salvare", prin aceea că "a ieşit din codul aerian de zbor instrumental (IFR), anunţând că din acel moment zboară VFR", mai arată Pleter.
 
El explică în continuare că angajarea în zborul VFR (zbor la vedere, în engleză Visual flight rules - VFR, n.r.) se face doar în condiţii de vizibilitate a solului şi a spaţiului aerian înconjurător.
Astfel, potrivit lui Pleter, angajarea în zbor VFR "a indus controlorului de trafic şi decidenţilor presupunerea că sunt condiţii bune de vizibilitate în zonă", iar "căutarea şi salvarea în aceste condiţii ar fi fost foarte uşoare, avionul căzut fiind imediat reperat de alte aeronave din zonă, de elicoptere etc. făcând inutilă recurgerea la alte mecanisme de estimare a traiectoriei de coborâre a aeronavei până la impact".
 
"Ieşirea zborului de sub controlul ROMATSA a fost efectivă sub toate aspectele, adică atât procedural, cât şi operaţional şi tehnic, prin: (1) cererea expresă a comandantului adresată ACC (centrului de control, n.r.) Bucureşti, (2) coborârea sub nivelul de zbor minim pe rută, (3) ieşirea din raza de acţiune a radarelor de supraveghere care ar fi putut furniza ultima poziţie a aeronavei. Etica profesională îmi impune să reacţionez faţă de imputările incorecte făcute ROMATSA, în condiţiile în care zborul nu mai era în spaţiul aerian controlat şi nu mai intra în sfera de răspundere a operatorului de servicii de navigaţie aeriană, care nici tehnic nu mai avea mijloacele de a interveni - aeronava a ieşit din spaţiul aerian observabil prin radar şi ELT-ul (Emergency Locator Transmitter - echipament de localizare pentru situaţii de urgenţă, n.r.) a emis o frecvenţă doar pentru homing, adică doar destinată echipelor de salvare din teren", arată Pleter.
 
Din aceste considerente, concluzionează el, "nici accidentul în sine, nici operaţiunile de alarmare, şi nici cele de căutare şi salvare nu pot fi imputate ROMATSA în mod onest", menţionând că "un accident de aviaţie produs în decursul unui zbor VFR este la fel de incriminant pentru ROMASTA ca un accident de autoturism".
 
Pleter mai spune că cele prezentate de el sunt "chestiuni elementare şi obiective şi pot fi confirmate de orice expert internaţional neutru".
 
"Am o deosebită admiraţie faţă de modul cum a gestionat comandantul ultima fază a zborului până la impact, dar acest lucru nu are legătură cu greşelile care au condus la accident. În condiţiile apariţiei givrajului, orice pilot ar fi luat decizia elementară de a face un viraj de întoarcere de 180 de grade şi de a ateriza la cel mai apropiat aeroport (în speţă, aeroportul din Sibiu)", mai subliniază profesorul.
 
El consideră totodată că, prin "culpabilizarea evident incorectă a ROMATSA", pot exista "consecinţe grave pentru viitorul profesiei (...), pentru reputaţia României în aviaţia mondială, dar chiar şi în eventualitatea unor viitoare accidente, când decidenţii ROMATSA, dar chiar şi controlorii de trafic, vor acţiona cu teama de a nu intra în situaţii similare".
 
"Culpabilizarea incorectă a ROMATSA făcută fie de oficialităţi, fie de mass media, poate creea prejudicii comerciale României, care se pot cifra la milioane de euro anual. Marii transportatori analizează cu atenţie gradul de siguranţă oferit de spaţiul aerian tranzitat şi preferă rutele cele mai sigure", mai atrage el atenţia.
 
Un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forţat, luni după-amiază, în Munţii Apuseni, într-o zonă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa dintre judeţele Cluj şi Alba.
 
În urma accidentului, şi-au pierdut viaţa pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor.
 
Echipa medicală din avion mergea de la Bucureşti la Oradea, unde urma să preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care a suferit un accident vascular cerebral.
Epava avionului şi victimele au fost găsite de un localnic, după o căutare de aproximativ cinci ore, la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, poliţişti, salvamontişti, angajaţi ai Parcului Naţional Munţii Apuseni şi localnici.
 
Potrivit raportului vicepremierului Gabriel Oprea privind modul în care reprezentanţii instituţiilor statului au intervenit după producerea accidentului aviatic, ROMATSA nu a manifestat un rol activ, nu a luat măsurile necesare pentru stabilirea zonei de căutare a aeronavei, nu a declanşat operaţiuni de căutare şi nu a cerut sprijinul Centrului de Operaţii Aeriene din MApN.
 
Directorul general al ROMATSA Aleodor Frâncu a demisionat miercuri, declarând că a făcut acest gest "pentru liniştea şi stabilitatea instituţiei", dar că nu are nimic să-şi reproşeze.
 
Sursa:
========================
===========================================================
 
▶ Alba24.ro VIDEO ACCIDENT de avion în Munții APUSENI Imagini cu epava, de la locul prăbușirii - YouTube
 
=========================
========================================
=================================================================

70 de comentarii:

  1. Alt idiot !
    Ipotetic vorbind, eo i-asi trage un cap in mue lu conferentearu asta !
    De asta merge totul struna in tara lu Dorele, pentru ca s-a umplut de profesori, de conferentiari, de doctori in stiinte si de specialisti in belit pula la urs !
    De fapt s-a vazut, chiar acu cateva zile, ce-au facut specialistii pulei !
    Si ce au facut niste padurari, simplii morometi !

    deci, in conceptea mea existential-filozofica, ramane valabila varianta cu un cap in gura !

    RăspundețiȘtergere
  2. Uai, cred ca e a tria sau a patra oara, intr-un interval de, cand optserv ca se fac comentarii pe posturi de acusica 1-2 ani in urma !
    Bag sama ca unii, dupa ce-or descoperit blogul, s-or pus pe cititelea, de la cap, rand cu rand si comentariu cu comentariu ! De-s tot defazati, ca nu mai apuca sa agiunga in rand cu lumea, la zi !
    Mai, sa hie !

    Spusai eo candva ca, odata si odata, vom agiunge obect de studiu prin nush ce Universitate de asta mondiala despre arta de a blogari, si vom hi citati, analizati, copiati...

    Uai, sa dea dreaca, sper ca nu si arestati, incarcerati...
    Ioi, doamne feri !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buey PMT,
      Eram gata sa te intreb... unde dreak vazusi tu... daravera?
      Buey, ma lamuri si singur...Ualeii... ce de-am ras nana! Il facusi pe gabor!

      Ștergere
  3. Calaul si victima ..in aceiasi rama ??

    RăspundețiȘtergere
  4. MAFIA TRAFICULUI DE ORGANE-blestemul mortii lui Iovan- partea intai



    In cazul prabusirii avionului pilotat de Adrian Iovan se pun multe semne de intrebare...De ani de zile in Romania actioneaza o adevarata mafie specilaizata in banci de organe si trafic de organe condusa de mafioti dar si de medici ,chipurile de renume...Ptr spagi care pornesc de la mii de euro pina la milioane de euro ,medicii de la Cluj-oncologie,la Fundeni iti dau de un leu speranta ptr ca ti l-ar scapa pe cel drag...In fapt e o loterie cu moartea ...Iti iau banii, dar doar Dumnbezeu stie ce se va intimpla...Cind eram la OTV pregateam un serial devastator ptr aceasta mafie cu trafic de organe in care sint implicati mafioti,criminali,medici,politisti si procurori...Erau vehiculate de cei care m-au contactat, numele lui Zota sef clinica transpalnt Cluj si Irinel Popescu.Intimplator sau nu cei, doi sint mari masoni ,deci Dumnezeu nu este inclus in aceasta ecuatie, ci doar baniilui satan,ochiul dracului in goana dupa bani...Ce fac cu ei? Ii iau pe lumea cealalata? Nu cred...In Romania dispar anual 3-4 mii de copi si atoritatile tac.De multi nu se stie nimic. ..De ce ? Ptr ca sint luti de traficanti si de cele mai multe ori sint ucisi ptr o inima,rinichi,ficat,cornee etc...Reclamatiile curg la politie si parchet dar si acolo mafia da spaga si nu se face nimic...Am fost ingrozit cind am aflat date concerete,marturii ale unor oameni mutilati pe viata de acesti mafioti...Cum se procedeaza? Exista o banca de organe internationala cu ramificatii in Romania,Rusia,Turcia ,Israel,SUA etc...Spre exemplu e nevoie de o inima ptr fiul unui seic ptr care transplantul singura solutie de supravietuire,seicul fiind dispus sa dea milioane de euro ptr viata copilui.Sint cautati copii,fara parinti ,fugiti de acasa sau mai grav de la case de copii,unii adoptati chiar .In ancheta pe care doream sa o fac cu ajutorul unei televiziuni din Germania, trebuia sa verificam asa zis adoptii din SUA si nu numai cind copii din Romania dusi in alte tari au disparut de la parintii adoptivi...Sint implicati criminali care ptr bani fac orice...Copilului i se fac analize complexe,teste de compatibilitate si daca e sanatos si compatibil este operat sau mai grav ucis...Operatia are loc in secret in unitati specializate,multe spitalele private ce au rasarit ca ciupercile dupa ploaie, care cistiga de 2 ori -prin banii de la asigurari si prin aceste operatii la negru...Cautati sint rinichii si ficatul ptr ca exista cazuri de ciroza sau dializa...M-au cautat oameni din Brasov,Vilcea,Bucuresti,Cluj,Constanta etc..Fiecare caz te face sa te infiori ca in filmele de groaza...Romanii sau turcii opereaza si fac transplantul,baza de date o detin evreii care iau banii de la bogatasii care platesc ptr organ si rusii controleaza mafia prin crima...Pare desprins din filme dar totul este real...Cei care ati avut pacienti la Fundeni stiti cit se da ptr un transpalnt :sa zicem de ficat-ciroza...Sef este Irinel Popescu lider Partidul Conservator al securistului Dan Voiculescu,mason grad 33...El si Raed Arafat sint masoni cu conexiuni in lumea evreiasca .Ficatul este un organ care se regenereaza imediat daca este compatibil si uneori e nevoie de o bucata de ficat...Stiu cazul unui mare om politic caruia i s-a transplantat un ficat intreg -deci donatorul a murit,era un ficat sanatos...Transpalntul s- a facut prin evrei,o firma mare ,in Anglia...Acum respectivul om politic face acelasi lucru ca si inainte -bea si consuma ,ptr ca are bani si poate cumpara oricind un alt ficat ,o alta viata curmata....Transplantul a costat 1 milion de euro...Va urma cu alte cazuri socante

    Publicat de Metin Cerchez la 00:35
    http://metincerchezblog.blogspot.ro/2014/01/mafia-traficului-de-organe-blestemul.html?spref=fb

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uai, n-asi baga mana intr-un foc ca n-ar hi ceva mafie la nijloc ! Ca doar stim cu totii in ce colonie mafiotizata traim ! Inclusiv vicepremierul este fost sef de mafie perzonala si, de n-ar hi ANI, care sa vegheze la incompatibilitatea in stat, ar mai duce si acusica functia de vice concomitent cu cea de bagator de seama si de belit pula la urs, fara portofoliu !
      N-ar hi exclus sa se afle ca, de fapt, Iovan s-a dat intentionat cu avionul de copaci, de ciuda ca nu s-a impartit fro spaga, in mod frateste ! Da nu i-a iesit !

      Ștergere
  5. ,,... ROMATSA nu a manifestat un rol activ, nu a luat măsurile necesare pentru stabilirea zonei de căutare a aeronavei, nu a declanşat operaţiuni de căutare şi nu a cerut sprijinul Centrului de Operaţii Aeriene din MApN.''
    ,,ROMATSA nu a manifestat un rol activ''! Asta-i raportul BOB al USL?
    Uoai huoOpreo, taie si scrie ce-ti zic eu:
    ROMATSA nu a luat măsurile necesare pentru stabilirea zonei de căutare a aeronavei, nu a declanşat operaţiuni de căutare şi nu a cerut sprijinul Centrului de Operaţii Aeriene din MApN.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De parca asta cu "nu a luat măsurile necesare" nu suna tot a Beobe !
      Toata veata am fost bantuit numai de masuri: sa stabilim masuri, sa infaptuim masuri, sa urmarim planul de masuri, sa stabilim cine raspunde si cine-i controleaza pe cei care infaptuiesc masuri !
      Cum tragea unul o basina impotriva curentului de aer si se imputea comandamentul de ou proaspad ingurgitat, aflat in faza de prelucrare stomacala, hop si concluziile unei comisii, care conchidea, cu o extraordinara desteptaciune, ca, ori nu existau masuri, ori nu s-au luat masuri !

      Na, zic si eu. La chestea cu COA nu ma bag, ca nu ma pricep, da stiu ca exista un Centru de Comunicatii Aero care, daca-i citesti misiunile la pace, criza si razboi, de apuca durerea de dinti !
      De nici Baza Stelara din Star Tric n-avea asemenea atributii de supraveghere, control, alerta. Plus ca are o diagrama de relatii de cred ca numa cu Biserica Sf. Anton din Giurgeni-Vadu Oaiei, nu trebo sa coopereze ! In rest, cu toate componentele militare si civile care au treaba cu traficul aerian !

      Si ?
      Toti au avut ciocul mic !

      Ștergere
  6. Muei Curg bidoane, ELT-ul ii ELT-ul iar transponderul ii transponder.

    RăspundețiȘtergere
  7. Curg bidoane, considera-te chemat la oaste! Ia di coilea, studiaza si mai pe sara vii la verificare!

    https://www.406registration.com/countriessupported.aspx?CultureCode=en-US

    http://www.406registration.com/en-US/what-is-a-hex-id-and-where-can-i-find-mine-5.aspx

    RăspundețiȘtergere
  8. Muei, am auzit ca Oprea va face si o analiza a starii izmenelor lui Basketscu.
    Vorba unuia: "Armata Romaniei avea un ofiter cazut, dar pe sefii ei i-a durut la baska"!
    Curleoane, aurolacule foloseste bei GAP FILLER-ul!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta cu militarul cazut este deplasata. De unde sa stiu eu ca un militar a fost lovit de cal daca eu n-am cai in unitate?

      Ștergere
    2. Oricum huoOprea tre sa-i miroase si izmenele lui PONToarcA. Partea un se-aduna cracii, zona din spate.

      Ștergere
    3. Ioi, ce-mi place !
      Asta cu izmenele, nu cu Bidoane Curdeleu, ca ala ear e muci !

      Ștergere
  9. Uai, daci gicoleste !
    Puternic de tot, uai !

    Da, intr-adevar, aia cu militarul cazut, este deplasata !
    Procedurile tip STANAG -3456 OTAN, adaptate la specificul Armatei Romanistanului, prevad ca, in caz de asemenea dezastruri, se procedeaza asea: cineva de la meapene em 100, de printr-un cabinet, se sesizeaza de la teve, dupe care, cand sefu e liber, intra la el si-i raporteaza; apoi incepe degringolada notelor telefonice intre esaloane, pe baza Instructiunilor Em Coispe privind inregistrarea, raportarea si evidenta evenimentelor deosebite in armata !
    Cam asa se intampla in armata fara cai !
    N-ar hi exclus sa nu se fi dat si fro nota telefonica cu eveniment deosebit cod 13-14, din care sa rezulte ca vinovat de producerea dezastrului este moarta, care a parasit garnizoana fara aprobare ! Si cu avionul, pe deasupra, fara sa aiba semnatura pentru instructaj, in registrul special destinat !

    Chiar, de unde pula mea sa stie armata ca i-a cazut un subordonat, cand toate televiziunile mancau de zor la stiri despre o presupusa componenta a echipajului !
    Noua ne trebo decizie politica, mai intai ! Care nu se ia chiar asea, cu una cu doua ! Intai trebo facut un congres de partid, dupa care se reuneste Csatul, apoi convocam cadrilii cu functii din mesteme, si tot asa !

    Aciulea, nimeni nu-si asuma raspunderea de a da un ordin direct si imediat, ceva de genul: luati in pula mea un elicopter de ala medevac, un echipaj de Rembo 3 de la B de VM, scoateti victimile de acolea rapid si, dupe aia, vedem noi cine plateste cherosenul !

    Ti-ai gasit-o, toti iereau pregatiti, toti ierea in bloc starte, da nu ierea decizia !
    Tara lu Dorele !
    Mai avem si aviator de aviator sef de armata, la semeghe !
    N-avea decizie politica !

    Bine ca or avut satenii aia si alea doua copchile de la Smurd, de-or ajuns in varful muntelui, ca era pe tura lor evenimentul !
    Nu s-or gasit, in tot Smurdul ala 2 bombalai, decat doua fete !

    RăspundețiȘtergere
  10. Clampanesc istia la toate teveurilii, de fro 3 zile, ca vine vaju de pe lume si sa stam acasa pe timpul codului !
    Ti-ai gasit-o, is pline drumurile de idioti ramasi cu curul in zapada !
    Acusica i-a apucat traficul, interjudetean !

    Ca sa nu mai zic de idiotii istia de mitici, care nu se pot caca fara masina, nici macar sa treaca strada dupa o paine !

    RăspundețiȘtergere
  11. Muei, sazi bolind, nu te tura! Sazi sa vaz cum ierea metul in zona. Ieou tot nu ma pot dumeri cum putem avea atitia idioti pe metru patrat. Si toti in fata!

    RăspundețiȘtergere
  12. Uoai galusca, dupa cum ierea vremea la Clooj ieou cre c-am avut noroc ca n-am pert s-un coleopter. Pin sa vina SM-2-urile modernizate pentru zbor in givraj tre sa-ncercam cu ,,multimotoare'' ca alea care filmeaza din aer bucile pitipoancelor din sparlament.

    RăspundețiȘtergere
  13. Uai, o stat ninsoarea si mi-am facut si eo de treaba, ca omul gospodari, pe-afara, la dat zapada !
    Din jurul masinei, ca asa se procedeaza aciulea, la mitici ! Fiecare strict in jurul masinei sale propretate personala ! Nu si pe alee, ori la cotitura, unde a viscolit-o, de s-a facut ca trambolina de la Obersdorf, unde sare Haconen cu schiurilii ! Nu pe scari, nu pe hol, unde a bagat-o pe supt use, nu pe altundeva, doamne feri !
    Numai in jiurul masinei, bine delimitat ! Nici macar 1 cm spre locul vecinului !
    De ce ? Pai de aia, sa coboare si el, in pula mea, nu sa stea dupa perdea, sa se uite la fraieri !
    Bine ca m-a chemat hoasca in casa, ca mai aveam o basina in bas si crepam dreaca, cu lopata in mana !

    RăspundețiȘtergere
  14. Iese Armata la curatat zapada, ca utilajele primariilor, cu motoare de 1,4 16V nu fac fata !
    Acusica exista decizie si poate iesi, nu ca in cazul prabusirii cioroiplanului in Apuseni !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stai sa vezi acusica, cand o da un ordin decizional ministrul Dobriteanu, in colaborare stransa cu izmanarul de la afaceri interne, care, proaspat numit, o sa vrea sa se afirme, ca un tanar suptlocotenent ! Sa vezi cum se descongestioneaza stradele, iar circulatia va fi reluata in conditii de max securitate si confort sporit !
      Ce dreaca, bre, armata-i armata, ce ne jiucam aciulea ?

      Cum e si veata asta, dom'le ! Sa fii sef de mafie personala, in tinerete, apoi sa ajungi ministru la afaceri ! Uai, ce se mai pliaza profilul omului asta pe post !
      Cred ca i-a semnat din prima basaul decretul, n-asa ?

      Ștergere
  15. Pai da, ca asia-i cind esti la pootere, tre sa stai incur dat. Pe MRU il doare la ochelari. Sta la caldurica, maninca pateu Antrefrig, bea cognac shpitos Unirea si foomeaza Uincister superlong, ca pletste din banii lui, nu dinpoonga menesterului. Na, ca-mi vine si mie sa borasc.

    RăspundețiȘtergere
  16. Ucraina, în pragul războiului civil. Suntem pregătiţi să apărăm românii din nordul Bucovinei, Herţa şi sudul Basarabiei?

    Citeste mai mult: adev.ro/mzyj3n
    =================

    Dupe parerea mea de fost activ, DA ! Suntem pregatiti !
    Iar in caz de nevoie vom trece batalioane romane Carpatii, in timp ce halitorii de clisa si jumari vor urla, din toti rarunchii, ca noi suntem romani, noi suntem pe veci aci stapani !
    Si, ii vom apara in frunte cu Doroftei, cu Bute, cu Leu, cu Vastag Francisc, asea cum si ei isi apara democratia, greu incercata, in frunte cu Fratele Clicico !

    Suntem, suntem pregatiti, cum sa nu !
    Numai sa nu traga rusii fro basina, asea dintr-o regretabila greseala, de sa ne trezim cu totii direct la Nisipurile de Aur, la Ol Inclusiv Ful Opsan!

    RăspundețiȘtergere
  17. Uoau Danila, ai parcat magariu?

    RăspundețiȘtergere
  18. Gata, s-a terminat agitatia si cu avionul prabusit !
    La fel cacu boracii aia arsi in incubatoare. A mai auzit cineva, ceva ?
    Ori cacu copchilu ala hacuit de maidaneji !
    Mai stie cineva, ceva ?

    Chestea romaneasca cu tineti minte 5 cuvinte: e la fel ca inainte !

    Mai urmeaza sa se faca fro jde comisii, cateva zeci de rapoarte si...asta la vista, beibi !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pese: si gata, s-au reformat si sistemele. Au plecat fro 3 harhari de astia, cu demisia, ca sa faca impresie, insa sistemele au ramas la fel de intesate de prostani incompetenti, numiti politic, ori pe sistem de cumetrie ! Vezi cazul fostului vice, actual sef la afaceri al caror merite principale sunt cele de fost sef de mafie personala si de cumatru de premier !

      Ștergere
  19. Uăi mna sara la tăţ băitanii! Ci dracu sâ fac? Ete câ-mi strîcă baba, taman amu, la -15 C, broasca di la uşa di la intrarea în bordei di-am ramas "pi închis" şî m-am chinuit tătâ zîua s-o deschid. Uai fraţîlor, de-abie amu am văzut ci forţoasâ-i baba ne, di-o reuşît sâ rupâ tăti fiarili din uşa ceea. Şî cînd mă gîndesc câ-i numa di-un metru şî şaişcinci.
    Da ca sâ revin...PMT ari dreptati cu STANAG-u. Io îmi amintesc ci sâ mai înfoieu tăţ din M100 cu "Căutarea şî salvarea". Chicasî sarcina aiasta la unii di la COCMIL di-ş dădeu ceia cu pumnii în coaie. Trebuieu sâ-i aduni pi tăţ reprezentanţî di la forţe, iar ceia cînd vineu zîceu "câ nu au mandat sâ discuti de ceia di ceilaltâ", aşa câ cred câ şî pînă-n zîua di az tot negociazî. Ceia de la aviaţie câ nu li zboarâ MEDEVAC-urili câ n-au gaiţ pintru helicopteri, doftori şî parali pintru asta, marinarii câ n-au vîsli la bărci, tereştrii câ nu-ş ce căciuli ori sula me n-au. Vai di curu nostru...Las" sâ vadâ şî pularăii iştia di politicieni, câ dacâ Românika o fost primită în NATO, asta nu însemneazî câ de-amu or gătit treburile. Vai di noi di alti napasti, c-am belit mîţu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, da ! Daca ar fi stat cineva sa contabilizeze cate mii de ore s-au pierdut de-a'mpulea pe la "Grupurile de lucru", unde fiecare structura venea cu ideile ei, etalate prin gura cate unui idiot care stia una si buna, conform mandatului, cred ca s-ar face un serial mai lung decat Tanar si Nelinistit !

      Ștergere
  20. Maternitatea „Cuza Vodă” din Iaşi a fost dată în judecată de un medic care a fost demis anul trecut de conducerea instituţiei, după ce s-a constatat că acesta era în stare de ebrietate înainte de a intra în sala de operaţie.
    Conform datelor spitalului, medicul avea, la momentul respectiv, o alcoolemie 3,47 la mie.
    ================

    Ioi ! La cat de muci ierea chirurgu ista, riscai sa te trezesti, dupe operatie, ca in loc de nas ai o pula, balanganindu-se ca limba clopotului mare de la Putna !

    Uai, da daca 3,47 la mie vi se pare mult, sa va spuna Cur de Leu ot Birtolomeu cum tragea el cu Volhoavele in Siberia, la punct ochit-punct lovit direct in centru, cu o alcoolemie sora cu coma, undeva spre 7,4-7,7 la mie !
    Si una n-o ratat !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. MPT, io nu crez ca Curdeleonu in starea lui "normala" are alcoolemie de 7,4-7,7 la mie. Io crez ca ala-i consumul in litri de Saniuta la suta de km.
      Bai, dar unde-o fi oare Cezar MuciPeFata? O fi plecat in tarile calde la cules de castraveti cu coorul?

      Ștergere
  21. Exact de 31 de minute au inceput stirile pe un deosebit de important post teve, care prezinta acelasi cacat interminabil: cum a venit biarna, cum ninge iarna si cum patineaza masinile prin zapada !
    Extraordinara stire !
    Pai ce pula calulu sa mai prezinte ! Asta-i stirea zilei: a venit iarna si ninge !
    Oricum, mai bine dacat sa vad muianele astora de se fac ca guverneaza p-aciulea, ori a strambului kiomp !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Muei, "a venit iarna si gerul si-a belit pula soferul"! Ori esti de "auto"?

      Ștergere
    2. Las ca am aozit ca acusica armata are tehnica auto ultramoderna ! Toate tehnica este dotata cu programatoare inteligente, porneste de una singura, cu un sfert de ora inainte de a veni soferul si-i face temperatura optima ! Plus ca are si piloti automati, nu trebo sa mai umbli ca disperatul, cu festila, in timp ce unul da la cheie si pedala, zabalind un carpati fara in coltul gurei !
      Asa am aozit, ca a achizitionat Departamentul pentru Inzestrare si Logistica al domnului general Spusu !
      Da eo nu cred ca-i adevarat !

      Ștergere
    3. Nu, gresit! Cica astia de actioneaza acu pe otostrada, din B Calugareni is dotati cu lopeti automate. Au aratat la TV. Vai de sula noastra!

      Ștergere
    4. Da, da ! Dotare ca meapeneul n-are nimenea ! Ranga cu luneta, tarnacopul cu percutie, grebla cu turbosuflanta, cazmaua batanta ! Astea completeaza galeria de seama a celei mai noi tehnici, mandria industriei romanesti de acum 63 de ani: microbuzul Tudor 105 cu bord din lemn stratificat, Autobuzul RD 111 cu incuietori la usi tip clanta, ARO 244 D, inca impecabile si autoturisme de oras pentru sefi, din gama Sielo, care consuma 16 l si care nu se mai fabrica de jde ani !

      Ștergere
  22. Ma gandesc la lucrarile incepute la cacatul ala de gard ! Cred ca ni-or furat derbedeii tot, si cofrajele, si armaturile si "balastrul" si ce pula me mai aveam p-acolea !
    Ca beton n-am mai apucat bsa torn !
    Si doar ni-o spus baba sa stau linistit, ca am timp !
    Mi-asi piula !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Las' uai ca-l faci tu, din sirma ghimpoasa. Il pui pe capre de lemn. Stii tu, ca in Manualul Genistului.

      Ștergere
  23. Asa gard ii numa bun in campania electorala, ca au aia un sa-si puna afisurile.

    RăspundețiȘtergere
  24. MPT, ia fii atent aciulea ce zice "publicul proletar"! Cica sa pui sirma ghimpata, dar nu pe capre de lemn, ci pe de alea de-a lui Danila. Cica e mai bun gardul, ca-i mobil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uai, daci bagabonti, va radeti de nacazu omulu !
      Avea dreptate hoscaita me ca o sa ma umplu de glorie eterna, daca n-o ascult...

      Ștergere
  25. Uoai taranilor, iote ce-am descoperit din gresala

    http://mercador.ro/oferta/cazane-pe-lemne-de-ultima-generaie-candle-IDSfhX.html#97380062d3

    ,,Printre beneficiile majore se numără arderea continuă a unei încărcături tipic 24 – 36 de ore, constituită din orice combustibil solid mai puţin cărbune, eliminarea cenuşii făcându-se de 2-3 ori pe lună. Este singura centrală care funcţionează mai bine la sarcini mici decât la încărcare maximă, având un randament de 94% la solicitări de 10% din puterea nominală! Durata medie de viaţă a cazanului este de 25 de ani. '' CePL-ul MU, intra in iel jiuma de camion di lemni?!

    RăspundețiȘtergere
  26. Mneata !
    Greata !

    Ai de piula me, iar e duminica ! E gata si uichendu asta, si luna ianoare !
    Parca acusica catau artistii Gingl bel subt o tanenbaum !

    RăspundețiȘtergere
  27. Azi e ziua de nastere a tovarasului Nicolae Ceausescu, cel mai iubit fiu al poporului, erou intre eroii neamului, savant de inalt renume mondial...sau nu, ca savanta ierea doar Leantza !
    Oricum, o fo un tovaras adevarat, nu ca masonii astia de-or nenorocit tara s-or adus-o la nivel de colonie de mana a doua, plina de gaozari si tiganci imputite !

    RăspundețiȘtergere
  28. Buna-i dimi, stimati pacienti!
    Ai si-mi bag, zabata-i cit gardu' !

    RăspundețiȘtergere
  29. Neatza Buna la ZOO + 9! Cezare, oriunde te-ai afla sa ma scarpini la oaua!

    RăspundețiȘtergere
  30. Partidul, Ceauşescu, România

    Trăim aceste fericite zile
    Înscrise-n viaţa-ntregului popor
    Precum istoria înscrie-n file
    Cu litere de aur mersul lor

    Sunt zilele ce-n inimă aşteaptă
    Şi care mărturii de timp rămân,
    Căci ne conduce-o forţă înţeleaptă,
    Partidul nostru Comunist Român.

    Şi-n fruntea lui cea limpede veghează
    Un înţelept şi ne-nfricat bărbat,
    Inimă tânără şi minte trează,
    În care ţara-ntreagă s-a-ntrupat.

    E Omul - Ceauşescu Nicolae -
    Iubit ca steagul nostru tricolor,
    Ca steagul roşu, limpede văpaie,
    În zborul liber către viitor.
    ============================

    Mame, taţi, surori şi fraţi,
    Fii şi fiice şi cumnaţi,
    Socri, gineri şi nurori,
    Cuscri şi copii din flori,
    Şi bunici, ba şi nepoţi,
    Unchi, mătuşi şi strănepoţi,
    Tot ce-nseamnă rubedenii
    Ne-aţi pus astăzi căpetenii.
    Chiar şi-amantele şi-amanţii,
    Fufele şi cu berbanţii
    Ne sunt azi, vai, guvernanţii!
    .............................................
    Ceauşescu era unul
    Şi n-a apucat Crăciunul;
    Voi, cei "tari în pipotă",
    Sunteţi azi o liotă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pese: uai, daci ni-i dor de tovaras !
      Si dor a dreaca am si de-un IPI ! Ce bun mai ieream la IPI, aveam calificative maxime magnum cum laudeae !

      Ștergere
    2. Pese: uai, si ci di treaba ierea organu ! Chear ca avea rol educativ, de indrumare parinteasca, ierea asea ca un tata, ca o mama, ca o sora mai mare ! Cum futeam cate un chef de chef, de ala care se lasa cu lautari, cu futaturi la buci gramada, cum ne chema organu pe toti, la dojana ! Sa ne vezi ce moace de locotenenti parliti aveam ! Si atata ne spunea, ca daca nu ne bagam mintile in cap si n-o lasam mai moale cu parangheliile, ne da pe goarna la comandantul de regiment !
      Ioi, numa cand aozeam de colonel, ne si transpirau, instant, izmenele la cur ! D-apoi sa mai si dai ochii cu comandantul ! Doamne feri !
      Acusica, nu mai avem organ, da nici ceisti, insa avem cohorte intregi de structuri cu protectia si siguranta, care, cu ajutorul altor cohorte de juristi, sigur te dau pe goarna la procororii cu biblia, de te baga urjent la Jijilava !
      Ca asta-i politica acusica: ofiterul cu protectea de citeste, juristul te ameteste, popa regimentului iti canta prohodul din capela unitatii, iar military polis te depune la incubator !
      Nu va vine a crede ?
      Uitati-va cati militari de cariera au intrat in puscarii, pana la Rascolutia din 89 si cati infunda acusica parnaile ! Incepand de la grade cu 4 stele !

      Ștergere
  31. Uai, o zi buna ! Si mue de 5 ***** !
    Stiti voi, potaia, caca-pisu ! Ca acusica vine babornita de la biserica si ma ia la 13-14 !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Muei, sa-ti iei ELT-ul cu tine, ca poate altfeli nu va gaseste eVanghelie prin zapezi.

      Ștergere
  32. PMT-ule, uai, sa ai NRZ-ul in fonctiune ca altfel, la cit de bat ie acu Curdeleul, sigur trage cu rachete in tine. Stii tu, de alea de semnalizare din lansatoare tip "stilou"...

    RăspundețiȘtergere
  33. Vai ce ninje!!! Vino Cezar de mi-o linje!
    Oare ce mai fi facind Viurel Kishtok, alias motanelu kkcios? Cu viscolu asta la Hurziceni, vai de cooru lui...

    RăspundețiȘtergere
  34. Uai, daci zapade ie afara !
    Acusica linje lininistit, ie ca-n basmuri aciule, in sectoru 5 !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bei, ai auzit ca menestrul padurar Dushka il numi pe Tiberiu Fratila sef la J1? Numai competenti la directia asta...

      Ștergere
  35. "Afara ninge linistit" de Stefan Hrusca

    Afara-i frig si e-nnorat
    In soba arde mama
    De lustra tata-i spanzurat
    Iar eu ma tai cu lama

    Pe jos stau fratii mei intinsi
    Sunt morti de-o saptamana
    In putrefactie au intrat
    Si nimeni nu-i aduna!

    Si sora-mea cu ochiul scos
    Se zbate intr-o lada
    Alt frate e intins pe jos
    Si-n spate are o barda

    Nevasta-mea atarna greu
    De-o craca din gradina
    Si-o cioara ii ciugileste fin
    Din inima si splina.

    In frigider in pungi de-un kil’
    Sta relaxat bunicul
    Iar din bunica au mai ramas
    Un deget si buricul.

    Unchiul Matei sta in extaz
    Cu ochii in carniza
    Cu un picior in aragaz
    Si degetele-i in priza.

    Copii mei au inghetat
    Cu gatul rupt in strada
    Privind cu ochii lor sticlosi
    Macelul din ograda.

    Vecinii mi-au incremenit
    In sticle de ventuze,
    Avem diseara musafiri
    Si ma tot ling pe buze.

    Dormi puiul tatii, somn usor,
    Caci tata se gazeaza
    Iti taie gatul cu-n topor
    Si apoi te impaiaza.

    Iar tu, iubita mea, sa stai
    Taiata fin in doua
    Sa-ti scot inima cu-n pai
    Si s-o consum cu oua.

    =====================

    Ioi, ce fain linje ! Si hoasca...

    RăspundețiȘtergere
  36. Ce uai ? Il puse pe Contracufuritul Tiberila Fratiu sef de Jî ? La 1nu ?
    Ioi, inseamna ca o avut dreptate Nea Misiu Neaom, de la SCMDemoralizate Craeova !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pese: si tocmai cacand m-o apucat o melancolie literara, de froiam sa ma scald in versuri...
      Ioi, ce stire !

      Cum uai, l-o pus pe Piticul Utecila sef de cadre, la mesteme ?
      Valoros om, domle, urla OTANul in el, cum ar zice ala de la R-26449-ELITA, de la Arges ! Ca nush cum il cheama, parca Cufu Rez !

      Ștergere
  37. Directia Personal si Mobilizare- J1
    Sef directie -Contraamiral de flotilă Tiberiu Fraţilă

    Date personale:
    Data naşterii: 31.07.1962
    Locul naşterii: Municipiul Constanţa
    Naţionalitate: română
    Stare civilă: căsătorit, un copil

    Educaţie şi formare:
    2007 - Colegiul Naţional de Apărare, Bucureşti;
    2005 - curs de corespondenţi de război, Belgia;
    2003 - curs de limba engleză, Canada;
    2002 - curs Peace Support Operations, Centrul Regional de Pregătire PfP, A.Î.S.M., Bucureşti;
    2000 - curs de comunicare, Elveţia;
    2000 - curs postuniversitar de perfecţionare în conducerea activităţii de comunicare şi relaţii publice, Colegiul de Comandă şi Stat Major, Academia de Înalte Studii Militare, Bucureşti;
    1996 - curs postuniversitar de jurnalism, 12 luni, Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea Bucureşti;
    1996 - Facultatea de Drept, licenţiat în ştiinţe juridice, Universitatea Bucureşti;
    1984 - Institutul de Marină "Mircea cel Bătrân", Facultatea de Marină Militară, şef de promoţie;
    1980 - Liceul Militar de Marină "Alexandru Ioan Cuza".

    Experienţă profesională:
    Din ianuarie 2014 – şef al Directiei personal şi mobilizare din Statul Major General
    iunie 2012 – decembrie 2013 – director adjunct al Directiei Ocupare şi Salarizare, Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (detaşat);
    octombrie 2008 – mai 2012 - şef al Direcţiei informare şi relaţii publice din M.Ap.N.;
    2005-2008 - şef Secţie Relaţii Publice în Direcţia informare şi relaţii publice;
    2004-2005 - şef Birou Evaluarea Comunicării din Direcţia Relaţii Publice;
    1998-2004 - ofiţer specialist în Biroul de Presă al M.Ap.N.;
    1994-1998 - redactor şi redactor principal la săptămânalul "Observatorul militar";
    1990-1994 - redactor la săptămânalul "La datorie";
    1987-1990 - ofiţer în comandamentul Diviziei 42 Maritime;
    1985-1987 - ofiţer în statul major al Divizionului 339 Vânătoare de Submarine;
    1984-1985 - comandant serviciu de luptă navigaţie, vânătorul de submarine 32.
    În perioada 15.11.1996-07.06.1997, a participat la misiunea UNAVEM III din Angola, unde a îndeplinit funcţia de ofiţer de legătură şi ofiţer de relaţii publice (prin cumul).
    În perioada 28.09.2004-30.09.2005, a participat la misiunea MONUC din R.D.Congo, unde a îndeplinit funcţia de observator militar şi team leader.
    A participat la exerciţii NATO-PfP în ţară şi străinătate:
    - "Cooperative Determination", 1995; 1997; 1999;
    - "Cooperative Key", 1996;
    - "Cooperative Osprey", 1996;
    - "Cooperative Partner", 1996; 1998;
    - "Cooperative Best Effort", 2000;
    - "CMX –04", 2004.

    Ordine şi decoraţii:
    - Emblema Onoarea Armatei României;
    - Emblema de Onoare a Statului Major General;
    - Emblema de Onoare a Forţelor Aeriene;
    - Emblema de Onoare a Forţelor Terestre;
    - Emblema de Merit "În slujba Păcii";
    - Medalia ONU "În serviciul păcii", MONUC, R.D. Congo;
    - Medalia ONU "În serviciul păcii", UNAVEM III, Angola;
    - Semnul onorific "În serviciul patriei" pentru ofiţeri, pentru 25 de ani de activitate;
    - Semnul onorific "În serviciul patriei" pentru ofiţeri, pentru 20 de ani de activitate;
    - Ordinul "Meritul Militar" clasa a III-a.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pese: dupe cum se optserva si din curiculaem vite, la experenta profesionala, toata cariera lui o fo ba comandant, ba sef de sectie si birou, ba redactor, numa in perioada 85-90 o fo "ofiter" prin ume ! Adica, dache scria ca o fo instructor al Uniunii Tineretului Comunist, nu dadea bine la sivi ! Ce dreaca !
      De cursul de activisti utecisti muisti n-o mai amintit in sivi !

      Uai, dache ati sti voiu ce melita avea asta, cand conducea destinele tineretului comunist...
      Ioi !

      Las ca se pliaza bine pe postul actual !
      Apropoze, da domn ministru Dobritescu, cel de l-o trimis in exil, pe statul anexa em, impreuna de mana cu domn gheneral Spusul, stie ?

      Poate-i spune Nea Merin Neacsiu, al de se ocupa de interviuri cu ministrii de vesela amintire !

      Ștergere
    2. Uai, dupe cum vad, numai marina nu i-a dat Emblema de Onoare !
      Sa vezi ce-i fute de acusica, pe-ai lui ! De nu i-or da marinarii toate insignele, diplomele si martisoarele posibile !
      Ca ista-i razbunator,
      Sa vezi cum ii trimite ordin de chemare la mobilizare rezervistului Dobritoiu ! Fara scoatere din productie, doar asea, ca sa-i actoalizeze dosarul de cadre, la Cemeje !

      Ștergere
  38. Bai baieti, s-au dus sulii de suflet toate institutiile statului. Nu mai exista profesionisti. Cei care au fost...s-au dus fiecare acolo unde le-a fost scris. Au ramas doar hahalerele, hahalere care, pe vremea lui Ceashca erau UTC-isti/comunisti, fruntasi la dat din clantza- vezi M.R. Ungureanu, Boc, Fratila, Baskestu s.a.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. PS.
      Nu mai vorbesc in Armata cu alde Oprea, Zisu, Fratila si alti papagli lingai de kururi de politicieni...

      Ștergere
  39. Potrivit unui studiu, 44,4 la 100 dintre tinerii romanesti, cu varste intre 25 si 35, locuiesc cu parintii !
    Ce cheste dom'le !
    Nu ca n-ar avea posibilitatea sa se mute in casile lor, sa se face propitari, insa iubirea de parinti, la romani, ie asea de puternica, incat cu greu se poate dezlipi tinerii si tinerele, de caminul parintesc, unde au vazut lumina zilei !

    Si, cand ma gandesc ca, eo, nici macar 14 anisiori incheiati n-am locuit cu parintii !
    Plus ca, dupa ce am iesit in solda, organul de partid, care mi-o fo ca o familie, m-o si inscris pe lista, pentru locuinta !
    Da uai, organu avea grije, ca sa nu devenim viitori puscariasi, cacum sunt acuma prin parnai o gramada de apevistii pulei !
    Organu se preocupa ca, inche din primii ani sa ne inchegam o familie sanatoasa, cu origini muncitoresti, fapt pentru care ne dadea si casi !

    Acuma iti da organu mue ! Stai cu mamica si cu tatica pana incepi sa ai calvitie !

    Da las ca nu-i bai, ca am aozit ca generatea asta OTAN are solde bashtane ! Din trei salarii si doua prime, ai pus-o de-un apartament, in Primaverei !
    Asa am auzit, da eo nu cred ca-i adevarat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uăi rapănule, las că te ia şi pe tine Zisu ca consilier de imagine. Parcă te văz la tv la postu ăla a lu Guiţă alături de istoricu Do garu şi de colegul lui RH- cineastu lu peşte, care răspunde la apelativu Pricinosu.

      Ștergere
  40. Hopaa....
    Lumeee, lume... pregatiti-va de mari... DEZVALUIRI !!!!
    ----------------------------------------------
    „90 la sută din ce s-a spus în spaţiul public despre accident ESTE FALS!”

    A trecut o săptămână de când un avion s-a prăbuşit în munţi. A venit viscolul şi viaţa a mers înainte. Nu-mi ies, totuşi, din cap, vorbele, pentru prima oară în câţiva ani necenzurate, ale câtorva oameni pe care i-am tot căutat ca să înţeleg ce s-a petrecut în seara aceea de luni dincolo de acel omenesc "Vai, ce naşpa!" în care un controlor de trafic a îngheţat întâmplarea.

    "Noi am dat de la început un perimetru mult mai restrâns şi mult mai precis. Şi da, puteam face mai mult, dar n-a ţinut de noi", îmi spune un ofiţer SRI fără să ne ştim, neapărat, prea bine. Vorbeşte şoptit şi face, parcă, în mintea lui de om, nu de ofiţer al unui serviciu de informaţii, un calcul tacit că, şi dacă s-ar fi câştigat numai 30 de minute sau o oră, tot ar fi fost ceva.

    De la Unitatea Militară din Câmpia Turzii vine un mesaj. În spatele anonimatului, ni se povesteşte că paraşutiştii au primit alerta în nici 20 de minute după ora prăbuşirii, s-au echipat, au pregătit un elicopter capabil să zboare în condiţii meteo dificile cu militari de elită şi au aşteptat, pentru a pleca, un ordin care n-a mai venit.

    "Multe aş putea spune şi abia aştept să se încheie ancheta, să pot ieşi si să vă explic exact cum a funcţionat totul. Aş face-o şi azi, dar a trebuit să dau în scris că nu fac niciun comentariu public până nu e gata ancheta. E fals 90% din ce vedeţi acum în spaţiul public", se apără, cu jumătate de gură, unul dintre cei obligaţi la demisie.

    http://www.gandul.info/90-la-suta-din-ce-s-a-spus-in-spatiul-public-despre-accident-este-fals-11982769.html?utm_source=Gandul&utm_medium=Click%2BBula&utm_campaign=Bula%2BGandul
    -----------------------------------------
    Cin' sa fie? Ce sa fie???
    Voi ce stiti? Ori... ce ziceti?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O avea legatura cu ce este AICI???
      Baaa... incurcate al dreaku, sunt caile Domnului... Vom trai si vom vedea!
      ------------------------------------------------------
      ACCIDENTUL AVIATIC din Apuseni: Dr. Zamfir nu-şi mai aminteşte detalii despre accident, grija lui a fost salvarea celorlalţi.

      Medicul Radu Zamfir, unul dintre supravieţuitorii accidentului din Apuseni, nu şi-a mai putut aminti, în faţa procurorilor, detalii despre tragedie, în condiţiile în care grija lui principală după accident a fost salvarea vieţii celorlalţi, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse judiciare.

      Potrivit surselor citate, Zamfir a dat o declaraţie, prin comisie rogatorie, la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti, aceasta urmând să fie depusă la dosarul accidentului aviatic din Munţii Apuseni, instrumentat de Parchetul Curţii de Apel Alba Iulia.

      Sursele citate spune că medicul le va pune la dispoziţie anchetatorilor toate SMS-urile date în ziua accidentului, înainte şi după acesta. El trebuia să facă acest lucru miercuri, însă nu a avut asupra lui cablul de date necesar pentru conectarea telefonului la calculator.

      Pe de altă parte, aceleşai surse au precizat că declaraţia medicului Zamfir nu conţine detalii precise privind momentul accidentului, cel mai probabil din cauză că acesta este încă în stare de şoc după tragedie.

      Sursele citate au mai menţionat că, potrivit declaraţiilor lui Zamfir, grija lui principală după prăbuşirea avionului a fost aceea de a încerca să-i salveze pe toţi cei cu care călătorea.

      Astfel, precizează sursele, Zamfir nu a putut oferi timpi precişi ai derulării evenimentelor şi nici detalii despre momentul impactului.

      Potrivit surselor citate, declaraţia acestuia urmează să fie trimisă la Parchetul Cuţii de Apel Alba Iulia.

      Ștergere
    2. La ieşirea din sediul Parchetul Curţii de Apel Alba Iulia, Radu Zamfir nu a dorit să dea nicio declaraţie şi a rugat presa să-l lase în pace.

      Audierea martorilor şi a persoanelor rănite în accidentul aviatic produs în Apuseni se desfăşoară şi prin comisii rogatorii, în cazul persoanelor care au domiciliul în alte judeţe.

      Ziana Motora şi Raluca Zăgănescu, cele două tinere paramedic voluntar la SMURD Cluj care au ajuns primele la victimele accidentului aviatic din Munţii Apuseni, au fost audiate în calitate de martor, tot miercuri, de procurorii Parchetului Curţii de Apel Cluj.

      Medicul coordonator al Unităţii de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Cluj, Adela Golea a declarat că probabil va fi audiat tot personalul de la SMURD Cluj care a participat la intervenţie.

      Procurorul general al Parchetului Curţii de Apel Alba Iulia, Augustin Lazăr, declara că în urma anchetei desfăşurate la locul accidentului aviatic au fost ridicate probe care urmează să fie supuse expertizei, precizând că ancheta va dura câteva luni.

      "Această aeronavă nu a avut o cutie neagră, însă are alte instrumente la bord care urmează să fie examinate în perioada următoare pentru a vedea cum au funcţionat şi pentru a-şi face un punct de vedere experţii în domeniu. Se va emite un raport de către inspecţia de specialitate, inspectorii investigatori ai Autorităţii Aeronautice. Acest raport sigur că va fi făcut după o perioadă de timp, după câteva luni. De regulă, este o procedură laborioasă pentru a emite acest raport, va fi depus la Parchet şi apoi procurorul va putea să administreze probaţiunea şi să soluţioneze dosarul", afirma Lazăr.

      De asemenea, pe lângă expertizele medico-legale dispuse în cauză, urmează să fie făcute şi expertize tehnice, procurorii solicitând, totodată înscrisuri de la diferite instituţii privind procedurile de zbor şi acţiunile de salvare.

      Epava avionului prăbuşit a fost transportată la Bucureşti, fiind depozitată la Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIAS), pentru a putea fi analizată de către experţii în aeronautică.

      Avionul de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla echipajul medical a aterizat forţat, în 20 ianuarie, în Munţii Apuseni, într-o zonă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa dintre judeţele Cluj şi Alba.

      În urma accidentului şi-au pierdut viaţa pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi patru medici - Radu Zamfir de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru de la Spitalul "Sf. Maria" şi Sorin Ianceu de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor.

      Echipa medicală din avion mergea de la Bucureşti la Oradea, unde urma să preleveze ficatul de la un donator de peste 60 de ani care suferise un accident vascular cerebral.

      Epava avionului şi victimele au fost găsite de trei localnici, după căutări care au durat aproximativ cinci ore şi la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, poliţişti, salvamontişti, angajaţi ai Parcului Naţional Munţii Apuseni şi localnici.

      Pilotul Adrian Iovan a fost găsit încarcerat, iar studenta era în stop cardio-respirator, cu hipotermie severă, nemaiputând fi salvată.

      Toate cele cinci persoane rănite în accidentul aviatic, care au suferit multiple fracturi şi traumatisme, au fost internate la secţia de terapie intensivă a Spitalului Judeţean de Urgenţă din Cluj-Napoca. În 21 ianuarie, medicul Radu Zamfir a fost externat de la Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) din Cluj, ajungând în Capitală la bordul unui avion de linie.

      Ulterior, medicul a susţinut o conferinţă de presă la Institutul Fundeni, el spunând că datorită lui Adrian Iovan sunt cinci oameni în viaţă, după ce aeronava a intrat în ceaţă, a pierdut înălţime, a pierdut un motor şi apoi "ne-am recules".

      http://www.mediafax.ro/social/accidentul-aviatic-din-apuseni-dr-zamfir-nu-si-mai-aminteste-detalii-despre-accident-grija-lui-a-fost-salvarea-celorlalti-11987211

      Ștergere
  41. Deci lacomia-i de vina. Nu viata catorva bolnavi trebuie sa mascheze nesabuinta unor avizi de bani, mari personalitati ale sistemului sanitar romanesc. Bolnavii ce urmau sa fie primitori de organe puteau sa mai astepte cateva ore sau zile. Organele ce trebuiau recoltate de la donatorul aflet in moarte cerebrala puteau fi recoltate si de 1-2 chirurgi sau mai multi din unitatea cu paturi unde era internat muribundul, daca aveau o competenta sau o specializare in domeniu. Numai ca personalitatile medicale din putinele metropole medicale romanesti au monopolizat astfel de specialitati-competente si au deposedat spitalele teritoriale de a recolta organe, permitand ca din zone indepartate sa alerge, chiar si pe calea aerului in contratimp, sa ia cateva organe pentru a fi transplantate intr-un spital de voga bucurestean, De ce asa? De ce un profesor universitar in domeniu vrea sa fie cel mai tare din parcare, uitand ca misiunea sa primordiala este de a pregati specialisti pentru fiecare spital care are instructura si chirurgie sau alte ramuri chirurgicale. De ce pleaca tinerii medici in afara Romaniei?! Nu cumva si din cauza zeilor din invatamantul medical care poate sa se apere ca nu-s de vina ei ci sistemul... Dar au ridicat aceasta problema sefilor din minister sau primului ministru? Seful CMR se vaita ca-i pleaca cotizantii, tinerii... Cotizantilor nababi nu le zice nimic, pentru ca...(?) functia sa este de nabab. Pregatiti oameni buni medicii chirurgi nu numai sa recolteze organe ci si sa efectueze transplante in centre ce trebuie sa functioneze in spitalele din teritoriu. Nu exista dotare? Sanatatii trebuie sa-i oferim sansa, altfel sufera primitorii de organe asteptand, se expun lacomiei ceilalti cu toate urmarile. Avion este vinovat (D-zeu sa-l ierte), pentru lipsa de respect fata de cei care l-au dirijat si fata de cei transportati. Intre bani si viata banul a ales... Respect deplin pentru localnicii care au limitat pierderile. Sistemul sanitar trebuie sa-si recunoasca greseala urgent, mai ales ca SMURD-ul... Amin de la Sabin 16.02.2014 ora 03:43

    RăspundețiȘtergere

Liber... la comentarii! Responsabilitatea continutului, revine fiecaruia.
Comentariile injurioase, obscene, atacurile suburbane la persoana, nu vor fi publicate! Nu doresc sa creez 'probleme'... unora sau altora! Admin!