a) abrogarea L 80/1995 privind Statutul Cadrelor Militare, sau cel putin abrogarea urmatoarelor articole: 1; 8 lit.a; 3; 7; 28; 29; 30; 31;
b) desfiintarea tuturor regulamentelor militare si inlocuirea acestora, ca in toate celelalte institutii, cu un regulament de ordine interioara;
c) desfiintarea Justitiei Militare, concomitent cu abrogarea din Codul Penal a infractiunilor cu caracter militar;
d) aplicarea integrala a Codului Muncii si in armata, in special prevederile referitoare la plata orelor suplimentare, efectuate in serviciul de zi, la alarme, la aplicatii, la trageri, la catastrofe naturale si enumerarea ar putea continua;
e) sa se aprobe ca in lunile de vara, militarii sa poata purta tinuta civila lejera la serviciu ca toti functionarii publici, iar pe raspundere proprie si in Irak, Afganistan, etc;
2. Orice ar face guvernul si parlamentul, nu vor putea desfiinta D.C.C. nr. 20/2000, care consfiinteste dincolo de puterile executiva si legislativa, faptul ca militarii, ca parte principala a organelor de ordine publica interna (prevedere europeana), au dreptul la pensie de serviciu.
3. L.164, art. 5 “M.Ap….initiaza propuneri de acte normative in domeniu”, ca drept exclusiv al acestui minister. Concluzie: Ministerul muncii este in afara legii din acest punct de vedere.
4. L.164, art.2 “Pensiile militare acopera riscurile activitatii militare, precum si pierderile de venituri…” unde este vorba de contributii, unicitate, egalitate proletara sau orice altceva?;
5. Constitutia din 1923, desi nu mai este in vigoare, la art 120 prevedea: ” Gradele, decoratiunile si PENSIILE MILITARE, nu se pot lua decat numai in virtutea unei sentinte judecatoresti si in cazurile determinate de legi”, unde scrie despre guvernul efemer?.
6. Ar fi de tot rasul, in cadrul NATO, o situatie ca aceasta in care militarii NATO au legi speciale de salarizare si pensionare, iar bietii romani au pensii si salarii unice, dar civile.
7. Nu cerem guvernului nici un leu, chiar daca doar doi generali din comanda M.Ap. au pensii de peste 5000 lei, cerem in schimb respect pentru militari prin regim juridic, asa cum a fost in aceasta tara de la 1830 incoace.
8. Materializarea intentiei guvernului va duce in prima faza la golirea ARMATEI de personal cu greu si indelung specializat, iar dupa ce acest guvern nu va mai exista, nu va mai exista nici ARMATA.
Totul este bine gândit. Cred însă că trebuie să şe explicăm tuturor că militarul primeşte SOLDĂ şi nu SALARIU! Diferenţa este esenţială: Pentru soldă, nu trebuie să prestezi o activitate lucrativă (care produce bani), ci să te pregăteşti personal şi sî pregăteşti pe alţii, în vederea realizării unui obiectiv major, necuantificabil în bani: SECURITATEA NAŢIONALĂ, acum şi PARTICIPAREA LA ACŢIUNI MILITARE CARE VIZEAZĂ SECURITATEA ALIANŢEI! Din ce să plătească militarul contribuţii sociale? Din banii de la buget. Pentru că el nu are venituri din activităţi care produc plus-valoare sau profituri.
Şi atunci, cum să raportezi pensia militarului la ceva ce nu are? Asta numai în mintea lui Şeitan şi Boc se poate imagina! Modificarea Legilor ce tin de siguranta nationala , spatiu unde se include Statutul cadrelor militare si legea de pensionare si salarizare al militarilor , tine strict de responsabilitatea si autoritatea MApN, a CSAT si a presedintelui Romaniei.
Ar insemna ca Romania sa iasa din Alianta NATO la initiativa domnilor Boc si Seitan , prin nerespectarea obligatiilor asumate de statul roman. Militarii nu cer pensii “nesimtite” ci solicita respectarea principiilor cu care tara s-a aliniat la standardele organizatiei de compatibilitate si interoperabilitate. Cred că şi această chestiune ar trebui adusă la cunoştinţa opiniei publice.
Un punct de vedere de pe Mesagerul Hunedoarean
_______________________
Primit prin e-mail!
Punct ochit,punct lovit!
Mai bine mai tarziu, decat niciodata!
Felicit autorul,indiferent cine ar fi!!!
Multumesc,Elena!
V.Burcu
P.S.:Mai multe,aici:
Militarii disponibilizati si-au fãcut sindicat