Google Translate

duminică, 31 iulie 2011

Sa traiti, Domnule Colonel! Doar o vorba sa va spun! In tara orbilor, chioru' e imparat!


De mai bine de zece ani tot apare la televizor, pe te miri ce post, de la Antene, pe B1, Pro TV, Realitatea TV sau chiar la Acasă, dându-şi cu părerea despre economie, politică sau evenimente sociale. A avut chiar şi două emisiuni la TVR.



Are chelie, e ochelarist, se îmbracă numai la costum şi, când vorbeşte, graseiază uşor. Pe cartea de vizită o înşiruire de acronime te ameţesc: Prof. Dr., Ph.D.Econ., L.L. M.Fin., M.B.A., MFM, CEPA. Poartă un nume exotic, cu rezonanţă germană, Niels Schnecker. Puţină lume ştie, însă, că omul a fost pilot de vânătoare, nu oricum, ci pe celebrele F16, are patru cetăţenii şi vorbeşte nouă limbi străine.



E colonel, în retragere, al US Air Force, avocat, expert în macroeconomie, are centura neagră în Kung Fu şi e milionar în dolari. A trăit şi făcut într-o viaţă câţi alţii în zece. Dincolo de masca rece, a economistului calculat, descoperi un personaj fascinant, desprins parcă din filmele cu James Bond.


 Niels Schnecker ştie nouă limbi, are centura neagră la Kung Fu şi a vizitat 124 de ţări.
Cu patru paşapoarte în buzunar prin 124 de ţări


Niels Schnecker s-a născut pe 1 ianuarie 1960 la Bucureşti. Părinţii săi, evrei austrieci, lucrau la Bucureşti. Întrucât maică-sa era nemţoaică din Sudeţi, a căpătat şi cetăţenia germană. Apoi, când la 10 ani a emigrat în State, a primit şi cetăţenia americană. Ultima pe listă, cea israeliană, a primit- o la 18 ani când, după moartea tatălui, mama sa a decis să se stabilească în Israel.


"E chiar haios momentul. Nici nu apucasem să mă dau jos de pe scara avionului când, un «guzgan» şi o «guzgancă» de la Shinbet, adică SRI-ul evreiesc, m-au săltat de lângă mama şi m-au luat la întrebări. Pe vremea aia încă mă mai pieptănam, aveam un păr lung şi bogat şi eram bronzat binişor. Au crezut ăia că sunt arab!", se amuză evreul româno-german cu cetăţenie americană.

În plus, Niels are şi rezidenţă britanică, sud-africană, franceză şi de Insulele Virgine. A trăit şi muncit în toate aceste locuri, plus Argentina şi Filipine, unde n-a avut, însă, rezidenţă. "Am călătorit în 124 de ţări! Şi n-am decât 50 de ani…", se laudă el.

 Evreu cununat cu o ortodoxă în Biserica Anglicană


"La 40 de ani m-am hotărât să mă stabilesc în România. Eram avocat în Johannesburg, Africa de Sud, şi m-a convins să mă întorc răposatul ambasador Mihai Botez, Dumnezeu să-l ierte!", povesteşte Niels Schnecker. "Hopa! Tocmai am încălcat prima poruncă din Tora, să nu pronunţi numele Domnului!", râde Niels. "Aiurea, sunt un evreu agnostic, cred în D-zeu, dar nu în religie sau biserici...", se autodefineşte israelitul.

"Faptul că m-am însurat cu o româncă creştin-ortodoxă, Iulia, într-o Biserică Anglicană, cu o slujbă ecumenică, iar acum am un băieţel de 6 ani, Patrick, botezat atât în rit iudaic, cât şi anglican spune ceva despre mine. Naşi de cununie ne sunt Andreea Esca şi Alexander Eram!", se confesează, ca la rabin, Niels Schnecker.


 PĂRINŢI SPIRITUALI. Niels Schnecker şi Iulia, soţia sa, i-au avut ca naşi
pe Andreea Esca şi Alexander Eram

Nu discută în public subiectele militare



Despre cariera sa militară, Niels Schnecker nu vrea să spună prea multe. "Am avut norocul să zbor pe F15, F16 şi A10. Ultimul e avion antitanc şi e poreclit «Worthog» după un porc mistreţ sud-african, aşa de urât e. Da’ e un avion subsonic excepţional. Ca pilot, normal, îmi place F16, dar cu A10 ştii că nu cazi", explică pilotul care a trecut în rezervă cu gradul de colonel.




Acum nu mai poate să zboare. Mai întâi a trebuit să renunţe la avioanele de vânătoare din cauza ochelarilor. De câţiva ani, de când a avut un accident vascular cerebral, mai urcă în avion doar ca pasager. Ne arată, mândru nevoie-mare, dintr-un catalog al US Air Force, poze cu avioanele pe care le-a pilotat. Apoi se lansează într-o ditirambă despre avioanele americane comparativ cu cele europene şi ruseşti. Concluzia e previzibilă: americanii sunt superiori. Apoi se autocenzurează, brusc:
"Subiectele militare nu se discută în public!".

Republican pursânge
Nu uită să se dea mare un pic: "Între ’85 şi ’86 am fost consilier economic la Casa Albă!". În spatele biroului tronează un poster: "Stop OBAMA!".


STOP OBAMA! Republicanul Niels Schnecker a lucrat în ’85-’86 la Casa Albă

Niels locuieşte la Snagov, dar firma de avocatură o are, ironia sorţii, în fosta reşedinţă de serviciu a mareşalului Antonescu, de la Băneasa. În biroul său e un frig de-ţi îngheaţă oasele.


"Sunt rău de căldură! Dacă sare de 23 de grade, transpir ca un porc... În Israel era un coşmar", se scuză avocatul cu studii economice şi de drept făcute la Paris. Pereţii sunt burduşiţi cu diplome. Sunt patru categorii. Prima cu cele militare, a doua cu cele civile, a treia cu cele care îi recunosc activităţile de voluntariat la diverse ONG-uri şi ultima cu diplome şi fotografii care îi atestă activitatea politică. "Asta pentru că sunt republican radical, membru cu acte în regulă", se mândreşte americanul, în timp ce ne arată poze cu dedicaţii de la foştii preşedinţi republicani Bush senior şi junior şi Ronald Reagan. Başca una în care îi strânge mâna lui Shimon Perez.


SIMŢ AL UMORULUI FOARTE DEZVOLTAT
"Cele mai bune bancuri cu evrei sunt spuse de evrei"
Niels Schnecker oferă o mostră de umor autoironic: "Cică, Iţic şi cu Ştrul se plimbau de Yom Kippur prin Tel Aviv. Asta e o sărbătoare la care nu se bea şi nu se mănâncă până la asfinţit, ca să ţi se ierte greşelile din ultimul an. Greşeli, că evrei n-au păcate, numai creştinii au... Şi cum se plimbau ei, aşa, lihniţi de foame, îl văd pe prietenul lor, Moshe, cum mânca şi bea de zor la o terasă. «Moshe, ai înnebunit! Tocmai azi ţi-ai găsit? Nu puteai să te abţii şi tu până la apus?», îl întreabă ei. «Păi, de ce? Eu n-am greşit cu nimic! N-am furat, n-am înşelat, n-am minţit... N-are Yahve (Dumnezeu – n.r.) ce să-mi ierte!». Păi, bine, Moshe, da’ să nu minţi, să nu furi şi să nu înşeli un an întreg, ca să mănânci şi să bei o zi, merită? »". "Cele mai bune bancuri cu evrei sunt spuse de evrei", se distrează israelianul născut în România.

CA ÎNTR-O COMEDIE
A spălat avioane cu periuţa de dinţi
O amintire cazonă, care acum îl amuză, n-o s-o uite niciodată. "În perioada de instrucţie de la şcoala de aviaţie am cunoscut o fată drăguţă cu care m-am combinat. După o săptămână, i-am cam dat papucii. Ce n-am ştiut eu era că domnişoara era fiica unui sergent-major din bază. Ce a urmat n-o să uit niciodată. Două săptămâni, zilnic, de la opt seara la unu dimineaţa, am spălat, cu periuţa de dinţi, câte un avion. Detergentul era extrem de puternic. Mi se dusese pielea de pe degete!". Căprăria din armată e în America la fel ca în România.
"Acum nu mai pot pilota niciun avion. Am avut un atac vascular cerebral şi nu mai pot obţine certificat medical. Nu mai sunt apt de zbor."

NIELS SCHNECKER, consultant financiar
CRIZA I-A SLEIT PUTERILE ŞI I-A SUBŢIAT AVEREA


Şi-a vândut Mercedesul din solidaritate cu angajaţii
Primul milion de dolari l-a făcut în 1991. "L-am pierdut în ’94, când am venit în România! Toată lumea îmi cerea bani şi le dădeam... La bani nu sunt evreu!", se distrează omul de afaceri. "Acum simt criza pe deplin. Înainte mă ocupam de finanţări şi refinanţări. Acum, de achiziţii şi fuziuni. Finanţările merg greu, în general, şi în România în special! Din 80 de angajaţi am mai păstrat 25", mărturiseşte franc Niels Schnecker.
La întrebarea câte milioane mai are în cont, Niels râde: "Nu le-am numărat!“. Apoi adaugă: "Din punctul de vedere al lichidităţilor sufăr ca toată lumea. Banii sunt în active".
De asta a renunţat şi la colecţia sa de maşini. A avut, de-a lungul timpului, peste o sută. Primul Hummer H1 el l-a adus în România, în 1999. "E foarte greu să trimiţi oamenii acasă şi tu să te plimbi cu Mercedesul", se justifică avocatul. Acum conduce un Fiat 500. Aparent banal. Dar e un Fiat 500 Abarth de 170 de cai-putere care, la 800 de kilograme greutate, are viteza maximă de 280 de km/h. Un mic monstru.

Omul cu trei limbi materne
Niels vorbeşte nouă limbi străine: "Nu ştiu care e aia maternă. Ar fi trei. Româna, că m-am născut aici, germana, că am vorbit în casă, şi engleza, că în ea mă exprim cel mai bine". La viaţa lui a făcut de toate. Nu-i e ruşine să recunoască: a fost docher, controlor de autobuz în New York, stivuitor de marfă în supermarket, ghid şi agent de turism sau agent de bursă. Dar şi economist, consultant financiar, pilot militar, avocat şi, culmea, jurnalist. În 1999-2000 a realizat la TVR 2 două emisiuni "Turnul de control" şi "Pe muchie de cuţit".

Te întrebi când a avut timp să le facă pe toate. Pe inelarul mâinii drepte poartă inelul militar, cu însemnele de armă, pe care l-a primit la pensionare. Pe manşetele cămăşii prinse cu butoni pe care se află stema Americii e brodată monograma sa. La întrebarea, în glumă, dacă mai ştie pentru câte servicii secrete a lucrat, Niels Schnecker tace şi zâmbeşte enigmatic.


"Admir stoicismul piloţilor români de pe MiG-uri!"
Niels nu se poate abţine să nu vorbească despre dragostea vieţii sale, zborul: "Când am spart bariera sonică prima oară am trăit cea mai eliberatoare senzaţie din viaţă! Eşti cel mai aproape de Dumnezeu. Intri într-un tunel violet. De la azuriul cerului, culoarea se închide până la un violet dur. E o senzaţie orgasmică!".

Devine nostalgic. "La premiera Top Gun, eram aşa de transpus în film că, atunci când Tom Cruise, după ce a încetinit în faţa rusului, a frânat brusc, am înfipt picioarele în scaunul din faţă, ca-n palonier, de l-am aruncat pe ăla din faţă peste cel de dinaintea sa!". Apoi, sare la altceva: "Am zburat şi pe MiG-21 Lancer de trei ori. E un «plug« foarte bun!", e ironic pilotul de F16. "Admir stoicismul piloţilor români de pe aceste avioane. Dacă îi pui pe altceva, devin aşi!".
Sursa text:


Firma de consultanţă patronată de Niels Schnecker, fost pilot în aviaţia militară a Statelor Unite, reconvertit ca om de afaceri la Bucureşti, cunoscut publicului prin frecventele sale apariţii în calitate de comentator la televiziunile Realitatea TV şi Antena 3, a fost declarată, marţi, câştigătoare a licitaţiei organizate de conducerea Aeroportului Oradea pentru elaborarea unui studiu care, în final, să recomande cea mai bună metodă de administrare a acestuia în vederea modernizării.

27.10.2010, 08:43
____

sâmbătă, 30 iulie 2011

SCMD face aliante. UPDATE


Aşa cum am prevăzut în cursul acestui an, structurile sindicale se vor mişca într-o altă direcţie decât cea prevăzută de actualii lideri, a căror principală competenţă a fost aceea de a ocupa actualele posturi.

În treacăt fie spus, cel mai bun „păpuşar” în acest context este Liviu Luca, vicepreşedintele CNSLR Frăţia, care n-a ocupat şi nu va ocupa niciodată poziţia nr. 1. Ştie el de ce: n-are nici competenţa, nici carisma necesară dar, mai ales, n-are niciun interes în această direcţie. Interesul lui este să-i manipuleze pe cei din faţă, care vor încasa întotdeauna bobârnacele, şuturile şi ouăle stricate aruncate de membrii sindicatelor. E deştept, dar, în această perspectivă, el nu reprezintă un avantaj pentru sindicalişti, ci un pericol ...

Spuneam, aşadar, că, odată cu arestarea şi scoaterea din circuit a lui Marius Petcu, va urma o perioadă în care unii vor încerca fie să anestezieze, fie să tribalizeze confederaţiile sindicale, pentru a nu mai constitui o forţă. Asta se vede acum cu ochiul liber. Cea mai bună dovadă a o constituie desfiinţarea spitalelor imediat după arestarea lui Petcu. Singurele „bătălii” sindicale care se dau acum sunt la nivelul conducerilor, scopul acestora fiind resturile de caşcaval...

Mai spuneam că socoteala de acasă nu se potriveşte întotdeauna cu cea din târg. În sindicate sunt şi oameni responsabili, devotaţi cauzei comune, care-şi dau seama de pericolul acestor scenarii şi de efectul lor dezastruos. În mod natural va urma - spuneam - o mişcare de reacţie, care ar putea fi ori repolarizarea structurilor în jurul unor lideri autentici, ori găsirea unor alte forme de alianţe, mai directe, mai rapide, mai eficiente. Ori amândouă ...


Şi iată că, în timp ce în Cartelul Alfa se dau bătălii mărunte, pentru reprezentativitatea, la negocieri cu guvernul, a unor sindicate sau uniuni sindicale de buzunar, Sindicatul Militarilor condus de Mircea Dogaru face alianţă cu Uniunea Sindicatelor din Spitalele CFR, condusă de Denisa Popovici. Interesele fiind comune, lupta va fi comună. Vine toamna, vine marea criză, vine foametea, e nevoie de luptători. Cine nu crede, n-are decât să aştepte ...

Denisa Popovici, preşedintele Uniunii Sindicatelor din Spitalele CFR (în mijloc)

Sunt convins că acest nou tip de alianţă este doar începutul unei mişcări ample, de unificare reală, nu doar a structurilor sindicale, ci a oricăror tipuri de comunitatăţi sociale sau profesionale. Începutul fiind făcut, vor mai urma şi altele. Pariu?
Autor: Miron Manega
Sursa:


Orice inceput, este un pas inainte!
Personal, salut unirea/aliantele/unitatea!
Admin


P.S.: Prof. CFM Dr. Denisa Popovici,
preşedintele Uniunii Sindicatelor din Spitalele C.F.R., rog a nu fi confundata cu alte persoane, chiar daca pe net apar cu acelasi nume si prenume!
Va multumesc!
Admin

joi, 28 iulie 2011

Liderii miscarii sindicale intre a fi locomotive sau bombe cu efect intarziat. Ii compromite puterea, sau se compromit singuri


Am urmărit cu atenţie, în ultimul timp, mişcarea sindicală şi jocul puterii în raport cu aceasta. Puterea politică se teme de sindicalişti şi, în primul rând, de NUMĂRUL lor. Pentru că sindicatele sunt singurele structuri organizate care se mobilizează aproape exemplar în a-şi clama revendicările. Deci tot ce i se întâmplă acum lui Marius Petcu vizează, de fapt, spargerea mişcării sindicale şi fărâmiţarea acesteia în triburi mărunte. CNSLR Frăţia nu este (nu era!) o forţă de neglijat, şi nici SANITAS-ul, deci nu puteau fi lăsate astfel organizate.


Era stresant, pentru Putere, să aibă o asemenea forţă în coaste. Aşa că a trecut la măsuri strategice. Iar cea mai simplă strategie a fost „principiul dominoului”: compromiţi liderul şi toate celelalte sindicate şi uniuni sindicale se desprind rapid şi cad. De fapt, nu toate, o parte, cele mai corecte. Sau, mai exact, cele cu lideri corecţi şi ataşaţi de oamenii pe care-i reprezintă. Aceştia nu vor accepta poziţia ambiguă a celor din conducerea CNSLR Frăţia sau SANITAS, căci se simt compromişi. Mai ales că a trecut nepermis de mult timp de la momentul aşa-zisului flagrant până când Marius Petcu a luat decizia să se autosuspende. Ceea ce a creat nemulţumiri şi iritare printre sindicalişti. Iar conduita lui Marius Petcu în raport cu sindicatele pe care le conduce nu a fost dintre cele mai exemplare, ceea ce a dus la desolidarizarea acestora de lider.


SANITAS-ul, care era, până în acest moment, cea mai numeroasă (peste 100.000 de membri), cea mai compactă şi cea mai eficientă structură sindicală din CNSLR Frăţia (şi, să nu uităm, el a fost creat de Marius Petcu) este pe punctul de a exploda, împlinind fericit proiectul de dezmembrare al „laboratorului” de la Cotroceni. Singura soluţie de redresare ar fi schimbarea în totalitate a actualei conduceri. Această mişcare ar fi percepută favorabil în spaţiul public şi ar remotiva sindicatele din federaţie să rămână împreună. Fotoliile sunt însă prea confortabile pentru cei care le ocupă acum. Aceştia nu gândesc decât pe termen scurt şi foarte scurt şi nu realizează că, fără masa de oameni care-i susţin, sursele lor de câştig dispar. Iar SANITAS-ul (ce va mai rămâne din el până la disoluţia totală) va deveni o anexă, un accesoriu decorativ al principalului lor adversar de până acum (puterea politică), o femeie de serviciu care va fi folosită, simultan sau succesiv, când la Cotroceni, când în Piaţa Victoriei, când la Parlament.


Cam ăsta este scenariul Puterii, în cazul SANITAS. Dar, cum agenţii puterii politice nu sunt capabili să gândească decât în algoritmul dezbinării şi al corupţiei, lucrurile s-ar putea să le scape de sub control. Căci, în cazul în care în SANITAS nu vor avea loc alegeri anticipate (şi cred că nu vor avea loc), îndrăznesc să fac următoarea previziune: vor rămâne în SANITAS cei care au interese personale, dar vor părăsi şi ei corabia, în curând. Este de presupus că se va constitui o nouă federaţie, din elita reală a SANITAS-ului, înţelegând prin aceasta uniunile conduse de lideri curaţi şi devotaţi misiunii lor. Pentru că, spre deosebire de casta politică, în sindicate există o asemenea categorie de lideri. În jurul acestora se vor aduna ceilalţi, inclusiv cei care, din motive ceţoase, au rămas un timp în actuala structură. Când se va întâmpla această repolarizare sindicală e greu de ştiut. Cu cât mai repede, cu atât mai bine, până nu se vor croniciza problemele sociale. Pentru că, până una-alta, sindicatele sunt, aşa cum nu mă feresc s-o repet, singurele structuri care mai reuşesc să obţină câte ceva de la acest guvern scelerat. Chiar menţinerea contractului colectiv de muncă, în noul cod al muncii (cel asumat de guvern) este rezultatul negocierilor şi presiunilor sindicale.


Puţin, desigur, dar este un câştig real şi pentru toată naţiunea. Pentru naţiunea aceea care se uită la televizor şi zice că „uite ce puţini sindicalişti s-au adunat”! Naţiunea, adică noi. Şi apropo de mulţi şi puţini, vreau să subliniez două lucruri:

1. N-o să înţeleg niciodată cum de înghite publicul, dar şi jurnaliştii, cifrele transmise de Jandarmerie. La manifestaţia din 16 martie cică au fost 6.000. Aşa a zis un coleg din presă, la televizor, argumentând că el a fost acolo şi ştie. Am fost şi eu acolo, chiar pe scenă. Şi am făcut şi poze. Nu mă pot abţine să le public din nou, doar-doar s-o întreba cineva de ce vrea puterea să nu se ştie că au fost MULŢI:


2. La mitingul de la Londra au participat vreo 500.000 de oameni. Impresionant, într-adevăr! Da, dar este bine de ştiut următorul amănunt: sindicaliştii propriu-zişi, respectiv membrii Confederaţiei sindicale britanice Trade Union Congress (TUC), n-au depăşit ca număr o treime din ce se vede în pozele de mai sus. Restul a fost POPULAŢIA LONDREI! Peste 400.000 de londonezi au ieşit în stradă (după cifrele lor oficiale) şi au participat la proteste...
Cam asta ar fi diferenţa dintre mankurţii români şi cetăţenii britanici. Ei îşi câştigă legitimitatea de a critica, luptând. Protestând. Privind la televizor nu câştigi niciodată, nimic. Sindicatele au salvat măcar contractul colectiv de muncă. Şi pentru ei, dar şi pentru „exigenţii” care se uită la televizor şi-i critică.
Sfârşitul mişcării sindicale. Sau începutul...
Data publicarii: 01.04.2011 10:02:00
Autor: Miron Manega



Cei 2,5 milioane de angajaţi români care plătesc în fiecare lună câte 1% din salariul brut pentru a fi membri de sindicat aduc în buzunarele sindicaliştilor din cele mai mari confederaţii câte 150 de milioane de euro anual, potrivit unui calcul ZF. Banii nu sunt folosiţi numai pentru plata salariilor angajaţilor din conducerea sindicatelor, ci şi pentru plata cheltuielilor cu grevele organizate de aceştia. Investigaţia demarată de Agenţia Naţională de Integritate (ANI) privind averile liderilor sindicali a declanşat o serie de controverse legate de banii rulaţi anual de sindi-calişti şi ceea ce se regăseşte în declaraţiile lor de avere.

"Gradul de sindicalizare în România este undeva între 45 şi 50% (adică 2,3 - 2,5 milioane de salariaţi - n.red.), iar din aceştia circa 40% provin din sectorul bugetar", a spus Bogdan Hossu, liderul Confederaţiei Sindicale "Cartel Alfa", care are aproximativ un milion de membri de sindicat, dintre care 400.000 provin din sectorul public. De profesie inginer electronist, Hossu este unul dintre cei mai vechi şi activi lideri de sindicat din România, care şi-a început activitatea sindicală în urmă cu 21 de ani, în calitate de preşedinte al Federaţiei Naţionale a Sindicatelor "Solidaritatea '90". Declaraţia sa de avere publicată pe site-ul ANI arată că anul trecut a avut un venit lunar mediu de 1.650 de lei pe lună, din salariul de preşedinte al "Cartel Alfa" şi alte surse, fiind de peste trei ori mai mare decât salariul mediu brut la nivel naţional în luna decembrie (de 490 de euro, potrivit datelor publicate la Institutul Naţional de Statistică). Hossu a spus că venitul din declaraţia sa de avere este brut şi că tot ceea ce încasează pe lângă salariu este donat Confederaţiei Cartel Alfa. Cu toate acestea, venitul lui Hossu este de peste patru ori mai mic decât cel unui alt lider dintr-un sindicat membru în Consiliul Economic şi Social, instituţia cu rol consultativ care îi reuneşte pe reprezentanţii sindicatelor, ai patronatelor şi ai Guvernului pentru avizul unor proiecte de acte normative. Marius Petcu, preşedintele Confederaţiei Naţionale a Sindicatelor Libere din România - Frăţia şi al Federaţiei Sanitas, a încasat anul trecut un venit de peste 7.000 de euro pe lună, fiind unul dintre cei mai bine plătiţi salariaţi din economie, având în vedere că veniturile sale sunt comparabile cu cele ale şefilor de multinaţionale şi cu cele ale unui manager din middle mana-gement dintr-o bancă din top 10. De altfel, salariul său este de peste cinci ori mai mare decât cel al unui angajat din bănci, întrucât salariul mediu în sectorul financiar este de 1.200 de euro brut/lună, bancherii fiind printre cel mai bine plătiţi salariaţi din economie.

"E uşor sfidător să ai salarii foarte mari ca lider de sindicat, de aceea eu nu am un salariu atât de mare precum cel al altor lideri de sindicat, deşi încasăm mai mult decât alte confederaţii din cotizaţii. Banii proveniţi din cotizaţii sunt folosiţi şi pentru fondul pentru greve, a cărui valoare ar vrea şi Guvernul să o ştie", a mai spus Hossu, în ale cărui confederaţii sindicale sunt membri şi angajaţi ai combinatului siderurgic ArcelorMittal Galaţi, care are unul din cele mai puternice sindicate private din România. Hossu nu a dorit să precizeze care e valoarea încasată anual din cotizaţii de către Cartel Alfa şi nici care ar fi valoarea fondului de grevă sau a cotizaţiilor pe care le plătesc românii anual pentru a fi membri de sindicat.

"În ultimii ani, în zona privată gradul de sindicalizare a scăzut foarte mult, pentru că în economie există foarte multe IMM-uri unde de multe ori nici nu sunt 15 angajaţi, ca să se poată constitui un sindicat. În general, în Europa, gradul de sindicalizare este de cam 30%, cu excepţia ţărilor nordice, unde este mai mare şi unde din cotizaţii se plăteşte fondul de şomaj. Din cotizaţiile plătite anual de salariaţii români o mare parte din bani se întorc înapoi la aceştia, sub forma unor cadouri de Crăciun, ajutoare pentru înmormântare sau ajutoare sociale", a spus Valentin Mocanu, secretar de stat în Ministerul Muncii şi fost sindicalist, membru în CNSLR Frăţia, care este o organizaţie apropiată de PSD, care are în atribuţii coordonarea dialogului social.

Liderii celor cinci sindicate membre CES par a fi eterni la conducerea confederaţiilor, având în vedere că majoritatea au ocupat această funcţie de 10-20 de ani. De altfel, Dumitru Costin, unul din cei mai activi lideri sindicali din ultimii 20 de ani, a renunţat anul trecut la funcţia de preşedinte al Blocului Naţional Sindical, pentru că unele proteste ale sindicaliştilor membri au eşuat, însă a revenit în scurt timp la conducerea organizaţiei, nefiindu-i găsit un înlocuitor pe măsură. De altfel, după Revoluţie, cele mai mari sindicate şi-au împărţit un patrimoniu de 2,3 mld. dolari şi cel puţin 21.000 de imobile provenite din destrămarea sindicatului-mamut UGSR, care avea peste 8 milioane de membri.


Despre Sindicate si Liderii acestora s-a scris mult pe acest blog.
Dialog nu exista. Nici chiar in interiorul sindicatelor, daramite cu Puterea.
Din pacate, cei multi, care compun organizatiile sindicale, sunt prea obositi.
Nu vor sa se implice. Prefera sa-si plateasca amarata de cotizatie chiar in avans, sa iese periodic la o plimbare cu tamburi majori pe strazi, ulterior traind cu sperante si promisiuni. Nu exista unitate, viziune, strategii, incredere.
Liderii, in mare parte, s-au dovedit mai intai preocupati de bunastarea lor,
a familiilor si prietenilor apropiati. In rest, sa rezolve avocatii, dar pe alti bani.
Multi bani. Multe procese. Timp, irecuperabil pierdut. Rezultate iluzorii, de regula zero.
Admin

miercuri, 27 iulie 2011

INCREDIBIL. Nivelul de protectie adecvat privind prelucrarea automata a datelor cu caracter personal a cetatenilor U.E., este asigurat de Statul Israel


Are cineva idee daca romanii au fost pusi la curent cu faptul ca, pe 31 ianuarie CE a aprobat transferul datelor personale ale cetatenilor tarilor membre, catre Israel ? Decizia adoptata pe 31 ianuarie 2011 prin care se prevede transferul datelor personale ale cetatenilor CE catre Israel explica faptul ca acest Stat raspunde directivei 95/46 privind protectia datelor. Justificarea deciziei nu apare in text.


Parlamentarii nostri au fost de acord cu aceasta decizie? Cum se justifica hotararea?
Date personale inseamna numerele de telefoane,conturile bancare,datele de sanatate, familia, deplasarile ... TOATE datele pe care guvernele statelor membre le colecteaza despre noi.



Decizia Comisiei
din 31 ianuarie 2011
în temeiul Directivei 95/46/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind nivelul de protecție adecvat asigurat de Statul Israel privind prelucrarea automată a datelor cu caracter personal
[notificată cu numărul C(2011) 332] (Text cu relevanță pentru SEE)
(2011/61/UE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene,
având în vedere Directiva 95/46/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 24 octombrie 1995 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date [1], în special articolul 25 alineatul (6),

După consultarea Autorității Europene pentru Protecția Datelor,
întrucât:
(1) În temeiul Directivei 95/46/CE, statelor membre li se cere să ia măsuri astfel încât transferul datelor cu caracter personal către o țară terță să poată avea loc numai în cazul în care țara terță în cauză asigură un nivel adecvat de protecție și în cazul în care legile statelor membre care pun în aplicare alte dispoziții ale directivei sunt respectate înainte de transfer.
(2) Comisia poate constata că o țară terță asigură un nivel adecvat de protecție. În acest caz, datele cu caracter personal pot fi transferate din statele membre fără să fie nevoie de garanții suplimentare.
(3) În temeiul Directivei 95/46/CE, nivelul de protecție a datelor trebuie evaluat ținând seama de toate împrejurările care au legătură cu o operațiune de transfer de date sau cu o serie de operațiuni de transfer de date și acordând o atenție specială mai multor elemente relevante pentru transfer, enumerate la articolul 25.
(4) Având în vedere diferitele abordări privind protecția datelor din țările terțe, evaluarea caracterului adecvat trebuie efectuată și orice decizie în temeiul articolului 25 alineatul (6) din Directiva 95/46/CE trebuie adoptată și pusă în aplicare astfel încât să nu creeze discriminări arbitrare sau nejustificate față de țările terțe în care există condiții similare ori între acestea, și să nu se constituie o barieră mascată în calea comerțului, ținând seama de angajamentele internaționale actuale ale Uniunii Europene.
(5) Sistemul juridic din Statul Israel nu dispune de o constituție scrisă, însă Curtea Supremă din Statul Israel a acordat un statut constituțional anumitor "legi de bază". Această "legislație de bază" este completată de o jurisprudență extinsă, întrucât sistemul juridic israelian aderă în mare măsură la principiile dreptului comun. Dreptul la protecția vieții private este inclus în legislația de bază: "Demnitate umană și libertate", în secțiunea 7.
(6) Standardele legale pentru protecția datelor cu caracter personal în Statul Israel sunt bazate în mare parte pe standardele stabilite prin Directiva 95/46/CE și sunt prevăzute în Legea privind protecția vieții private 5741-1981, modificată ultima dată în 2007 pentru a stabili noi cerințe privind prelucrarea datelor cu caracter personal și organizarea detaliată a autorității de supraveghere.
(7) Legislația în domeniul protecției datelor este completată, de asemenea, de decizii guvernamentale privind punerea în aplicare a Legii privind protecția vieții private 5741-1981 și organizarea și funcționarea autorității de supraveghere, bazată în mare parte pe recomandările formulate în raportul adresat Ministerului Justiției de către Comitetul de examinare a legislației în ceea ce privește bazele de date (raportul Schoffman).
(8) Mai multe instrumente juridice care reglementează diferite sectoare, precum legislația din sectorul financiar, reglementările în domeniul sănătății și registrele publice, conțin, de asemenea, dispoziții privind protecția datelor.
(9) Standardele juridice în materie de protecție a datelor aplicabile în Statul Israel includ toate principiile de bază necesare pentru a asigura un nivel adecvat de protecție a persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal din bazele de date automatizate. Capitolul 2 din Legea privind protecția datelor 5741-1981, care prevede principiile de prelucrare a datelor cu caracter personal, nu se aplică prelucrării datelor cu caracter personal din bazele de date neautomatizate (bazele de date manuale).
(10) Aplicarea standardelor juridice în materie de protecție a datelor este garantată prin căi de atac de ordin administrativ și judiciar, precum și printr-un control independent exercitat de autoritatea de supraveghere, și anume de Autoritatea privind legislația, informația și tehnologia din Statul Israel (ILITA), care este învestită cu atribuții de investigație și intervenție și care acționează în deplină independență.
(11) Autoritățile israeliene responsabile de protecția datelor au dat explicații și asigurări referitoare la modul în care trebuie interpretată legislația israeliană și au confirmat că legislația israeliană privind protecția datelor este pusă în aplicare conform acestei interpretări. Prezenta decizie ține seama de explicațiile și asigurările respective și este, prin urmare, condiționată de acestea.
(12) Prin urmare, ar trebui să se considere că Statul Israel asigură un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal, astfel cum este prevăzut în Directiva 95/46/CE, în ceea ce privește transferurile internaționale automatizate de date cu caracter personal din Uniunea Europeană către Statul Israel sau transferurile neautomatizate supuse unor prelucrări automatizate în Statul Israel. Pe de altă parte, transferurile internaționale de date cu caracter personal din UE către Statul Israel, atunci când atât transferul în sine, cât și prelucrarea ulterioară a datelor se efectuează exclusiv prin mijloace neautomatizate, nu intră sub incidența prezentei decizii.
(13) Pentru a asigura transparența și pentru a garanta capacitatea autorităților competente ale statelor membre de a asigura protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor lor cu caracter personal, trebuie specificate circumstanțele excepționale în care poate fi justificată suspendarea anumitor fluxuri specifice de date, fără a aduce atingere constatării unui nivel adecvat de protecție.
(14) Constatările prezentei decizii privind nivelul adecvat de protecție se referă la Statul Israel, astfel cum este definit în conformitate cu dreptul internațional. Transferurile ulterioare către un destinatar din afara Statului Israel, astfel cum este definit în conformitate cu dreptul internațional, ar trebui considerate transferuri de date cu caracter personal către țări terțe.
(15) Grupul de lucru pentru protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal, stabilit în temeiul articolului 29 din Directiva 95/46/CE, și-a dat avizul favorabil cu privire la nivelul adecvat de protecție a datelor cu caracter personal în ceea ce privește transferurile internaționale automatizate de astfel de date din Uniunea Europeană sau transferurile neautomatizate supuse unor prelucrări automate în Statul Israel. În avizul său favorabil, grupul de lucru a încurajat autoritățile israeliene să adopte noi dispoziții care să extindă aplicarea legislației israeliene la bazele de date manuale, care să recunoască în mod explicit aplicarea principiului proporționalității la prelucrarea datelor cu caracter personal în sectorul privat și care să interpreteze excepțiile pentru transferurile internaționale de date în conformitate cu criteriile prevăzute în documentul său de lucru privind interpretarea comună a articolului 26 alineatul (1) din Directiva 95/46/CE [2]. Acest aviz a fost luat în considerare pentru pregătirea prezentei decizii [3].
(16) Comitetul instituit în temeiul articolului 31 alineatul (1) din Directiva 95/46/CE nu a emis un aviz în termenul stabilit de președintele acestuia,


ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:

Articolul 1
(1) În sensul articolului 25 alineatul (2) din Directiva 95/46/CE, se consideră că Statul Israel oferă un nivel adecvat de protecție a datelor cu caracter personal transferate din Uniunea Europeană în ceea ce privește transferurile internaționale automate de date cu caracter personal din Uniunea Europeană sau în cazul transferurilor neautomate, dacă aceste sunt supuse unor prelucrări automate în Statul Israel.
(2) Autoritatea israeliană competentă în materie de supraveghere a aplicării standardelor juridice privind protecția datelor în Statul Israel este "Autoritatea privind legislația, informația și tehnologia din Statul Israel (ILITA)", menționată în anexa la prezenta decizie.

Articolul 2
(1) Prezenta decizie se referă exclusiv la nivelul adecvat de protecție oferit în Statul Israel, astfel cum este definit în conformitate cu dreptul internațional, în vederea îndeplinirii cerințelor de la articolul 25 alineatul (1) din Directiva 95/46/CE și nu aduce atingere altor condiții sau restricții care pun în aplicare alte dispoziții din directiva menționată anterior care se referă la prelucrarea datelor cu caracter personal în statele membre.
(2) Prezenta decizie se aplică în conformitate cu dreptul internațional. Aceasta nu aduce atingere statutului Înălțimilor Golan, Fâșiei Gaza și Cisiordaniei, inclusiv Ierusalimului de Est, astfel cum este definit în conformitate cu dreptul internațional.

Articolul 3
(1) Fără a aduce atingere atribuțiilor lor de a lua măsuri pentru a asigura respectarea dispozițiilor naționale adoptate în temeiul unor alte dispoziții decât cele prevăzute la articolul 25 din Directiva 95/46/CE, autoritățile competente din statele membre își pot exercita atribuțiile pentru a suspenda fluxurile de date către un destinatar din Statul Israel în vederea protejării persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal ale acestora, în următoarele cazuri:
(a) atunci când o autoritate israeliană competentă a stabilit că destinatarul încalcă standardele de protecție aplicabile; sau
(b) atunci când este foarte probabil ca standardele de protecție să fie încălcate, există motive întemeiate să se creadă că autoritatea israeliană competentă nu ia sau nu va lua măsuri adecvate și în timp util pentru a rezolva cauza respectivă, continuarea transferului ar crea un pericol iminent de prejudiciere gravă a persoanelor în cauză, iar autoritățile competente din statul membru au depus eforturi rezonabile în aceste circumstanțe de a avertiza partea responsabilă de prelucrarea datelor din Statul Israel și i-au oferit posibilitatea de a răspunde.
(2) Suspendarea încetează de îndată ce sunt asigurate standardele de protecție, iar autorității competente din statele membre în cauză i se aduce la cunoștință acest lucru.

Articolul 4
(1) Statele membre informează fără întârziere Comisia cu privire la măsurile luate în temeiul articolului 3.
(2) Statele membre și Comisia se informează reciproc cu privire la cazurile în care măsurile luate de autoritățile israeliene răspunzătoare de respectarea standardelor de protecție nu asigură această respectare a standardelor.
(3) În cazul în care informațiile culese în temeiul articolului 3 și al alineatelor (1) și (2) din prezentul articol demonstrează că un organism însărcinat cu asigurarea respectării standardelor de protecție în Statul Israel nu își îndeplinește eficient rolul, Comisia informează autoritatea israeliană competentă și, în cazul în care este necesar, prezintă un proiect de măsuri în conformitate cu procedura prevăzută la articolul 31 alineatul (2) din Directiva 95/46/CE în vederea abrogării sau suspendării prezentei decizii ori a limitării domeniului de aplicare a acesteia.

Articolul 5
Comisia evaluează punerea în aplicare a prezentei decizii și raportează orice constatare pertinentă comitetului înființat în temeiul articolului 31 din Directiva 95/46/CE, incluzând orice dovadă care ar putea afecta constatarea de la articolul 1 din prezenta decizie conform căruia protecția datelor în Statul Israel este adecvată, în sensul articolului 25 din Directiva 95/46/CE, precum și orice dovadă din care rezultă că prezenta decizie este aplicată în mod discriminatoriu. Comisia va monitoriza, în special, prelucrarea datelor cu caracter personal în bazele de date manuale.

Articolul 6
Statele membre iau toate măsurile necesare pentru a se conforma prezentei decizii în termen de 3 luni de la data notificării acesteia.

Articolul 7
Prezenta decizie se adresează statelor membre.

Adoptată la Bruxelles, 31 ianuarie 2011.
Pentru Comisie
Viviane Reding
Vicepreședinte
[1] JO L 281, 23.11.1995, p. 31.
[2] Documentul WP114 din 25 noiembrie 2005. Disponibil la adresa: http://ec.europa.eu/justice_home/fsj/privacy/docs/wpdocs/2005/wp114_en.pdf
[3] Avizul 6/2009 privind nivelul de protecție a datelor cu caracter personal în Israel. Disponibil la adresa: 
http://ec.europa.eu/justice_home/fsj/privacy/docs/wpdocs/2009/wp165_en.pdf

--------------------------------------------------

ANEXĂ
Autoritatea competentă în materie de supraveghere menționată la articolul 1 alineatul (2) din prezenta decizie:
The Israeli Law, Information and Technology Authority (Autoritatea privind legislația, informația și tehnologia din Statul Israel)
The Government Campus
9th floor
125 Begin Rd.
Tel Aviv
Israel
Adresa poștală:
P.O. Box 7360
Tel Aviv, 61072
Tel.: +972-3-7634050
Fax: +972-2-6467064
E-mail: ILITA@justice.gov.il
Site: http://www.justice.gov.il/MOJEng/RashutTech/default.htm
--------------------------------------------------
Toate Statele trebuie sa puna in aplicare directiva 95/46 in termen de trei luni….
De ce se face asta? Nu se ofera absolut nicio justificare pentru aceasta aberanta masura anti-libertate si nici nu este vorba de vreo reciprocitate.

Nu întreaba nimeni dintre “reprezentantii” nostri ce treaba are statul evreu cu numele, chipurile si vârsta copiilor nostri, cu parerile noastre politice si cu starea de sanatate a românilor precum rezulta din fisele de asigurare ale CAS? Dar cu veniturile noastre si cu numerele de telefon sunate, cu rudele si prietenii nostri, bagati împotriva vointei lor într-o uriasa baza de date si informatii ?!? Despre ce libertate, democratie vorbim??
Cum comentati?
Admin

luni, 25 iulie 2011

Ce stie Generalul Presedinte al A.N.C.M.R.R si nu stim noi? Pe ce te bazezi, mon cher?



ASOCIAŢIA NAŢIONALA Ă CADRELOR MILITARE ÎN REZERVĂ ŞI ÎN RETRAGERE „ALEXANDRU IOAN CUZA"


COMUNICAT DE PRESĂ


Biroul Permanent al Asociatiei Nationale a Cadrelor Militare in Rezervă şi in Retragere „Alexandru loan Cura" (ANCMRR) provenite din M.Ap.N. salută, in numele tuturor mebrilor sai, definitivarea procesului de revizuirea a pensiilor in Ministerul Apararii Naţionale.


Adresam mulţumiri camarazilor noştri din armată care. vreme de 10 luni, au depus toate eforturile pentru ca aceasta activitate să fie dusă la bun sfârşit în favoarea majorităţii covârşitoare a pensionarilor miliari.


Anunţul făcut pe 9 iunie de către ministrul apărării naţionale, domnul general in rezerva Gabriel Oprea, că peste 90% dintre pensiile militare cresc in urma revizuirii, a adus o stare de linişte şi de satisfacţie sufleteasca pentru toate cadrele militare in rezervă şi in retragere, membre ale ANCMRR, pentru pensionarii militari si familiile acestora, linişte perturbată până atunci de zvonuri, de păreri apărute in presă şi care acum s-au spulberat.


Putem afirma cu toată responsabiitatea că pentru cei mai mulţi pensionari noua metodologie, susţinuta de ministrul apărării raţionale de-a lungul ultimului an, atât in grupurile de lucru la care reprezentanţii ANCMRR au participat, cât mai ales în Parlamentul şi Guvernul România, reprezintă de fapt o recuperare a ceea ce noi am pierdut ani de-a rândul.


Pensionarii si–au respectat cu sfinţenie jurământul faţă de patrie şi popor, contribuţia for fiind măsurată prin riscurile pe care fiecare general, ofiţer, maistru militar sau subofiţer şi le-a asumat in timpul cât a fost în activitate, prin privaţiunile la care au fost supuşi în cel mai frumoşi ani ai tinereţii, în miile de zile pe care le-au petrecut în poligoane, pe terenurile de instrucţie, pe şantierele economiei naţionale sau, recent, în teatrele de operaţii.

Dorim să mulţumim Preşedintelui României, primului-ministru al Guvernului, ministrului apărării naţionale, pentru consecvenţa şi eforturile pe care le-au făcut in acast sens, în beneficiul tuturor pensionarilor militari, nu doar din Armată, ci din întreg sistemul de apărare, ordine publică si siguranţă raţională. Putem spune că pentru prima dată a fost desăvârşită această coeziune intre toate componentele acestui important sistem din societatea românească.


Totodată, dorim să ne delimităm cu fermitate de atitudinile denigratoare si demersurile defaimatoare la adresa pensionarilor militari, a armatei, manifestate de către cei care, din interese obscure sau politice, încearcă să ducă dezbaterea subiectului pensiilor militare într-un registru care nu are nici un punct comun cu valorile pe care militarii le inteleg şi în spiritul cărora au fost educaţi: Patrie, Onoare, Demnitate. Nu putem tolera astfel de manifestări prin care se încearcă lezarea onoarei de militar sau înjosirea noastră în faţa poporului roman şi îndemnăm cadrele militare în rezerva şi în retragere să aibă în continuare aceeaşi atitudine demna in relatia cu instituţiile statului.


Aşteptările noastre au fost confirmate, rezultatele concrete ale revizuirii pensiilor militare în M.Ap.N. demonstrând că ANCMRR a fost si va rămâne un partener de dialog respectat de Ministerul Apărării Naţionale si de conducerea sa.


PREŞEDINTELE A.N.C.M.R.R


General (rtr) Prof. Univ. Mihai ILIESCU


Din cate cunosc eu, REVIZUIREA PENSIILOR MILITARE a fost
luata de la capat, este in plin proces de desfasurare.
Va fi incheiata undeva spre toamna!
Vom afla ce pensii avem abia din octombrie/noiembrie sau decembrie a.c.,
iar EFECTIV, din ianuarie 2012 cand vom vedea CONCRET (in carduri sau la postas), 
ce si cum este cu aceasta revizuire.
Prin urmare: 
Ce stie Generalul Presedinte al A.N.C.M.R.R si nu stim noi?
In alta ordine de idei, ma revolta TONUL, atitudinea mult-prea-plecata
a d-lui PREŞEDINTE al A.N.C.M.R.R., General (rtr) Prof. Univ. Mihai ILIESCU
Rusine, D-le General! Inca nu ati scapat de vechile reflexe,
metehne in toata regula! 
Admin

sâmbătă, 23 iulie 2011

Tokes Laszlo, Vicepresedintele Parlamentului European a declarat ca maghiarilor din Transilvania li se cuvine autonomia ... in toate felurile. Chiar asa? Cui servesc alegatiile acestui individ?


Vicepresedintele Parlamentului European, europarlamentarul Laszlo Tokes, a declarat in cadrul lucrarilor Universitatii de Vara de la Baile Tusnad ca maghiarilor din Transilvania li se cuvine autonomia:
"Este o cerere minimala. Pentru teritoriul pierdut vrem drepturi. Cerem autonomia in toate felurile",
 a declarat Laszlo Tokes. Politicianul maghiar a lansat si un atac virulent la adresa UDMR, catalogandu-l drept un partid cu o politica totalitara.


Laszlo Tokes despre unificarea natiunii maghiare:

Szemjen Zsolt a vorbit in deschiderea Balvanyos-ului de identitatea ardeleana. Unii spun ca nici nu exista o identitate ardeleana, daramite una a Tinutului Secuiesc. Dar noi ne-am nascut cu aceste identitati.

• Eu am sa vorbesc despre lupta pentru libertate, despre unificarea natiunii, vindecarea neamului, despre contopirea celor trei intr-un singur ideal.

• In 2007, la alegerile europarlamentare, am avut sloganul "Unire cu Ardealul". In 2009, sloganul a fost "Uniune a maghiarimii in Europa Unita". La 90 de ani de la Trianon sloganul a fost "Vindecarea Trianonului".

• In 16 iunie 1989 s-a spus pentru prima data ca trupele de ocupatie rusesti sa plece acasa.

• Politica de unificare a neamului maghiar a inceput inca din primul mandat al primului-ministru (din Ungaria - n.r.). Ii multumim primului-ministru pentru ca a fost acela care a inceput procesul de vindecare al ranilor Trianonului. In loc de autocompatimire, vaicareli, a ales drumul spre vindecare, spre unificare, spre dezvoltare.

• In 2010 am fost martorii unei schimbari majore in Ungaria, a unei schimbari care merge spre unificarea maghiarimii. Adoptarea dublei cetatenii este una din solutiile pentru unificarea natiunii maghiare. Legea de unificare a natiei maghiare a deschis drumul spre indreptarea traumelor Trianonului. A fost adoptata o nou strategie.

• Schimbarea a inceput in urma cu doua decenii. Atunci au picat Ceausescu si Kadar. A picat Zidul Berlinulul. A picat URSS-ul. E mult timp daca ne uitam la tinerii democrati de atunci, acum cu parul grizonat. Doua decenii au trecut si intre razboaiele mondiale.

• Este un timp indelugat, dar este si putin daca ne gandim la cat de putine am realizat, mai ales daca punem in balanta realizarile predecesorilor nostri precum Horthy Miklos, Bethlen Gábor. Unde suntem noi fata de realizarile lor? Suntem tot in fata unei perioade post Trianon, post comunism. Daca ma gandesc la Romania, suntem doar in faza de postsecurista.

• Asta ne ingreuneaza situatia si obligatiile pe care le avem fata de cei 1,5 milioane de maghiari care, de fapt, sunt 2 milioane. Sa nu ne permitem sa fim mici, fratii mei. Din 1910 nu a existat un recensamant cinstit. Nu a fost bine sa fii maghiar.

• In loc de revolutie am fost obligati sa acceptam un puci, in loc de o schimbare de regim s-a produs doar un transfer de putere. In loc de o europenizare adevarata avem un euroconformism de fatada. In loc de crestere avem coruptie postcomunista.


Laszlo Tokes despre o posibila catastrofa demografica a maghiarimii:

• In aceste doua decenii nu am avut curajul sa ne uitam cu atentie la comunism, sa aratam adevarul despre comunism. Nu avem nici autonomie, nici universitate maghiara finantata de stat. Ci, doar prin sacrificii, am reusit sa facem universitatile private din Partium si Sapientia, cu sprijinul primului guvern Orban.

• Ne paste o catastrofa demografica umana. Fata de recensamantul din Slovacia s-a spus ca diminuarea numarului de maghiari este atat de mare incat poate fi comparat cu pierderile inregistrate in cazul unui razboi. Potrivit datelor, populatia maghiara din bazinul Carptic ar fi scazut cu 1 milion de persoane in 30 de ani. Acesta pierdere este comparabila cu pierderile umane suferite in al doilea razboi mondial.

• Fostul ministru al internelor spune ca in Ungaria traiesc un milion de familii cu un singur copil si sunt un milion de familii cu un singur parinte. Populatia noastra scade, ca si la Trianon. In decembrie 2004 am avut un nou Trianon propriu.

• Si in situatii ca cea de mai sus fortele de stanga din Ungaria lucreaza impotriva tarii. Nu de mult, Mesterhazi si Ponta au semnat o scrisoare comuna, cred ca la Bruxelles. In Romania, nationalistii si nationalistii comunisti ataca primarii maghiari. Iar Martin Schultz trimite ajutoare unor astfel de forte care dispretuiesc maghiarii si ajuta la perpetuarea spiritului anti-maghiar. Nu vreau sa mai vorbessc despre incidentele in care maghiarii au fost batuti.


Despre autonomie si despre UDMR:

• In Slovacia au reusit sa realizeze reforma administrativa si fara discutii. Acum asteptam ca asta sa se intample si la noi. Locul gol de langa mine inseamna ca in aceasta problema nu ne targuim.

• De ani de zile se deruleaza cazul Cathedral Plaza. In final instanta cea mai inalta s-a pronutat pe acest caz. Am o veste rea pentru Cluj, unde langa biserica ungureasca vor sa construisca o contructie asemanatoare. Vor sa distruga acest monument.

• Asa cum Marko Hunor … Aaaa! Kelemen Hunor a semnat avizul si pentru Rosia Montana. Astfel ca o piedica in calea poluarii din Ardeal a fost inlaturata prin semnatura lui Kelemen. Si colegul sau Borbely va fi obligat sa semneze avizul de mediu care va face posibila implementarea acestui proiect daunator pentru mediu. Despre acest proiect PE s-a pronuntat, mai exact, s-au interzis exploatarile cu cianura. Le cer celor din Ungaria sa se impotriveasca pentru ca raurile curg inspre ei si pericolul este si pentru ei.

• Ce va fi cu atonomia Tinutului Secuiesc daca nu suntem in stare sa ne salvam bisericile si mormitele? Ce va fi daca nu putem impune autonomia bisericii si a mormitelor? Ce va fi cu autonomia Tinutului Secuiesc, Patriumului si a Ardealului?

• Vedem ca la masa discutiilor partenerii nostri romani nici nu vor sa auda de o autonomie administrativa a Ardealului. Inseamna ca nici nu doresc sa auda de autonomia Tinutului Secuiesc.


Laszlo Tokes si respingerea infiintarii PPMT:

• In aceste conditii neprielnice se naste Partidul Popular Maghiar din Transilvania. Am o stire senzationala din Jurnalul National, care a publicat motivarea Tribunalului in care se mentioneaza ca PPMT nu poate fi aprobat pentru ca nu isi propune promovarea intereselor nationale, ci a unei comunitati.

• In ungureste, interesele maghiarilor din Ardeal nu au ce cauta in interesele nationale romanesti. Sa fim romani si numai asa pot fi de interes national si interesele comunitatii noastre. Decizia Tribunalului este discriminatorie, antidemocratica si absurda. Asta este problema, ca suntem maghiari? Asta e greseala noastra, ca suntem maghiari? In opinia lor trebuie sa ne predam maghiarimea si sa ne lasam neamul.

• Convergenta cu decizia Tribunalului este si doctrina totalitara a Uniunii, a UDMR, care spune ca suntem cei care dezbina comunitatea si asa aducem atingere intereselor nationale.

• Fata de cele de mai sus, noi vrem sa cerem de la partea romana, daca tot a putut fi partener strategic al Ungariei si daca Basescu sustine ca este polticianul care s-a apropiat cel mai mult de maghiarime, atunci le cerem romanilor sa discutam ca de la natie la natie. Nu de la majoritate la minoritate. Avem nevoie de cooperare intre neamul romanesc si cel maghiar.


Tokes si autonomia maghiarilor si un atac dur la adresa UDMR:

• Raportul Tismaneanu a condamnat crimele comunismului. Atunci, cerem autoritatilor sa ne fie reparate traumele Trianonului si cele post-comuniste.

• Daca am pierdut teritoriu atunci, in schimb, cerem drepturi. Este o cerere minimala. Pentru teritoriul pierdut vrem drepturi. Cerem autonomia in toate felurile. Cerem autonomia Ardealului, a Tinutul Secuiesc si a regiunii Partium.

• Unificarea maghiarimii din afara granitelor se face in pasi mari.

• Dupa '89, schimbarea de regim nu s-a realizat in totalitate. Politica minoritatilor nu s-a schimbat pe deplin. In politica minoritatilor s-a produs o schimbare in '96. Atunci UDMR si puterea au facut un pact din care a iesit doctrina care spune ca unei minoritati ii sta bine la conducere. In schimb, UDMR a primit bani de buzunar, un pic de statut, scaune, finantare pentru clientela. Sunt 3000 de functionari udemeristi care datoreaza partidului bunastarea.

• Au rupt in doua maghiarimea. Pe maghiarii buni pentru romani i-au separat de cei pe care ii numesc iredentisti, separatisti. Tot ce am spus mai sus se refera la nomenclatura udemerista.


• Am fost intrebat daca infiintarea PPMT nu va diviza comunitatea. Si vreau sa va spun asa: e o mare problema daca Uniunea se ciocneste de democratie. UDMR doreste sa ne impuna o uniune totalitara. Din '96 au impus aceasta politica. Acum UDMR colaboreaza si se intelege mai bine cu partidele romanesti decat cu propriii lor frati de sange. Asta este de necrezut. Nu stau de vorba cu noi, dar vorbesc cu partidele romanesti.

• Marko Bela condamna infiintarea PPMT cu ajutorul Ungariei. El spune ca Ungaria vrea prin sprijinirea sa ca PPMT sa dezbine politica maghiara din Transilvania.

• O alta politica a UDMR este aceea de neamestec. Asa spune si UDMR: sa nu se implice Ungaria in treburile din Romania. Asa a spus si Ceausescu. Si noi ne vom baga nasul in politica maghiara. Vom avea drept de vot si il vom schimba pe Orban daca nu se poarta bine. Frati maghiari, implicati-va in politica de aici si noi ne vom implica in cea din Ungaria.

• Se stie ca UDMR a lucrat din greu la impiedicarea infiintarii Partidului Popular al Maghiarilor din Transilvania. Mai exact, l-au mandatat pe avocatul Draghici membru al unei asociatii de veterani luptatori impotriva comunistilor. Draghici si UDMR au conlucrat.
• Nici nu au dreptul sa spuna ca semnaturile de pe listele de sustinere sunt falsificate. Exista autoritati abilitate sa constate si sa analizeze asta. Adica autoritatile romane nu au constat ca semnaturile sunt falsificate, dar partidul fratilor nostri de sange spune ca am incalcat legea. Asta e parerea mea despre povestea inscrierii partidului.

• Toate fortele maghiare participa in Consiliul Autonomiei din Transilvania, mai putin UDMR.

• Nu am invatat sa tragem caruta in aceeasi directie pentru viata maghiarului. Sper ca in doi ani sa avem o uniune a maghiarimii in Uniunea Europeana.
Sursa text: Tokes Laszlo: Pentru teritoriul pierdut vrem drepturi. Cerem autonomia Ardealului, a Tinutului Secuiesc si a regiunii Partium


S-a intamplat AZI, in Romania!
La Baile Tusnad, un oras în judetul Harghita, Transilvania, România.
Autoritatile nu au nimic a spune? Dar a face?
U.E. accepta samanta de scandal? Cine culege furtuna?
Oare, intreaga Romanie e plecata, a luat concediu?
Azi chiar nimeni nu vede, nu aude, nu intelege?
Maine, poate fi prea tarziu!
Admin

Dialog între doi gemeni nenăscuţi

MOTTO-ul... unui grup de tineri... si frumosi!

Search mehedinti blog online:

Lista mea de bloguri