Pagini de larg interes! Click here:

marți, 10 noiembrie 2020

Ce vină au ACUM pensionarii... CA ASA AU FĂCUT UNII/ori alții.../de la Cuza încoace... LEGILE?

 


SUPRAIMPOZITAREA ,,SPECIALILOR”, MILITARI, POLIȚIȘTI, MAGISTRAȚI și alții, precedentul suprataxării populiste
  •  

Precedentul creat este cel mai periculos virus care poate afecta democrația.
Fara a fi ipocrit, cu referire la supraimpozitarea pensiilor in general, dar în special la militari/polițiști, mi-am pus o serie de întrebări legate de logica moralității in procesul de legiferare. Mă rezum la moralitate, nu la tehnica legislativă ori argumente de neconstituționalitate. Ca să fie clar, opinia mea este că legea a fost inițiată, redactată, votată rapid doar pentru capital electoral, politicienii cu ceva școală știind că riscul de neconstituționalitate este major, iar vinovăția se va abate asupra CCR.
Înainte de a emite vulgarități și injurii, de preferat a fi citit articolul în întregime.
 

Așadar:

  1. Legile in baza cărora s-au pensionat ,,specialii”, militarii și polițiștii, au fost inițiate, dezbătute și votate tot de parlamentari, mare parte dintre ei, ipocriți, fiind oripilați acum de consecințe? De ce nu au votat împotriva legislației ,,pensiilor speciale” atunci când s-a inițiat fiecare? Concluzia simpla este că ipocriții au generat legislație, astfel încât toate pensiile aflate în plată sunt acordate legal. Deci, problema aparține ipocriților prosti și nevertebrati
  2. Care este logica juridică a pragului de 7000 lei? De ce nu 3000, 5000, 10000? Fără o logică juridică a acestui prag, legiferarea nu reprezintă nimic altceva decât un ,,decret comunist”. Pe o logică neaoșă, in scurt timp vor stabili că oamenii nu au nevoie de mai mult de 10mp spațiu de locuit și vor supraimpozita diferența cu 100 lei mp. De ce 100 lei/mp? Pentru același motiv pentru care s-a stabilit limita de 7000. La fel și pentru alte elemente care compun viața materială a românului. Dacă un parlamentar haiduc are părerea că românul trebuie sa trăiască într-o limita gândită de mintea lui proasta, atunci legiferează haiducește.
  3. Cine se face vinovat că militarii și polițiștii nu au beneficiat de legislație pentru a plăti contribuții la nivelul civililor de la Cuza Vodă încoace? Ar fi vrut cu siguranță si militarii salarii mari, astfel încât să poată beneficia de o pensie decentă, neimputabilă social,, ori să poată avea încă un loc de muncă să își suplimenteze veniturile, ori o afacere proprie. Era ideal, dar legea nu i-a permis, nici măcar supraimpozitat. Cine îi plătește așadar sporul cuvenit la pensie pentru interdicții și privațiuni? De ce să aibă o pensie similară cu un terț care a muncit același număr de ani fara interdicții și privațiuni? Vă va răspunde ipocritul, parlamentarul de carton, prost și rău.
  4. Dacă țara e democrată, de ce pragul nu se aplică tuturor, salariați și pensionari, mai ales că se spune că țara are nevoie de bani? Și poate pragul se duce spre 3000-5000, astfel încât din economia rezultată să se construiască infrastructura pentru generațiile ce vin. Hm… Masă electorală prostă și rea, simplu de manipulat. Așa gândește parlamentarul ce va cere votul despre cei ce preferă să moară capra vecinului, decât să ceară să îi fie lui mai bine.
  5. De ce 85% și nu 50% sau 99%? Care e logica bunului simț? La un astfel de procent, dreptul obținut legal și stabilit de legislația europeană ca fiind unul real, adică de proprietate, e golit de conținut.. Altfel spus, pentru votanții ipocriților, răi și proști, dacă vreun parlamentar haiduc constată că același spațiu de locuit e limitat la 10mp de persoana și ar dispune ca 85% din ce depășește suprafața de 10mp/persoana din imobil să fie confiscat de stat, o fi bine, o fi democrat și constituțional? Dar, uzând de precedent, să legifereze supraimpozitarea anumitor afaceri cu același 85%, comerț sau service auto spre exemplu, o fi bine? Mda… Întreb și eu… De aici până la neocomunism distanța e mică și se pare că prinde la masa electorală, masă incapabila sa își ceară un drept la viață mai bun, mai aproape de ,,speciali”. Mda… E mai simplu să fie mai mulți cu venturi mai mici, decât mai mulți cu venituri mai mari. De aceea nu are ursul coadă, iar statele din Europa civilizată trăiesc altfel. Acolo preocuparea este cum să își obțină fiecare o viață mai bună, nu să trăiască la fel, doar, doar să simtă și alții greutățile lor, iar performanța și răspunderea se plătește cu bani mulți.
  6. Daca tot a stabilit ipocritul, parlamentar român, supraimpozitarea ,,pensiilor speciale”, de ce nu aplica același procent de supraimpozitarea și multinaționalelor? Ar obține mult mai mulți bani la buget, dar și bani pentru majorarea veniturilor celor aflați în nevoi. Riscul, însă, ar fi să supraimpoziteze cu astfel de procente categorii de afaceri românești, că tot nu mai contează textul constituțional privind discriminarea. La fel de bine, diferențiind tipurile de pensionari prin lege, în același regim de logică elementară, pe viitor se vor putea stabili suprataxe bazate pe gen, adică să plătească doar bărbații, femeile rezumâmdu-se la simpla taxă. Oare un impozit similar pe dividendele ce depășesc 70000lei/an nu ar fi tot o măsură decenta, sumele rezultate facandu-se compensatie pentru salariații cu minim pe economie? Ar fi tot o justiție sociala, nu e asa, ipocritule?
  7. Care este beneficiul la bugetul asigurărilor sociale? Hm… Mai deloc… De ce? Simplu. Exemplific cu militarii/polițiștii. Salariile și pensiile militare sunt plătite din bugetul ministerului de resort, deci nu se întoarce niciun bănuț la cetățeanul oripilat de pensiile nesimțite. Cum se cheltuie banii ministerelor din sistemul de apărare și ordine publică? In general pe contracte ale prietenilor miniștrilor vremelnici, parlamentari și ei de obicei. Iată că cetățeanul oripilat nu se alege cu nimic altceva decât cu ură și venin, dar și cu o prosteala ieftină, care mai aduce un mandat ipocritului, parlamentar român.
  8. Daca tot supraimpoziteză ,,pensiile speciale”, nu ar fi normal atunci ca și acestea să fie iincluse în masa pensionarilor care vor fi beneficiarii majorării cu 40% de la 01 septembrie 2020, așa cum precizează legea? Normalitatea ar fi să fie aplicabil și lor procentul. Nu poți să îi nedreptățești de doua ori, cu atât mai mult cu cât veniturile inițiale, obtinute legal, li s-au înjumătățit aproape. Cu siguranță, majorare de 40% ar trebui să li se aplice si celor care au pensii sub pragul de 7000 lei. Că dacă tot vorbim de nedreptăți sociale, atunci să le mai și îndreptăm legal și constitutional.
  9. Oare, supraimpozitul de 85% nu reprezintă dublă impozitare? Nu mă pricep. Specialiștii pot avea păreri pertinente.
  10. Dacă drepturile de pensie au fost obținute legal, iar ipocritul, parlamentar român, nu vrea să mai taie ca pe vremea PDL, nu era mai simplu să aplice majorări diferențiat în anii ce urmează, astfel încât să îndrepte erorile, pe care tot el le-a făcut legiferând prost? Adică, majorarea anuală să fie aplicată diferentiat, mai mult la cei cu pensii mici, până la plafonare pentru cei cu pensii mari? In 2-3-4 ani, scopul dreptății sociale ar fi atins. Exemplu: majorare venit din pensie ,,specială” până la 3000 lei cu 20%, până la 7000 cu 10%, până la 10000 cu 3%, iar peste acest prag aplicare plafonare sau o majorare onorifică de 0,1%. E mai simplu de găsit calea constituționalității in acest mod și beneficiază și cel cu capra de o viață mai bună.
  11. Dupa supraimpozitare se va mai păstra ierhizarea responsabilităților și responsabilizării din activitate? Toate statele civilizate din lume, democrate sau nu, își plătesc oamenii care în viața profesională au fost pe funcții ce implică răspundere și responsabilitate. In Romania anormală… După supraimpozitare nici măcar ierarhiile militare nu se vor mai păstra ierarhizarea, adică un general, fost șef al armatei române va fi diferențiat cu câteva zeci de lei de un simplu comandant de unitate, iar răspunderile fiecăruia au fost radical diferite în viața profesională.
  12. Nu cumva economiile făcute din supraimpozitare se duc spre contractele ce fac obiectul obligațiilor asumate față de NATO? Salariile și pensiile militarilor sunt incluse in cei 2% din PIB, procent ce reprezintă obligația României față de NATO. In aceste condiții, supraimpozitarea impusă militarilor nu se întoarce la cetățean, nici măcar ca TVA încasat din pensia cheltuită in Romania, ci se duce spre țări partenere care ne vând armament. O fi mai bine așa, ipocriților, parlamentari români?


Din nefericire, populismul dus în zona neocomunistă, va poziționa statul în arealul autocrat din Europa și va creea precedente periculoase pentru democrație, greu de înțeles de masa electorală căreia i se adresează populismul. ATENTIE: DACA SUPRAIMPOZITUL NU ESTE IMPOZIT, FIIND BOTEZAT TAXA, PLATITORII ACESTEI TAXE ASTEAPTA O PRESTATIE A STATULUI IN SCHIMBUL ACESTEIA. Așa e cu taxele, se plătesc doar pentru o prestație ulterioara.

Cât despre sesizarea CCR de către Avocatul Poporului și ICCJ, ipocritul, parlamentar român, ar trebui sa se bucure și să încurajeze practica, pentru a beneficia de un control de constituționalitate real. Amenințările la adresa celor două instituții fundamentale, motivat de faptul că nu reacționează la comenzi politice sau la frustrările sociale, nu poate decât să slăbească democrația. Referindu-mă la constituționalitatea legilor emise de parlament, de reformarea CCR și a instituției Avocatului Poporului, s-ar impune ca inițiatorii și votanții legilor constatate neconstituționale sa fie demiși din Parlamentul României, fără drept de înlocuire cu in alt politruc neșcolit. Într-o astfel de ipoteză, astăzi aveam un parlament format din maxim 15-20 persoane.

RESPECTAREA PREVEDERILOR CONSTITUTIEI, MAI BUNE SAU MAI RELE, REPREZINTA ESENTA DEMOCRATIEI. DACĂ AR FI SĂ ÎMI EXPRIM O PĂRERE, TOATE PARTIDELE V-AU MINȚIT. AU ȘTIUT DE LA ÎNCEPUT CĂ SUPRAPOZITAREA ESTE LEGIFERATĂ NECONSTITUȚIONAL, IAR ÎNAINTE DE ALEGERI CAUTĂ UN VINOVAT PE CARE SA ÎȘI DESCARCE ACȚIUNILE IPOCRITE, RESPECTIV CCR, ICCJ SI AVOCATUL POPORULUI. Concret?

 Anularea, legiferarea tăierii pensiilor ,,speciale” nu poate acționa decât pentru viitor, iar impozitarea se va raporta și la societate, nu la o categorie socială. Așa e în democrație. In dictatura se poate legifera oricum, dar acolo nu e nevoie de ipocriți, parlamentari răi și prosti. Următorii, prin raportare la precedentul creat, vă vor promite supraimpozitarea tuturor veniturilor unei persoane fizice peste pragul de 3000 lei, o sumă cu care se poate trăi în România și care pauperizează poporul astfel încât să îl facă ascultător și supus. Cât despre înjurăturile emanate de masa electorală, după citirea articolului, țin să fac precizarea că implică valoare zero. Aceasta nu înseamnă că nu respect păreri diferite, dar exprimate decent și argumentat. Agramații și analfabeții își pot exprima un punct de vedere asupra articolului doar după ce respectă limba romana, limba maternă.

 https://m.adevarul.ro/locale/sibiu/la-varsta-bani-ies-pensie-militarii-statelor-membre-nato-1_5992dd0a5ab6550cb802bb42/index.html https://m.youtube.com/watch?v=AGidTIoEaDY&feature=youtu.be 


Tuturor, inclusiv celor cu capra vecinului, vă doresc o viață prosperă în democrație reală. POATE ROMÂNIA VA DEVENI PROSPERA CU PLĂTITORI DE IMPOZITE MICI SAU ZERO. MDA…

 Sursa: https://sorintroteablog.wordpress.com/2020/06/21/supraimpozitarea-specialilor-militari-politisti-magistrati-si-altii-precedentul-suprataxarii-populiste/

6 comentarii:

  1. 🔴🔴🔴 de la Cuza...
    ...încoace,militarii au muncit,au trăit,au fost platiti dupa legi speciale... condamnați-l și pe el la moarte! 🔴Tot ceea ce aveți voi, acum, în tara asta, s-a construit cu ajutorul armatei! 🔴Sa va fie rușine!

    RăspundețiȘtergere
  2. La ce vârstă şi pe ce bani ies la pensie militarii statelor membre NATO
    ������Rezerviştii români fac parte din categoria celor mai slab plătiţi militari pensionari din ţările membre ale Alianţei nord-atlantice, rezultă dintr-o statistică întocmită de reprezentanţii cadrelor militare din ţara noastră.
    ��Generalii de armată din Belgia, spre exemplu, se pensionează şi la vârsta de 58 de ani, dacă au servit minim 25 de ani şi cu o pensie echivalentă a 80 de procente din ultimul salariu, rezultă dintr-o statistică întocmită de conducerea Sindicatului cadrelor militare disponibilitate (SCMD). ��Statistica a fost întocmită pentru a compara condiţiile de pensionare din ţara noastră cu cele din statele membre NATO, în contextul discuţiilor publice din ultima perioadă pe acest subiect.
    ��„Spre deosebire de toţi membrii NATO, în Romania pensia nu este de 80%, ci de 65% baza de calcul (pe vremea lui Ceauşescu era 66%) şi nu din ultimul salariu brut, ci din câteva elemente ale acestuia, calculat pe media a şase luni din ultimii cinci ani. Ei nu au o barieră în sus, noi avem la 85%. Comparat cu pensiile civililor, acestea se aliniază cu rata inflaţiei şi cresc odată cu creşterea punctului de pensie. La militari se primea ori indexare ori creştere cu un procent (nu cu 100%) din creşterile la activi, fiind luate în calcul doar părţile care intră în constituirea pensiei“, descrie Mircea Dogaru, colonel în rezervă şi preşedinte al SCMD, în statistica întocmită pe subiectul pensiilor militare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ��SUA: pensie medie de peste 4.500 de dolari
      În Statele Unite ale Americii, ţară cu alocări enorme pentru bugetul de Apărare, legislaţia privind pensiile militare este diferită de cea care reglementează pensiile civililor, la fel ca şi în ţara noastră. „Pensia se calculează în funcţie de anii şi lunile în serviciul militar, data trecerii în rezervă, categoria de forţe, modul de executare al serviciului militar şi baza de calcul, stabilită ca medie a salariilor cele mai mari în ordine descrescătoare primite în 36 de luni, oricare ar fi acestea, în decursul serviciului militar. Pensia medie a fost în anul 2008 de 4.632 USD/lună“, arată Mircea Dogaru.
      ��În cazul englezilor, perioada serviciului militar trebuie să die de minim 30 de ani, iar pensia va fi calculată în funcţie de cel mai mare salariu încasat în ultimii trei ani de activitate. Modul de calcul al pensiei este raportat la numărul de ani lucraţi. „Rezultă că militarii britanici beneficiază la pensie de 3,3% procent din cel mai mare salariu primit în ultimii trei ani, pentru fiecare an în serviciul militar. În această ipoteză, fără a avea certitudinea, rezultă că britanicii au drept de pensie militară de circa 60% din respectivul salariu pentru 18 ani de serviciu militar, iar pentru fiecare an în plus se adaugă 3,3%“, mai arată colonelul în rezervă.
      ��Exemple din statele membre NATO��
      Sursa: statistică întocmită de SCMD
      ��Belgia:
      Ofiţeri inferiori: vârsta 51-52 ani; ani de serviciu 20-30; pensie 80% din ultimul salariu;
      Ofiţeri superiori: vârsta 54-56 ani; ani de serviciu 20-30; pensie 80% din ultimul salariu;
      Generali: vârsta: 58-61; ani de serviciu: 25-35; pensie: 80% din ultimul salariu.

      Ștergere
    2. ��Franţa:
      Ofiţeri inferiori: vârsta 52 ani; ani de serviciu 20-30; pensie 75% din salariul de referinţă (bază ultimele 6 salarii);
      Ofiţeri superiori: vârsta 52 ani; ani de serviciu 20-30; pensie 75% din salariul de referinţă (bază ultimele 6 salarii);
      Generali: vârsta 57-61 ani; ani de serviciu 25-35; pensie 75% din salariul de referinţă (bază ultimele 6 salarii);
      ��Germania:
      Ofiţeri inferiori: vârsta 52 ani; ani de serviciu 20-30; pensie 75% din valoarea ultimei solde brute, indiferent de grad sau funcţie;
      Ofiţeri superiori: vârsta 54-56 ani; ani de serviciu 20-30; pensie 75% din valoarea ultimei solde brute, indiferent de grad sau funcţie;
      Generali: vârsta 60-65 ani; ani de serviciu 35-45; pensie 75% din valoarea ultimei solde brute, indiferent de grad sau funcţie;
      ��Italia:
      Ofiţeri inferiori: vârsta 45-55 ani; ani de serviciu 25-30; pensia 80% din ultimul salariu brut;
      Ofiţeri superiori: vârsta: 45-55 ani; ani de serviciu 20-30; pensia 80% din ultimul salariu brut;
      Generali: vârsta 60-65 ani; ani de serviciu 35-45; pensia 80% din ultimul salariu brut.
      ��Polonia:
      Ofiţeri inferiori: vârsta 50 ani; ani de serviciu 15; pensia 75% din salariul din ultima lună (salariul net inclusiv sporurile);
      Ofiţeri superiori: vârsta 55 ani; ani de serviciu 15; pensia 75% din salariul din ultima lună (salariul net inclusiv sporurile);
      Generali: vârsta 60 ani; ani de serviciu 15; pensia 75% din salariul din ultima lună (salariul net inclusiv sporurile);
      ��Turcia:
      Ofiţeri inferiori: vârsta 41-48 ani; ani de serviciu 20-30; pensia 80-85% din cuantumul ultimului salariu;
      Ofiţeri superiori: vârsta 41-52 ani; ani de serviciu 20-30; pensia: 80-85% din cuantumul ultimului salariu;
      Generali: vârsta: 60-65 ani; ani de servici 35-45; pensia 80-85% din cuantumul ultimului salariu.
      ��„Asistăm la un blietzkrieg împotriva militarilor”��
      ��Nu pensiile militarilor sunt mari, ci pensiile magistraţilor-militari sunt cele depăşesc cu mult media banilor pe care îi încasează vârstnicii acestei ţări, arată colonelul în rezervă Ştefan Tudosie, cel care este şi preşedinte al Filialei 1 a Sindicatului cadrelor militare disponibilizate din Sibiu.

      Ștergere
    3. ��Potrivit lui Tudosie, discuţiile pe tema pensiilor speciale din ultima perioadă au luat o direcţie eronată. „Pensii militare de 30.000 de lei, nu există. Există pensii ale magistraţilor militari, care s-au pensionat din corcitura rezultată între Legea magistraţilor şi celelalte acte normative. Dar ştiţi care e culmea? Că acum, după noile modificări, aceste pensii mari vor rămâne la fel, deoarece vor funcţiona tot pe Legea magistraţilor, care este intangibilă. Deci, discuţia de acum este un trucaj ordinar?“, spune Ştefan Tudosie. ��El consideră că discuţiile orientate în ultima perioadă asupra pensiilor militarilor fac parte dintr-un „blitzkrieg“ împotriva Armatei, război în cadrul căreia se urmăreşte modificarea Legii pensiilor militare de stat 223/2015, în condiţiile în care acestea nu sunt plătite din bugetul de pensii şi asigurări sociale, ci din bugetul alocat anual Ministerului Apărării Naţionale. ��„Pentru cei 8.600 de «pensionari speciali» se cheltuiesc lunar 54.180.000 de lei, iar pentru 150.000 de pensionari militari se cheltuiesc 487.500.000 de lei. ��Deci, pentru de aproape 18 ori mai mulţi pensionari militari se cheltuiesc de doar nouă ori mai mulţi bani decât pentru cei 8.600 de pensionari speciali. ��Unde este atunci «periculozitatea» pensiilor militare?“, întreabă liderul sindical al cadrelor militare disponibilizate.
      ��Solde mai mici decât salariul minim, pensii mai mari decât soldele
      Colonelul în rezervă arată că, până la noua Lege a salarizării unice adoptată în această vară, soldele celor din teatrele de operaţiuni erau mai mici decât salariul minim pe economie. „Haideţi să vedem ce militari au murit ori au fost răniţi în Afghanistan? Aţi făcut un studiu de caz să vedeţi ce grade aveau? Majoritatea erau militari angajaţi: soldaţi, caporali, subofiţeri. Oamenii aceştia răniţi, în situaţia în care au fost plătiţi de mizerie de statul român, ce pensii aţi dori să aibă? Nu ştiu ce doresc cu noi. Să ne împuşte, dom’ne“, exclamă Tudosie.
      ��„Din cei 7.000 de lei, ce plătea? Impozitul pe venit - 16%, asigurările de sănătate alte 5,5 la sută şi asigurările sociale, încă 11%. Deci rămânea cam cu 5.000 de lei, în mână. Mai apoi, la pensionare, pe baza salariului de 7.000 de lei ar fi primit o pensie brută de 6.000 de lei. Pentru aceasta nu mai plăteşte altceva decât impozitul pe venit, de 16%, iar baza de impozitare se diminuează cu cei 2.000 de lei pentru care orice pensionar este scutit de impozit. Rezultă că pensia netă este de 5.360 de lei, deci mai mult decât lua militarul când era activ. Eu vă întreb acum, cine este de vină? Militarii au făcut legea?“, mai întreabă Ştefan Tudosie.
      ��El propune colegilor săi rezervişti să participe la diferite acţiuni prin care să arate că nu pensiile militarilor reprezintă o povară pentru bugetul de stat.��
      https://m.adevarul.ro/locale/sibiu/la-varsta-bani-ies-pensie-militarii-statelor-membre-nato-1_5992dd0a5ab6550cb802bb42/index.html

      Ștergere
    4. Prin ceea ce se va face militarilor si fostilor militari( actuali rezervisti si pensionari) e de neconceput.
      Taceti si acum fratilor si dormiti in continuare ca cei care au furat poporul roman de toate cele(toate clasele politice ce s-au perindat la putere dupa 1989 incoace)va vor fura acum si pe voi ca nu mai au ce fura si ce dona la stapanii lor (cei care i-au pus in scaune)mai au sa ne vanda sufletele .
      Pacat de acest brav popor care a uitat ceea ce a fost odata si doarme somnul de veci se pare,uitandu-se si tacand in fata jefuitorilor .
      Au dat totul pe degeaba celor de afara uitand ca se trag din cel mai temut neam si anume din daci.
      Unde e oare acel om iubitor de tara,de istoria acestui popor pe care romanii sa-l urmeze pana in panzele albe?
      Numai alaturi de un asemenea OM Romania mai poate renaste din propria ei cenusa.

      Ștergere

Liber... la comentarii! Responsabilitatea continutului, revine fiecaruia.
Comentariile injurioase, obscene, atacurile suburbane la persoana, nu vor fi publicate! Nu doresc sa creez 'probleme'... unora sau altora! Admin!