Fostul consilier prezidenţial, în ultimul număr din Dilema veche, îi dă sfaturi gratuite preşedintelui Train Băsescu, pe care îl avertizează în legătură cu "sinceritatea" declaraţiilor din ultima vreme. Redăm câteva pasaje.
"Un preşedinte nu trebuie nici să se dea pe sine drept exemplu de precaritate salarială: un profesor lucrează 16 ore pe săptămînă, eu – 16 ore pe zi. Ergo: sunt mai prost plătit decît un profesor. E o dublă probă de ignoranţă şi meschinărie. E aproape stingheritor să te afli în situaţia de a explica unui preşedinte de ţară că cele 16 ore de predare ale unui profesor au, ca fundal, lungi zile şi ani de pregătire, că actorii nu „prestează“ strict două ore pe seară ocupîndu-se, în restul timpului, cu tăierea frunzei la câini, că nu toate meseriile pot fi reduse, cum spunea, cândva, academicianul Grigore Moisil, la numărul de „ore-cur“ petrecute la birou. E nevoie şi de „ore-cap“, greu cuantificabile. Ca să nu mai spunem că preşedintele nu plăteşte din salariul său nici chirie, nici întreţinere, nici combustibil, că are asigurate, pe gratis (respectiv pe fonduri de protocol), o sumedenie de servicii, pe care muritorii de rând nici nu le visează. Nu zic: e normal ca preşedintele să beneficieze, pe perioada mandatului său, de asemenea privilegii anexe. Ce nu e normal e ca tocmai el să aducă discuţia la acest nivel.
Preşedintele nu trebuie nici să dea note de bună purtare partidelor politice şi cu atât mai puţin partidului din care provine. A spune: „Nu am niciun amestec în deciziile PD-L, dovadă că dacă era după mine X, Y şi Z ar fi fost evacuaţi“, e ditamai amestecul! Dar aici nu mai e vorba doar despre „ce nu trebuie să spună un preşedinte“. E vorba despre respectul colaboratorilor apropiaţi, despre delicateţe sufletească şi despre loialitate".
ACTUAL » MEDIA » Realitatea.net: Andrei Pleşu, despre proba de meschinărie şi ignoranţă a preşedintelui
Ma mir si minunez! Chiar sunt un pic ... confuz!
Pai d-l Andrei Pleşu, nu a fost prietenul, consilierul d-lui Presedinte?
Romania nu este condusa de TB ci de Rusia , SUA si Israel ... cine nu crede e problema lui ... ce vedeti la tv este TACTICA ...
RăspundețiȘtergereSobolanii fug de pe corabia care se scufunda ...
RăspundețiȘtergereSa vedem la dispozitia cui isi vor pune limbile pentru lins...(deja unii il curteaza pe DD).
Poate n-ar trebui uitat ca tot ce a fost impus populatie de catre "telectuali" a adus numai necazuri Romaniei (a se vedea CDR , DA si , "finis coronat opus" , actuala conducere)
mlens a scris:
RăspundețiȘtergere22 August 2010 la 7:17 pm
Chiar daca sunt cadru militar, nu doresc nici un succes. Domnului Dogaru. Domnul Dogaru si cei pe care ii reprezinta au luat spuma de pe lapte, respectiv banii MAPN. Cei care am ramas sa muncim, muncim pe gunoaie. Sa va fie rusine, domnul Dogaru. Daca vreti sa faceti ceva, daca aveti ceva legatura cu Armata Romana, ridicati-va in numele tuturor, nu in numele celor care ati ridicat miliarde, cu sacul de la Armata, iar acum oracaiti sa va ramana pensii de zeci de milioane. Ai habar donule dOgaru, cam ce salariu primeste un ofiter in MAPN? Va spune eu ca nici nu stie si nici nu-l intereseaza. Ceausescu i-a dat casa si salariu, regimurile post decembrist, salarii/pensii/zeci de salarii compensatorii. MILIARDE. Am ramas fraierii sa muncim pe zece milioane, domnule Dogaru. Dute……! unitate de actiune?????
@Anonim 23 august 2010, 13:15
RăspundețiȘtergereDaca ati fi mai calm , si v-ati pune cit de cit ordine in idei si in exprimarea lor...poate ca am intelege si noi 'care-i baiul ??'.
Ziarul: Cuvintul Libertatii, 21.08.2010
RăspundețiȘtergereGuvernul Boc, la un pas de a strivi demnitatea militarilor
Ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, consilierul municipal PSD Bianca Predescu a tras un semnal de alarmă în ceea ce priveşte tratamentul inacceptabil aplicat cadrelor militare, ajunse fără voia lor în situaţia de a se pensiona, de a fi disponibilizate sau de a li se reduce substanţial salariile şi pensiile. Mai mult, după o întâlnire cu membrii Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, Bianca Predescu a luat la cunoştinţă situaţia ingrată în care sunt puşi militarii după ultimele reglementări legislative. În ciuda faptului că Ministerul Administraţiei şi Internelor dispune de o evidenţă a cadrelor militare, prin Hotărârea de Guvern 735/2010 dată ca metodologie de aplicare a Legii 119/2010, acestea sunt obligate să obţină adeverinţe de la toate unităţile militare la care au activat, de-a lungul întregii cariere pentru a-şi calcula vechimea, apoi de a solicita, printr-o cerere, recalcularea pensiei. Consilierul municipal a declarat: „Statul trebuie să întreprindă aceste formalităţi din oficiu, deoarece cadrele militare nu sunt de acord cu aceste măsuri şi nu au solicitat recalcularea pensiei. Sunt încălcate principii fundamentale de drept şi este încălcată, în primul rând, demnitatea cadrelor militare, care au activat necondiţionat şi permanent în slujba statului român”.
Până la ora actuală, reprezentanţii sindicali ai militarilor au formulat mai multe cereri în justiţie împotriva acestei Hotărâri de Guvern, care are efecte mult mai grave decât ar părea: „Aceasta este o problemă de siguranţă naţională întrucât modifică gândirea oamenilor cu privire la rolul forţelor armate. Regimul cadrelor militare în momentul pensionării este acelaşi cu cel al oricărui salariat din orice domeniu de activitate, nu mai există nici o diferenţă de tratament între persoana care este în slujba statului, riscându-şi viaţa în orice clipă, şi un alt salariat din orice alt domeniu”, a mai spus Bianca Predescu.
BIROUL OPERATIV FILIALA SCMD CRAIOVA
ANUNT IMPORTANT
RăspundețiȘtergereAstazi, 23.08.2010, la posturile de televiziune TVR Craiova ora 18.00 si postul TVR 3 ora 20.00, va fi difuzat interviul dat la TVR Craiova de catre Presedintele si vicepresedintele Filialei Craiova SCMD, dl. col.(r) Ioan Misu NAON si dl. col (r) Gheorghe GIURAN, referitor la pozitia SCMD fata de Legea 119/2010 si HG 735/2010.
BIROUL OPERATIV FILIALA CRAIOVA SCMD
@Anonim DE LA Lyon57
RăspundețiȘtergere1. Domnule, nu prea cred ca esti cadru militar - de regula cadrele militare trec pe la scoala si stiu ca se scrie "du-te" si nu "dute" cum faci matale. De asemenea un nume se scrie cu litera mare si nu cu a doua litera mare (Dogaru si nu dOgaru). Vai,vai, vai! Gramatica asta afurisita.
2. Ca ai numai 10 milioane iar e o minciuna. Ai uitat de norma de hrana care a fost mai deunazi 720 lei iar acuma, dupa reducerea cu 25% este 540 lei.
3. Nu stiu sa fi luat cineva din armata (nu juristi militari) miliarde. Poate in imaginatia dumneavoastra bolnava.
4. Pe unde vrei sa treci dumneata eu am trecut demult. Daca erai mai atent ai fi observat ca dl. Dogaru vorbeste si in numele militarilor activi, uneori chiar in numele romanilor.
5. Noi nu am ridicat bani cu sacul, eu personal, am luat 189 mil in 2001 si eram lt.col. De asemenea nu oracaim ci ne aparam drepturile.
Parerile dumitale nu ma intereseaza - ma intereseaza daca intr-adevar esti cadru militar (daca da, atunci e grav) ori esti un papagal portocaliu pedelist si atunci nu e de mirare, nici prim -ministrul nu le prea are cu scrisul si cu multe altele.
IN FINE, DESTUL CU POLEMICA. SA NU UITAM CA AZI, ION IONESCU FACE UN NUMAR DE ANI. LA MULTI ANI, CU SANATATE SI BUCURIE DOMNULE ION IONESCU!
Domnule anonim ,
RăspundețiȘtergereDaca esti militar activ si se vede dupa cum scrii si ce scrii ca esti, eu iti inteleg nemultumirea si frustrarea, va inteleg ca fierbeti in acele unitati militare care au mai ramas dupa marea restructurare, dar ele, din pacate sunt patronate de Oprea, Boc si Basescu. Asa ca sindicatul nu este deocamdata si al militarilor activi, intrucit va interzice legea romaneasca si iar din pacate armata nu este condusa de d-nul Dogaru ci de cei 3 mentionati mai inainte. Stiu ca nu are cine sa va apere si voua demnitatea si onoarea ca om ori ca militar dar va puteti manifesta nemultumirile ierarhic, si daca stati in amorteala si doar va vaitati, nu o sa va auda nimeni. Ia mai documentati-va si vedeti cum in unele tari Europene si NATO si militarii activi au sindicate, iar ca si la noi sa se intimple acest lucru trebuie sa cereti voi activii acest lucru, sa se modifice legea romaneasca si atunci va vom primii in sindicat cu cea mai mare placere. Si asa trebuie sa recunoasteti ca SCMD prin tot ceea ce face si intreprinde la nivel local si national va da o mina de ajutor si se lupta si pentru voi ca activi atit cit ii permit legeile in vigoare cit si atunci cind veti devenii pensionari si cind aveti posibilitatea sa va inscrieti in acesta. Va rog ca pe viitor sa fiti mai coerent si la obiect, sa va scrieti clar nemultumirile si sa nu va fie teama intrucit sunt convins ca si voi activii veti fi din ce in ce mai multi si pina la urma veti iesii din AMORTEALA. Dati dovada ca sunteti luptatori, nu tate!
maiorul spune m am convins ca in M Ap N dupa marea restructurare au ramas 80%cele mai slabe cadre militare dpdv al pregatirii profesionale si de ce nu si intelectuale daca asa gindeste un militar activ precum <mlens<22 08 2010 la 07 17 PM
RăspundețiȘtergerepentru anonimul (presupus militar)<mlens<22 08 2010 la 07 17 PM
RăspundețiȘtergere1. "Miliardele ridicate cu sacul de la armata" - intereseaza-te de unde vin - ai auzit de NATO? Deci nu are treaba statul roman.
2. E usor sa spui lucruri urate despre dnul Dogaru, gandeste-te ca este unul dintre putinii care iau apararea Armatei la emisiunile televizate unde participa.
La diferitele emisiuni la care participa nu poate vorbi mereu despre sindicat si pensionarii militari (printre picaturi mai spune si of-ul principal), sunt reguli care trebuiesc respectate de invitati.
3. Injuratul denota altceva: incepe cu m... si se termina cu ...arlanie. Totusi cred ca nu esti un ofiter al Armatei sau poate unul din ala facut la "apelul bocancilor" - cursuri de 1-2 luni si gata. Peste cati ani este intalnirea promotiei de LM/Sc.Mil.?
4. LM nu este un pachet de tigari. Pa.
completare
RăspundețiȘtergereDe ce nu te iei de cei de la ANCMRR care se "ofera" prin generalul Iliescu (cum a ajuns asta general?) sa dea o mana de ajutor la demolarea statutului de pensionar militar?
Mai Nea Vasile , ce rost mai are sa mai te zbati sa cauti prin presa si pe bloguri, subiecte care mai de care mai incitante si mai interesante , cand orice ai posta , fiecare vine cu propiul subiect si scriu tot ce ii doare ? Mai spuneam eu candva ca suntem o adunare de orgolii, ego-uri , "personalitati" si filozofi a caror filozofie se invarte in jurul propriei persoane . Pe cine crezi ca intereseaza ca ANDREI PLESU i-a dat pas lui Basescu ? Si chiar , mie mai extraordinar si mai incredibil mi s-a parut cand a acceptat sa-i fie consilier, gestul de acuma mi se pare normal, dar prostitutia dinainte trebuia comentata si judecata .Acuma insa , gojana lui poate fi interpretata ca o suparare ca nu mai sta in fruntea mesei . E om destept, nu zic nu , dar nu suficient de vreme ce a acceptat sa isi puna inteligenta renumele si reputatia in slujba unui mitocan .
RăspundețiȘtergereIn rest, toate bune . Deci data viitoare , nu mai cauta articole , eventual pune doar titlurile ca oricum fiecare va veni cu propriul lui comentariu , se va " promova " si va da din coada fericit ca a fost bagat in seama , daca s-a legat cineva de el . Si cand nu se ia nimeni de el , se ia el de toti.Ca maine o sa vedem un comentariu de genul " m-ati vazut la tv ? "A-ti" vazut ce frumos si inteligent am tacut ? Si alte chestii de genul asta . Ca si anonimul suparat ca nu a mai apucat sa iasa cu ordonanta si acuma se cearta cu toti cei care au apucat sa ia banii NATO. Nu stiu de ce dar parca e frate cu Cezar, ca numai ala musca la gramada pe toti cei care au iesit la pensie dupa 2000.Doamne , in cate grupuri o se se mai divida amaratii astia de pensionari militari pana sa isi dea seama ca au purtat aceeasi uniforma ?
Amaratule Scorpion, ma bucur ca mai esti in viata. Mi-era dor de aciditatea ta. Spui tu multe bazaconii dar cu ultima fraza ai crescut in ochii mei. Nu ca ar avea nu stiu ce importanta parerea mea dar ai dreptate si asta e mai mult decat orice. Iar pe nea Vasile mai slabeste-l. E si dansul om si mai e blogger de serviciu non -stop. Eu am lipsit o perioada - nu am fost nici la mare si nici la munte - am avut ceva necazuri... ca batranii...
RăspundețiȘtergereLyon57
@SCORPIO-Scorpioane,habar n-ai tu ce multi frati am. Vi s-a pus orbul gainilor tie si la inca vreo cativa si nu puteti sa-i vedeti, dar in acelasi timp v-ar place sa-i stiti aproape sa va pazeasca spatele.Vorbesti <de amaratii de pensionari militari"?Nu domnule amariti au fost intradevar aceia care au fost impinsi sa iasa inainte de 2001.Ceilalti nici gand.V-ati aranjat fiecare cum ati putut mai bine (ca doar cunosteati legea noua facuta pentru aristocratie) si ati iesit fiecare cand a avut cati mai multi saci in caruta.Este atat de simplu dar voi nu aveti nici macar puterea de a recunoaste. DA domnule asta a fost sa fie primit si gata.Ce facem insa mai departe?Avem o lege noua care pune pe alte principii intreaga constructie. De ce nu chemati la unitate in jurul acestei legi.SA se lupte pe toate fronturile pentru a mai imbunatati cat se poate L119 si sa devina lege ocupationala in cadrul L.UNITARE Ce nu va place ?Ca pierdeti uni cativa banuti? oricum i-ati primit pe o lege profund IMORALA. Sincer sa fiu imi este si greu sa va inteleg ce vreti de fapt.L164 incontinuare?hai sa fim seriosi. Numai faptul ca sustineti incontinuare nedreptatea,imoralitatea ma face sa-mi pun serioase intrebari........ VRETI UNITATE ?AVETI UNITATE IN JURUL L119-
RăspundețiȘtergereCezare , Cezare . cel care a scod proverbul cu capra vecinului, te-a avut vecin sigur .Nici ca se putea un exemplu mai graitor . Si cum confirmi dumneata ceea ce spuneam ?Nu am orbul gainilor, daca memoria inca te mai ajuta , (daca nu , cauta prin comentariile mele aici si reciteste )eu am spus ca ai dreptate , ca s-a facut o nedreptate si ca nu sunt de acord cu aceasta impartire sau lipsa de echitate , , aceasta impartire a pensiilor de dinainte si de dupa 2000 . Dar de aici si pana la a ii ura pe cei care au iesit la pensie dupa 2000 , asa cum faci dumneata e o cale lunga de urmat, la care numai un suflet negru rautatcios se poate inhama . La inceput cand unii te-au luat in suturi pentru rautatea si egoismul tau, ti-am luat apararea spunand ca ai suferit mult si probabil asta te face atat de rautacios dar acuma constat ca nu e durere , -de fapt chiar tu ai confirmat - e rautate , e ura . Sincer ma intreb cum de nu te sufoca atata ura .OMULE , SUNTEM TOTI MILITARI AI ACELEIASI ARMATE , INDIFERENT CAND AM IESIT LA PENSIE , INDIFERENT CARE E PENSIA UNUIA SAU ALTUIA . Solutia nu este alinierea tuturor pensiilor ci repararea nedreptatilor, si pastrarea unei pensii decente si merituoase, asa cum e in alte state civilixate . Eu cand am spus sarmanii pensionari m-am referit la toti , si la cei iesiti inainte de 44 , si la cei iesiti dupa 1944, si la cei iesiti pana in 2000 ,si la cei care au iesit cu ordonanta si la cei ce ies acuma dupa 2010 , fara ordonanta .Eu propuneam initierea unui proiect de lege care sa egalizeze pensiile dupa grade si functii, responsabilitati , indiferent de momentul iesirii la pensie . Cu asta da , sunt de acord .Eu nu fac diferente intre rezervisti, nu urasc pe nimeni, nu vreau raul nimanui, indiferent cand e nascut sau iesit la pensie .
RăspundețiȘtergereDumneata cand vei reusi sa vezi ca toti suntem militari rezervisti ?Asta inseamna unitate Cezare nu legea 119 . Sper acuma , ca nu vei interveni cu cele 3-4 pseudonime sa iti dai dreptate si sa te sustii asa cum mai fac si alti oameni de bine pe blogul asta .
PS. Sincer sa fiu , nu as accepta sa imi aperi spatele nici daca as sti ca sunt singur in eritoriu inamic cu 0,0000% sanse de supravietuire . Prefer sa mor impuscat din fata , decat injunghiat pe la spate, pentru ca am pensia mai mare decat tine .
Cu condescendenta
Scorpio
Ca sa mai radeti (de pe roarmy230)
RăspundețiȘtergereExista o singura intrebare, dar aceasta este foarte-foarte importanta!
Nu raspundeti in graba sau la nimereala! Ganditi-va inainte de a raspunde. Raspundeti cinstit!
Este o situatie imaginara, in care trebuie sa luati o hotarare.
Ganditi-va ca trebuie sa dati un raspuns spontan si cinstit!!!
Sunteti in mijlocul unui dezastru total, o inundatie de proportii ... nemasurate cantitati de apa... baraje rupte ...
Sunteti fotoreporter pentru TVR1 si ... va aflati in mijlocul acestui dezastru inimaginabil.
Situatia este la limita disperarii...
Ca reporter, incercati sa surprindeti momentele cele mai impresionante.
In jur oameni, case, animale, sunt luate de ape ...
Natura mugeste aratandu-si fara iertare, puterea ... pustiind totul in urma ei.
Deodata vezi un barbat la volanul unei JEEP... ce lupta disperat, sa nu fie luat de valuri... te apropii... iti face o impresie puternica... si brusc il recunosti: este Basescu!!
Acuma realizezi ca furia apelor il va inghiti in orice clipa... pentru totdeauna...
Ai doua posibiltati: sa il salvezi, ori sa "prinzi" instantaneul vietii tale!!!!
Sa ii salvezi lui viata, ori sa faci o poza, ce iti va aduce tie premiul cel mai mare!!!!
O poza ce arata moartea unuia dintre cei mai importanti oameni din tara ...
Acum intrebarea (raspunde sincer):
Poza o faci color, sau alb-negru ?!?!?!?
FILMEZ .. MERITA VAZUTA TOATA FAZA , NU FACUTE DOAR POZE FARA MISCARE. Iti dai seama ca as vinde filmul in 22 de milioane de exemplare ?
RăspundețiȘtergerebetivul si batausul nr.1 al tarii ar trebui "chinuit" cu incetinitorul. Merita.
RăspundețiȘtergereNoapte buna!
Sa spunem STOP, magariilor financiare ale guvernantilor: Institutul pentru Politici Publice (IPP) solicita Ministerului Administratiei si Internelor (MAI) sa retraga proiectul de Ordonanta a Guvernului privind privind introducerea cartii de identitate electronica, afacere care ar putea presupune o cheltuiala "inutila" de cel putin 30 de milioane de euro.
RăspundețiȘtergere"Din informatiile primite de IPP de la MAI, numai achizitionarea sistemului pentru generarea noilor carduri costa 32 de milioane de euro. La aceasta se vor adauga consumabile, cardurile blank, si probabil pretul unuia va fi undeva spre 50 de euro", a declarat, pentru HotNews.ro, Adrian Moraru, director adjunct al IPP.
El a adaugat ca "daca faci la 20 de milioane preschimbarea de card de identitate si daca firma care va oferi blankurile (cardurile in alb) va castiga doar zece euro din 50, afacerea brusc devine de 200 de milioane de euro".
In plus, nu exista nici o directiva europeana care sa impuna Romaniei introducerea unui alt tip de carte de identitate decat cel curent, a subliniat Adrian Moraru.
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-7719548-ipp-solicita-stoparea-unei-afaceri-30-milioane-euro-cardul-identitate-electronic-care-romania-nu-are-nevoie-introducerea-noului-document-este-amanata-inca-din-2006-din-cauza-efotului-financiar-consist.htm
Institutul pentru Politici Publice (IPP) sustine ca Romania nu are nevoie de noile pasapoarte biometrice, pe care le considera ca facand parte dintr-o afacere de 30 de milioane de euro, scumpe, inutile si in contradictie cu prevederile CEDO.
RăspundețiȘtergereReprezentantii IPP cer Ministerului Administratiei si Internelor sa renunte la introducerea pasapoartelor biometrice "avand in vedere nefundamentarea acestuia, precum si costurile excesive si inoportune in acest moment pentru implementarea unei asemenea masuri", se arata intr-un comunicat al institutiei.
Institutul compara introducerea pasapoartelor biometrice cu scandalul Loganului de 70.000 de euro si cere Ministerului de Interne sa prezinte care este raportul de cost intre un card de identitate fara date biometrice si unul cu date biometrice.
Mai mult, IPP sustine ca jurisprudenta CEDO interzice expres colectarea sistematica a datelor biometrice ale cetatenilor statelor semnatare.
http://www.ziare.com/stiri/politie/ipp-romania-nu-are-nevoie-de-pasapoarte-biometrice-e-o-afacere-1037117
Sobolanii parasesc corabia: Potor: Mai multi colegi se gandesc sa plece din PD-L! Deputatul de Alba Calin Potor, proaspat demisionar din PD-L, afirma ca a fost contactat recent de fost colegi de partid care se gandesc serios sa ii urmeze gestul.
RăspundețiȘtergere"Am fost contactat pentru prima oara, incepand de ieri dupa amiaza, de colegi din PD-L care se gandesc sa faca ce am facut si eu, sa imi urmeze gestul. Mi-au cerut sa ne intalnim la Bucuresti sa povestim. Nu stiu daca astazi sau maine, dar probabil zilele urmatoare", a declarat deputatul independent pentru Ziare.com.
Intrebat daca sunt multi parlamentari democrat-liberali care au de gand sa paraseasca partidul, Calin Potor ne-a raspuns: "la ora actuala eu stiu trei, dar nu dau nume".
Totodata, acesta a precizat ca deocamdata este independent si ca nu a luat o decizie in privinta partidului in care se va inscrie.
http://www.ziare.com/pdl/stiri-pdl/potor-mai-multi-colegi-se-gandesc-sa-plece-din-pd-l-1037060
PSD se pregăteşte de guvernare! Liderii PSD au decis ieri să convoace pentru săptămâna viitoare Comitetul Executiv al partidului, care va pregăti Consiliul Naţional, unde trebuie să se ia o decizie statutară în ceea ce priveşte posibila intrare la guvernare a social-democraţilor, în cazul în care moţiunea de cenzură va fi adoptată.
RăspundețiȘtergereAceastă variantă este luată în calcul la nivelul conducerii PSD, subiectul fiind discutat şi în cadrul şedinţei de ieri a Biroului de Conducere. Secretarul general al PSD, Liviu Dragnea, a declarat că, în situaţia în care moţiunea de cenzură a social-democraţilor va trece şi Guvernul va cădea, PSD trebuie să preia guvernarea, întrucât un Guvern de serviciu numit de Traian Băsescu "va fura din nou alegerile". "Un Guvern de serviciu numit de Traian Băsescu înseamnă să fure din nou alegerile, după părerea mea.
http://www.jurnalul.ro/stire-politic/psd-se-pregateste-de-guvernare-552684.html
ANCMMR - se pregateste de control! Se pare ca vor ... intarca BANII primiti de la GUVERN:
RăspundețiȘtergereLa celebra reuniune de la Snagov, de acum două luni, unul dintre mesajele date de președinte liderilor PDL a fost cel potrivit căruia guvernul va trebui să reanalizeze statutul de utilitate publică acordat cu exagerată ușurință unor ONG-uri autohtone, în fapt, organizații de casă ale unor politicieni, partide, servicii secrete șamd. Cererea președintelui, ca multe altele, a rămas vorbă în vînt, pînă azi niciun fir clintindu-se de pe căpățînile fundațiilor alimentate de la țîța bugetului de stat.
"Nu e normal ca un ONG să fie subvenţionat de stat", a declarat președintele Traian Băsescu la reuniunea din 20 iunie, de la Snagov. Numai că, la fel ca în multe alte împrejuărir, el a vorbit, el a auzit. Așa cum arătam și acum cîteva săptămîni, într-un articol, ultimul deceniu a adus cu sine o nouă modalitate de răsplătire a clientelei politice și nu numai, e vorba de declararea unor ONG-uri ca fiind de utilitate publică, ceea ce înseamnă, potrivit legii, că au dreptul să primească bani de la buget, sedii și o mulțime de alte facilități.
În principiu, ordonanța 26/2000, care reglementează acest statut, avea intenții bune, dar pe parcurs au intervenit ”sincope” grave. Au primit, astfel, statut de utilitate publică sute de ONG-uri, între care Marea Lojă Masonică, organizația posesorilor de iahturi de la noi, asociația vîntorilor etc, adică organzații aparținînd, prin definiție, oamenilor cu dare de mînă care nu prea ar avea motive să stea cu mîna întinsă la bugetul de stat.
Există, de asemenea, lideri politici care au cîte 2-3 fundații distincte, a căror activitate este, în cel mai fericit caz, mai mult simbolică dacă nu chiar lipsește cu desăvîrșire. Alte asemenea fundații generos sponsorizate de stat aparțin unor lideri ai societății civile remarcați prin ”devotamentul” fără margini față de structuri politice autohtone. Recent, un partid politic, PRM, a solicitat oficial Guvernului României să prezinte lista organizaţiilor non-guvernamentale de utilitate publică şi sumele primite de la Bugetul de Stat, în acest an. Secretariatul General al Guvernului a răspuns cererii de remitere a unui document, cuprinzînd doar asociaţiile de utilitate publică înfiinţate de la intrarea în vigoare a Ordonanţei nr. 26/2000 şi pînă în decembrie 2009, fără să pomenească, în mod cel puțin suspect, despre cele care au primit recunoaşterea statutului de utilitate publică anul acesta, cu atît mai puţin despre finanţarea de la Bugetul de Stat, ale cărui beneficiare sînt.
Prin urmare, PRM a decis să solicite Curţii de Conturi verificarea modului în care sumele primite de organizaţiile non-guvernamentale de utilitate publică au fost folosite în scopurile declarate iniţial. ”În cazurile în care se dovedeşte deturnarea fondurilor către alte programe, cerem Direcţiei Naţionale Anticoruţie să se autosesizeze, iar premierului Emil Boc să dispună desfiinţarea lor prin Hotărîre de Guvern şi redirecţionarea finanţărilor respective spre Sănătate, Învăţămînt şi Protecţie Socială.
Totodată, cerem revizuirea şi modificarea legislaţiei în domeniu, astfel încît denumirea de „organizaţie non-guvernamentală”, atribuită impropriu acestor structuri, să se modifice în „organizaţie guvernamentală“ de vreme ce funcţionează din pomana Guvernului” se arată într-un comunicat remis presei de către PRM.
(Bogdan Tiberiu Iacob : Basescu, sfidat iar de PDL: nici un ONG ”de casa” nu a fost decuplat de la buget)
http://www.inpolitics.ro/basescu-sfidat-iar-de-pdl-nici-un-ong-de-casa-nu-a-fost-decuplat-de-la-buget-art62614.aspx
maiorul spune:sunt vinovat ca in 15 08 1998 a fost ultima zi de militar? B 173 NBC a fost desfiintat. Toate cadrele au facut rapoarte la ;M.Ap.N.,GUVERN,PRESEDENTIE sa dam concurs pentru ocuparea oricarei functii conform gradului in orice garnizoana raspuns-NU Am cerut sa fim transferati prin schimbarea armei-specialitatii in cadrul M.A.I.[ISU,JANDARMI,POL-FRONTIERA,ca ofiter chimist am cerut la GARDA DE MEDIU]3-6 luni dura schimbarea armei raspuns-NU cu toate ca s-au facut mii de angajari din viata civila fara nici o pregatire militara sau de specialitate . Aveam un grad frumos eram pe functie imediat urmatorului grad .In1999 trebuia sa fiu avansat la urmatorul grad.Atunci pe 15 08 1998 am simtit ca toate visele de L.M.-ist au fost spulberate in mod oribil si criminal de catre indiviziveniti vremelnic la putere.
RăspundețiȘtergereMAIORUL SPUNE dupa 26 da ani in M.A.N. in sep.1998 aveam o pensie de 1158000 lei inainte de aprilie 2001 aveam 12400000 dupa recalculare in 2008 pensi a ajuns la 18500000[1850 roni].Vi-se pare mult...vi-se pare putin? cine nu ar fi dorit sa iasa la pensie normal conform legii?Dar unii au fost sacrificati in folosul tarii[conditie N.A.T.O.reducerea efectivelor]sacrificati fara nici o sansa
RăspundețiȘtergerefagarasanu a scris:
RăspundețiȘtergere23 August 2010 la 5:50 pm
din TRANSILVANIA EXPRES BRASOV
Casa Judeţeană de Pensii (CJP) Braşov a terminat de recalculat indemnizaţiile celor care au beneficiat până acum de pensii speciale, de lux. Ca urmare, din septembrie, 108 pensionari braşoveni vor primi sume şi de zece ori mai mici.
Mihail Tarbă, directorul Casei Judeţene de Pensii (CJP) Braşov, spune că dosarele acestor pensionari au fost practic complet refăcute, şi asta manual, fiindcă a trebuit să li se aplice formula de calcul folosită în cazul tuturor românilor, conform Legii 19/2000, adică să li se stabilească drepturile băneşti în funcţie de stagiul de cotizare (vechimea în muncă) şi de punctajul realizat prin salariul avut şi, pe cale de consecinţă, prin contribuţia plătită. La nivel naţional au fost recalculate şi vor intra în plată din septembrie peste 6.000 de astfel de pensii. 108 dintre ele sunt din judeţul Braşov. De asemenea, legile speciale nu se mai aplică în cazul celor care se pregătesc de pensionare.
La Braşov, circa 170 de pensionari au indemnizaţii cuprinse între 3.000 şi 20.000 de lei, dar 108 vor fi afectaţi de reducerea drastică. Directorul CJP Braşov a precizat că, iniţial, de la Bucureşti primiseră o listă cu 86 de persoane. „Am «periat» noi fiecare dosar, fiindcă baza de date de la CNPAS nu era bună, şi am ajuns în final la 108 persoane”, a explicat Tarbă. Pensionarii ale căror dosare au intrat în recalculare s-au retras din activitate în baza aşa-numitelor legi speciale, care statuau „pensia de serviciu”, ce reprezenta 80-85% din salariul sau indemnizaţia pe care beneficiarii au avut-o, fie ca medie a ultimelor 12 luni, trei luni, fie chiar din ultima lună, perioadă în care, absolut întâmplător, veniturile salariale ale viitorului pensionar erau substanţiale.
Aviatorii rămân cu „doar” 5.000 de lei
RăspundețiȘtergereEste vorba, în primul rând, de personalul aeronautic navigant, de personalul auxiliar din instanţe, de personalul diplomatic (consular), de parlamentari şi de angajaţii Curţii de Conturi. Recordmenii pensiilor erau şi rămân, totuşi, aviatorii, pentru care s-a aprobat în 2006 Legea 223. În evidenţele CJP Braşov se află acum 35 de foşti aviatori, ale căror pensii de serviciu se situau între 8.000 de lei (80 de milioane de lei vechi) şi 20.000 de lei (200 de milioane de lei vechi). Patru dintre ei încasau net câte 200 de milioane de lei vechi în fiecare lună. Ei au ajuns acuma la pensii de patru ori mai mici, circa 5.000 de lei. Salvarea lor a fost faptul că activitatea pe care au desfăşurat-o a fost inclusă în grupa I de muncă şi astfel au beneficiat de OUG 100/2008, prin care s-au majorat pensiile celor care au lucrat în grupele de muncă. De cea mai dură „aterizare” a avut parte însă un urmaş de pensionar aviator, care de la 3.700 de lei a ajuns la 312 de lei! Cum prin lege, pensia minimă socială este de 350 de lei, va încasa această sumă. Singura scăpare ar fi să fi avut propria pensie, mai mare decât cea minimă, la care să fi renunţat în favoarea celei de urmaş şi la care să se întoarcă acum. În baza Legii 567/2004, circa 40 de foşti angajaţi din personalul auxiliar al instanţelor şi parchetelor, aflaţi în evidenţele Casei Judeţene de Pensii (CJP) Braşov, au mai primit luna aceasta o pensie de serviciu medie de 3.000 de lei. Luna viitoare vor primi circa 1.000 de lei. Şase foşti angajaţi ai Curţii de Conturi primesc între 4.000 şi 5.000 de lei lunar, iar acum vor avea sub 2.000 de lei. Cei mai „săraci” dintre cei care au o lege specială pentru pensia de serviciu sunt foştii angajaţi ca personal consular. La Braşov sunt doar două persoane, care primesc în medie 3.000 de lei şi vor ajunge tot la 1.000 de lei.
Pensie mai… mare prin recalculare
RăspundețiȘtergereParlamentarii (deputaţi şi senatori) beneficiază de Legea 96/2006, în baza căreia 12 foşti ocupanţi ai fotoliilor din Parlament, aflaţi în evidenţele CJP Braşov, primeau în medie 4.000 de lei.
Şi în cazul lor reducerile sunt drastice: de la 3.300 la 1.680 de lei şi, mai rău, de la 4.470 de lei la 760! Aici sunt şi excepţii: un braşovean care a lucrat mult timp în grupa I de muncă, înainte de a obţine mandatul de parlamentar, a ajuns acum de la 3.350, pensia de serviciu, la 4.700 de lei, cea prin Legea 19/2000.
Economiile prognozate de Guvern prin recalcularea acestor pensii speciale se ridică la aproape 87 de milioane de lei în 2010 şi la peste 260 de milioane de lei în 2011.
Un alt act normativ se referă la recalcularea pensiilor militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor.
@SCORPION-daca vorbesti de rautate,am sa-ti dau exemplu de raut.la tine in gradina:aveti doi distinsi domni,se pare grade egale,pensii dupa l164.membrii de sindicat si culmea in aceiasi filiala--ai observat cat de mult se iubesc?la sange nu alta,asa ca las-o mai moale.Daca urasc pe cineva,ei da ii urasc intradevar fara nici-o retinere pe cei care au contribuit la realizarea acestei legi infecte. din cauza lor suntem in aceasta situatie TOTI.Pe tine nu te urasc Pisoias,nici pe ceilalti care au beneficiat,dar asi vrea sa aiba puterea sa recunoasca marlania si sa-si canalizeze acum efortul pe un drum DREPT. DE ce nu o fac? poate raspunzi tu.In ceea ce priveste,,sprijinul" tau cand eram luat la suturi iti multumesc dar ....ai uzat si de-o mica strategie(UN pic mai intelighent ca altii si te felicit) SANATATE PISOIAS-viitorul va arata care a fost pe felie
RăspundețiȘtergereTuţă spune:
RăspundețiȘtergereaugust 24, 2010 la 7:55 am | Răspunde
Pensiile ! Să se dea de către stat, sau de către alte forme de asigurare a pensiilor, după cât a contribuit fiecare . După mine gândire, Statul este acela care trebuie să răspundă de acest sector şi ştiţi de ce ? -pentrucă tot în capul statului se sparg toate oalele atunci când cetăţeanul statului nu are niciun venit, sau a fost asigurat la vreo bancă care a dat faliment sau nu mai există, lucru care se întâmplă şi se va întâpla şi pe viitor. Ce este supărător, e că, marea majoritate a populaţiei au o pensie de mizerie şi sunt tocmai cei care au contribuit, iar o minoritate, cei care nu au contribuit cu nimic la fondul de pensii au acele pensii de nesimţiţi făcute în batjocoră de parcă ar mânca de o sută de ori mai mult decât un om normal . Sar părea că tocmai ăştia se cam supără, dar să nu uite că sunt pe banii noştri, a tuturora .
Cezare , Cezare , iti e greu sa crezi sau sa accepti ca unii oameni pot spune ceea ce gandesc si pot fi sinceri . Si mai ales pot sa nu urasca . Eu ma feresc de ura ca dracu de tamaie . Nu urasc si crede-ma nu am urat pe nimeni. Ura otraveste sufletul si sufletul e tot ce avem mai de pret in noi ca oameni . "Urasc " doar 3 lucruri, minciuna , betia si prostia . Dar nu urasc oameni si poti sa ma crezi . Nu-mi urasc colegii nu am d ece . Fiecare da cat poate . Ca si tine , ca si mine . Eu am ridoicat sportiv mana de prima oara cand ti-ai exprimat punctul de vedere . Si am recunoscut ca ai dreptate si ca L164 este nedreapta cu o parte din militari . si am cerut chiar ca sindicatul sa lupte pentru repararea efecteleor . Si stii bine ca s-a demarat o actiune de sprijin a celor care nu au inca actualizate pensiile si au rapoartele facute . Dar de la a critica o lege nedreapta pana la a-i ura pe cei ce beneficiaza voit sau nevoit de ea , e distanta mare . LA TINE ACEASTA URA SE SIMTE PRIN TOTI PORII. Sincer cezarica , las-o jos . Te otravesti singur . O sa faci scorpionii invidiosi pentru veninul pe care il ai in tine .Ai grija sa nu iti musti limba . Iar eu cand ti-am luat apararea , am facut-o pentru ca nu mi se parea normal sa dai in cineva doar pentru ca gandeste altfel . Am vazut cand eram copil un film de desene animate , "OBLIO" , care m-a invata ce inseamna omenia .Asa cum mai tarziu "FERMA ANIMALELOR" m-a invatzat ce inseamna sa nu fii om .Am invatat din aceste filme de desene animate cat nu am invatat in 20 de ani de scoala . Ti-am luat apararea sau te-am criticat din convingere , nu dintr-un calcul meschin . Daca vrei sa ma crezi, bine , daca nu iara bine .
RăspundețiȘtergereSanatate si toleranta iti doresc .
Tuta,
RăspundețiȘtergereIa spune tu, dupa tine , asa ca om care probabil a muncit ceva la viata lui si are o pregatire oarecare , ai fi de acord , ca un maturator cu 4 clase si singura grija si instrument de munca matura , sa aibe dupa 30 de ani de munca aceeasi pesnie cu a unui general , fost sef de SMG CARE A COORDONAT APARAREA SI A ELABORAT PLANURILE DE SECURITATE ALE UNEI NATII ? Daca da , atunci du-te inapoi la matura si mai da cu ea 60 de ani pana iti cad muschii. Daca nu, las-o mai moale . Esti frate cu Boc, ca tata nu ii esti , pentru ca taica-sau i-a dat cu oul in capul ala prost .Chiar nu vezi ca textul cu " egalitatea si contributia " e un pre-text ca sa abureasca mintile celor ca tine , ca sa invrajbeasca aoamenii ca sa ii sustina "prostimea " proiectele si sa mai fure un ban din buzunarul oamenilor ? Sunt sigur ca l-ai votat pe Basescu .Iti place ce ai votat ?
Preaiubitorule de oameni,ce tare-l iubesti si pe d.TUTA ,mai sa-l strangi de gat si sa-i scoti ochii din iubire bineinteles.daca n-o fi maturator ci un prof.universitar,sau medic specialist sau ing. sef de sectie sau,sau,..?
RăspundețiȘtergere@ scorpio
RăspundețiȘtergereMi-a placut enorm comentariul d-voastra postat ieri 23.08.2010, orele 23:45.
… ,, Solutia nu este alinierea tuturor pensiilor ci repararea nedreptatilor, si pastrarea unei pensii decente si merituoase, asa cum e in alte state civilizate . Eu cand am spus sarmanii pensionari m-am referit la toti , si la cei iesiti inainte de 44 , si la cei iesiti dupa 1944, si la cei iesiti pana in 2000 ,si la cei care au iesit cu ordonanta si la cei ce ies acuma dupa 2010 , fara ordonanta .Eu propuneam initierea unui proiect de lege care sa egalizeze pensiile dupa grade si functii, responsabilitati ,( VECHIME IN SERVICIU / CONDITII DE MUNCA / COMPENSAREA PRIVATIUNILOR IMPUSE DE REGULAMENTAELE MILITARE/ etc.) indiferent de momentul iesirii la pensie . Cu asta da , sunt de acord .Eu nu fac diferente intre rezervisti, nu urasc pe nimeni, nu vreau raul nimanui, indiferent cand e nascut sau iesit la pensie “… Mi-am permis sa completez principiile ( cu majuscule in paranteza deschisa pe comentariul d-voastra) si sunt sigur ca nu va supara acest lucru.
Cu stima,Nikk.
mai ANONIME si SCORPIO voi nu aveti simtul masurii ? nu va vedeti lungul nasului? ce aveti ma cu CEZAR, cu GIULIANO57 cu ADMIN, ? Ce vreti ma sa faca , ei au demonstrat ca sunt luptatori, ca se zbat sa faca ceva pentru cei mai multi militari iar voi va dati la ei, ii acuzati cind au initiative, ii combateti ca pe vremurile trecute, scrieti doar voi pe blog la greu, ii jigniti, numai ideile voastre sunt bume, etc ! Voi ce faceti ma, distrugeti tot ceea ce ei si altii construiesc, nu va e ma rusine de noi ceilalti? Pai cum vret ma sa ii dam jos pe oprea si pe boc ? cu dei ca voi aserviti acestora? Sunteti plini de venin si de ura, voua nu va convine nimic, nu stiu ce urmariti, dar va spun raspicat : NU MAI POSTATI IMPOTRIVA MILITARILOR PE ACEST BLOG!
RăspundețiȘtergere@TOP GAN 21-multumesc AVIATIEI pentru raidul executat.Ca de obicei va asteptam in momentele critice
RăspundețiȘtergere@ cezar,
RăspundețiȘtergerePentru ce-i multumesti ,,frate" Top ganu-lui ? Ca l-a atacat pe Scorpio ? sau pe Nikk ? Uiti ca sunt singurii care ti-au dat dreptate !!! Citeste mai atent ce a postat Scorpio pe 23.08.2010 ora 23:45.Ori eu nu te inteleg ori Tu nu stii ce vrei.
Nikk,
RăspundețiȘtergereCa intotdeauna atent si la obiect. Corecte si binevenite completarile , sunt pe ideea enunata de mine , chiar daca le-am sarit din graba .
Multumesc si pentru ajutor , dar sunt unele persoane , care nu merita nici macar luate in seama . Comenariul lui Top Gun 21,(probabil un "aviator " de teren, care nu azburat cu avionul decat pedepsit ),nici nu merita comentat . E atat de lipsit de logica incat ma mir cum de a fost scris . Pe mine m-ar fi durut capul o saptamana daca as fi scris asa ceva . In fine , astia sunt oamenii, cu astia defilam .
Cezare ,spune-mi cu cine te aduni ca sa spun cine esti . Ai ntrat intr-o companie selecta , sper sa te simti bine . Eu nu o sa te mai sifonez . Imi e frica sa nu se ia . Imi retrag toate comentariile la adresa ta . Pacat de timpul pierdut .
@ALL-Trecutul a...trecut, prezentul conteaza.Ori situatia ,,calda" se pare ca justifica ,,interventia aviatiei"@Scorpio-DE obicei eu NU ma adun cu nimeni ci numai cu PRINCIPII .E bine daca-ti retragi comentariile la adresa mea mai ales injuraturile (impachetate desigur ca totusi esti un finut)si chiar si suavele dar nu dezinteresatele mangaeri pe crestet. Sa auzim de bine Pisoias si sa lasam ,,istoria sa ne judece''-sper ca ti-a placut finalul apoteotic
RăspundețiȘtergerePS. scorpio-subsematul pentru ca am sustinut in mare cam aceleasi principii,cu care printre altele l-ai extaziat pe anonimulNikk in plus am combatut nedreptatea si oportunismul ei bine pentru toate astea eu am fost in opinia ta si nu numai :un frustrat plin de venin si de ura care in loc sa se bucure de pleasca ce le-a cazut pe cap la unii isi permite sa critice-iti suna cunoscut?
RăspundețiȘtergereCezare, nu profita te rog de faptul ca nu iti mai raspund . Nu ma invinui de fapte sau vobe care nu imi apartin. Nu te-am injurat si nu te-am jignit niciodata . Poate ironizat, dar nu jignit si nici injurat . Nici macar printre dinzti .In ceea ce priveste punctele de vedere , e totusi o diferenta . Eu am aparat niste principii. Tu ti-ai ridicat un punct de vedere , cel legat de Legea 164, la rangul de principiu . E o mare diferenta .Din expunerile tale aproape intotdeauna am vazut ura impotriva tuturor celor care au pensia mai mare ca tine si au beneficiat de legea incriminata . De fapt tu insusti ai recunoscut acest lucru, asa ca nu vad de ce te deranjeaza ca am observat si eu . Acestea fiind zise , sper sa ma lasi sa respir .
RăspundețiȘtergere