Google Translate

duminică, 29 aprilie 2012

Bomba: USL, promite revenirea la valorile pensiilor şi salariilor de dinainte de iunie 2010! Un nou motiv de incaierare generala! Promisiunile USL privind guvernarea!


USL a lansat, până acum, şapte programe construind viziunea sa despre economie, educaţie, administraţie, agricultură, turism, mediu şi energie, printre promisiuni numărându-se crearea unui milion de noi locuri de muncă şi
introducerea impozitului diferenţiat.

În viziunea sa despre economie, USL a avansat promisiunea de a face un milion de noi locuri de muncă, astfel încât numărul de angajaţi să devină cel puţin egal cu numărul de pensionari, promiţând, totodată, o creştere economică de 4% anual.

Obiectivul de creare a un milion de noi locuri de muncă va fi posibil, în viziunea USL, în principal, prin reducerea costului muncii şi prin scăderea fiscalităţii.

USL a promis reducerea CAS cu 5% pentru angajatori, reducerea integrală a plăţii CAS datorate de angajatori pentru un an, precum şi zero taxe pentru angajarea în regim part-time şi creşterea salariului minim pe economie la 800 lei/lună.


USL va păstra plafonul de 16% şi va introduce impozitul diferenţiat pe venitul salarial cu deductibilităţi fiscale,
astfel: cota 8% - până la 800 lei/lună, cota 12% - de la 800 lei/lună până la 1600 lei/ lună şi cota 16% - pentru ce depăşeşte 1600 lei lună.
După patru ani de mandat USL promite că TVA va reveni la 19%. USL promite, totodată, deduceri de impozite la jumătate din plata pentru pensie privată şi asigurări private de sănătate, cu plafon stabilit.

De asemenea, USL va introduce cota redusă de TVA la producţia de cereale, pâine, carne proaspătă, lapte şi legume (TVA 24%, din care 9% către buget şi 15% dedus producătorului).

USL promite că va acorda şi un card de credit pentru IMM-uri cu valoare cuprinsă între 5.000 şi 100.000 de Euro şi că va capitaliza CEC şi Eximbank.

Viziunea USL asupra guvernării, în domeniul economic, cuprinde şi plafonarea împrumuturilor guvernamentale pe piaţa internă. De asemenea, contractarea unor împrumuturi externe nu se va mai face decât pentru investiţii.

USL promite, totodată, să restructureze ANAF, Garda Financiară şi Vama şi să desfiinţeze 6.000 de posturi numite politic în perioada 2009-2010.

De asemenea, USL promite să plafoneze cheltuielile cu bunurile şi serviciile la minus 50% din valoarea actuală, să adapteze acordul actual cu FMI şi să negocieze în 2013 un nou acord cu FMI.

USL are în vedere, de asemenea, crearea a 50.000 de noi locuri în grădiniţe şi creşe până în 2016.

Viziunea USL în ceea ce priveşte administraţia prevede că funcţiile politice se vor limita doar la miniştri şi la secretarii de stat, Uniunea având în vedere ca în prima lună de guvernare să modifice Legea-cadru a descentralizării.

Pe de altă parte, USL şi-a propus să desfiinţeze Ministerul Dezvoltării, având în vedere că din 2012 se realizează trecerea de atribuţii şi de competenţe
de la Guvern către regiuni.

USL îşi propune, de asemenea, să comaseze terenurile agricole şi să realizeze gratuit cadastrul pentru acestea.

Mai mult, USL îşi propune ca, până în 2020, să construiască 1.200 de kilometri de autostradă.

În ceea ce priveşte turismul, USL are în vedere să scutească trei ani de la impozitul pe profit investiţiile în acest domeniu, să elaboreze un nou act normativ de reglementare a situaţiei plajelor, să amplaseze bariere în larg pentru oprirea algelor, să extindă sezonul estival, să iniţieze programul "Prima piscină", cu o cofinanţare de la bugetul de stat.

De asemea, există un document intitulat "Cele 15 propuneri ale USL pentru guvernare", care prevede evitarea situaţiilor în care premierul nu ştie ce documente internaţionale îşi asumă ţara, precum în cazul ACTA.

USL îşi propune un dialog susţinut cu opoziţia, ONG-urile, societatea civilă în legătură cu aderarea la Schengen şi cu MCV precum şi combaterea politizării corupţiei promovate sistematic de către PDL.

Un alt punct vizează combaterea corupţiei guvernamentale şi "stoparea spolierii bugetului de stat" prin modificarea şi aplicarea Legii achiziţiilor publice şi prin exercitarea controlului Curţii de Conturi asupra activităţii ANAF şi ANRMAP.


Totodată, documentul USL prevede depolitizarea structurilor deconcentrate şi retragerea "Legii Igaş" privind dreptul de a candida al funcţionarilor publici, precum şi revenirea la valorile pensiilor şi salariilor
de dinainte de iunie 2010,
asumarea unui deficit de 3% convenit cu FMI şi modificarea de urgenţă a Legii responsabilităţii fiscale, care nu conţine niciun articol care să prevadă răspunderea în faţa Parlamentului a celor care încalcă legea.

Programul USL vizează şi reglementarea de urgenţă a actelor normative privind Fondul de Rezervă al prim-ministrului, anchetarea şi controlul "băieţilor deştepţi din energie", respingerea proiectului Roşia Montană, cu "evaluarea corectă pe trei zone: respectul pentru mediu, protejarea interesului naţional şi combaterea corupţiei politice".

USL mai propune pentru guvernare modificarea legislaţiei fiscale, în sensul aplicării unor taxe diferenţiate pe venituri, cu impozitarea până la 10% a averilor mari.

Acelaşi document prevede şi creşterea valorii salariului minim la 850 de lei, din asigurări şi venituri suplimentare la buget, relansarea companiilor de stat, "nu prin privatizare pe bani puţini şi comisionane mari, ci prin asigurarea unui management privat, autentic şi prin soluţia clasică şi sănătoasă a retehnologizării".

USL îşi mai propune "descurajarea UDMR în a mai ridica pretenţii şi a mai pune condiţii (inclusiv în ceea ce priveşte scindarea pe criterii etnice a UMF Târgu Mureş".

Ultima propunere este adoptarea unei legi electorale negociată cu toate partidele şi susţinută de întreaga clasă politică, precum şi promovarea iniţiativei legislative a USL privind reducerea numărului de parlamentari la 312.



Premierul desemnat, Victor Ponta, a declarat, sâmbătă, într-o conferinţă de presă la Bistriţa, că punctele principale din programul de guvernare al USL, care priveau o eventuală guvernare după alegerile parlamentare, sunt "perfect valabile" şi acum.

Victor Ponta a fost întrebat dacă Guvernul USL va restitui banii pensionarilor. a declarat Ponta.
"Eu am prezentat, în plenul Parlamentului, înainte de a şti rezultatul votului şi că voi fi desemnat de preşedintele ţării să formez un nou Guvern, punctele principale din programul de guvernare al USL, puncte care priveau o eventuală guvernare după alegeri, în noiembrie, dar care sunt perfect valabile şi acum",
Sursa:


Iata, in Romania orice este posibil!
"Poate fi" asa cum scrie in DOCUMENTELE USL, "poate nu"!
Oricum, grav faptul ca samanta de scandal este semanata cu prisosinta!
Iar cine seamana vant, sa nu uite: culege sigur, furtuna!
In rest, Traim in Romania si
Dumnezeu cu mila!
Admin

vineri, 27 aprilie 2012

UPDATE: News! Băsescu a pierdut puterea. Moțiunea a trecut cu 235 de voturi ! Victor Ponta, desemnat premier de președintele Traian Băsescu


Moțiunea USL ”Opriţi Guvernul şantajabil. Aşa nu, niciodată!” a trecut cu 235 împotriva guvernului. Guvernul Ungureanu a picat în urma numărării voturilor parlamentarilor.

La circa trei luni de zile de la instalare, soarta Guvernului Ungureanu a fost decisă, vineri, în urma moțiunii de cenzură ”Opriţi Guvernul şantajabil. Aşa nu, niciodată!”,
depusă de Opoziție.

Este pentru a doua oară, de la instalarea regimului Băsescu, când un guvern cade în urma unei moțiuni de cenzură, după ce în 2009, guvernul Boc a picat și
a rămas interimar până la alegeri.
Sursa


UPDATE 15:00 – Moțiunea de cenzură a trecut cu 235 de voturi ”pentru” și 9 ”împotrivă”.
UPDATE 15:15 – MRU: ”Le mulțumesc tuturor miniștrilor cu care am guvernat”


UDMR vrea alegeri anticipate
Președintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat, vineri, după aflarea votului moțiunii de cenzură, că dorește organizarea de alegeri anticipate.

Kelemen Hunor a declarat că în cazul de față, când moțiunea de cenzură a trecut, se impune organizarea de alegeri anicipate. De asemenea, acesta a dat de înțeles că
nu va ma sprijini actuala coaliție.


Efectul moțiunii: Cursul a atins 4,4010 lei/euro
Căderea Guvernului Ungureanu a determinat prăbușirea cursului leului, cotaţiile pe piaţa interbancară urcând în numai câteva minute de la 4,38 lei/euro la 4,39 lei/euro. După o oră, cotaţiile au urcat pe piaţa valutară până la nivelul maxim istoric, de 4,4010 lei/euro. BNR a intervenit pe piață pentru limitarea deprecierii leului.

În jurul orei 15:10, schimburile se perfectează la 4,3867 – 4,3875 lei/euro, iar maximul atins a fost de 4,39 lei/euro. Volumele de valută tranzacţionată au crescut după ce s-a anunţat că
Guvernul Ungureanu a căzut.

Maximul istoric atins pe piaţa interbancară a fost de 4,4010 unităţi, atins în iunie 2010.

Analiştii ING estimează că trecerea moţiunii de cenzură va face ca leul să se deprecieze dincolo de nivelul record de 4,40 lei/euro, şi să oprească valul de relaxare a dobânzilor început de BNR.
”Un asemenea scenariu ar amplifica incertitudinea pe termen scurt şi ar putea împinge moneda naţională dincolo de nivelul record de 4,40/EUR, şi să micşoreze semnificativ şansele ca BNR sa reducă rata cheie (ca şi multi alţi analişti, ne aşteptăm ca banca centrala să reducă rata de dobândă de politică monetară cu 25pb la 5% în sedinţa de miercuri) şi probabil să întrerupă misiunea curentă de evaluare a FMI”,
spun analiştii ING.

Analiştii băncii americane JP Morgan cred că Banca Naţională ar putea să lase leul să se deprecieze dincolo de pragul de 4,4 lei/euro, dar că va apăra pragul de 4,5 lei/euro.
***
*****

Băsescu cheamă partidele la consultări. Opoziția chemată separat
Preşedintele Traian Băsescu a trimis partidelor invitaţii la consultări pentru desemnarea unui nou prim-ministru, discuţiile fiind programate să înceapă la ora 17.00 cu PSD.

PSD, PNL şi PC sunt invitate separat la discuţii la Cotroceni, începând de la ora 17.00.

Administraţia Prezidenţială a anunţat că preşedintele Traian Băsescu a trimis o scrisoare preşedinţilor partidelor şi formaţiunilor politice reprezentate în Parlament, prin care îi invită la consultări, vineri, la Palatul Cotroceni, după următorul program: orele 17.00-17.30 – PSD, 17.30-18.00 – PNL, 18.00-18.30 – PC, 18.30-19.00 – grupul parlamentar al minorităţilor naţionale, 19.00-19.30 – UDMR, 19.30-20.00 – UNPR, 20.00-20.30 – PDL.
Fiecare delegaţie poate fi formată din maxim 12 persoane.


Boc: PDL nu mai nominalizează candidat de premier
Preşedintele PDL, Emil Boc, a anunţat, vineri, că democrat-liberalii l-au informat pe şeful statului, în întâlnirea de la Cotroceni, că PDL nu desemnează candidat pentru funcţia de prim-ministru, iar cei care au majoritatea în Parlament să îşi asume guvernarea.

“Am constatat azi că actuala colaliţie care a susţinut Cabinetul Ungureanu
nu mai există”,
a spus Boc, la ieșirea de la consultările cu președintele Băsescu.
El a precizat că PDL, ca principal partid care a susţinut Guvernul Ungureanu,
nu va nominaliza un candidat pentru funcţia de premier.

De asemenea, el a spus că cei care au “întrunit majoritatea în Parlament, astăzi”, trebuie să îşi asume formarea unui nou guvern și să stopeze “instabilitatea politică”.

Victor Ponta, desemnat premier
de președintele Traian Băsescu

Președintele Traian Băsescu l-a desemnat pe copreședintele USL, Victor Ponta , pentru formarea noului Guvern.

După consultările cu partidele parlamentare de la Cotroceni, președintele Traian Băsescu a decis desemnarea președintelui PSD, Victor Ponta pentru funcția de prim-ministru

Potrivit Constituției, premierul desemnat are la dispoziție zece zile pentru formarea noului Cabinet.





Sa dea Dumnezeu, sa fie bine!
Si a fost o zi de vineri, 27 aprilie 2012!
De maine, mare fierbinteala in Romania!
-Multumim, DC News!-
Admin

joi, 26 aprilie 2012

SCMD un Big Brother sindicalist al zvonurilor, viselor si comunicatelor care mai de care. Te doare bulbul rahidian!


Nu am mai scris de mult despre problemele si frământările conducerii sindicale, ca să nu fiu învinuit că destabilizez în apropierea unor evenimente deosebite organizate de minunata noastră conducere, dar lucrurile se precipită se aglomerează si preşedintele nostru dacă nu e băgat în seamă suferă. Aşa se face că dacă nu spune nimeni nimic, spune singur, numai să se scrie ceva .


Nici nu ştiu ce subiect să abordez mai înainte şi aşa mai sunt dator cu continuarea unui document şi nu îmi place să promit fără să mă ţin de cuvânt. În plus încă mai aştept răspunsul domnului Dogaru la cererea mea şi reamintesc că ceasul ticăie.

Citesc paginile sindicatului şi cu fiecare articol sau comunicat mă întreb unde o să ajungem. Eu nu ştiu cum pot unii oameni să vorbească cu atâta uşurinţă despre lucruri în care nu cred, sau cât de proşti cred ei că ar fi cei cu care vorbesc încât să nu ţină minte de la o zi la alta ce li s-a spus. Despre ce e vorba?

Domnul Dogaru a fost rugat să îşi stabilească poziţia oficial faţă USL şi să spună dacă intenţionează să semneze vre-un protocol la nivel central, aşa cum se lăuda cândva. S-a lăudat cu acest lucru la Craiova şi de asemenea şi după scrisoarea trimisă de Filiala Argeş domnului Dobriţoiu. Întrebat de şefii de filială când va face acest lucru, până la urmă a declarat că nu vrea să implice sindicatul în luptele politice, că nu ăi dă voie statutul. De acord, statutul nu îi dă voie să desfăşoare activităţi politice nici să subordoneze sindicatul unor interese politice sau să desfăşoare propagandă politică în rândul sindicaliştilor.

Dar, spre mirarea mea, apare pe Roarmy un document care poartă antetul SCMD cu toate însemnele, mai oficial şi decât comunicatele semnate de „conducerea SCMD” pe blog, care ne invită nici mai mult nici mai puţin decât să ne punem vieţile în slujba unei adunări cu pretenţie de partid, care însă spre deosebire de USL promite locuri prin consiliile locale membrilor SCMD care doresc să se înscrie în partid. Partidul, numit PRODEMO, este plin de iluştri necunoscuţi, poate oameni de valoare, poate oameni bine intenţionaţi, nu le contest bunele intenţii, nu partidul în sine face obiectul discuţiei.

Ceea ce mă nedumireşte este cum de conducerea sindicatului, dintr-o dată a uitat de statut şi ne sfătuieşte să studiem „oferta” acestora? Fără să vreau mi-am adus aminte de un alt moment de acum aproape 2 ani când domnul Dogaru ne anunţa că urmează să formeze structură sindicală împreună cu alt sindicăluţ care acceptase să … fie condus de … conducerea SCMD sau cu alte cuvinte acceptase pretenţiile de lider ale lui tătuca. Încă de atunci am înţeles de ce Mircică nu dorea să colaboreze cu marile sindicate sau centrale sindicale: pentru că nu se putea impune în fruntea alianţelor.

Acelaşi lucru, aceleaşi vise, aceleaşi pretenţii şi în ceea ce priveşte relaţia cu partidele. Acceptă colaborarea cu partidele care oferă funcţii de conducere. Astea sunt principiile pentru care luptă conducerea sindicatului. La punctul 3 al comunicatului, domnul Dogaru cere să fie informat cu toate datele privind sindicaliştii care vor candida pe liste la viitoarele alegeri indiferent pentru ce funcţie, indiferent pentru care partid. Interesant .


Domnule Dogaru nu doriţi cumva să vi se dea raportul săptămânal cu toate activităţile desfăşurate de sindicalişti, cine cu cine s-a întâlnit, ce au discutat şi eventual cine a mai crâcnit împotriva conducerii SCMD ? Apropo, dragi colegi posesori de telefoane obţinute prin „oferta” negociată de conducerea sindicatului, unde vine factura? Cine este posesorul de contract şi cine primeşte lista cu convorbirile ? Nu cumva vi se monitorizează convorbirile ? Vizavi de cererea domnului Dogaru de a fi informat cu listele respective, ţin să îi atrag atenţia că îşi depăşeşte atribuţiunile funcţionale, că începe să devină „Big BROTHER” iar în atribuţiunile sale nu este trecut nimic despre situaţia politică a membrilor de sindicat. Deci mai uşor cu situaţiile privind opţiunile politice ale sindicaliştilor. Vă depăşiţi cu mult fişa postului. Şi apropo de situaţii, dumneavoastră când prezentaţi situaţia cu procesele sindicatului ? Sunteţi obligat conform statutului să daţi seamă. Şi veţi da.

Într-un alt document suntem informaţi că CNSC s-a întâlnit cu conducerea USL şi au discutat despre Contractul Social pe care îl vor semna, nu ştiu când. Suntem informaţi că cei din conducerea USL vor întocmi Contractul şi ne vor anunţa când vor dori să îl semneze. Deci operaţia a fost un succes, pacientul este mort.

Ceva mai încoace, ne confruntăm cu internaţionala a IV-a Mafiotă. Brrrrrrr, înfricoşător. Probabil că iar a trebuit să îşi schimbe careva ceva pe la maşină şi ca să poată scoate bani de reparaţii a dat vina pe duşmanii de clasă. Ce este interesant aici însă este numărătoarea a la Roberta prin care domnului Dogaru îi iese la socoteală – na, că era să spun că îi iese socoteala - nici mai mult nici mai puţin de 187000 de oameni, ca să nu mai spun că în alt comunicat vorbea de 6 milioane. Cui slujeşte această minciună nu ştiu, dar este clar că domnul Dogaru îşi supralicitează forţele şi şansele în speranţa că va impresiona şi că va fi băgat în seamă. Dacă ne uităm pe lista asociaţiilor care formează CNSC vom observa că sunt marea majoritate organizaţii de maxim câteva sute de oameni, şi adunate la un loc nu pot da 6 milioane nici dacă îi numeri prin metoda pantentată de Roberta Anastase. Aş cere pe această cale să ni se spună şi nouă de unde i-a dat această sumă. Bănuiesc că datele nu sunt secrete. Apropo de cifre, rog pe această cale din nou pe domnul Rînciog să se ţină de cuvânt şi să îmi trimită şi mie, aşa cum a promis, situaţia cu activul de sindicalişti. REAL, nu din vise.

Şi acum un alt document, o aşa zisă informare a unor zvonuri care cică ar circula prin Poligrafiei. A apărut pe data de 24.04 o dezminţire la unele zvonuri care ar circula prin Poligrafiei de pe data de 18.04, adică după discuţiile CNSC cu şefii USL.
„Pe diferite bloguri si site-uri de socializare a aparut informatia ca as candida la functia de primar al Sectorului 2 al Capitalei. Ii anunt si pe prieteni si pe neprieteni ca nu voi candida nici la locale, nici la generale, pe nici o lista, pentru ca razboiul meu este impotriva capitanului de nava Basescu, nu a fruntasului Ontanu sau a maresalului Iordanescu. Aspir, in schimb, alaturi de alti colegi, la functia de purtator de cuvant al societatii civile organizate, in Piata Victoriei, in data de 1 MAI, incepand cu ora 11.00.” 
 Citat din Dogaru. Ei bine, acest zvon a fost lansat. De cine ? Şi de ce nu i s-a dat o dezminţire până pe data de 24 când USL şi-a anunţat candidaţii ?

Întâmplător sau nu, candidatul la sectorul doi era încă nedecis şi ca să fie coincidenţa şi mai stranie, deocamdată candidatul este tot un preşedinte de sindicat. Este posibil ca să nu fie nimic la mijloc şi confuzia să vină din faptul că un şef de sindicat este propus sau susţinut de PSD la primăria sectorului 2. Dar la fel de bine este posibil că PC, respectiv Felix să se fi luptat –fără succes- pentru alt lider de sindicat. Cert este însă că la această oră locul nu este bătut în cuie, se mai negociază încă, candidatura fiind legată de cea a sectorului 6. Una peste alta, domnul Dogaru a simţit nevoia să dea o dezminţire, deşi acesta este un lucru minor pe care eu nici nu l-aş fi băgat în seamă.

Mult mai interesant pentru noi era să ne comunice strategia privind acţiunile sindicatului, nu candidatura sa. Interesant însă şi caracteristic pentru Dogaru este replica din ultima frază, cea în care ne anunţă că domnia sa nu se apleacă să candideze contra lui Onţanu, are aspiraţii mai mari. Nu mă miră, ştiam că se crede El Lidero Maximo, din cauza asta văzând că sindicatul scade numeric iar unii chiar îi contestă autoritatea şi competenţa, a inventat CNSC adunând 20 de mici sindicăluţe şi asociaţii ale tuturor revoluţionarilor care de câte ori se întâlnesc se ceartă între ei, numai să fie băgat în seamă şi să devina „ a treia putere” bineînţeles după China şi SUA, sau după SUA ŞI China. Vise taică, vise. Să ne amintim şi fumurile cu discuţiile cu Ministrul, când nu s-a "coborât" să discute cu altcineva decât cu ministrul Fumuri Marca Dogaru.

Şi acum bomboana pe colivă: din lipsă de Tudor care să organizeze acţiunea de la 1 Mai, domnul Dogaru în criză de specialişti face experimente şi exerciţii de alarmare prin MAIL. Asta da bomboană. Să mai spună cineva că pensionarii nu sunt în ton cu tehnica şi nu se adaptează din mers. Te doare bulbul rahidian . Acum un an şi ceva domnul Dogaru propunea înfiinţarea unor structuri de „securitate „ internă, care să fileze tot şi să aibă grijă de corespondenţa SCMD, de teama duşmanilor care vegheau pe la colţurile cercului sindical. Acum a uitat de toate aceste precauţii şi dă alarma prin mail, ştiind că adresele de mail sunt penetrate şi de copii de grădiniţă. Să nu vă surprindă domnule Dogaru dacă atunci când veţi ajunge „în raionul de alarmă” veţi da cu ochii de mai mulţi jandarmi decât sindicalişti. Îmi amintesc de fazele când primeam alarmă la unitate şi cei din comisie, care trebuiau să vină să dea alarma „neanunţată” se întâlneau la poartă sau prin subunităţi cu cei pe care trebuiau să îi alarmeze înainte chiar de a da alarma. Aproape că uitasem de aceste faze, dar mulţumesc domnului Dogaru că mi-a adus aminte. Dar mai am o întrebare. Pe domnul Dogaru cum îl anunţă, că domnia sa nu are adresă de mail şi nici la calculator nu ştie să se uite. Ce ne facem, venim noi şi nu vine şefu? Alt obicei din vremurile vechi.

Şi acum în fine, să trecem în revistă un alt document postat pe blogul sindicatului. Când am citit titlul, m-am închinat. Am crezut că a înnebunit lupul. Ia uitaţi ce scrie: „Observatii colegiale critice privind organizarea manifestatiilor publice de catre SCMD” Când am citit am crezut că s-a îmbolnăvit conducerea SCMD sau a fost Rînciog în concediu postnatal şi a dat altul liber la publicare un material critic la adresa conducerii mult iubite. Am desfăcut cu înfrigurare pagina şi ... m-am liniştit. Un domn, probabil viitorul Şef Departament Organizare după cum scrie, ne ceartă că atunci când ne manifestăm la Bucureşti, în loc să sorbim cu nesaţ urletele şi îndemnurile de „JOS CUTĂRICĂ „ ale domnului Dogaru şi celorlalţi vorbitori, noi stăm de taină, socializăm, schimbăm impresii, amintiri, ba unii mai beau şi o bere pe la vre-un colţ de stradă sau gură de metrou. Huoooooooooooooooo, iresponsabililor. Păi de aia vă adună domnul Dogaru ? Nu vă e ruşine ? ASTA E ATITUDINE CIVICĂ? În loc să aplaudaţi ca pe vremea asasinatului voi discutaţi între voi ? Doamne ce palmă la adresa domnului Tudor care a dat voie pe timpul cât a fost şef de departament la astfel de manifestări.”

Înfierez cu mânie sindicalistă acest gen de manifestări, sunt de acord cu tovarăşul Amăriucăi. Sunt de acord să se înfiinţeze detaşamente de asalt, ăăăăăăăăăăăă, pardon poliţişti de serviciu, sau personal, nu contează cum îi spune, la nevoie poliţie sindicală, cu banderolă, care să îi ridice pe cei care nu sunt atenţi la discursuri, nu aplaudă, nu conspectează şi nu strigă atunci când li se spune. Fiecare grup fiecare filială să aibă desemnaţi tovarăşi care să filmeze, să înregistreze pe toţi cei care cad în abatere să îi amendeze, să nu mai fie primiţi în autobuz şi să se întoarcă pe jos acasă, iar la sosire să fie discutaţi în organizaţia de bază şi pedepsiţi cu plata dublă a cotizaţiei. Alte măsuri vor fi stabilite de Comitetul Director, după caz. La a doua abatere să plătească cotizaţia pe 5 ani, iar dacă recidivează să fie scos din sindicat, să îşi piardă toate drepturile mai puţin dreptul de a plăti cotizaţia.

De asemenea propun ca să fie închiriată fanfara militară care să cânte marşul de întâmpinare la sosirea domnului Dogaru, iar domnul Amăriucăi să îi prezinte raportul la sosire. Domnul Tudor să fie şeful gărzii de onoare. Demonstranţii să strige :
"HONOR ET COTIZAŢIA", iar domnul Dogaru să răspundă : "Vae Vouă!”
Sper ca propunerile mele să fie bine primite de Comitetul Director.
miercuri, 25 aprilie 2012
=========================
=================
=========

miercuri, 25 aprilie 2012

Justitia murdara din spatele usilor inchise! Judecatori si procurori corupti. Acuzatii fara precedent, facute de un fost adjunct al Procurorului General al Romaniei


FARA PRECEDENT - Intr-o scrisoare deschisa, fostul adjunct al Procurorului General al Romaniei, Gabriela Ghita, inculpata in dosarul ”Examen la INM” face dezvaluiri ample despre justitia murdara din spatele usilor inchise! Ghita acuza DNA de pseudo-anchete, abuzuri si atrocitati si magistrati din ICCJ de servilism!


O perioada de timp a avut incredere in actul de Justitie, pentru ca provenea dintr-un sistem in care a considerat ca adevarul nu are cum sa nu iasa la iveala, ca a fi magistrat inseamna, inainte de toate corectitudine fata de lege si impartialitate, independenta si discernamant. Acum insa nu mai poate sa taca, motivand ca ultimele aparitii in mass media, in care a devenit cap de afis in tematica eliminarii pensiilor de serviciu la magistratii acuzati de coruptie, este picatura care a umplut paharul. Asa ca fostul adjunct al Procurorului General al Romaniei, Gabriela Ghita, a transmis presei, azi, 22 aprilie 2012, o scrisoare deschisa.


O scrisoare dura in care dezvaluie adevaratele motive pentru care a ajuns sa fie inculpata in dosarul ”Examen fraudat la INM”, dezvaluie jocuri murdare ale procurorilor si magistratilor care ocupa pozitii-cheie in asa-zisa lupta impotriva coruptiei, si ce este cel mai grav, ofera informatii despre anumite atentate esuate la adresa familiei sale, dar si a altor magistrati care au fost eliminati din sistem pentru ca au avut tangenta cu dosare extrem de importante, peste care s-a pus capac, invocand in acest sens celebrul dosar „Flota”. Tinand cont de aceste dezvaluiri fara precedent, Lumeajustitiei.ro a decis sa publice integral aceasta scrisoare, in speranta ca sistemul judiciar mai poate fi readus la normalitate.


„SCRISOARE DESCHISA

Subsemnata GHITA GEORGETA GABRIELA, fost adjunct al procurorului general Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie in perioada 2002 – 2006 adresez opiniei publice, tuturor organizatiilor nationale si internationale care ma cunosc si tuturor persoanelor prezenta scrisoare deschisa. Recent, numele si imaginea mea au fost vehiculate in mass media in legatura cu o propunere referitoare la eliminarea pensiilor de serviciu pentru magistratii condamnati pentru fapte de coruptie.

Este regretabil ca, si de aceasta data, mass media s-a lasat manipulata de aparatul de propaganda portocaliu, inclusiv cu privire la procesul penal in care am fost si sunt implicata. De aceea, ma vad nevoita sa prezint adevarul asa cum este, pentru a nu lasa si pe mai departe lucrurile in clar-obscurul creat de DNA si accesoriile sale din justitie. Pentru a nu lasa loc speculatiilor, fac precizarea ca nu am nimic de ascuns – chiar dimpotriva – si invit intreaga mass media si orice persoana de buna credinta sa ia cunostinta de acuzatiile vadit mincinoase, pseudoprobele si actele dosarului penal, inclusiv excesele, abuzurile si atrocitatile comise de „magistratii” care au instrumentat dosarul, inclusiv de judecatorii instantei supreme.

Precizez (de fapt, repet) ca procesul penal in care am fost inculpata este o inscenare comandata personal de presedintele in functie – „preacinstitul” Traian Basescu – si pusa in opera de Laura Codruta Kovesi, Daniel Marius Morar, Mircea Zarie si ceilalti prin metode de coruptie si terorism de stat pentru un motiv foare simplu: „ingroparea” definitiva a „Dosarului Flota” si eliminarea probelor din dosar, lucruri care nu puteau fi duse la bun sfarsit decat prin „disparitia” (inclusiv fizica) a celor care au avut legatura cu acest dosar si au cunostinta de probele care au existat. Problema esentiala si adevarata este ca presedintele in functie stie cel mai bine ca cea de-a treia expertiza, realizata de Daniel Morar contrar legii (de altfel, la instigarea publica a aceluiasi Traian Basescu) si care ar fi constatat inexistenta unui prejudiciu, nu este nici pe departe o proba corecta, fie si numai daca ne amintim declaratia fostului presedinte Emil Constantinescu care s-a opus in anul 2000 (deci, inaintea guvernului Nastase) ca Traian Basescu sa fie tarat prin fata camerelor de vederi cu catuse la maini pentru frauda de sute de milioane de dolari din „Dosarul Flota”. Faptul ca ex-presedintele Constantinescu avea dreptate este demonstrat, pur si simplu, de rapoartele Curtii de Conturi, Corpului de control al guvernului si prima expertiza judiciara, documente – toate – anterioare anului 2000.

Si, ce caut eu in aceasta ecuatie ? E foarte simplu, in calitatea de adjunct al procurorului general am solutionat, ca procuror desemnat, cererea inculpatului Traian Basescu de recuzare a procurorului general al PNA, Ioan Amarie si a procurorilor Ioan Otel si Vasile Draghici (procurorii de caz si, ulterior, autorii rechizitoriului).

Pentru a solutiona cererea de recuzare am avut pe masa, timp de cca. doua saptamani, intreg dosarul si astfel am avut acces la piesele cauzei. Profesional vorbind, pot afirma ca procurorii de caz au dat dovada chiar de prea multa indulgenta fata de inculpatul Traian Basescu (avand in vedere gravitatea faptelor) si aici, cred ca a fost vorba de interventia politicului de la acea data, de a fi menajat inculpatul principal si nicidecum de a fi acuzat pe nedrept.

Revenind la inscenarea in care am fost implicata, cred ca opinia publica ar trebui sa cunoasca si o alta „executie” comandata in legatura cu „Dosarul Flota”, aceea a procuroarei Angela Ciurea, fost procuror de sedinta la PNA, penultima persoana din sistem care a avut contact cu acest dosar.

Cat priveste afirmatia de coruptie si terorism de stat, arat ca subsemnata si membrii familiei mele am fost victimele a doua atentate efectiv criminale, realizate sub aparenta unor accidente de circulatie. Aceste lucruri nu ar trebui sa fie de mirare, deoarece asemenea atentate au fost raportate si in cazul procurorului Vasile Draghici (autor al rechizitoriului din „Dosarul Flota”), impotriva judecatoarei Mona Pivniceru (care a protestat public impotriva presedintelui Traian Basescu pentru modificarea fundalului stemei tarii din albastru in violet – certa incalcare a Constitutiei, apta de a conduce la suspendarea presedintelui) si impotriva Irinei Jianu, trimisa in judecata impreuna cu fostul prim ministru Adrian Nastase si fara care dosarele acestuia nu mai au sens.

In ceea ce priveste dosarul penal propriu – zis, in care am fost implicata, repet invitatia adresata intregii media si tuturor organizatiilor, institutiilor si persoanelor de a avea acces la absolut toate piesele dosarului si a face propria evaluare a cazului.

Cu titlu de exemplu, mentionez o foarte mica parte din falsurile si abuzurile procurorilor şi magistratilor „chemati” sa „faca dreptate” in dosarul meu:

- procuroarea Elena Botezan, dupa ce a fost demascata a fi utilizat in interes propriu o cauza penala, a fost adusa de la Serviciul Teritorial Cluj la sediul central al DNA, fara indeplinirea nici unei forme legale, special pentru acest dosar. Ca a fost vorba de o provocare/instigare comandata, rezulta din simplul fapt ca procuroarea Botezan a fost adusa la sediul central al DNA cu o luna inainte de desemnarea comisiei de examen, iar dupa finalizarea dosarului a fost avansata sef al Serviciului Teritorial Cluj al DNA;

- procurorul R.C. a fost „atras” in colaborarea cu DNA in conditiile in care DNA avea deschis pe numele acestuia dosarul penal nr. 13/P/2005 despre solutionare caruia nu se mai cunoaste nimic iar instanta („suprema”) a refuzat cererea de cunoastere a acestui dosar. Cand, in instanta, martorul a incercat sa declare adevarul, a fost intrerupt de presedinta completului de judecata cu afirmatia „ce faceti, imi stricati dosarul ?”

- autorizatiile de interceptare in dosar au fost date de judecatoarele M.M.D. si Rodica Aida Popa care nu indeplineau conditia ceruta de lege de judecator desemnat (si, din punct de vedere legal, nu aveau dreptul de a autoriza interceptarile iar, in consecinta, faptele lor de arme reprezinta chiar infractiuni); ulterior, dra Rodica Aida Popa a fost avansata vicepresedinte al instantei supreme, pozitie din care, impreuna cu judecatorul Ionut Matei au facut opinie separata in „Dosarul Miron Mitrea”, opinie separata motivata absolut nejuridic si prin invocarea unui „context actual al dosarului”. Opinia separata a judecatorilor Rodica Aida Popa si Ionut Matei a fost identica opiniei publice anterioare a presedintele Traian Basescu;

- declaratia martorei M.F. a fost in totalitate si vulgar falsificata, nici una dintre semnaturile acesteia neapartinandu-i, iar 4 (patru) dintre semnaturile atribuite acesteia fiind in realitate imitatii ale semnaturii mele !

- martora B.E. a declarat in instanta ca la urmarirea penala i-au fost atribuite afirmatii care nu i-au apartinut iar, ulterior a fost chemata de procurorul general Laura Codruta Kovesi si constransa sa-si schimbe declaratia. Desi aceasta ultima afirmatie a fost facuta in fata instantei si martora a cerut sa fie consemnata, instanta (instanta superma !) a refuzat sa consemneze sustinerile martorei;

- acuzarea s-a fundamentat pe o insinuare (prezentata in rechizitoriu), ca eu m-as fi intalnit in ziua de 23.11.2007 cu unul dintre inculpati (C.E.) si asa ar fi avut loc transmiterea subiectelor de examen. Intr-adevar, C.E. s-a intalnit in acea zi cu o persoana, dar nu cu mine, iar in dosar existau doua fotografii (color) ale acestei persoane, din care rezulta cu evidenta ca aceata era altcineva, dar astfel s-a construit acuzatia impotriva mea;

- ca probe materiale ale acuzarii au fost invocate mai multe inregistrari telefonice si ambientale (nici una originala sau autentica). Doua dintre acestea, care se doreau esentiale de acuzare, au fost grosolan falsificate, cea telefonica lipsindu-i in urma prelucrarii 1,200 secunde, iar cea ambientala avand consemnate, in portiunea „esentiala”, date aberante (data: 30.12.2035, durata 79 milioane de minute etc.), rezultat al prelucrarii inregistrarii cu programe de editare audio- video;

- dosarul cauzei nu a fost repartizat aleatoriu, conform legii, ci a fost „dirijat controlat” catre un coplet fomat din judecatori reputati pentru „faptele de arme” anterioare si ulterioare:

- Livia Luminita Zglimbea (presedinta completului), pentru arestarea nejustificata, direct in recurs, a lui Reman Gheorghe Domocos, cauza pentru care statul roman a fost obligat la plata de daune de 48.700 euro. Nu atat eroarea judiciara ar fi importanta, ci motivarea cu care a fost justificata, motivare absolut nejuridica, contradictorie si aberanta (motivul arestarii era constituit din recunoasterea de catre instanta de recurs a contradictiilor dintre probele in acuzare). Ulterior, Reman Domocos a fost achitat de doua instante si apoi scos de sub urmarirea penala pentru exact inexistenta probelor, astfel cum constatase prima instanta care respinsese cererea de arestare.

- Ioana Surdescu, cunoscuta pentru solutia si motivarea din dosarul „Casa parintilor ministrului justitiei Monica Macovei”, argumentul cinic al instantei fiind ca partile indreptatite se pot adresa pentru despagubiri la Curtea Europeana a Drepturilor Omului;

- Ionut Matei, cunoscut ca „judecatorul binefacator al Camatarilor”, pentru opinia separata din „Dosarul Miron Mitrea” (alaturi de vicepresedinta ICCJ, Rodica Aida Popa), opinie separata identica aceleia a presedintelui Traian Basescu, motivata prin „contextul actual al dosarului”, condamnarea cu executare a ex-prim-ministrului A. Nastase (coincidenta, dupa ce T. Basescu isi aratase nemultumirea ca, in „Dosarul matusa Tamara” procurorul ceruse condamnarea cu suspendare) si, in fine, prin arestarea preventiva a judecatoarei Georgeta Buliga, in urma unei degradante inscenari prin care era vizata de fapt judecatoarea Mona Pivniceru („vinovata” de dezvaluirea modificarii stemei tarii). Contributia judecatorului Ionut Matei a fost esentiala deoarece prin arestarea preventiva ceilalti judecatori au fost constransi sa pronunte condamnarea judecatoarei Georgeta Buliga, a carei unica vina ar fi putut fi o abatere disciplinara. Important pentru intelegerea „contextului” este insa altceva: pentru reusita arestarii judecatoarei Georgeta Buliga a fost modificata, prin lege, chiar competenta instantelor de judecata, dovada fiind ca primul act material imputat acesteia a avut loc chiar in ziua in care a intrat in vigoare „Legea micii reforme” si prin care competenta de arestare in prima instanta a „coborat” de la instanta suprema la curtea de apel. Motivatia reala a fost de a se evita competenta Competului de 9 Judecatori de la ICCJ care era privit ca nesigur pentru reusita operatiunii. Ca „Legea micii reforme” a urmarit un scop precis este dovedit – cu asupra de masura – de faptul ca Noul Cod de procedura penala prevede vechea competenta legala, deci modificarea competentei instantelor a fost una ad hoc, necesara pe moment, si – evident - intuitu personae.

- la randul sau, completul de judecata a facut eforturi in eludarea chiar si a celor mai elementare si necontestate norme legale, fara a mai vorbi de refuzul de a accepta macar existenta Convetiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale si a jurisprudentei CEDO;

- este remarcabila conduita acestui complet care a respins cererea referitoare la inexistenta oricarei sesizari a organului de urmarire penala prin pervertirea fatisa a normei legale iar, pentru a nu fi chiar atat de evidenta „licenta” judiciara, nesfiindu-se nici de la sustragerea actelor din dosar, sustragere demonstata in sedinta publica;

- un ultim exemplu – desi nu cel de pe urma - al conduitei remarcabile a magistratilor in aceasta cauza: procurorul Guli Sterian (candidat la examen) a fost trimis in judecata si ulterior condamnat (de „instanta suprema”) cu suspendare pentru instigare la folosirea de informatii nedestinate publicitatii, constand in indemnarea unui alt inculpat (C.E.) de a obtine subiectele de examen.

Or, din moment ce nimeni nu a fost macar trimis in judecata pentru folosirea de informatii nedestinate publicitatii (subiectele de examen), inseamna ca nici Guli Sterian (si nimeni altcineva) nu a avut acces la subiecte !

Or, daca Guli Sterian şi nimeni altcineva nu a avut acces si nu a folosit subiecte de examen (obtinute fraudulos – se presupune), ce am transmis eu ?? Şi, daca nici Guli Sterian si nimeni altcineva nu a avut acces si nu a folosit subiecte obtinute înaintea examenului, cum a mai fost fraudat examenul ?

Acestea sunt motivele pentru care invit si rog toate organizatiile interne si internationale si orice persoana sa ia cunostinta de unul din cazurile de abuzuri incredibile si inadmisibile intr-o societate normala, realizat la comanda de Directia Nationala Anticoruptie, de care s-ar rusina si Lavrenti Beria daca ar mai trai.”
Sursa:
http://www.luju.ro/dezvaluiri/evenimente/fara-precedent-intr-o-scrisoare-deschisa-fostul-adjunct-al-procurorului-general-al-romaniei-gabriela-ghita-inculpata-in-dosarul-examen-la-inm-face-dezvaluiri-ample-despre-justitia-murdara-din-spatele-usilor-inchise-ghita-acuza-dna-de-pseudo-anchete-abuzur


20.04.2012.
Magistraţii corupti cu pensii nesimţite: Florin Costiniu, Gabriela Ghita, Sterian Guli, Iuliana Pusoiu

Fost sef al Sectiei Civile a Inaltei Curti de Casatie si Justitie (ICCJ), trimis in judecata de DNA pentru complicitate la trafic de influenta, Florin Costiniu primeste o pensie de 16.063 lei, fostul procuror general adjunct al Romaniei, Gabriela Ghita, condamnata in prima instanta la doi ani de inchisoare cu suspendare, primeste o pensie de 6.604 lei.

Potrivit TVR, procurorul Sterian Guli, condamnat si el in prima instanta, primeste o pensie de 9.271 lei, iar judecătoarea ÎCCJ Iuliana Pusoiu, anchetată pentru luare de mită în dosarul judecătoarei Gabriale Bîrsan, are o pensie de 9635 de lei.

Fost sef al Sectiei Civile a ICCJ, Florin Costiniu s-a pensionat in 2010 si beneficieaza de o pensie de 16.063 de lei pe luna, arata TVR. Florin Costiniu a fost arestat preventiv pentru trei zile in 2010 si acum este judecat in libertate pentru coruptie in dosarul senatorului PSD Catalin Voicu. Procurorii DNA l-au trimis in judecata pe fostul judecator Costiniu pentru complicitate la trafic de influenta.


Procurorul Sterian Guli, condamnat la 2 ani de inchisoare cu suspendare (sentinta nedefinitiva) a solicitat si el pensionarea. Procurorul Guli ar urma sa beneficieze de o pensie de 9.271 lei, adica 80 la suta din ultimul salariu.

Sterian Guli a fost gasit vinovat pentru ca a obtinut pe sub mana subiectele la concursul pentru postul de sef al Parchetului Bucuresti. Cand a fost trimis in judecata, in mai 2008, procurorul Guli a fost suspendat din magistratura si nu a mai primit salariu. Acum, el cere sa fie pensionat inainte de un verdict definitiv. Cristian Daniel, membru CSM, a explicat pentru TVR ca daca procurorul va fi pensionat dupa ramanerea definitiva a hotararii de condamnare el nu va mai beneficia de pensia de serviciu.


Fostul procuror general adjunct al României, Gabriela Ghiţă, condamnată în primă instanţă la doi ani de închisoare cu suspendare in dosarul procurorului Sterian Guli, primeşte o pensie de 6604 lei,

Judecătoarea ÎCCJ Iuliana Pusoiu, anchetată pentru luare de mită în dosarul judecătoarei Gabriale Bîrsan, primeste o pensie de 9635 de lei, aprobata de CSM. Preşedintele nu a semnat decretul de eliberare din funcţie, astfel ca judecatoarea nu primeste inca pensia.


Codruta Kovesi: Magistratii condamnati pentru coruptie nu trebuie sa primeasca pensie de serviciu
Procurorul general Laura Codruţa Kovesi spune că magistraţii condamnaţi pentru fapte de corupţie nu trebuie să primească pensie de serviciu şi că, după ce începe acţiunea penală, magistratului ar trebui să-i fie suspendat dreptul de a primi pensie de serviciu.
"Astazi CSM a amanat aprobarea cererii de pensionare a unui magistrat condamnat pentru coruptie. Cred ca este un lucru bun. Noi mereu am formulat obiectii in aceste cazuri. Cred ca magistratii trebuie sa beneficieze de pensii de serviciu pentru o cariera de 25-30 de ani. Cred ca magistratii trebuie sa beneficieze de pensie de serviciu numai daca isi fac treaba corect. In momentul in care ai fost dovedit ca ai comis o fapta de coruptie, in momentul in care ai fost condamnat pentru o fapta de coruptie nu cred ca mai trebuie sa existe acesta pensie. Trebuie modificata legislatia",
a declarat Kovesi la TVR.
Sursa:
http://www.revista22.ro/magistratii-corupti-cu-pensii-nesimtite-florin-costiniu-gabriela-ghita-sterian-guli-iuliana-pusoiu-14464.html


Grav, deosebit de grav!
Am ajuns nu de ieri de azi, rau si foarte rau!
Daca despre magistrati, judecatori si procurori se fac asemenea dezvaluiri, se aduc acuzatii FARA PRECEDENT, ma intreb ce se intampla in alte institutii ale statului,
militare, militarizate ori civile!
Incompetenta, hotia si coruptia, au aruncat Romania in haos!
Criza este atat de profunda, incat am mari rezerve in ce priveste viitorul!
Admin

luni, 23 aprilie 2012

In problema pensiilor Decizia CC, dezastru electoral? Nu, domnilor Guvernanti! Incompetenta Guvernului, unor ministrii de vai mama lor! Aceasta este nenorocirea noastra, a tuturor


Mai mulți lideri locali ai PDL au cerut conducerii centrale să determine guvernul să rezolve imediat problema CASS-ului încasat de la pensionari. Ei au fost informați că a avut vineri o discuție cu premierul Mihai Răzvan Ungureanu, după decizia CC referitoare la Legea Pensiilor. Pedeliștii îi cer lui Ungureanu ca în cel mai scurt timp să anunțe că pensionarii își vor primi înapoi banii luați de CNAS, fără să mai fie nevoie să cheme statul în Justiție. Restituirea ar trebui să se facă fie printr-o Hotărâre de Guvern, fie printr-o Ordonanță de Urgență. Unii parlamentari PDL vor vota moțiunea, dacă problema nu este rezolvată de către guvern.



Premierul a cerut un răgaz pentru a stabili sursele de finanțare. Este vorba despre restituirea unei sume de peste 300 de milioane de euro, iar ministrul de Finanțe, Bogdan Drăgoi, e așteptat să se întoarcă luni de la Washington. Guvernul ar urma să propună un calendar al operațiunii, care urmează să se facă în etape. Specialiștii susțin că ar fi imposibil ca restituirea acestei sume și reîntregirea salariilor bugetarilor să se facă simultan.


Totuși, liderii filialelor PDL insistă ca anunțul să fie făcut luni, sau cel târziu marți. Pre-campania electorală a fost dată peste cap de hotărârea CC, iar imaginile cu pensionari care se înghesuie la ușile tribunalelor afectează șansele primarilor PDL de a conta la locale. Peste 2 milioane de familii sunt afectate de decizie, iar fenomenul asedierii instanțelor se va amplifica, dacă guvernul nu reacționează la comentariul neinspirat al ministrului Muncii, Claudia Boghicevici. Aceasta a declarat că pensionarii care vor să-și recapete banii trebuie să acționeze statul în Justiție.

Opoziția va acuza reaua voință a PDL și la citirea Moțiunii și în conferințele de presă de la începutul săptămânii. Premierul ar putea fi tentat să își promoveze imaginea prin reîntregirea salariilor, cred membrii PDL, asociind dificultățile pensionarilor cu fostul Executiv, care a stabilit normele de aplicare a Legii pensiilor.
Sursa:


Uniunea Naţională a Judecătorilor din România: Instanţele sunt ASALTATE cu cereri ale pensionarilor, cerem Guvernului să ia măsuri

UNJR cere Executivului să ia măsuri prin care să rezolve situaţia pensionarilor afectaţi de reglementarea privind contribuţiile de sănătate declarată neconstituţională de CCR, avertizând că un nou val de litigii ar duce la blocarea activităţii secţiilor de soluţionare a conflictelor de muncă.
"Uniunea Naţională a Judecătorilor din România (UNJR) constată cu îngrijorare că în urma publicării în Monitorul Oficial a Deciziilor cu nr. 223 şi 224 din data de 13.03.2012 ale Curţii Constituţionale, instanţele judecătoreşti au fost asaltate cu cereri din partea pensionarilor prin care se solicită să le fie restituite sumele încasate cu titlu de CASS. În condiţiile în care la acest moment instanţele de judecată au de soluţionat un număr foarte mare de dosare, ceea ce afectează celeritatea desfăşurării proceselor, un nou val de litigii ar duce la blocarea activităţii la nivelul secţiilor specializate în soluţionarea litigiilor de muncă",
se arată, astfel, într-un comunicat de duminică al UNJR.

Prin măsurile "de ordin legislativ şi administrativ" solicitate Guvernului s-ar evita cheltuielile imense care vor fi generate de aceste litigii, precum şi blocarea activităţii instanţelor de judecată, consideră UNJR.
"UNJR reaminteşte Guvernului României, şi în special ministrului justiţiei, domnul Cătălin Marian Predoiu, că este responsabil pentru asigurarea funcţionalităţii justiţiei ca serviciu public, astfel că este momentul să se implice activ în vederea identificării măsurilor necesare pentru gestionarea acestei situaţii, responsabilitatea Domniei Sale fiind deopotrivă faţă de cetăţenii pensionari cărora trebuie să le asigure respectarea drepturilor lor legale, cât şi faţă de sistemul judiciar, căruia trebuie să îi asigure condiţiile materiale şi logistice pentru a putea funcţiona în mod eficient",
 se mai arată în comunicat.

UNJR solicită, de asemenea, Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) să îşi îndeplinească rolul de garant al independenţei justiţiei şi să acţioneze ferm în vederea evitării supraîncărcării până la blocaj a instanţelor de judecată.
"Reamintim CSM că împarte cu Ministerul Justiţiei responsabilitatea pentru asigurarea funcţionalităţii sistemului judiciar, astfel încât este momentul să acţioneze concret în acest sens. În acest moment este nevoie nu de declaraţii incurajatoare sau de exerciţii de imagine, ci de măsuri urgente şi ferme pentru gestionarea acestei situaţii care poate deveni extrem de păgubitoare atât pentru cetăţeni cât şi pentru sistemul judiciar",
subliniază UNJR.

Potrivit OUG 107/ 2010, persoanelor care beneficiază de pensii de peste 740 de lei li se reţine, de la 1 ianuarie 2011, 5,5 la sută contribuţii de sănătate.

În mai multe judeţe, după intrarea în vigoare a acestei ordonanţe mii de pensionari cu pensii mai mari de 740 de lei au depus plângeri prealabile la casele judeţene de pensii, în care solicitau restituirea contribuţiei de sănătate de 5,5 la sută, iar instituţiile le-au respins pe considerentul că o astfel de cerere nu poate modifica o ordonanţă de urgenţă.


În 13 martie, Curtea Constituţională a constatat că dispoziţiile art. 259 alin.(2) din Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, care au format obiectul excepţiei de neconstituţionalitate ridicate de Kiss Andrei în dosarul 204/33/2011 al Curţii de Apel Cluj - Secţia comercială, de contencios administrativ şi fiscal, sunt constituţionale în măsura în care se interpretează în sensul că procentul de 5,5 se aplică numai asupra veniturilor din pensii care depăşesc 740 de lei.

Potrivit Casei Naţionale de Pensii Publice, noua modalitate de calcul al contribuţiilor de asigurări sociale de sănătate se va aplica în mod automat pentru toţi pensionarii care au pensii mai mici de 740 de lei, nefiind necesară depunerea unor cereri.


Ministrul Muncii, Claudia Boghicevici, a declarat, vineri, că pensiile sub 740 de lei nu sunt afectat de reţinerea contribuţiilor de asigurări sociale de sănătate, iar pentru cererile de restituire retroactivă a sumele plătite pentru CAS nu există temei legal, prevederile aplicându-se doar pentru viitor.

În cazul pensionarilor care se înghesuie de mai multe zile la instanţe pentru a depune cereri de anulare a OUG 107/2010 în baza căreia li se reţine din pensie 5,5 la sută pentru contribuţiile de sănătate, dar şi de restituire a sumelor reţinute până acum, ministrul Muncii a spus că nimeni nu le îngrădeşte dreptul la justiţie, dar că aceştia trebuie să ştie că nu le ia nimeni acest drept şi nu trebuie să îşi rişte sănătatea.
Sursa:


Milioane de pensionari cer solutii, nu bataie de joc!
Milioane de pensionari, cer DEMISIA "blondei" de la Ministerul Muncii!
Milioane de pensionari, va roaga sa-i lasati in liniste si pace!
DA, suntem in an electoral!
Evitati dezastrul, Domnule Prim Ministru!
Admin

vineri, 20 aprilie 2012

UPDATE. Un dezastru anuntat, arhicunoscut! Casa de Pensii, la ora adevarului! In cautarea zadarnica a sute de milioane euro! Diversiunea pensiilor nesimtite menita sa acopere o frauda apocaliptica? Intreb, nu dau cu parul!


Verificările făcute de Curtea de Conturi la Casa Naţională de Pensii au scos la iveală un management defectuos, soldat cu pierderi de peste 130 de milioane de euro, iar datoriile nerecuperate au depăşit 6 miliarde de euro.




Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP), păstorită de Doina Pârcălabu (54 de ani), are grave probleme de management şi de gestionare a fondurilor băneşti, potrivit ultimului control al Curţii de Conturi. Raportul arată proporţiile managementului dezastruos din mandatul Doinei Pârcălabu: peste şase miliarde de euro blocate în datorii neîncasate, pierderi de 126 de milioane de euro ca urmare a proastei administrări a excedentului bugetar, peste şapte milioane de euro cheltuite pe pensii plătite din greşeală de două ori sau pe pensii acordate unor persoane decedate şi chiar servicii gratuite prestate către firme private.


Doina Pârcălabu a fost numită la conducerea Casei Naţionale de Pensii de fostul ministru al Muncii, Marian Sârbu (fost PSD, actual preşedinte al UNPR), în ianuarie 2009. Constatările Curţii de Conturi au fost contestate de conducerea CNPP, la 27 februarie 2012.

Datorii neîncasate: 6 miliarde de euro
Deşi pensiile au fost micşorate, pe motivul că nu mai sunt bani, Casa Naţională de Pensii îşi permite să nu încaseze creanţele. Este vorba de cea mai mare „gaură" descoperită de Curtea de Conturi în urma verificărilor făcute la CNPP. Astfel, Casa are de recuperat peste 25 de miliarde de lei (6,3 miliarde de euro), din perioada 2006-2010. Contribuţiile de asigurări sociale neîncasate reprezintă 92% din valoarea datoriilor, restul de 8% fiind venituri din dobânzi, vânzări de bunuri şi servicii.


Controlorii Curţii au constatat că „CNPP nu a dispus măsurile legale pentru ca aceste creanţe să fie evidenţiate în funcţie de vechime şi nu se cunoaşte situaţia reală a acestora, respectiv dacă mai sunt sau nu în termenul de prescripţie, neexistând nicio structurare a acestora pe surse de provenienţă". Reprezentanţii Casei de Pensii au susţinut că, potrivit dispoziţiilor legale, instituţia „nu mai are atribuţii în ceea ce priveşte colectarea contribuţiilor de asigurări sociale din anul 2004", acestea intrând în competenţa ANAF. Ieri, până la închiderea ediţiei, ANAF încă nu formulase un răspuns referitor la afirmaţiile conducerii CNPP.

Pierderi masive din dobânzi
Potrivit Curţii de Conturi, Casa Naţională de Pensii a înregistrat în permanenţă un excedent aferent anilor precedenţi la fondul pentru accidente de muncă şi boli profesionale. Valoarea excedentului a ajuns, în 2010, la 3,16 miliarde de lei (790 de milioane de euro), fonduri depuse la Trezoreria Municipiului Bucureşti. În loc să constituie depozite bancare, pentru care ar fi încasat dobânzi consistente, Doina Pârcălabu a optat doar pentru conturi deschise, cu dobânzi la vedere.

Prin urmare, suma dobânzii acumulate a fost de numai 35,8 milioane de lei (8,9 milioane de euro).
„Din cauza gestionării ineficiente a acestor resurse, CNPP nu a realizat venituri din dobânzi în sumă totală de 504 milioane de lei (126 de milioane de euro). Eficienţa utilizării acestor fonduri, pe perioada 2008-2010, a fost de numai 7,09% ca urmare a fructificării necorespunzătoare a acestora",
 se arată în raportul Curţii de Conturi.


Conducerea Casei Naţionale de Pensii invocă acorduri făcute cu Ministerul Finanţelor, dar fără a menţiona de ce a acceptat aceste înţelegeri. „CNPP are încheiate cu Ministerul Finanţelor convenţii care reglementează modul de calcul al dobânzii pe care o plăteşte pentru deficitul bugetului de pensii, dar şi al dobânzii pe care Trezoreria o plăteşte CNPP pentru excedentul fondului de accidente de muncă şi boli profesionale.

Pentru excedentul înregistrat până la sfârşitul anului 2010, convenţia încheiată între cele două părţi prevedea numai calculul dobânzii la vedere", potrivit unei adrese a Casei Naţionale de Pensii. Pe de altă parte, pentru că şi-a gestionat prost fondurile, CNPP a fost nevoită să se împrumute de la Trezorerie, la dobânzi foarte mari, ca să acopere deficitul temporar la sistemul de pensii. Aşa se face că, în perioada 2008-2010, Casa a plătit dobânzi în valoare de aproape 98 de milioane de lei (24,5 milioane de euro).


Casa de Pensii s-a comportat ca o adevărată instituţie de binefacere, dând dovadă de veleităţi filantropice. Altfel nu se explică de ce CNPP a prestat servicii către firme care administrează fondurile de pensii private, fără să încaseze vreun ban. Este vorba de întocmirea listelor nominale de viramente pentru fiecare fond de pensii în parte, transmiterea lunară către aceste fonduri a listelor de viramente, păstrarea evidenţei privind contribuţiile la fondurile de pensii administrate privat etc.
  „Aceste operaţiuni sunt efectuate de către CNPP în mod gratuit, fără un echivalent financiar corespunzător, în condiţiile în care prestarea acestor servicii presupune cheltuieli materiale şi salariale, suportate în prezent din bugetul de asigurări sociale de stat, aflat în deficit",
 se menţionează în raportul Curţii de Conturi.

"Din cauza gestionării ineficiente a acestor resurse (excedent), CNPP nu a realizat venituri din dobânzi în sumă totală de 504 milioane de lei (126 de milioane de euro).''
Din Raportul Curţii de Conturi

"Pentru excedentul înregistrat până la sfârşitul anului 2010, convenţia încheiată între cele două părţi prevedea numai calculul dobânzii la vedere.''
Comunicat al Casei Naţionale de Pensii

6,3 miliarde de euro este suma contribuţiilor de asigurări sociale neîncasate în perioada 2006-2010 de Casa de Pensii.


Cine este Doina Pârcălabu
Actualul preşedinte al Casei Naţionale de Pensii, Doina Pârcălabu (foto), provine din structurile sindicale. În 1992, acesta era director economic la Sind România. Atunci l-a cunoscut pe protectorul său de mai târziu, Marian Sârbu, care era vicepreşedinte al CNSLR-Frăţia. În 2001, când a ajuns prima oară ministru al Muncii, Marian Sârbu a tras-o după el şi pe Doina Pârcălabu. Un an mai târziu, fosta sindicalistă a fost numită de Sârbu secretar general la Casa Naţională de Pensii, structură nouă aflată în subordinea Ministerului Muncii.


În decembrie 2008, Marian Sârbu a fost numit pentru a doua oară ministru al Muncii, în Guvernul Boc. După două săptămâni, în ianuarie 2009, a numit-o pe Doina Pârcălabu pe funcţia de preşedinte al CNPP. La doar o lună de la numirea pe post, Pârcălabu i-a întors serviciul ministrului, angajându-i fosta soţie, Elena Sârbu, la Casa de Pensii, în funcţia de consilier al preşedintelui CNPP.


Pensii de milioane de euro trimise pe lumea ailaltă
Inspectorii Curţii de Conturi au descoperit numeroase cazuri în care Casa Naţională de Pensii a plătit ilegal pensii de invaliditate şi pensii de urmaş unor persoane care nu aveau dreptul. În total, este vorba de 21.706 beneficiari de astfel de pensii, prejudiciul ridicându-se la 9,2 milioane de lei (2,3 milioane de euro). Alte 7,7 milioane de lei (1,9 milioane de euro) au fost plătite de Casa Naţională de Pensii Publice unor persoane decedate.

Tot sume necuvenite au încasat şi 2.300 de persoane, care au cumulat, în acelaşi timp, o pensie mai mare decât salariul mediu brut pe economie, cu veniturile din salarii obţinute în instituţii publice. Valoarea prejudiciului se ridică la 11,8 milioane de lei (2,9 milioane de euro). Totodată, în urma verificărilor Curţii de Conturi, au fost descoperite 410 persoane care aveau câte două dosare de pensii în acelaşi timp, la case teritoriale de pensii diferite.

Raportul Curţii de Conturi mai arată că nu s-a realizat un schimb de informaţii permanent între Casa de Pensii şi ANAF, sistemul informatic integrat nu a fost funcţional în totalitate, iar datele financiar-contabile pentru 2009 au fost şterse. Potrivit Curţii de Conturi, alte peste o mie de dosare de pensii aveau codul numeric personal completat greşit.

Sursa:
Incompetenţă de sute de milioane de euro la Casa de Pensii
 


Da, Domnule Presedinte!
Abia acum, am aflat adevarul si dezastrul de la Casa de Pensii!
Eheee, si nu este doar atat!
Urmeaza tot despre ... pensii si pensionari!
Admin

==================================
UPDATE/21.04.2012
Diversiunea pensiilor nesimtite menita sa acopere o frauda apocaliptica?
Intreb, nu dau cu parul!
Admin
====================
Întrebări grele.
De ce s-a evaporat contabilitatea Casei Naţionale de Pensii când ne-am reales preşedintele ?
Curtea de Conturi acuză Casa Naţională de Pensii de mai multe nereguli

Ultimul raport al Curţii de Conturi a României a descoperit mai multe nereguli la Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, numai că cel mai grav dar şi cel mai puţin evidenţiat se referă la acuzaţia de ştergere a contabilităţii în anul 2009. Întâmplător sau nu, anul alegerilor prezidenţiale !

Toate acuzaţiile din raport, publicate în presă, au fost nu doar contestate în Justiţie de CNPADAS, dar au primit şi o replică detaliată din partea acestei instituţie. Din această replică lipseşte tocmai acuzaţia de ştergere a contabilităţii pe anul 2009.

Dacă lucrurile stau aşa, faptele sunt foarte grave.

Ştergerea contabilităţii trebuie obligatoriu sa faca obiectul unei anchete, sodate cu judecarea vinovaţilor.

A şterge contabilitatea unei instituţii care gestionează fondurile publice destinate plăţii banilor pentru oamenii care s-au retras conform legii din activitate, nu este un fapt oarecare.

Dacă această acuzaţie este una reală, fapta ar putea fi catalogată drept un sabotaj şi, în acelaşi timp, un atentat de o gravitate extremă.

Totodată, se poate presupune - dacă acuzaţiile se dovedesc reale - că acţiunea ar putea constitui o diversiune prin care să se ascundă o fraudă de proporţii colosale.

În condiţiile în care, acuzaţia se va fi dovedit a fi reală, responsabilii statului român care aveau obligaţia să se autosesizeze şi nu au făcut-o sunt complici şi favorizatori.

Aceşti responsabili trebuie urgent demişi.

Procurorii fac paradă în media cu toţi găinarii prinşi "în flagrant" şi cu toate momâile "monitorizate cu mijloace specifice". Dar ce fac atunci când contabilitatea banilor cuveniţi mai multor milioane de români se evaporă, pur şi simplu !

Trebuie să răspundă, după caz, fie cei care nu au securizat softul Casei de Pensii sau cei care au răspuns comenzii politice de a-l face dispărut.

Dacă nu se lămureşte această acuzaţie, responsabilitatea poate porni de la preşedinte şi prim-ministru, până la ultimul tehnician IT.

Ştirea - preluată de mai multe instituţii mass-media, plecând de la textul publicat în Adevărul, în care este aminită şi această acuzaţie gravă - are următorul cuprins:

“În urma unui raport al Curţii de Conturi, peste şapte milioane de euro au fost cheltuite pe pensii plătite ilegal. De exemplu peste 21 de mii de persoane au beneficiat, fără să aibă acest drept, de pensii de invaliditate şi pensii de urmaş. Prejudiciul constatat depăşeşte 9 milioane de lei. Alte 7,7 milioane de lei ar fi fost plătite unor persoane decedate.

Verificările Curţii de Conturi au mai arătat că 410 persoane aveau câte două dosare de pensii în acelaşi timp. Casa de pensii ar mai fi pierdut 126 de milioane de euro pentru că în loc să constituie depozite bancare, pentru care ar fi încasat dobânzi consistente, instituţia a plasat banii la Trezorerie.

Problema cea mai mare vine însă din neîncasarea a 6 miliarde de euro - contribuţii de asigurări sociale restante din perioada 2006-2010.

Totodată, contabilitatea pe anul 2009 a fost ştearsă în întregime din baza de date, astfel că nu există date pentru acea perioadă.

Conducerea Casei de Pensii a contestat în instanţă raportul Curţii de Conturi.”

Pentru edificare, reproducem INTEGRAL replica transmisă de Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, replică în care nu am regăsit nici un cuvânt despre acuzaţia referitoare la ştergerea contabilităţii pentru anul în care Traian Băsescu a redevenit preşedintele României, iar fiica sa, EBA, alături de mulţi PDL-işti au intrat în Parlamentul European:

„PRECIZĂRI
1. „ Din banii pentru plata pensiilor lipsesc peste 6 miliarde de euro; nerealizarea unor venituri la bugetul asigurărilor sociale de stat ca urmare a neîncasării unor creante din anii precedenti”

Potrivit dispoziţiilor legale, Casa Naţională de Pensii Publice nu mai are atribuţii în ceea ce priveşte colectarea contribuţiilor de asigurări sociale din anul 2004.

Evidenţa veniturilor asigurate la care se datorează contribuţia de asigurări sociale la fondul pensii s-a realizat, până la data de 31.12.2010, pe baza declaraţiilor nominale lunare pe care angajatorii aveau obligaţia să le depună la casele teritoriale de pensii. După această dată, această evidenţă se realizează pe baza declaraţiei unice (D112) care se depune de către angajatori la organele fiscale competente. CNPP, prin casele teritoriale de pensii, are atribuţii numai în domeniul certificării stagiului de cotizare realizat în sistemul public de pensii şi în domeniul determinării punctajului lunar în vederea pensionării.

Colectarea efectivă a contribuţiilor de asigurări sociale precum şi urmărirea încasării acestora se realizează de către ANAF, prin structurile sale teritoriale.

2. „ Pensii ilegale de aproape 5 milioane de euro”; „ CNP-uri eronate, dosare duble de pensie”
Mare parte dintre disfunctionalitatile semnalate sunt cauzate de lipsa unui sistem informatic integrat intre institutiile subordonate Ministerului Muncii, cat si intre minister si celelalte institutii ale statului. Din acest punct de vedere, raportul Curtii de Conturi este argument pentru urgentarea implementarii sistemului informatic integrat.

Legislaţia pensiilor prevede anumite incompatibilităţi în ceea ce priveşte cumulul anumitor categorii de pensii cu venituri de natură profesională, cum ar fi pensiile de invaliditate şi pensiile anticipate şi anticipate parţiale, cazuri în care pensionarii aveau obligaţia să notifice casele teritoriale de pensii şi să opteze pentru unul sau altul dintre cele două venituri.

Precizam ca Inspectia Muncii a inceput o campanie nationala de verificare a modului in care angajatorii respecta legea 329/2009 privind interzicerea cumulului pensiei cu alte venituri salariale. Campania se desfasoara in perioada 14 noiembrie 2011 – 13 ianuarie 2012. Datele partiale arata ca din 1844 unitati controlate au fost descoperite doar 35 de persoane care continuau sa cumuleze pensia cu alte venituri salariale.

De asemenea, au existat situaţii de CNP-uri eronate din cauza faptului că, anterior anului 2001, evidenţa pensionarilor nu se realiza pe baza acestui mijloc de identificare a persoanelor. După acest an, preluarea în baza de date a sistemului s-a realizat cu mijloace proprii, în special pe baza datelor furnizate de pensionari prin intermediul factorilor poştali, conducând uneori la înregistrarea eronată a componentei numerice a CNP-ului.

Atât în ceea ce priveşte incompatibilităţile, cât şi în ceea ce priveşte corectarea CNP-urilor eronate, casele teritoriale de pensii întreprind periodic suprapuneri ale bazelor de date proprii, precum şi cu cele ale autorităţilor competente pentru evidenţa populaţiei, în scopul identificării unor astfel de cazuri, procedând la corectarea datelor, la constatarea debitelor şi la recuperarea sumelor încasate necuvenit.

La momentul controlului efectuat de Curtea de Conturi, erau 1672 de cazuri de incompatibilitate şi CNP-uri eronate, acestea din urmă reprezentând 0,02% din numărul total al pensionarilor aflaţi în plată. După dispunerea măsurilor legale, în evidenţa la nivel naţional au mai rămas doar 6 cazuri nesoluţionate, pentru restul fiind stabilite debite aflate în curs de recuperare, iar numărul CNP-urilor eronate a scăzut, în decembrie 2011, la 0,01% din numărul pensionarilor în plată. Situaţii exacte, la zi, defalcate pe judeţe, vor fi pregătite pentru o informare ulterioară.

3. „Peste 12 milioane de euro pentru trimiterea inutilă a taloanelor”

Transmiterea taloanelor de pensie este o operaţiune mai mult decât necesară, indiferent de modalitatea de achitare a drepturilor (prin poştă sau prin bănci). Acest document de plată nu numai că demonstrează calitatea de pensionar, dar reprezintă şi dovada nivelului venitului brut şi net cuvenit pensionarilor, având în vedere atât faptul că aceştia pot fi şi beneficiari ai unor indemnizaţii plătite în baza unor legi cu caracter special, cât şi faptul că asupra venitului brut din pensii se calculează şi se reţin contribuţii de asigurări sociale de sănătate şi impozit.

Precizăm că in perioada 2001 - 2010 cheltuielile totale cu plata pensiilor au crescut de 5,11 ori ca urmare a cresterii numarului de pensionari si a cuantumului pensiilor, ceea ce a condus implicit la cresterea de 3,5 ori a cheltuielilor cu transmiterea pensiilor în anul 2010 faţă de anul 2001.

4. „ Fondurile private de pensii se îngraşă din banii pensionarilor; Casa de Pensii lucrează gratuit pentru firmele private”

Participarea persoanelor active la sistemul de pensii obligatorii administrate privat presupune virarea unei părţi din contribuţia individuală pe care asiguratul, prin actul de aderare individuală la un fond de pensii, înţelege să o capitalizeze în acest fond.

Potrivit legislaţiei în vigoare, CNPP este instituţia de evidenţă în ceea ce priveşte participanţii la sistemul de pensii obligatorii administrate privat şi îndeplineşte sarcinile şi obligaţiile dispuse, prin lege, în acest domeniu.

Aşa cum au reţinut reprezentanţii Curţii de Conturi, pentru aceste activităţi legea nu a prevăzut perceperea unor comisioane de către CNPP. Ţinând seama însă de rolul misiunilor de audit şi de faptul că raportul Curţii de Conturi este supus aprobării în Parlamentul României, aceste vulnerabilităţi pot fi înlăturate prin modificări legislative corespunzătoare.

5. „ Sute de mii de contribuabili nu figurează în sistemul public de pensii

Potrivit legii, există anumite categorii de persoane care desfăşoară activităţi independente, fiind obligate să se asigure în sistemul public de pensii pe bază de declaraţie de asigurare, ca urmare a calităţii pe care o au. În funcţie de modificările legislative intervenite de-a lungul timpului (din 2001 până în prezent), a doua condiţie care trebuia îndeplinită de aceste persoane pentru ca asigurarea lor să devină obligatorie, a fost realizarea unui anumit nivel anual al veniturilor provenite din astfel de activităţi independente. În ceea ce priveşte intrarea în sistemul public de pensii ca şi persoane asigurate, aceasta se realizează prin depunerea unilaterală la casa teritorială de pensii a declaraţiei individuale de asigurare. Ca urmare, din acel moment, persoanele în cauză datorează contribuţii de asigurări sociale.

Specificul activităţilor desfăşurate, nu întotdeauna cu caracter permanent sau repetitiv, precum şi mediul social de provenienţă au condus la scăderea interesului asigurării pentru pensie. Casele teritoriale de pensii şi-au manifestat în permananţă rolul activ prin notificări adresate persoanelor care, deşi înregistrate la organul fiscal ca beneficiari de venituri din activităţi independente, nu se regăsesc ca asiguraţi ai sistemului, utilizând în acest scop informaţiile solicitate organelor fiscale. Din compararea datelor şi în urma analizării situaţiilor concrete se desprinde concluzia că – în multe cazuri – există motive întemeiate ca aceste persoane să nu aibă obligaţia asigurării în sistemul public de pensii, cum ar fi: neîndeplinirea condiţiei de venit minim asigurat, calitatea de asigurat sau pensionar - pentru care legea nu obligă la depunerea declaraţiei individuale de asigurare, realizarea de venituri în străinătate, pierderea – în cursul anului fiscal – a calităţii de persoană independentă.

Spre ex., din numărul aproximat de 116.000 de persoane potenţial obligate la asigurare, după notificările transmise, au fost încheiate un număr de aprox. 24.000 de declaraţii de asigurare, iar pentru un număr de aprox. 45.000 de persoane s-a constatat că nu există obligaţia asigurării.

6. „Excedent de peste 750 de milioane de euro, pagubă de 120; dobânzi plătite către trezorerie de peste 23 milioane de euro”

Casa Naţională de Pensii Publice are încheiate cu MFP convenţii care reglementează modul de calcul al dobânzii pe care o plăteşte pentru deficitul bugetului de pensii, dar şi al dobânzii pe care Trezoreria o plăteşte CNPP pentru excedentul fondului de accidente de muncă şi boli profesionale. Dobânda încasată la excedentul acestui fond este calculată şi virată lunar de către MFP şi se compune dintr-o dobândă fixă, aferentă anilor precedenţi şi una variabilă, aferentă anului în curs. Valoarea dobânzii plătite şi a celei încasate se înregistrează lunar, în contul de execuţie al BASS, separat pe cele două componente (pensii şi accidente de muncă).

Astfel, pentru anul 2012, în luna septembrie 2011 s-au constituit depozite la excedentul fondului de accidente de muncă şi boli profesionale, pentru care se vor primi dobânzile corespunzătoare. “

Sursa:
http://www.cotidianul.ro//de-ce-s-a-evaporat-contabilitatea-casei-nationale-de-pensii-cand-ne-am-reales-presedintele-180128/

Dialog între doi gemeni nenăscuţi

MOTTO-ul... unui grup de tineri... si frumosi!

Search mehedinti blog online:

Lista mea de bloguri